ویتنام به چی معروفه؟

ویتنام به چی معروفه؟ رویارویی با ابریشم، خلیج آبی و طبیعت سبز

ویتنام به چی معروفه‌؟ ویتنام به‌عنوان کشور فرهنگی جنوب شرقی آسیا، به‌خاطر تاریخ هزاران ساله‌اش شناخته شده است. این کشور توسط فرهنگ‌های مختلف از جمله چینی، فرانسوی و آمریکایی شکل گرفته است و تغییرات و مبارزات زیادی را در طول تاریخ دیده است. بااین‌حال، جاهای زیادی برای گشت‌وگذار در این کشور آسیایی وجود دارد. هم‌چنین ویتنام به‌خاطر غذاهای سنتی خوشمزه‌اش شناخته شده است. یکی از دلایل شهرت ویتنام غذاهای لذیذ آن است که بسیاری از گردشگران به‌دلیل مواد تازه و خوش‌طعم از غذاهای ویتنامی لذت می‌برند. امتحان کردن انواع مختلف این غذاها که در دسترس هستند بی‌شک جزو اولین پیشنهادات ما به شما است. پس، برای این‌که با خیال راحت چمدان خود را ببندید و آماده سفر شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

ویتنام به چی معروفه؟ به جنگ ویتنام

ویتنام به چی معروفه؟

یکی از دلایل معروف بودن ویتنام جنگ است که یکی از رویدادهایی بود که این کشور به‌خاطر آن در سطح جهانی شناخته‌شده است. این یکی از جنگ‌های تفرقه‌برانگیز و بحث برانگیز در تاریخ مدرن است. میلیون‌ها غیرنظامی و سرباز ویتنامی و هم‌چنین هزاران سرباز آمریکایی در جنگ کشته شدند. جنگ در جنگل‌ها و روستاهای ویتنام انجام شد، بنابراین برای هر دو طرف به‌دست آوردن امتیاز دشوار بود. این درگیری در نهایت زمانی به پایان رسید که نیروهای ویتنامی شمالی در سال 1975 سایگون، پایتخت ویتنام جنوبی را تصرف کردند. جنگ هنوز هم یک فصل دردناک در تاریخ ویتنامی و آمریکایی است. شما مطمئنا در مورد این درگیری بین‌المللی بیشتر خواهید آموخت؛ چرا که وقتی از موزه‌ها، گالری‌ها، کتابخانه‌ها و سایر ‌معماری‌ها یا مناظر که به دوران جنگ اشاره می‌کند، بازدید می‌کنید. این تاریخی مهم است که به شکل‌گیری فرهنگ و هویت کشور کمک کرد.

پارچه و بافتنی

یکی از دلایل شهرت ویتنام پارچه‌ها و بافتنی‌های آن است. الگوهای پیچیده، رنگ‌های روشن و مواد طبیعی مانند ابریشم، پنبه و کنف، منسوجات ویتنامی را از سایر سبک‌های آسیایی متمایز می‌کند. لباس سنتی ویتنامی که توسط مردان و زنان پوشیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های ویتنام است که از ابریشم یا پنبه ساخته‌ شده است، اغلب رنگ روشن دارد و با گلدوزی پیچیده یا طرح‌های دیگر تزئین‌ شده است. یکی دیگر از انواع محبوب منسوجات در ویتنام باتیک است که با استفاده از تکنیک رنگرزی مقاوم در برابر موم ساخته ‌شده است. پارچه‌های باتیک اغلب برای تولید لباس، دستمال و سایر وسایل تزئینی استفاده می‌شود. طراحی‌های نساجی سنتی یا مدرن که در ویتنام موجود هستند، گواهی بر میراث هنری و فرهنگی ماندگار این کشور است. 

ویتنام به چی معروفه؟ به سال نو 

ویتنام به چی معروفه؟به سال نو 

یکی از دلایل شهرت ویتنام سال نو قمری یاTet  است که مهم‌ترین تعطیلات در ویتنام محسوب می‌شود. این جشن با سروصدا و هیجان در سراسر کشور برگزار می‌شود. تاریخ دقیق تت سال‌به‌سال متفاوت است اما معمولا در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه اتفاق می‌افتد. این جشن‌ها معمولا چند روز طول می‌کشد و شامل انواع آداب‌ورسوم سنتی است. خانواده‌ها برای تمیز کردن خانه‌های خود، تهیه غذاهای خاص و تزئین آن‌ها با گل‌های روشن، میوه‌ها و سایر تزئینات گرد هم می‌آیند. شما هم‌چنین شاهد اجراهای مختلف مانند رژه‌ها، رقص اژدها، شیر و موارد دیگر خواهید بود. مبادله هدایا یکی از مهم‌ترین سنت‌های تت است که به کودکان و بزرگسالان مجرد پاکت‌های قرمز پر از پول داده می‌شود تا نماد خوش‌شانسی و رفاه در سال آینده باشد.

