U.S. Senate Bean Soup
25 فروردین 1402
آمریکا

14 تا از غذاهای معروف واشنگتن که دلتان را آب می‌کند!

واشنگتن دی.سی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که بین ایالت‌های شمالی و جنوبی قرار دارد، به‌عنوان پایتخت ایالات متحده انتخاب شده است. هم‌چنین، در زمان تأسیس، نقش پل ارتباطی با سرزمین‌های غربی در حال گسترش را ایفا می‌نمود. بنابراین، درحالی‌که واشنگتن، فاصله بسیار زیادی با مرکز جغرافیایی ایالات متحده دارد، اما هم‌چنان به‌نوعی چهارراه فرهنگی باقی مانده است. این اتفاق منجر به آن شده که تقریبا هرچیزی در واشنگتن یافت می‌شود؛ از بهترین غذاهای خیابانی در شهر گرفته تا رستوران‌های سطح ‌بالا که در آن دلال‌ها شراب می‌نوشند و همزمان معامله می‌کنند، تقریبا تمام سنت‌های آشپزی در پایتخت کشور ارائه می‌شود.

اگر همین حالا وارد شهر شده‌اید اما گرسنه‌تان است و می‌خواهید غذا بخورید، نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید چمدان‌های خود را در انبار چمدان Bounce واشنگتن بگذارید و به‌سرعت سراغ غذاخوری‌های شهر بروید تا یک وعده غذای گرم‌ونرم و لذیذ میل کنید. کباب‌های جنوبی، مرغ سرخ‌شده، پنکیک گندم سیاه زغال‌اخته، یا غذاهای عجیب‌تر مانند سالاد گوشت خوک و لیچی، همه‌وهمه را در این‌جا خواهید یافت. اگر هم رژیم غذایی خاصی دارید و گیاه‌خوارید، نگران نباشید؛ رستوران ‌های گیاهی نیز در واشنگتن وجود دارد که شما را از خوردن گوشت بی‌نیاز می‌کند. هم‌چنین غذاهای بدون قند و خام را در این شهر خواهید یافت. با هم سری به این شهر بزنیم و با غذاهای معروف واشنگتن آشنا شویم.

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

مرغ سوخاری یا Fried Chicken

غذاهای معروف واشنگتن

یکی از معروف ترین غذاهای واشنگتن مرغ سوخاری‌ست. درحالی‌که مکان‌های بسیاری وجود دارد که ادعا می‌کنند بهترین مرغ سوخاری را ارائه می‌دهند، رستوران Duke’s Grocery مورد تایید مردم بوده و همواره نظر مشتریان را جلب نموده است. این مکان ساده در Dupont Circle، غذاها را به شیوه جنوبی واشنگتن، با آب‌وتاب، سرو می‌کند. مرغ سوخاری‌های این رستوران بی‌نهایت خوشمزه‌اند؛ آن‌ها می‌دانند که چگونه مرغ را به‌درستی سرخ کنند تا حتی وقتی در یکی از سس‌های خوشمزه‌شان آغشته می‌شود، ترد باقی بماند. علاوه بر همه این‌ها، منوی این رستوران، بسیاری از غذاهای کلاسیک جنوبی مانند shrimp and grits، پنیر پیمنتو و چای شیرین را ارائه می‌دهد.

U.S. Senate Bean Soup

یکی دیگر از غذاهای معروف واشنگتن سوپ آمریکایی Senate Bean است. دستورالعمل‌‌های مختلفی برای پخت این سوپ کلاسیک آمریکایی وجود دارد، اما Senate Bean Soup که در کافه تریای Senate ایالات متحده سرو می‌شود، شاید معروف ‌ترین آن‌ها باشد. دستور پخت این غذا به نسل‌ها منتقل شده و از زمانی که برای اولین بار در اوایل دهه 1900 طبخ شد، تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این سوپ با لوبیا، ژامبون، پیاز و کرفس درست می‌شود و بافتی غلیظ و خامه‌ای دارد که بهترین گزینه برای روزهای سرد زمستان به شمار می‌رود. هم‌چنین این سوپ، نسخه‌ای به نام Fred Dubois نیز دارد که با پوره سیب‌زمینی درست می‌شود.

