قوانین کنسلی بلیط های سیستمی

قوانین کنسلی بلیط های سیستمی داخلی و خارجی

گاهی اوقات پیش می‌آید که برای یک سفر از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنید و حتی برای اینکه خاطرتان آسوده باشد؛ بلیط هواپیما سیستمی را انتخاب می‌کنید تا صندلی هواپیما خود را از قبل رزرو داشته باشید. اما قبل از سفر، مشکلی پیش می‌آید و شما مجبور به کنسل کردن پرواز خود خواهید شد. در این زمان باید یک سری تشریفات لازم را برای کنسل کردن بدانید. بنابراین، لازم است تا با جزئیات و نحوه کنسل کردن بلیط‌ها آگاه باشید، در غیر این صورت تجربه ناخوشایندی برای شما خواهد شد. به همین جهت ما قوانین کنسلی بلیط های سیستمی را عنوان کردیم تا شما را در این راه، راهنمایی کنیم.  

بلیط سیستمی چیست؟

قوانین کنسلی بلیط سیستمی

شرکت‌ هواپیمایی از قبل یک برنامه‌ریزی مشخص برای زمان پروازها و قیمت آن‌ها در یک بازه زمانی در نظر می‌گیرند. برای مثال، شما تصمیم می‌گیرید که برای 3 ماه آینده بلیط هواپیما پاریس را رزرو کنید. زمانی که در سه کلیک شروع به جستجو می‌کنید، تا یک بازه زمانی مشخص به فرض 3 ماهه، می‌توانید این بلیط را با همان قیمت ثابت خریداری کنید و ممکن است بعد از 3ماه، قیمت بلیط با تغییراتی مواجه شود. به عبارتی دیگر، بلیط‌های سیستمی، بلیط‌هایی هستند که شما می‌توانید از چند ماه قبل آنها را خریداری کنید و فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی سفرتان داشته باشید. 

مزایای خرید بلیط سیستمی

بلیط‌های سیستمی مزایای زیادی دارند که برخی از آنها شامل موارد زیر است : 

  • شما می‌توانید برای خرید بلیط سیستمی از چندین ماه قبل اقدام کنید؛ چراکه همواره قیمت آن ثابت است؛ بنابراین، برنامه‌ریزی برای انجام کارهای قبل از سفر راحت‌تر خواهد بود.
  • میزان تنوع مسیرهای ارائه شده خیلی بیشتر از بلیط چارتری است. در واقع، برای همه مسیرها می‌توانید بلیط سیستمی خود را رزرو کنید.
  • امکان تغییر روز و ساعت پرواز در بلیط‌های سیستمی وجود دارد، در حالی که در بلیط چارتری این گونه نیست.
  • هزینه بلیط سیستمی برای همه سنین یکسان نبوده و کودک و بزرگسال از قیمت‌های مختلفی برخوردارند. 

آیا بلیط سیستمی را می‌توان کنسل کرد؟

یکی از بیشترین سوالات مسافران، درباره این است که در صورت لغو سفرشان، این امکان وجود دارد که بتوانند بلیط سیستمی خود را کنسل کنند یا خیر؟

باید بگوییم که در بلیط‌های سیستمی این امکان به راحتی وجود دارد. کافی است به سیستم فروش آنلاین شرکت هواپیمایی که از آن بلیط رزرو کرده‌اید یا به صورت حضوری مراجعه کنید و اقدام به لغو بلیط خود کنید؛ این امر کاملا به نحوه خرید بلیط هواپیما سیستمی شما بر میگردد. 

عوامل موثر در کنسل کردن بلیط‌های سیستمی

Cancel the ticket

هنگامی که تصمیم می‌گیرید بلیط سیستمی خود را کنسل کنید، باید برخی عوامل موثر را از قبل بشناسید. چون این فاکتورها در میزان جریمه کنسلی تاثیر مستقیم دارند. 

  • زمان خرید بلیط 
  • قیمت بلیط
  • کلاس پروازی بلیط 
  • زمان درخواست استرداد بلیط

قبل از هر چیز باید بگوییم که میزان جریمه‌ای که برای کنسل‌ کردن بلیط سیستمی در نظر گرفته می‌شود، در هر ایرلاین متفاوت است. به این معنی که ایرلاین ماهان نرخ متفاوتی برای یک بلیط، در مقایسه با ایرلاین آسمان ارائه می‌کند. در هر صورت زمانی که می‌خواهید بلیط خود را کنسل کنید، هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر باشید، نرخ جریمه بیشتر خواهد شد. همچنین، با توجه به اینکه کلاس پروازی مشخص کننده میزان بار داخل کابین و انبار هواپیما است، میزان جریمه متفاوت خواهد بود. 

قوانین کنسلی بلیط های سیستمی برای پروازهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، در صورت لغو سفر، به راحتی می‌توانید بلیط سیستمی خود را کنسل کنید؛ اما یک سری شرایط در مورد این بلیط وجود دارد که مهمترین آن به میزان جریمه کنسلی برمی‌گردد. در صورت کنسل کردن بلیط سیستمی مبلغ پرداختی شما استرداد خواهد شد؛ اما مبلغی بابت جریمه باید پرداخت کنید. این میزان جریمه در هنگام استرداد هزینه بلیط هواپیما از شما کم شده و باقی مانده پس داده خواهد شد.  

