هتل پلازا

زندگی در نیویورک آمریکا | شرایط آب و هوا و هزینه ها

نیویورک آمریکا

شهر نیویورک یکی از پویاترین شهرهای جهان است. این شهر به واسطه فرصت‌های شغلی، موقعیت‌های فرهنگی، وضعیت آموزشی و تفریحات هیجان‌انگیز مهاجران زیادی از هر طبقۀ اجتماعی را به خود جذب می‌کند. اگرچه زندگی در نیویورک مزایای بسیار زیادی دارد. اما با این حال این شهر قطعاً یکی از گران‌ترین شهرها در کل ایالت متحده آمریکا است. طبق داده های وبسایت نامبئو، نیویورک 31 درصد از لس آنجلس و 23 درصد گرانتر از بوستون است. اگر شما تجربه خرید بلیط هواپیما نیویورک را داشته باشید، احتمالا این ایالت مهم آمریکا را از نزدیک دیده‌اید. اما اگر در رابطه با هزینه های زندگی، مزایا و معایب اقامت در شهر وال استریت کمتر می‌دانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جمعیت شهر نیویورک؛ به بزرگی 8 میلیون !

هزینه غذا در نیویورک

جمعیت حال حاضر شهر نیویورک کمی بیشتر از 8 میلیون نفر است. با این حال با شیوع همه گیری کرونا حدود 160 هزار خانوار شهر نیویورک را به مقاصد دیگر ترک کردند و شهر همچنان در حال کاهش کلی جمعیت است. بر اساس اطلاعات سرشماری، جمعیت نیویورک بین آوریل 2020 و ژوئیه 2021 3.8 درصد کاهش یافته است.

شاید تعجب کنید که بدانید زندگی در شهر نیویورک، همانطور که اکثر مردم تصور می کنند، ناامن نیست. با 8.4 میلیون ساکن، نیویورک پرجمعیت ترین شهر آمریکا است و با این حال، نسبت به وسعت آن، شهر نیویورک یکی از 5 شهر بزرگ و امن در آمریکا محسوب می شود.

نواحی شهری در نیویورک؛ از منهتن تا بروکلین!

 نیویورک

شهر نیویورک از پنج ناحیه به نام‌های منهتن، بروکلین، کوئینز، برانکس و استاتن آیلند تشکیل شده است.  هزینه زندگی می‌تواند حتی از یک محله به محله دیگر بسیار متفاوت باشد.

اطلاعات مهم زندگی در نیویورک

با تمام زرق و برق‌های شهر نیویورکه قطعاً زندگی در آن دارای مزایا و معایبی است. نیویورک شهر فرصت‌های بی‌پایان است، اگرچه زندگی در آن رقابتی و پرهزینه است. در ادامه برخی از آمارهای کلیدی مربوط به وضعیت اقتصادی، درآمد متوسط، جمعیت و اقلیم این شهر آورده شده است:

  • متوسط درآمد خانوار: 67046 دلار
  • درآمد سرانه: 41625 دلار
  • نرخ بیکاری: 6.2 درصد
  • نرخ فقر: 17.3 درصد
  • میانگین هزینه ابزار: 162.82 دلار در ماه
  • میانگین سنی: 36.9 سال
  • جمعیت: 8.37 میلیون نفر
  • گردشگری: 22.3 میلیون بازدید کننده در سال 2020
  • میانگین دما: 53.4 درجه

هزینه غذا در نیویورک؛ به خوشمزگی هرچه تمام تر

هزینه غذا در نیویورک

هزینه خورد و خوراک در شهر نیویورک نیز به طور قابل توجهی نسبت به سایر شهرهای آمریکا بالاتر است. متوسط صورتحساب ماهانه مواد غذایی نیویورک در ماه مارس حدود 486 دلاراست و این در حالی است که متوسط این هزینه در کل ایالات متحده حدود 348 دلار است. اما به هر حال ما نمی توانیم در مورد مزایای مهاجرت به نیویورک بدون ذکر غذا صحبت کنیم. اگر چیزی وجود داشته باشد که بیشتر از همه در مورد زندگی در نیویورک دوست خواهید داشت، غذاهای خوشمزه اینجاست!

هزینه های اجاره و خرید مسکن در نیویورک

هزینه غذا در نیویورک

همانطور که اشاره شد شهر نیویورک، شهری بسیار گران است و این گرانی شامل هزینه‌های مسکن هم می شود. به طور کلی، نیویورک شهر خانه‌های اجاره‌ایی است. طبق سایت املاک و مستغلات StreetEasy، از ماه می 2022، میانگین درخواست اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه از 3950 دلار در منهتن تا 1500 دلار در استاتن آیلند متغیر است. برای یک واحد دو خوابه، متوسط ​​اجاره بها از 4750 دلار تا کمترین 2000 دلار متغیر است.

44 درصد، آپارتمان‌های اجاره‌ای نیویورک یک خوابه هستند و واحدهای دو خوابه هر کدام حدود 22 درصد تعداد کل آپارتمان‌های نیویورک را تشکیل می دهند. آپارتمان‌های سه خوابه با تنها 12 درصد کمترین تعداد خانه در شهر را تشکیل می‌دهند.

اجاره واحدهای مسکونی در نیویورک بعد از شروع کووید کاهش و در حال حاضر دوباره افزایش پیدا کرد. اگر تمایل به زندگی در نیویورک دارید و در عین حال پولتان را هم پس انداز کنید، بایستی در محله‌های ارزان قیمت‌تر نیویورک شامل مپلتون، باث بیچ و بنسونهورت در جست و جوی اجاره خانه باشید. گرانترین محله‌های نیویورک هم شامل منهتن، بروکلین، ریچموند هیل و وودهان هستند.

خرید خانه و زندگی در نیویورک

هزینه غذا در نیویورک

اگر اقامت دائم آمریکا را دارید و شهروند این کشور به حساب می‌آیید و به‌جای اجاره به‌دنبال خرید خانه هستید؛ آگاه باشید که قیمت‌های املاک در شهر نیویورک بسیار گران است. در حال حاضر میانگین قیمت خرید خانه در نیویورک در آوریل 2022 به 995000 دلار رسیده که بالاترین قیمت از سال 2019 تاکنون است.

با این حال، باز هم، قیمت‌ها به طور چشمگیری در هر منطقه نیویورک متفاوت است. در ماه می 2022، میانگین قیمت خرید خانه در منهتن 1.5 میلیون دلار، در بروکلین 995000 دلار ، در استاتن آیلند، 699،400 دلار و در کوئینز 625000 دلار بوده است. مقرون به صرفه ترین خانه‌ها در برانکس برای فروش هستند، جایی که میانگین قیمت درخواستی در ماه مه 388000 دلار بود.

جالب است بدانید که قیمت گزاف خانه ها باعث کاهش فروش در این شهر نمی شود. خانه‌ها در اینجا به سرعت به فروش می‌رسند و در طول زمان ارزششان نیز افزایش می‌یابد.

وضعیت اشتغال در نیویورک؛ سرزمین فرصت ها

هزینه غذا در نیویورک

شهر نیویورک خانه شرکت‌ها وغول‌های بزرگ مالی، فناوری و بسیاری از نام های معروف صنعت مد و مواد غذایی است. آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و سرگرمی نیز از جمله بخش‌های شغلی پیشرو در این شهر هستند. طبق گفته CareerKarma ، پنج کارفرمای بزرگ نیویورک عبارتند از:

تعداد افراد شاغل در مهمترین شرکت‌های نیویورک

  • IBM 346000
  • دیلویت: 345,370
  • پپسی: 291000
  • جی پی مورگان چیس: 255351
  • سیتی گروپ: 210000

بازار کار شهر نیویورک بزرگ و در حال رشد است. بر اساس گزارش وزارت کار ایالت نیویورک، بین سال‌های 2021 تا 2022، این شهر حدود 293800 شغل ایجاد کرده است. اکثریت قریب به اتفاق مشاغل در بخش گردشگری و اوقات فراغت بوده‌اند.

دستمزدها بسته به صنعتی که در آن کار می‌کنید، از سرمایه گذاران وال استریت گرفته تا رانندگان تاکسی و غیره، بسیار متفاوت است. کسانی که در شهر زندگی و کار می‌کنند، علاوه بر مالیات ایالت نیویورک، مالیات بر درآمد محلی شهر نیویورک را نیز پرداخت خواهند کرد. برای ساکنان، نرخ مالیات بسته به اینکه در چه گروه درآمدی قرار می‌گیرید، بین 3.078 درصد و 3.876 درصد است.

حمل و نقل در شهر نیویورک؛ کارآمد و سریع!

حمل و نقل در شهر نیویورک

داشتن ماشین و رانندگی در شهر نیویورک می‌تواند یک انتخاب چالش برانگیز و پرهزینه باشد. تعداد پارکینگ‌ها در نیویورک بسیار محدود است و هزینه اجاره مکان‌های پارک برای دارندگان خودرو بسیار بالا است. هزینه‌های اجاره ماهیانه برای یک پارکینگ بسته به قسمتی از شهری که در آن اجاره می‌کنید، می‌تواند از ۱۹۹ دلار تا بیش از ۵۰۰ دلار باشد. به خاطر همین موضوع اکثر ساکنان نیویورک ماشین ندارند.

خوشبختانه، این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار توسعه یافته است. متروی نیویورک، یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین سیستم‌های مترو در جهان، شکل اصلیترین وسیله حمل‌ونقل برای بسیاری از نیویورکی‌ها است. این مترو توسط اداره حمل و نقل متروپولیتن (MTA) به صورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می‌کند.

به نظر می رسد زندگی در نیویورک تجربه بی نظیری باشد!

کالج ها و دانشگاه های شهر نیویورک

حمل و نقل در شهر نیویورک

شهر نیویورک فهرست بلندبالایی از کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر جهانی را در خود جای داده است که به خاطر فارغ‌التحصیلان مشهور، اساتید معتبر و برنامه‌های درسی‌ علمی وکاربردیشان  در دنیا شناخته شده‌اند. سه کالج برتر نیویورک شامل دانشگاه کلمبیا، دانشگاه نیویورک (محل مدرسه فیلم NYU که مارتین اسکورسیزی) و سیتی کالج نیویورک، جایی که بیش از چند ساختمان  آن در فهرست ملی مکان های تاریخی ثبت شده است.

نیویورک نیز شهری بسیار قابل پیاده روی است. بسته به محل زندگی و کارتان، پیاده‌روی می‌تواند به راحتی روش اصلی شما برای رفت و آمد باشد. همچنین بسیاری از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی دیگر، از جمله اتوبوس‌های MTA، برنامه‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه و دوچرخه و تاکسی‌های زرد معروف نیویورک وجود دارد.

جاهای دیدنی نیویورک

1.پارک مرکزی نیویورک

پارک

تاریخچه ساخت پارک مرکزی معروف 843 هکتاری نیویورک سیتی به سال 1858 باز می‌گردد و یکی از پربازدیدترین پارک‌های شهری در کل ایالات متحده است. این پارک که درست در مرکز منهتن واقع شده و سالانه 42 میلیون بازدیدکننده دارد. پارک مرکزی نیویورک مکانی عالی برای صرف ناهار، پیک نیک و گشت و گذار است.

بازدیدکنندگان که با محبت به عنوان Met شناخته می شوند، بیش از 5000 سال هنر را در این موزه تاریخی و مشهور جهانی به نمایش می گذارند.

2. پلتفرم آسمانخراش هادسون یاردز

پلتفرم آسمانخراش هادسون یاردز

این پلت فرم در هوا معلق است و دید 360 درجه از کل شهر و مناطق اطراف نیویورک را فراهم می کند. پلتفرم ساختمان هادسون یاردز مکانی فوق العاده برای عکس و تهیه فیلم است.

3. تئاتر برادوی

تئاتر برادوی

برای طرفداران تئاتر در سراسر جهان، مکان‌های کمی وجود دارد که با تئاتر برادوی قابل مقایسه باشند. در این تئاتر همه چیز از موزیکال‌های تماشایی گرفته تا نمایش‌های خنده‌دار، در اینجا چیزی در حدود 41 سالن تئاتر برای انتخاب وجود دارد. اگر زندگی در نیویورک را انتخاب کرده باشید؛ اینجا از گزینه های همیشگی شما خواهد بود.

4. مجسمه آزادی

مجسمه آزادی

بازدید از شهر نیویورک بدون بازدید از مجسمه آزادی ناقص خواهد بود. این مجسمه نه تنها نمادی از نیویورک بلکه از کل کشور آمریکا است که  در سال 1886 از طرف فرانسه به ایالات متحده هدیه داده شده است

5 ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت

صحبت از نمادها شد! عرشه دیدبانی ساختمان امپایر استیت، واقع در طبقه 86، مکانی عالی برای بازدید در هر زمانی از روز است. با این حال عرشه این ساختمان میتواند در طلوع و غروب خورشید خاطره انگیز باشد. بخش فضای باز عرشه به دور محور اصلی ساختمان می پیچد و مناظر باشکوهی را جلوی چشم به بازدیدکنندگان می گذارد.