 اگر می‌خواهید این سوپ خوش‌مزه را امتحان کنید، به کافه تریای Senate یا یکی از رستوران‌های اطراف شهر که آن را سرو می‌کنند بروید و آن را نوش جان کنید.

Lychee Salad

Lychee Salad

یکی دیگر از غذاهای معروف واشنگتن Lychee Salad است. این سالاد، شامل تکه‌هایی از گوشت خوک بوداده،  lychees، ریحان تایلندی، نعناع، ​​بادام هندی و سس فلفل قرمز با ادویه، سرکه و روغن زیتون است. Lychee Salad، ترکیبی بهشتی شامل طعم و بافتی بی‌نظیر است که اشتهای شما را برای غذا خوردن تحریک می‌کند. 

یکی از بهترین رستوران‌ های واشنگتن که این غذا را ارائه می‌دهد، Rose’s Luxury است. Rose’s Luxury، یک رستوران آمریکایی نمادین در شهر است که به دلیل رویکرد خلاقانه‌اش به غذاهای مدرن شناخته می‌شود. شاید بهترین غذای این رستوران، Lychee Salad باشد که طعم‌های شیرین و ترش را به‌خوبی ترکیب می‌کند. البته این تنها یکی از غذاهای شگفت‌انگیزی است که در Rose’s Luxury سرو می‌شود. می‌توانید دیگر غذاهای آن، همانند هشت‌پا و نان‌‌های شیرینش را هم امتحان کنید. فراموش نکنید که بعد از صرف غذا یک دسر خوش‌مزه را هم بر بدن بزنید!

H Fried Chicken سوسیس نیمه‌دودی یا 

یکی دیگر از غذاهای معروف واشنگتن سوسیس نیمه‌دودی‌ست. این غذای محلی، چیزی مابین هات‌داگ و سوسیس دودی بوده و معمولا با فلفل قرمز، پنیر، پیاز و خردل سرو می‌شود. سوسیس نیمه‌دودی ترکیبی از سوسیس گوشت خوک و سوسیس گوشت گاو است. اگر می‌خواهید بهترین ساندویچ‌های سوسیس نیمه‌دودی شهر را امتحان کنید، سری به Ben’s Chili Bowl بزنید. این رستوران، از سال 1958 سوسیس‌های نیمه‌دودی خوشمزه‌ای را سرو می‌کند و هنوز هم یکی از بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌ های واشنگتن به حساب می‌آید.

برگرها یا Burgers

هر شهری برگرهای مخصوص به خود را دارد، اما واشنگتن از این قاعده مستثنی‌ست. واشنگتن طیف وسیعی از برگرهای خلاقانه را با طعم و به نام شهرهای مختلف سراسر جهان ارائه می‌دهد. پس جای تعجبی نیست که همبرگر، از غذاهای معروف واشنگتن به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به واشنگتن، حتما kingston burger را امتحان کنید. این برگر خوش‌مزه از Jamaican jerk chicken، با قارچ، لعاب سویا، سس مایونز واسابی و ترشی زنجبیل تشکیل می‌شود. البته در این شهر برگرهای دیگری نیز وجود دارد. اما اگر تمایلی به خوردن گوشت گاو ندارید، می‌توانید ساندویچ مرغ یا برگر گیاهی را نیز انتخاب کنید. برگرهای واشنگتن به‌قدری خوش‌مزه‌اند که دلتان می‌خواهد چند تا از آن‌ها را داخل چمدانتان بگذارید و به کشور خود ببرید!

Kitfo

غذاهای معروف واشنگتن

باید بدانید واشنگتن بزرگ‌ترین جمعیت اتیوپیایی را در خارج از آفریقا دارد. این باعث می‌شود پایتخت کشور بهترین مکان برای امتحان کردن غذاهای اتیوپی باشد. یکی از محبوب‌ ترین غذاهای اتیوپیایی، Kitfo است. این غذا که جزو غذاهای معروف واشنگتن به حساب می‌آید، با گوشت چرخ‌کرده گوساله، فلفل چیلی، هل و سایر ادویه‌ها پخته می‌شود. Kitfo معمولا با injera سرو می‌شود؛ یک نان اسفنجی که روی آن گوشت چیده می‌شود. اگر می‌خواهید Kitfo را امتحان کنید، به یکی از رستوران‌ های اتیوپیایی در واشنگتن بروید. غذاهای واشنگتن به‌قدری خوش‌مزه و خوش‌عطرند که پرخوری کردن و اضافه وزن در این سفر حتمی خواهد بود. بنابراین حواستان به غذا خوردنتان باشد!

خرچنگ آبی چساپیک یا Chesapeake Blue Crabs

واشنگتن در خلیج Chesapeake واقع شده است. جای تعجبی نیست که خرچنگ‌های آبی یکی از غذاهای محلی و معروف واشنگتن به حساب بیایند. خرچنگ‌های آبی چساپیک معمولا بخارپز و با چاشنی سرو می‌شوند. این‌ها یک وعده غذای تابستانی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته خرچنگ‌های آبی چساپیک تنها یکی از معروف ‌ترین غذاهای دریایی واشنگتن به حساب می‌آیند. کیک‌های خرچنگی مریلند و مارماهی نیز از دیگر غذاهای معروف واشنگتن هستند. پیشنهاد می‌کنیم پس از سفر به پایتخت آمریکا، از غذاهای دریایی و تازه این‌جا لذت ببرید.

40-layer Lasagna

یکی از معروف ترین غذاهای واشنگتن لازانیاست. واشنگتن به خاطر لازانیاهای 40 لایه خود مشهور شده است. 40-layer Lasagna با لایه‌های نازک ماکارونی، به همراه سس قرمز خامه‌ای و با استفاده از مواد محلی پخت می‌شود. احتمالا اگر لازانیا دوست ندارید، در واشنگتن شیفته 40-layer Lasagna خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از صرف معروف ترین غذای واشنگتن، خوردن دسرهایی مانند تیرامیسو را هم از یاد نبرید!

صدف یا oysters

oysters

یکی دیگر از غذاهای معروف واشنگتن oysters است. oystersکه از غذاهای محلی واشنگتن به حساب می‌آید، به شیوه‌های مختلفی سرو می‌شود. اگر شما از طرف‌داران غذاهای دریایی خام نیستید، می‌توانید صدف‌های سرخ‌شده، پخته یا کبابی را امتحان کنید. واشنگتن، بسیاری از آب‌جوسازی‌ها را در خود جای داده است؛ بنابراین شما می‌توانید پس از صرف oysters، یک لیوان آب‌جو را در یکی از آب‌جوسازی‌های واشنگتن میل کنید.

نان تست آووکادو یا Avocado toast

یکی دیگر از معروف‌ ترین غذاهای واشنگتن Avocado toast یا نان تست آووکادوست. این میان‌وعده سبک، دستور غذایی ساده‌ای دارد؛ نان تست را برمی‌دارید، یک آووکادو روی آن می‌گذارید و تمام! طریقه سرو آن به همین سادگی‌ست. اما بیش‌تر رستوران‌هایی که نان تست آووکادو را سرو می‌کنند، فقط به دو ماده اولیه، یعنی نان تست و آووکادو، بسنده نمی‌کنند. آن‌ها نان تست با همه‌چیز، از تخم‌مرغ گرفته تا ادویه‌جات بین‌المللی تا سبزی‌جاتی مانند گوجه‌فرنگی و پیاز را در این غذا استفاده می‌کنند. 