میزان جریمه در استرداد بلیط های سیستمی برای پروازهای داخلی

قوانین کنسلی بلیط سیستمی

از مهمترین سوال‌ها در هنگام کنسل کردن بلیط های سیستمی، میزان جریمه پرداختی است. این میزان جریمه به عوامل متعددی بستگی دارد که بارزترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • شما بلیط خود را از کدام ایرلاین یا شرکت هواپیمایی خریداری کرده‌اید. 
  • همچنین دقیقا چه زمانی قبل از سفر اقدام به کنسل کردن بلیط سیستمی خود نموده‌اید. 

به این شکل که هر چه زودتر اقدام به کنسل کردن بلیط خود کنید؛ میزان جریمه پرداختی کمتری خواهد بود. در مقابل، هر چه به روزهای پرواز نزدیک‌تر باشید و آن موقع بلیط خودتان را کنسل کنید، جریمه بیشتری برای شما در نظر گرفته می‌شود. 

همچنین در نظر داشته باشید که پرواز سیستمی بر اساس کلاس نرخی تعریف میشود که بر همان مبنا نیز نرخ درصدهای جریمه تفاوت دارد. برای مثال در پروازهای چارتری تا 12 ظهر 3 روز قبل از پرواز 50% بوده و تا 12 ظهر یک روز قبل 70 و بعد از آن سوخت کامل می شود

نکته مهم: هر شرکت هواپیمایی میزان جریمه مشخصی دارد و این قوانین مختص پروازهای داخلی هستند و پروازهای خارجی میزان جریمه متفاوتی دارند. 

جریمه کنسلی در ایرلاین ماهان، ایران ایر، کیش ایر، آسمان

جریمه کنسلی در ایرلاین ایرتور

قوانین کنسلی ایرلاین ایران ایر تور

جریمه کنسلی در ایرلاین کارون و تابان

جریمه کنسلی در ایرلاین قشم ایر

قوانین کنسلی قشم ایر

جریمه کنسلی در ایرلاین معراج

قوانین کنسلی بلیط سیستمی ایرلاین معراج

جریمه کنسلی در ایرلاین آتا و پارس

قوانین کنسلی ایرلاین آتا

جریمه کنسلی در ایرلاین سپهران

قوانین کنسلی بلیط سیستمی ایرلاین سپهران

جریمه کنسلی در ایرلاین وارش

قوانین کنسلی ایرلاین وارش

جریمه کنسلی در ایرلاین زاگرس

قوانین کنسلی بلیط سیستمی ایرلاین زاگرس

جریمه کنسلی در ایرلاین کاسپین

قوانین کنسلی ایرلاین کاسپین

جریمه کنسلی در ایرلاین پویا ایر

قوانین کنسلی بلیسط سیستمی ایرلاین پویا ایر

جریمه کنسلی در ایرلاین ساها

قوانین کنسلی ایرلاین ساها

قوانین کنسلی بلیط های سیستمی برای پروازهای خارجی

قوانین کنسلی بلیط های سیستمی

استرداد پروازهای خارجی در مقایسه با مقاصد داخلی، کمی سخت‌گیرانه‌تر بوده و قوانین برای پروازهای خارجی متفاوت است. شما باید از 24 تا 48 ساعت قبل از پرواز برای کنسل کردن بلیط خود اقدام کرده و آن را ثبت کنید. 

نحوه کنسل کردن بلیط در ایرلاین ترکیش

ایرلاین ترکیش متعلق به شرکت هواپیمایی ملی ترکیه است که یکی از خطوط هوایی مهم و پیشرو در اروپا به حساب می‌آید. به این دلیل که به مقاصد زیادی در دنیا دسترسی دارد و یک تجربه جالب از سفر را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای ایرانی‌ها نیز این ایرلاین محبوب بوده و برای مقاصد خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما حالا اگر می‌خواهید بلیط خود را کنسل کنید؛ باید بدانید شرایط کنسلی بلیط در پروازهای ترکیش همانند ایرلاین‌های دیگر بسته به نوع کلاس پروازی، زمان خرید و … متفاوت است.

نحوه کنسل کردن بلیط در ایرلاین لوفتانزا

شرکت هواپیمایی لوفتانزا یا لوفت هانزا متعلق به کشور آلمان است و به عنوان پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان از نظر حمل مسافر، خدمات پروازی را به 209 مقصد در 81 کشور در سراسر جهان انجام می‌دهد. قبل از رزرو بلیط از این ایرلاین بزرگ، بهتر است تا نکاتی در خصوص سیاست‌های لغو پرواز خود در لوفت هانزا بدانید. زیرا دانستن این موضوع از قبل، تجربه رزرو بدون دردسر را تضمین می‌کند.

نحوه کنسل کردن بلیط در ایرلاین امارات

پرواز با امارات به خودی خود یک تجربه شگفت انگیز است. یکی از چهارمین شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و سریع‌الرشد جهان که بیش از 3600 پرواز در هفته را در شش قاره جهان انجام می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید از این ایرلاین بلیط خود را رزرو کنید، با پشتیبانی سه کلیک تماس بگیرید.همانطور که می‌دانید کنسل کردن بلیط یکی از رایج‌ترین مواردی است که اغلب مسافران هوایی با آن موجه می‌شوند. برای مسافران ایرلاین امارات این کار راحت انجام می‌گیرد، فقط باید یک سری نکات را درباره محدودیت‌ها و قوانین این شرکت هواپیمایی از قبل دانست. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که نیاز است درباره قوانین کنسلی بلیط های سیستمی به شما عنوان کنیم؛ از امکان و نحوه کنسلی تا جریمهای که باید بپردازید. امیدواریم که توانسته باشیم تا همسفر خوبی برایتان باشیم. در آخر باید بگوییم ما در شرکت سه کلیک با یک تیم قوی پشتیبانی به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

نظرات کاربران