5 خرداد 1400
آموزش ها

نکات مهم درباره خرید بلیط هواپیما

همه ما سعی داریم در زمان خرید بلیط هواپیما، صرفه جویی کرده و آن را با پایین ترین قیمت تهیه کنیم. اما این چگونه امکان پذیر است؟ در این باره دانستن نکاتی مهم به منظور کاهش هزینه‌های بلیط پرواز ضروری است. در ادامه مطلب ما میخواهیم راهکارها و نکات مهم، در این باره را برای شما مطرح کنیم، پس با سه کلیک تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معرفی راهکارهای مهم در زمان خرید بلیط هواپیما

راهکار های ساده ای وجود دارد که به شما در کاهش هزینه های سفر کمک خیلی زیادی می کند.

کنترل ظرفیت

همان طور که می دانید، ایرلاین ها با روش های متنوع، فروش تعداد صندلی ها را چک می کنند و نیز به بررسی روند خرید می پردازند. اگر زمان رفت و برگشت برایتان اهمیت نداشته باشد، شما می توانید خیلی راحت و به سادگی با یک جستوجو در اینترنت، خرید بلیط با قیمت ارزان را پیدا کرده و به رزرو آن اقدام کنید.

مقصد

فرودگاه های بین المللی هزینه های اضافی نظیر، حق بیمه را به قیمت خرید بلیط اضافه می کنند. بهتر است برای صرفه جویی، به فرودگاه های کوچک و شهرهای دیگر مراجعه کرده تا بتوانید پول بیشتری در زمان سفر خود، پس انداز کنید.

انتخاب کردن روزهای سفر

خرید بلیط هواپیما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از تخفیف های ویژه ای برخوردار است. اگر روز و تاریخ سفر برایتان مهم نباشد، بهتر است در این روزها به خرید بلیط اقدام کنید. در این صورت از تخفیف 20 الی 30 درصدی بهره مند خواهید شد.

انعطاف پذیری در برنامه ها

اگر شما در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، از تخفیف های زیادی بهره مند می شوید. بهتر است بدانید پروازهایی که شب ها و نیز با تاخیر صورت می گیرد، تخفیف های خیلی زیادی دارند، که شما می توانید به تهیه آن ها اقدام کنید. اگر تعداد شما کم است و فقط دو نفر زن و شوهر هستید، خیلی راحت و بدون دردسر می توانید بلیط های آخر شب را تهیه کنید. اگر به همراه شما بچه بود، این امکان برای شما وجود ندارد، و نیاز های شما عوض می شود.

تحقیق و جستجو در اینترنت

شما می توانید در اینترنت به دنبال بلیط هایی که از تخفیف های روزانه و نیز هزینه های اضافی کمی برخوردار اند، بگردید. یا از آژانس های هواپیمایی درباره بلیط های با تخفیف بپرسید، ولی برای این که خودتان مطمعن شوید، بهتر است به سرچ کردن در اینترنت بپردازید.

پروازهای تلفیقی

بعضی از شرکت ها به طور مستقیم از خطوط های هوایی، بلیط ها را به شکل عمده و با تخفیف خیلی زیاد خریداری می کنند. سپس با تخفیف 25 الی 40 درصد به مسافران می فروشند. بهتر است در زمان خرید بلیط هواپیما، به این شرکت ها مراجعه کنید، تا از تخفیف های ویژه برخوردار شوید.

برای تک تک نفرات بلیط جستجو کنید

اگر مایل به سفر دسته جمعی هستید، برای خرید بلیط هواپیما بهتر است به صورت گروهی و هم به طور تکی، دنبال بلیط باشید. در بعضی مواقع رزرو بلیط گروهی، قیمت زیادی دارد، شاید شما بلیط های تک نفری پیدا کنید که قیمت پایینی داشته باشد و مجبور شوید که جدا با خطوط های هواپیمایی متنوع سفر کنید.

در ایرلاین های متنوع به دنبال پرواز باشید

در بسیاری از مواقع خرید بلیط، برای مسیر رفت و برگشت، قیمت پایینی نسبت به یک طرفه دارد. به همین خاطر بهتر است، بلیط رفت و برگشت را به طور جدا نیز سرچ کنید تا از قیمت آن ها مطمعن شوید. با توجه به نتایج حاصل، هر کدام که به صرفه بود، خریداری کنید.

خرید بلیط هواپیما، پروازهای توقف دار

پروازهایی که در بین راه توقف دارند، از قیمت پایینی برخوردار هستند. اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، می توانید به تهیه این بلیط ها اقدام کنید. شما با انتخاب پروازهایی که بین راه توقف خیلی طولانی دارند، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. زیرا هم هزینه کمتری را برای خرید بلیط پرداخت کرده اید، و هم می توانید در زمان توقف بین راهی، گشت و گذاری در آن شهر بکنید.