Saganakiساگاناکی یا 

یکی دیگر از غذاهای معروف واشنگتن Saganaki یا ساگاناکی است. ساگاناکی یک غذای یونانی است که از پنیر سرخ‌شده درست می‌شود. این غذا معمولا با لیمو و یک نان پیتا سرو می‌شود و یک پیش‌غذا یا غذای اصلی خوش‌مزه به حساب می‌آید. اگر به دنبال یک غذای مقوی هستید، ساگاناکی را به‌عنوان غذای اصلی سفارش دهید. این غذای معروف واشنگتنی، گزینه‌ای مناسب برای گیاه‌خواران به شمار می‌آید؛ می‌توانید آن را به همراه یک کاسه سالاد یونانی و سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز میل کنید.

avgolemono soup

غذاهای معروف واشنگتن

یکی از غذاهای معروف واشنگتن avgolemono soup یا سوپ آوگولمونوست. این سوپ یونانی که از خامه و لیمو تهیه می‌شود، تنها در فروشگاه The Greek Deli یافت می‌شود. این فروشگاه در محله Penn Quarter قرار گرفته و برای هر دو وعده ناهار و شام آماده پذیرایی از شما مسافران عزیز خواهد بود. فراموش نکنید که پیش از رفتن به این فروشگاه، پول نقد همراه خود داشته باشید؛ چرا که آن‌ها کارت اعتباری را نمی‌پذیرند.

Bahn Mi

یکی دیگر از بهترین غذاهای واشنگتن Bahn Mi است. این ساندویچ ویتنامی که با ترشی، سبزی‌جات تازه، گوشت خوک، مرغ یا توفو درست می‌شود، معمولا داخل نان باگت سرو می‌شود و یک ناهار خوش‌مزه و پرحجم را برای شما به ارمغان می‌آورد. فروشگاه‌های بسیار خوبی برای تهیه ساندویچ Bahn Mi در واشنگتن وجود دارد، اما یکی از بهترین آن‌ها Bánh Mì DC است. پیشنهاد می‌کنیم به این فروشگاه کوچک بروید و یک ساندویچ خوش‌مزه Bahn Mi را میل کنید؛ احتمالا یکی از طعم‌های آن را می‌پسندید.

سس مامبو یا mumbo sauce

سس بامبو یا mumbo sauce جزو غذاهای معروف واشنگتن به شمار می‌آید. این سس تندوشیرین با ترکیبی از سرکه، شکر و ادویه درست می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد؛ طعمی که آن را در هیچ‌جای دیگری از دنیا نخواهید یافت. از mumbo sauce برای طعم‌دار کردن بال‌های مرغ استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم پس از سفر به واشنگتن، بال مرغ با سس مامبو را سفارش دهید. شما می‌توانید آن را در منوی بسیاری از رستوران‌ها و بارهای شهر بیابید.

در آخر

واشنگتن فرهنگ غذایی شهرهای مختلفی را در خود جای داده است. شما می‌توانید در هر طرف از شهر این غذاها را بیابید. برای مثال می‌توانید ناهار را در یک رستوران عالی اتیوپیایی صرف کنید، برای شام روی غذاهای یونانی حساب باز کنید و  صبح روز بعد یکی از صبحانه‌ های معروف واشنگتن را میل کنید. چه به دنبال کیک خرچنگ با سس فلفل دلمه‌ای شیرین باشید، چه یک موس شکلاتی، یک همبرگر مرغ تند همراه با سالسا را بخواهید، همه آن‌ها را این‌جا خواهید یافت. غذاهای معروف واشنگتن به‌قدری خوش‌مزه‌اند که احتمالا پرخوری خواهید کرد. اما نگران نباشید؛ چرا که مسیرهای پیاده‌روی خوبی در واشنگتن وجود دارد؛ می‌توانید بعد از صرف غذا کالری‌های اضافی‌تان را بسوزانید. امیدواریم که از سفر خود لذت ببرید.

نظرات کاربران