6. خرید در خیابان پنجم

 خرید در خیابان پنجم

خیابان پنجم نیویورک مکانی برای خرید و خوشگذارانی است. این خیابان افسانه‌ای خانه ویترین بسیاری از معروف‌ترین برندهای جهان است. در زمان زندگی در نیویورک ، تا دلتان بخواهد وقت است برای خرید و گشتن!

7. هتل پلازا

هتل پلازا

اگر در کودکی کتاب های Eloise را خوانده باشید، جادوی پلازا را می‌شناسید. اقامت در  هتل پلازا یک تجربه فراموش نشدنی در شهر نیویورک است که برای بیش از 100 سال میزبان مهمترین مسافران آمریکا بوده است. در اتاق پالم کورت هتل که به‌خاطر گنبد شیشه‌ای رنگارنگ سر به فلک کشیده‌اش معروف است، اقامتی فراموش نشدنی داشته باشید.

دوست دارید با بهترین جاهای دیدنی نیویورک به طور کامل آشنا شوید؟ (لینک مقاله)

معایب زندگی در نیویورک

رطوبت تابستان و سرمای زمستان !

شما پس از نقل مکان به شهر نیویورک به سرعت یاد می گیرید که از فصل های بهار و پاییز استفاده کنید. درجه حرارت عالی است و شکوفه های بهاری و برگ های پاییزی شهر را با رنگ های نفس گیر خیره می کند. با این حال، تابستان گرم، گل آلود و اغلب بدبو است. میانگین دمای تابستان در حدود 85 تا 90 درجه است و رطوبت آن شوخی نیست. همانطور که ممکن است بدانید یا ندانید، کیسه های زباله در پیاده رو پرتاب می شوند تا توسط کارگران بهداشت جمع آوری شود. بنابراین، اگر در طول روز 90 درجه در حال قدم زدن هستید، می توانید انتظار داشته باشید که بوی ناخوشایند را متوجه شوید.

هوای زمستانی در انتهای دیگر طیف قرار دارد. از نوامبر تا مارس یک سرمای استخوان سوز وحشیانه در انتظار شماست و بهتر است مطمئن باشید که کمد کوچک شما پر از کت های خوب و جوراب های پشمی است.

شلوغی بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد

هر جا که می‌روید انتظار ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی را داشته باشید. نه تنها در صف اکثر رستوران‌های محبوب می‌مانید، بلکه خیابان‌ها همیشه شلوغ هستند.

بی خانمانی!

در سال های اخیر بی خانمانی در شهر نیویورک به بالاترین حد خود از زمان رکود بزرگ رسیده است. بی خانمانی یک مشکل واقعی در این شهر است و اگر به شهر نیویورک مهاجرت کنید بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد. همانطور که قبلا ذکر شد، هرگز در اینجا احساس ناامنی نمی کنید، اما این پدیده اجتماعی قابل توجه است.

برای زندگی در نیویورک به چه حقوقی نیاز دارید؟

این بستگی به سبک زندگی شما و فداکاری هایی دارد که می خواهید انجام دهید!

از نظر تئوری می توانید با حقوق 40 هزار در سال در نیویورک زندگی کنید. در این سبک از زندگی، شما هم اتاقی خواهید داشت (احتمالاً بیش از یک نفر) و زیاد به رستوران نخواهید رفت!

حقوق 70 هزار در سال در شهر نیویورک زندگی اجتماعی راحت تری را برای شما در شهری که هرگز نمی خوابد، فراهم می کند. ممکن است همچنین ممکن است یک هم اتاقی داشته باشید و 2 تا 3 بار در هفته بیرون غذا بخورید یا ممکن است آپارتمانی بدون هم اتاقی پیدا کنید – به همراه نان و شیرینی در تمام طول راه!

اگر بیش از 120 هزار حقوق در سال دریافت می کنید، می توانید از بهترین چیزهایی که شهر ارائه می دهد، لذت ببرید. نوشیدنی با دوستان بعد از کار، جشن گرفتن مناسبت های خاص با یک شام فانتزی، شرکت در آخرین نمایش ها و …

سخن پایانی

در این مطلب با هزینه ها، مزایا و معایب زندگی در شهر نیویورک آشنا شدید. اگر قصد مهاجرت به شهر نیویورک را دارید، از قبل یک برنامه‌ریزی منسجم داشته باشید و از نظر مالی خودتان را برای زندگی در این شهر گران قیمت آماده کنید. حتما در رابطه با نحوه پیدا کردن شغل، اجاره خانه، ادامه تحصیل در دانشگاه و هزینه‌های تحصیل اطلاعت لازم را کسب کنید تا کمتر غافلگیر شوید.

نظرات کاربران