پاسپورت دومینیکا

شما می‌توانید فرهنگ و سنت‌های این کشور را در این جشن ببینید و لذت ببرید و شاهد مهمان‌نوازی مردم ویتنام باشید. هم‌چنین شما می‌توانید غذاهای سنتی خوشمزه بخورید، درحالی‌که دارید ‌رژه‌ها و نمایش‌های رنگارنگ را تماشا می‌کنید. همین‌طور می‌توانید در مراسم سنت‌های قدیمی مانند آتش‌بازی یا بازدید از یک معبد محلی شرکت کنید. بنابراین می‌توانید این زمان از سال را برای سفر به ویتنام در نظر بگیرید.

ساخت عروسک‌های آبی

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ویتنام عروسک بازی آبی است که شکلی سنتی از سرگرمی ویتنامی محسوب می‌شود که از منطقه دلتا رودخانه سرخ سرچشمه گرفته و به قرن یازدهم بازمی‌گردد. این شامل عروسک‌های چوبی پیچیده است که در یک صحنه آب درست می‌شوند درحالی‌که با موسیقی زنده و آواز همراه هستند. این هنر منحصربه‌فرد که داستان‌هایی از فولکلور و ‌اسطوره‌های ویتنامی را روایت می‌کند، بخش مهمی از فرهنگ هنری این کشور است. حضور در یک نمایش زنده عروسک بازی آبی که ویتنام به آن مشهور است، برای هر کسی که به هنر این کشور علاقه‌مند است، پیشنهاد عالی است. 

ویتنام به چی معروفه؟ به شهر هو شی مین

ویتنام به چی معروفه؟

یکی از دلایل شهرت ویتنام شهر هو شی مین در جنوب ویتنام است که بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. نام این شهر از شخصی با این اسم گرفته شده است. این مرکز که قبلا به‌عنوان سایگون شناخته می‌شد، یک مرکز پررونق تجارت، فرهنگ و گردشگری است. هنگام گشت‌وگذار در این شهر، می‌توانید از مکان‌های تاریخی مانند تونل‌های کو چی، کاخ استقلال و کلیسای جامع نوتردام سایگون را بازدید کنید.

شهر هانوی

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ویتنام شهر هانوی به شمار می‌آید. ویتنام به‌خاطر پایتخت خود، هانوی مشهور است. این شهر در بخش شمالی کشور واقع شده و به‌خاطر معابد باستانی، معماری استعماری و بازارهای خیابانی شناخته شده است.این شهر به‌خاطر غذاهای خوشمزه‌اش مشهور شده که شامل فو، ساندویچ بان می و غذاهای دریایی تازه است. هم‌چنین کافه‌ها، باشگاه‌ها و سالن‌های دارای سقف کاذب از جاذبه‌های دیگر این شهر محسوب می‌شود. این شهر نام مستعار پاریس کوچک شرق را به‌دلیل تاثیرات استعماری در اینجا به دست آورده است. جاذبه‌های این شهر شامل مقبره هو چی مین، معبد ادبیات و دریاچه هوان کیم است. این شهر هم‌چنین به‌خاطر نمایش‌های سنتی عروسک بازی آبی مشهور است که فرهنگ‌وهنر ویتنام را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، هانوی دارای برخی از بهترین غذاهای خیابانی در کشور است از جمله قهوه و تخم‌مرغ. اگر به ویتنام سفر کنید، سفر به شهر هانوی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی‌تان خواهد بود.

ویتنام به چی معروفه؟ به دانانگ

ویتنام به چی معروفه؟ به دانانگ

یکی دیگر از دلایل شهرت ویتنام دانانگ است که در امتداد ساحل مرکزی ویتنام قرار دارد. شهری مدرن و به‌سرعت در حال رشد به شمار می‌آید که ترکیبی از فرهنگ و سنت را نشان می‌دهد. ساحل My Khe  و ساحل Non-Nuoc دو تا از زیباترین سواحل شهر با شن‌های سفید و آب‌های شفاف هستند. شما می‌توانید پل‌های جذاب شهر مانند پل طلایی و پل اژدها یا بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های هنری شهر را تماشا کنید. هم‌چنین دانانگ به‌خاطر غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌اش شناخته‌شده است.