در ایام غیر تعطیل به سفر بروید

همه شما می دانید، قیمت خرید بلیط در روزهای تعطیل زیاد است، برخی افراد به خاطر شغلشان، فقط روزهای تعطیل، وقت مسافرت را دارند.

اگر می خواهید در ایام تعطیل سفر کنید و از تخفیف های ویژه برخوردار شوید، بهترین کار تغییر دادن یک روز با ایام تعطیل است؛ در غیر این صورت تهیه بلیط کمی برایتان دشوار خواهد بود.

جستوجو بلیط چارتر

 بلیط های چارتر نسبت به سیستمی، معمولا ارزان قیمت هستند. ولی به یاد داشته باشید که همیشه اینطور نیست و ممکن است در بعضی مواقع گران باشند. بهتر است شما هر دو بلیط چارتی و سیستمی را جستوجو کرده، و هر کدام که به صرفه بود، آن را خریداری کنید.

تور مسافرتی

اگر شما در زمان خرید بلیط هواپیما، مایل به رزرو هتل هم هستید، بهتر است دنبال تورها و وب سایت هایی را بگردید که رزرو هتل را در اختیارتان می گذارد. به این ترتیب سفری راحت و بدون دردسر خواهید داشت.

فصل بهار و پاییز را برای مسافرت انتخاب کنید

معمولا در فصل بهار و پاییز، قیمت بلیط های هواپیما کم است. زیرا در این ایام، مسافران کمی به سفر می روند. اگر دوست دارید در زمان ساکت، آرام و به دور از شلوغی به مسافرت بروید، و از طرفی از تخفیف های ویژه نیز برخوردار شوید، انتخاب فصل پاییز و بهار، بهترین گزینه خواهد بود. البته باید در زمان خرید بلیط هواپیما به مقصدی که مایل به سفر هستید، توجه کنید. زیرا شاید روزهای شلوغ مقصد انتخابی شما، فصل بهار و پاییز باشد.

همیشه خوراکی به همراه داشته باشید

اگر پرواز شما طولانی بوده و در بین مسیر توقف دارد، ممکن است غذای رایگان به شما ندهند. به همین منظور همراه خود حتما خوراکی داشته باشید. از هواپیما شما می توانید تنقلات خریداری کنید ولی قیمت آن ها زیاد می باشد. برای صرفه جویی در هزینه های سفرتان بهتر است، به همراه خود خوراکی ببرید.

تغییر فرودگاه مقصد

در بعضی مواقع بهتر است فرودگاه مقصد خود را تغییر دهید و در شهر دیگری پیاده شوید. زیرا در این جور مواقع شما با پرداخت قیمت کمی، با اتوبوس می توانید به شهر مقصد بیایید و در هزینه های خود صرفه جویی چشمگیری کنید. بهتر است یادآور کنیم که فرودگاه های کوچک، به خاطر این که مسافران کمی دارند، قیمت بلیط آن ها ارزان می باشد. شما می توانید از فرودگاه های کوچک، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید.

دوری کردن از واسطه‌ها

با رفتن به آژانس های هواپیمایی، برای خرید بلیط، شانس برخورداری از تخفیف ها را از دست می دهید. این دفاتر همیشه به نفع خود کار می کنند و به شما بلیط های گران قیمت را می فروشند. در اینترنت بین فروشندگان بلیط، رقابت شدید و خیلی زیادی است. آن ها برای این که مشتریان زیادی را جذب خود کنند، قیمت بلیط را پایین می آورند. به همین خاطر در خرید بلیط هواپیما، بهتر است خودتان از طریق اینترنت اقدام کرده و مناسب ترین و ارزان ترین آن را خریداری کنید.

در خبرنامه های آژانس هواپیمایی عضو شوید

توصیه می کنیم، حتما عضو خبرنامه های آژانس های هواپیمایی شوید تا خیلی سریع از تخفیف های ویژه مطلع شوید. در این صورت بدون دردسر و خیلی راحت می توانید به تهیه بلیط اقدام کنید.

عضویت در باشگاه مشتریان

یک روش خوب برای برخورداری از تخفیف های ویژه، عضو شدن در باشگاه مشتریان است. حتما در زمان خرید بلیط به صورت آنلاین، عضو باشگاه مشتریان شوید تا از تخفیف سفرهای بعدی مطلع شوید و زود آن را خریداری کنید.

اطلاع از طریق شبکه های اجتماعی

اکثرا سامانه های فروش، از طریق شبکه های اجتماعی، مردم را از تخفیفات ویژه پروازها، مطلع می کنند. شما با دنبال کردن شبکه های اجتماعی، می توانید از تخفیفات آژانس های مختلف آگاهی یابید.

هنگام رزرو بلیط هواپیما در یک سایت نمانید

در زمان خرید بلیط هواپیما بهتر است، به چند سایت سر بزنید و قیمت های آن ها را ببینید. اصلا متکی به یک سایت نباشید. به یاد داشته باشید، اگر سایتی بلیط هواپیما را با قیمت ارزان به فروش می رساند، مطمعنا خدمات خوبی را برای شما ارائه نخواهد داد. پس حتما به بررسی چندین سایت بپردازید.

اهمیت دادن به مشخصات شخصی

در زمان خرید بلیط هواپیما توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی خود را به درستی وارد کنید. اگر بلیط شما چارتی باشد، امکان تصحیح آن وجود ندارد و بلیط شما می سوزد و هزینه پرداختی از بین می رود. در بلیط های سیستمی امکان اصلاح وجود دارد، البته با مقداری کسر از هزینه، امکان پذیر است. پس همیشه در وارد کردن اطلاعات شخصی دقت کافی داشته باشید، تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نشوید.

مراجعه مکرر

وقتی که شما از روزهای تخفیف بلیط آگاهی یافتید، در آن روزها چندبار به سایت مراجعه کنید. احتمال دارد در یک ساعت قیمت بلیط نسبت به ساعات دیگر، بسیار پایین بیاید.

از 11 ماه قبل، خطوط های هواپیمایی بلیط ها را باز می کنند. اگر مقصد خود را انتخاب کرده اید، پس بهتر است، حداقل یکبار در هفته به سایت ها سر بزنید.

خرید بلیط هواپیما از وب سایت های معتبر

همیشه از سایت های معتبر اقدام به خرید بلیط کنید تا از تخفیفات ویژه برخوردار شوید. زیرا این سایت ها شناخته شده بوده و شما به راحتی و با خیال راحت با همکاری این سایت ها و شرکت ها، می توانید بلیط باکیفیت و ارزان قیمت خریداری کنید.

توجه به زمان سفر

اگر برای سفر عجله ای ندارید و در زمان خاصی نمی خواهید سفر کنید  خوب است که در زمان هایی که اوج سفر ها رو به پایان است شما سفر خود را آغاز کنید. زیرا در برخی زمان ها مانند: اواخر هفته، روز های تعطیل و مناسبت های ویژه  قیمت بلیط  هواپیما نسبت به روز های عادی سال گران تر می شود. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم معمولا در اواسط هفته بلیط ها از قیمت مناسب و ارزان تری بر خوردار هستند.

تاثیر انتخاب کلاس پروازی در قیمت بلیط هواپیما

قطعا انتخاب کلاس پروازی یک ویژگی مهم و موثر در قیمت و خرید بلیط هواپیما است. ولی بهتر است به این نکته دقت کنید که  برای پرواز های داخلی خوب است  شما کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید. زیرا هزینه کمی را برای پرواز پرداخت خواهید کرد. برای سفر کردن به کشور های دیگر  و پرواز های خارجی  بهتر است که میزان مسافت را دقت کنید. اگر مسافت کشوری که قصد سفر به آن را دارید خیلی طولانی بود  و از عهده پرداخت هزینه فرست کلس بر می آیید حتما آن را انتخاب کنید زیرا بهترین انتخاب است.

چرا برخی از آژانس‌های مسافرتی برای رزرو بلیط هواپیما هزینه دریافت می‌‎کنند؟

این را بدانید که رزرو پرواز های داخلی به طور کامل به صورت رایگان صورت می گیرد.  در رزرو پرواز های خارجی، بسیاری از آن ها رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت هزینه نیستید.  ولی ایرلاین هایی مثل: تریکش و لوفت هانزا، برای رزرو باید شما مبلغی را پرداخت کنید. البته توجه کنید که هیچ زمان آژانس های هواپیمایی از تریکش، لوفت هانزا و ایرلاین های دیگری که شبیه به این دو ایرلاین هستند بلیط رزرو نخواهند کرد، و هزینه ای که از شما خواهند گرفت  به جهت حق الزحمه دریافت خواهند کرد.

نکته آخر درباره خرید بلیط هواپیما

شما خودتان نیز می توانید از عهده رزرو بلیط هواپیما بر بیایید  و این کار چندان سخت نیست  و می توانید به راحتی انجام دهید. اما خوب است که برای خرید بلیط هواپیمایی از آژانس هواپیمایی یا موسسه گردشگری کمک بگیرید. هم چنین با توجه به شیوع ویروس کرونا حتما از ماسک و مواد ضد عفونی کننده استفاده نمایید. استفاده از دستکش را نیز فراموش نکنید.

امیدواریم که نکات و راهکار هایی که برای شما عزیزان بیان کردیم مفید واقع گردد.توصیه می کنیم طبق نکات گفته شده به تهیه بلیط هواپیما اقدام فرمایید. در این صورت می توانید خرید بلیط هواپیمای ارزان قیمت را از سایت های معتبر و معروف تهیه کرده و نیز از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

نظرات کاربران