شهر هویی آن

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ویتنام هویی آن است. این شهر به‌خاطر معماری، فانوس‌های رنگارنگ و منظره‌های زیبا در کنار رودخانه شناخته شده است. بازدید شما از هویی آن بدون‌شک شما را به برخی از مکان‌های تاریخی مانند پل پوشیده ژاپنی، سالن مونتاژ فوک کین و خانه قدیمی تان کی می‌رساند. هم‌چنین این شهر به‌خاطر صنایع‌دستی سنتی از جمله بافتن ابریشم، ساخت فانوس و سفال شناخته‌شده است. علاوه‌بر این، هویی آن بهشت غذا به‌ شمار می‌آید که دارای برخی از بهترین غذاهای خیابانی در کشور است، مانند بان می، سوپ رشته فرنگی و white rose dumplings. شما می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی سفر به ویتنام، بازدید از هویی آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. 

ویتنام به چی معروفه؟ به خلیج ها لونگ

ویتنام به چی معروفه؟

خلیج ها لونگ یکی دیگر از معروف ‌ترین دلایل ویتنام است و برای هر کسی که به این کشور سفر می‌کند، جزو بخش‌هایی محسوب می‌شود که در برنامه‌ریزی در نظر گرفته می‌شود. در بیشتر کارت‌پستال‌ها از کشور ویتنام عکس این خلیج، قابل مشاهده است. این شگفتی طبیعی نفس‌گیر در شمال ویتنام دارای جزایر سنگ آهک و جزایر کوچک است که از آب بالا می‌روند و چشم‌اندازی غیرواقعی و جادویی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای قرن‌ها توجه شما را به خود جلب کند. هم‌چنین در این خلیج می‌توانید از انجام فعالیت‌های مختلفی مانند قایق‌سواری، پیاده‌روی در ساحل و کروزسواری لذت ببرید.

قلعه امپریالیستی تانگ لونگ

یکی دیگر از دلایل شهرت ویتنام قلعه امپراتوری تانگ لونگ است که اثر جهانی یونسکو به شمار می‌آید و تاریخ و فرهنگ ویتنام را نشان می‌دهد. این قلعه که در قرن یازدهم ساخته‌شده است، قرن‌ها به‌عنوان مرکز سیاسی و فرهنگی ویتنام خدمت کرده و خانه بسیاری از سازه‌ها و آثار باستانی است. این منطقه بسیار بزرگ برای گشت‌وگذار است بنابراین، شما می‌توانید مدتی را برای گشتن و تماشای این مجموعه تاریخی در نظر بگیرید. هزینه ورودی حدود یک دلار است.

ویتنام به چی معروفه؟ دریاچه هوان کیم 

ویتنام به چی معروفه؟ دریاچه هوان کیم 

یکی دیگر از دلایل شهرت ویتنام دریاچه هوان کیم به شمار می‌آید که در محله قدیمی هانوی واقع شده است. این شهر نقطه عطفی محبوب و مکان مورد علاقه‌ای برای مردم محلی و گردشگران محسوب می‌شود. دریاچه هوان کیم به دریاچه شمشیر یا دریاچه شمشیر بازسازی شده ترجمه می‌شود که علت آن به افسانه‌ای قدیمی برمی‌گردد. این دریاچه که توسط پاگوداها و معابد باستانی احاطه شده است، آبادی کوچکی آرام در میان شهر شلوغ محسوب می‌شود که آرامش را از هرج‌ومرج خیابان‌های هانوی فراهم می‌کند. شما می‌توانید در اطراف دریاچه قدم بزنید، مردم محلی را در حال انجام ورزش تای چی و دویدن مشاهده کنید، یا استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید.

تونل های کو چی

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ویتنام تونل‌های کو چی است که قطعه‌ای جالب از تاریخ ویتنام و جاذبه‌ای توریستی محبوب هستند. در طول جنگ ویتنام، سربازان ویتنامی از تونل‌های خارج از شهر هو چی مین برای پنهان شدن و فرار از نیروهای آمریکایی استفاده کردند. شما می‌توانید تونل‌ها را تماشا کنید که در مورد شرایطی که سربازان در طول جنگ زندگی می‌‌کردند و جنگیدند، اطلاعاتی نشان می‌دهد. هم‌چنین این تونل‌ها نمایشگاه‌ها و مستنداتی را که اطلاعات مربوط به جنگ ویتنام و مبارزه این کشور برای استقلال را برای مردم به اشتراک می‌گذارد، خواهید دید.

ویتنام به چی معروفه؟ به سوپ رشته فرنگی

ویتنام به چی معروفه؟

یکی از علت ‌های معروف بودن ویتنام و شناخته‌شده‌ترین غذاهای این کشور، کاسه بخار سوپ رشته فرنگی است که به هر کسی که به این کشور سفر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم امتحان کند. این سوپ خوشمزه دارای نودل برنج، سبزیجات و گوشت است که با استخوان‌های گاو و ادویه‌جات آماده می‌شود. سوپ رشته فرنگی وعده غذایی دل‌چسب و خوشمزه است که برای هر زمان از روز مناسب است. شما می‌توانید آن را با برش‌های گوشت گاو، مرغ یا توفو و هم‌چنین جوانه لوبیا و سس چیلی امتحان کنید. این غذای معروف ویتنامی است که به‌راحتی در هر شهری پیدا می‌شود. شما می‌توانید این را در رستوران‌ها یا غرفه‌های کنار جاده بخورید.

ویتنام به چی معروفه؟ به بان می

یکی دیگر از دلایل شهرت ویتنام ساندویچی است با باگت، کره، پیت و پرکننده‌های مختلف مانند گوشت خوک کباب شده، مرغ یا توفو است. این یکی دیگر از غذاهای معروف ویتنامی است که مردم محلی برای یک وعده غذایی سریع پخت از آن استقبال می‌کنند. بان می غذای خوشمزه و خوش‌طعم است که برای میان‌وعده یا ناهار سبک مناسب است. شما می‌توانید روی آن را با سبزیجات ترشی، گشنیز و چیلی تزئین کنید. این گزینه‌ی غذایی ارزان است که می‌توانید در هنگام گشت‌وگذار یا انجام سایر فعالیت‌های سرگرم کننده در فضای باز بخورید.

بون چا

ویتنام به چی معروفه؟بون چا

یکی از دلایل معروف بودن ویتنام Bun cha غذای سنتی هانوی، ترکیبی خوش‌طعم ساخته‌شده از گوشت خوک کبابی، رشته‌فرنگی برنج و سبزیجات است که با سس غوطه‌ور ساخته‌شده و با سس ماهی، سرکه، شکر و فلفل سرو می‌شود. گوشت خوک با مخلوط معطری از لیمو، سیر و سایر ادویه‌ها قبل از کباب شدن طمع‌دار می‌شود و غذایی لطیف و لذیذ به‌دست می‌آید که هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند. 

ویتنام به چی معروفه؟ به خوراک

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ویتنام خوراک است که غذای خیابانی محبوب در این کشور محسوب می‌شود که پنکیکی خوشمزه است که از آرد برنج، زردچوبه و شیر نارگیل ساخته‌شده است و با مواد مختلف مانند گوشت خوک، میگو و جوانه لوبیا پر شده است. خوراک که با سبزیجات تازه و سس غوطه‌ور سرو می‌شود، غذای تند است که برای وعده غذایی سریع و خوشمزه ایده‌آل است. در نتیجه، این غذای معروف ویتنامی را می‌توانید حین گشت‌وگذار در نقاط دیدنی ویتنام و مکان‌های پر از سرگرمی از آن لذت ببرید.

نگوین کو تاچ 

ویتنام به چی معروفه؟

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ویتنام Thach, Nguyen Co یکی از افراد مشهور این کشور بود که در هر دو سطح محلی و بین‌المللی به این کشور خدمت کرده و نمایندگی می‌کرد. او از سال 1980 تا 1991 وزیر امور خارجه این کشور بود و در تلاش‌های ویتنام برای عادی‌سازی روابط با ایالات متحده پس از جنگ ویتنام نقش مهمی داشت. این فرد در مذاکره در مورد توافق‌نامه صلح پاریس در سال 1991 نقش مهمی داشت که در پایان دادن به درگیری دو کشور کمک کرد.

ویتنام به چی معروفه؟ به ل تان تونگ

یکی از دلایل شهرت ویتنام Thanh Tong, Le  است که از سال 1460 تا 1497 امپراتور ویتنام بود. او یکی از بزرگ‌ترین حاکمان ویتنام در طول دوران است که به مدرن‌سازی و متمرکز کردن دولت و اقتصاد کشور اعتبار بخشید. سلطنت او در تاریخ ویتنام به‌عنوان عصر طلایی در نظر گرفته می‌شود و به الهام بخشیدن و تاثیرگذاری بر امروز کشور کمک می‌کند. وقتی به این کشور سفر می‌کنید، کارهای خوب این امپراتور بزرگ را خواهید دید که هنوز در سراسر کشور آشکار است.

سخن پایانی سه‌ کلیک درباره ویتنام به چی معروفه؟ 

در این مقاله به کشور ویتنام رفتیم. درباره این‌که این کشور به چه چیزی معروف است؛ از غذاهای محلی گرفته تا شهرهای معروف صحبت کردیم. در این مقاله از امکانات، جاذبه‌ها و سایر دلایل معروفیت این کشور گفتیم. حال با آگاهی یافتن از این اطلاعات، خود را آماده سفری به‌یادماندنی کنید. شما نیز تجربه سفر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران