جاهای دیدنی دانانگ

جاهای دیدنی دانانگ؛ از دریای مواج تا پل طلایی!

دانانگ در ذهن همه پویاترین شهر ساحلی در مرکز ویتنام با سواحل بکر، دریایی مواج، هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس با منظره دریاست. این شهر در سال 2018 در مجله معروف مسافرتی Live and Invest Overseas در فهرست 10 شهر برتر جهان قرار گرفت. دلایل شهرت آن علاوه‌بر سواحل زیبا، دیگر جاهای دیدنی دانانگ است که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بیایید قبل از سفر به ویتنام آنچه که باید درباره جاذبه ‌های گردشگری دانانگ بدانیم را با هم مرور کنیم. 

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

Han River Bridge 

اولین پل دیدنی شهر دانانگ پلی است که روی رودخانه هان بنا شده. ساخت پل رودخانه ‌هان از سال 1998 تا 2000 طول کشیده است. سازه این پل که از جنس بتن آرمه است 487.7 متر طول و 11.9  متر عرض دارد. این پل شامل 11 دهانه و 2 دهانه نگهدارنده کابل به طول 122.7 متر است. این پل را معماران و کارگران ویتنامی طراحی کرده و ساخته‌اند. پل رودخانه ‌هان که اولین و منحصربه‌فردترین پل نوسانی و از جاذبه ‌های دیدنی ویتنام است، نقش مهمی در تسهیل حمل‌ونقل، ترویج گردشگری محلی و همچنین افزایش رشد اقتصادی دانانگ دارد.

قبل از زمان نوسان این پل برخی از وسایل نقلیه اجازه عبور از پل را ندارند. هر روز قسمت میانی این مکان دیدنی دانانگ از ساعت 1 تا حدود 4 بامداد 90 درجه حول محور خود می‌چرخد. در این مدت کشتی‌های بزرگ می‌توانند از زیر پل عبور کرده و به‌راحتی در کنار رودخانه حرکت کنند. در سال‌های اخیر، مقامات محلی این پل را به یک فرصت گردشگری تبدیل کرده‌اند و زمان چرخش پل را از ساعت 12 ظهر تا 11 شب در روزهای آخرهفته تنظیم کردند تا با برنامه گردشگرانی هماهنگ باشد که قصد بازدید از این جاذبه گردشگری دانانگ را دارند. انعکاس نورپردازی روی پل در آب رودخانه زیبایی این جای دیدنی را در شب بینظیر و دیدنی می‌کند.

آدرس:

پاسپورت دومینیکا

 36CG+RPX, Cầu Sông Hàn, An Hải, Sơn Trà, Đà Nẵng 550000, Vietnam

Dragon Bridge 

این پل شهرتش را از طراحی منحصربه‌فردش دارد. پل اژدها با سازه‌‌ای از یک اژدهای طلایی که به‌سمت دریا پرواز می‌کند، ترکیب شده است. این پل به طول 666 متر، شش مسیر برای وسایل نقلیه و دو خط برای عابران پیاده از رودخانه‌ هان ارائه می‌دهد. اژدهای پل Dragon Bridge  از اژدهای ویتنامی که موجوداتی نمادین در فولکلور و اساطیر ویتنامی هستند الهام گرفته شده. این پل که یکی از جاهای دیدنی دانانگ است به تصویری نمادین از این شهر تبدیل شده که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. 

پل اژدها که به‌طور رسمی در 29 مارس 2013 افتتاح شد به جدیدترین پل در میان شش پل عبوری از رودخانه‌ هان در دانانگ تبدیل شد. اگر در شب‌های آخرهفته در دانانگ بمانید شگفتی‌های یکی از مکان های دیدنی ویتنام؛ یعنی پل اژدها را خواهید دید.  در 9 شب شنبه و یکشنبه این اژدهای نمادین به یک اژدهای واقعی تبدیل می‌شود و با نفس‌های آتشین و پاشیدن آب شما را متعجب خواهد کرد. شب زمانی است که پل اژدها به یک اژدهای زنده با جلوه نور خیره کننده‌‌ای تبدیل می‌شود که این جلوه نور با 15 هزار چراغ LED ایجاد شده است.

آدرس:

29 Cầu Rồng, An Hải Trung, Sơn Trà, Đà Nẵng 550000، Vietnam.

Thuan Phuoc Bridge 

جاهای دیدنی دانانگ؛ Thuan Phuoc Bridge 

یکی دیگر از جاهای دیدنی دانانگ ویتنام، پل Thuan Phuoc  است که مرکز این شهر را به بندر Tien Sa متصل می‌کند. ساخت این پل از سال 2003 شروع شد و در سال 2009 به پایان رسید. این پل 1856 متر طول، 18 متر عرض و 92 متر ارتفاع دارد. پل معلق  Thuan Phuoc در انتهای رودخانه‌ هان قرار دارد؛ رودخانه‌‌ای که از خلیج دانانگ عبور می‌کند و به شبه‌جزیره سون ترا متصل می‌شود. پل Thuan Phuoc دو تا از بزرگ‌ترین جاده‌های شهری ساحلی ویتنام؛ یعنی خیابان Nguyen Tat Thanh  را به خیابان Truong Sa – Hoang Sa متصل می‌کند. پل Thuan Phuoc از بهترین مکان‌ های دیدنی دانانگ برای دیدن منظره‌ شگفت‌انگیز از شهر دانانگ در غروب خورشید است. این پل نماد گسترش بال‌ها به سمت دریاست به این معنی که شهر دانانگ تلاش می‌کند تا در سطح بین‌المللی گسترش یابد. Thuan Phuoc از معروف‌ترین جاهای دیدنی دانانگ در ویتنام است که باید در تعطیلات از آن بازدید کنید.

آدرس:

Cầu Thuận Phước, Nại Hiên Đông, Hải Châu, Đà Nẵng 550000، Vietnam

Tran Thi Ly Bridge

چهارمین جای دیدنی دانانگ، پلی کابلی تران تی لی است که در حدود 1 کیلومتری جنوب پل اژدها قرار دارد. پل Tran Thi Ly از سال 2009 تا 2013 ساخته شد. این پل جایگزین دو پل قدیمی به نام‌های Nguyen Van Troi و Tran Thi Ly شد. پل تران تی لی با 731 متر طول منحصربه‌فردترین سبک‌های معماری پل‌ها را در ویتنام دارد. برجی منفرد با 145 متر ارتفاع و متمایل شده به عقب از ویژگی‌های بارز طراحی این جای دیدنی است. 

یکی از بزرگ‌ترین چرخ‌دنده چرخشی که در سازه‌های پل در کل جهان استفاده می‌شود در سازه این پل هم به کار رفته است. سیستم روشنایی این جاذبه دیدنی در دانانگ با جدیدترین تکنیک‌ها، رنگ دکل و عرشه پل را در شب تغییر می‌دهد. کابل‌های معلق به کار رفته شده در پل، Y وارونه را شکل داده‌اند و شبیه بادبانی غول‌پیکر رو به دریای شرقی است. پل تران تی لی نماد الهامات شهر دانانگ برای توسعه بیشتر در آینده است. همه این ویژگی‌ها باعث شده، پل Tran Thi Ly به‌عنوان یکی از جا‌های دیدنی دانانگ برای بازدید باشد که در سال گردشگران و عکاسان زیادی از آن دیدن می‌کنند.

آدرس:

Tran Thi Ly Han River, Da Nang 550000، Vietnam

 Son Tra Peninsula 

جاهای دیدنی دانانگ

یکی دیگر از جاهای دیدنی دانانگ که باید از آن دیدن کنید؛ شبه‌جزیره سون تراست. این شبه‌جزیره در 10 کیلومتری شمال شرقی شهر دانانگ و در ارتفاع 693 متری از سطح دریا قرار دارد. سون ترا جزیره‌‌ای است که به‌علت داشتن سواحل شنی و سفید، جنگل‌های قدیمی و مکان‌های معنوی مقدس، مشهور شده. سون ترا و رشته‌کوه‌های Hai Van با ظاهر دریامحور خود، شهر دانانگ و خلیج دانانگ را در بر می‌گیرد و به عنوان دیواری غول‌پیکر از دانانگ در برابر طوفان‌های دریایی، محافظت می‌کند. این مکان دیدنی دانانگ با بیش از 30 کیلومتر مربع جنگل‌های طبیعی، نزدیک به 300 نوع گیاه و چندصد نوع جانور دارد. سون ترا یکی از جاذبه‌ های دیدنی دانانگ برای دوستداران طبیعت مطمئناً جایی تماشایی خواهد بود؛ زیرا پوشش گیاهی و تنوع جانوران این منطقه بینظیر است. در سال 1980 شبه‌جزیره سون ترا به عنوان منطقه حفاظت شده ویژه شناخته شد و بعد از این تاریخ به‌شدت از این منطقه محافظت می‌شود. 

اگر به دنبال فعالیت‌هایی چون شنا و غواصی هستید مکانی بهتر از Son Tra وجود ندارد. این شبه‌جزیره را که یکی از جاذبه‌ های گردشگری دانانگ است سواحل بکر بسیاری مانند Bai Bac, Bai Nam, Bai But  و Tien Sa beach احاطه کرده‌اند. فقط کافی است خود را به ساحل شنی صاف و آب آبی شفاف در هر یک از سواحل این شبه‌جزیره برسانید تا لحظات خوشی را که منتظرتان است؛ تجربه کنید. این جای دیدنی که محل زندگی صدها گونه مرجانی، علف دریایی، جلبک دریایی، نرم‌تنان، ستاره‌های دریایی، جوجه تیغی و گونه‌های مختلف پلانکتون است، مکانی ایده‌آل برای گردشگری و غواصی در دانانگ به شمار می‌آید.

Linh Ung Pagoda

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی دانانگ معبد Linh Ung در شبه‌جزیره سون تراست. در شبه جزیره سون ترا مجسمه‌ای مرتفع و سفید رنگ وجود دارد که از سراسر این شبه جزیره دیده می‌شود و در حقیقت مرتفع‌ترین سازه موجود در سون تراست. این مجسمه زیبا و چشمگیر در واقع همان معبد لین اونگ است. این جای دیدنی دانانگ در فضایی با مساحت بسیار زیاد با ساختمانی باشکوه و خیره‌کننده؛ سازه‌ای برج‌مانند با طبقه‌های متعدد و سقف لایه‌لایه و ساختمانی چندضلعی با نمای آجر است که سه دروازه ورودی، اتاق اصلی و خانه اجدادی شامل می‌شود. این نوع سازه در معبدهای ویتنام از آئین بودایی سرچشمه گرفته و پاگودا نامیده می‌شود. 

در میان معابد دانانگ، بتکده لین اونگ در سون ترا بزرگ‌ترین، جدیدترین، جذاب‌ترین و معروف ترین جاهای دیدنی دانانگ در ویتنام است؛ ازاین‌رو این اثر هنری باشکوه را محل اتصال زمین و بهشت می‌دانند. روی سکوی نیلوفر آبی مجسمه Quan Yin Bodhisattva قرار گرفته که برجسته‌ترین اثر در این معبد است. این مجسمه 67 متر ارتفاع دارد که داخلش به 17 طبقه تقسیم‌بندی شده و در این 17 طبقه 21 مجسمه بودا با اشکال، چهره و حالت‌های مختلف وجود دارد. اگر به گردش در شبه‌جزیره سون ترا قرار رفتید، بازدید از این جاذبه گردشگری در دانانگ را از دست ندهید.

آدرس:

Vườn Lâm Tỳ Ni, Hoàng Sa, Thọ Quang, Sơn Trà, Đà Nẵng، Vietnam

Marble Mountains

جاهای دیدنی دانانگ؛ Marble Mountains

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی دانانگ کوه‌های مرمر است که در حدود 8 کیلومتری جنوب شرقی مرکز این شهر در امتداد جاده ساحلی بین دانانگ و هویان قرار دارد. کوه‌های مرمر مجموعه‌‌ای از پنج نوع سنگ آهک و مرمر هستند. کوه‌های مرمر ارتفاع چشمگیری ندارند؛ اما در مقایسه با دشت‌های هموار نواحی اطراف، مرتفع به نظر می‌آیند. 

در ابتدا این کوه‌ها محل عبادت مردمان Cham در مرکز ویتنام بود؛ بعدها بودایی‌ها در قله کوه‌ها و غارها زیارتگاه و معابد را ساختند. در سال 1825 پادشاه مین مانگ نام کوه‌ها را به نام Ngu Hanh Son تغییر داد. این نام با توجه به پنج عنصر در اندیشه فلسفی شرقی انتخاب شد که به این شرح است: فلز، خاک، چوب، آتش و آب. نام Marble Mountains را زمین‌شناسان فرانسوی انتخاب کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها در دوره استعمار فرانسه متوجه شدند که این کوه‌ها از سنگ مرمر تشکیل شده است. در میان این پنج کوه، کوه Thuy Son بزرگ‌ترین و زیباترین است. گردشگرانی که به دیدن این جای دیدنی در دانانگ می‌روند برای رسیدن به قله نیازی به کوهنوردی ندارند؛ زیرا می‌توانند از پله‌های طبیعی سنگی یا آسانسور شیشه‌‌ای استفاده کنند. در بلندترین نقطه  قله، منظره‌‌ای خیره‌کننده در انتظار شماست؛ پانورامایی ترکیبی از ساحل، شهر دانانگ و مناطق اطراف آن را خواهید دید.

آدرس:

81 Huyền Trân Công Chúa, Hoà Hải, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng 550000، Vietnam

 Museum of Cham Sculpture

در سفر به ویتنام حتما از موزه مجسمه چام دیدن کنید. این موزه یکی از جذاب‌ترین جاذبه ‌های دیدنی دانانگ ویتنام است. اسم این موزه از  Cham Pa گرفته شده که گروهی از پیشگامان بودند و از سال 192 پس از میلاد تا 1697، قلمرویی را در مرکز ویتنام و ویتنام جنوبی امروز اشغال کردند. در آن زمان، این گروه معابد و برج‌هایی با نقوش منحصربه‌فرد چام و سبک معماری هندی ساختند. موزه مجسمه‌های چام در دانانگ بزرگ‌ترین نمایشگاه مجسمه‌های چام در جهان است که مجموعه‌‌ای غنی متشکل از تقریباً 300 مجسمه دارد که مجسمه‌های ماسه‌سنگ اصلی، برخی از آثار سفالی پخته شده به‌جامانده از قرن هفتم تا پانزدهم میلادی است که از معابد و برج‌هایی جمع‌آوری شده که در Quang Binh تا Binh Thuan  ویتنام مرکزی پراکنده‌اند. در این موزه، مجسمه‌ها، نقش‌های برجسته و تصاویری وجود دارند که در 10 اتاق به نام مکان‌هایی که اشیا در آن‌جا پیدا شده‌ است به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مکان دیدنی دانانگ را در سال 1902 باستان‌شناسان فرانسوی و کارشناسان EFEO، مرکزی مطالعاتی در فرانسه که جوامع شرقی را بررسی می‌کند، تأسیس کردند. بعد از آن، موزه چام دو بار دستخوش تغییر شد؛ اول در اواسط دهه 1903 و دومین تغییر در سال 2002 که باعث گسترش یافتن موزه و منجر به ایجاد فضاهای بیشتری برای نمایش، انبار، کتابخانه، کارگاه مرمت و دفاتر برای کارکنان شد. در سفر به ویتنام بازدید از این جاذبه‌ دیدنی دانانگ را از دست ندهید.

آدرس:

Số 02 Đ. 2 Tháng 9, Bình Hiên, Hải Châu, Đà Nẵng 550000، Vietnam

 Danang Cathedral

جاهای دیدنی دانانگ

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی دانانگ که هر گردشگری باید از آن دیدن کند کلیسای جامع دانانگ است.  این کلیسا را کشیشی فرانسوی به نام لوئیس وله در سال 1923 ساخت و در مارس 1924 به‌طور رسمی افتتاح شد. هدف از ساخت این مکان دیدنی خدمت به کاتولیک‌های فرانسوی بود که در آن زمان در دانانگ زندگی می‌کردند. کلیسای جامع دانانگ تنها کلیسایی بود که در دوران استعمار فرانسه در دانانگ ساخته شد. Danang Cathedral در ارتفاع 70 متری قرار دارد. 

این جاذبه دیدنی در دانانگ با رنگ صورتی  و چندین پنجره قرون وسطایی با شیشه‌های رنگی طراحی شده که تعدادی مجسمه از قدیسین مختلف را در خود جای داده است. غار مریم مقدس، کپی از غار لورد در فرانسه، پشت این کلیسا قرار دارد. گردشگران با رفتن به داخل کلیسا می‌توانند تصاویر مقدس و مجسمه‌هایی را ببینند که وقایع کتاب مقدس را مانند نقوش کلیساهای غربی نشان می‌دهند. کلیسای جامع دانانگ با نام کلیسای خروس هم شناخته می‌شود، زیرا در بالای برج ناقوس یک نشانگر آب‌وهواشناسی خروس قرار دارد.

آدرس:

N156 Trần Phú, Hải Châu 1, Hải Châu, Đà Nẵng 550000،Vietnam

 Bana Hills

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری دانانگ تپه‌های بانا در 42 کیلومتری غرب شهر قرار دارد. در تپه‌های بانا چشم‌اندازی از مناظر طبیعی خیره‌کننده، کوه‌های سرسبز، پارک تفریحی کلاسیک  را خواهید دید. این جاذبه دیدنی دانانگ همچنین ساخت‌وسازهایی با معماری الهام‌بخش مانند دهکده‌‌ای کاملا فرانسوی، مکان‌های دیدنی معنوی و پل طلایی را هم شامل می‌شود. Bana Hills در ارتفاع 1487 متری کوه Nui Chua قرار دارد و در سال 1919 تأسیس شد تا مقصدی برای گذراندن تعطیلات استعمارگران فرانسوی در آن زمان باشد. این جاذبه دیدنی ویتنام، امروزه برای تبدیل شدن به مجموعه تفریحی درجه‌یک با بهترین معماری فرانسوی همراه با مهم‌ترین استراحتگاه و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز با نام رسمی Sunworld Bana Hills گسترش یافته است.

Golden Bridge

جاهای دیدنی دانانگ؛ Golden Bridge

در بانا هیلز کارهای زیادی برای انجام دادن و مناظر زیبایی برای دیدن وجود دارد؛ اما برجسته‌ترین آن‌ها پل طلایی یا Golden Bridge است. این جای دیدنی دانانگ از زمان افتتاحش در ژوئن 2018 به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزش، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این پل عابر پیاده را که 150 متر طول دارد دو دست بتنی انسانی غول‌پیکر بر فراز صخره‌ها پشتیبانی می‌کند. در میان انبوه درختان جنگلی این پل به رنگ زرد طلایی خودنمایی می‌کند و مانند یک جاده ابریشم طلایی است که در ابرهای دانانگ پنهان شده است. پل طلایی، باغ Thien Thai را به دهکده فرانسوی و باغ گل Le Jardin D’Amour متصل می‌کند. با خرید بلیط بازدید از تپه‌های بانا، سایر جا‌های دیدنی دانانگ در بلیط Sunworld Bana Hills را خواهید دید که به این ترتیب است: باغ گل Le Jardin D’Amour، انبار شراب 100 ساله – Debay Wine Cellar، دهکده فرانسوی، بتکده Linh Ung، پارک فانتزی و چایخانهTru Vu Tra Quan .

آدرس:

Thôn An Sơn, Hòa Vang, Da Nang، Vietnam.

برای بازدید از یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی دانانگ با 15 دقیقه رانندگی از مرکز شهر یا 20 دقیقه رانندگی از فرودگاه بین‌المللی این شهر به  Montgomerie Links می‌رسید که در امتداد جاده اصلی بین دانانگ و هویان قرار دارد. این زمین گلف خیره‌کننده را اسطوره گلف کالین مونتگومری در مساحتی حدود 7 هزار متر ساخته است که دارای ویژگی‌های طبیعی برجسته‌‌ای چون خاک شنی، تپه‌های شنی و پوشش گیاهی بومی است. این زمین گلف از نگاه راهنمای سفر فوربس در سال 2012 به‌عنوان یکی از ده زمین گلف برتر آسیا رتبه‌بندی شده و همچنین مجله گلف ویتنام این زمین گلف را به عنوان بهترین زمین گلف در مسابقات قهرمانی ویتنام در سال 2013 انتخاب کرده است. Montgomerie Links یک زمین بین‌المللی 5 ستاره به سبک لینک‌های قهرمانی و یکی از جاهای دیدنی دانانگ است که بازی چالش‌برانگیز و لذت‌بخشی را برای همه سطوح گلف‌بازان سراسر جهان ارائه می‌دهد.

آدرس:

Coastal Road, Điện Dương, Quang Nam, Quảng Nam, Vietnam

BRG Danang Golf Resort

جاهای دیدنی دانانگ

یکی دیگر از زمین‌های بازی گلف که از جاهای دیدنی دانانگ محسوب می‌شود، ریزورت گلف دانانگ است. این زمین گلف در سواحل نوپای مرکزی ویتنام در میان 150 هکتار منظره شنی واقع شده که به اولین زمین‌های گلف ساخته شده در جهان بسیار شبیه است. Greg Norman، اسطوره گلف استرالیایی و شماره یک سابق جهان، زمین ریزورت گلف دانانگ را طراحی کرده. او این زمین گلف را طوری طراحی کرده که پناهگاه‌های منفجر شده، راه‌های مستحکم و سریع به آرامی در میان گیاهان وحشی ساحلی، مناطق ناهموار، خرچنگ‌ها و گودال‌ها جریان می‌یابند. مسیرهای سریع، محکم و سبزه‌ها تجربه‌‌ای کاملا متفاوت از چیدمان سنتی آسیایی را ارائه می‌دهند. به همین دلایل این زمین گلف فوق‌العاده و معتبر به عنوان یکی از جدیدترین‌ها و بهترین‌های زمین گلف در جهان انتخاب شده است.

آدرس:

Trường Sa, Hoà Hải, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng، Vietnam

Bana Hills Golf Club

سومین جای دیدنی که علاقه‌مندان به گلف باید در سفر به دانانگ از آن دیدن کنند باشگاه گلف بانا هیلز  است. این باشگاه گلف در کلاس جهانی است و در دامنه تپه‌های معروف بانا در سواحل مرکزی ویتنام قرار دارد. باشگاه گلف بانا هیلز مرکز شهر دانانگ، کمتر از 30 دقیقه فاصله دارد. برخلاف دیگر زمین‌های گلف منطقه، باشگاه گلف بانا هیلز در نزدیکی منطقه ساحلی نیست؛ اما در میان چشمگیرترین رشته‌کوه‌ها و در محیطی خنک‌تر و معمولاً به دور از وزش باد قرار دارد. Bana Hills Golf Club ترکیبی از چالش، لذت و هیجان را برای گلف‌بازان در تمام سطوح و با هر توانایی فراهم می‌کند تا گلف‌بازان با تمام استانداردها، یک دور لذت‌بخش از گلف را تجربه کند. این باشگاه را Luke Donald طراحی کرده و IMG مدیریت این باشگاه را برعهده دارد. Bana Hills Golf Club علاوه‌بر برتر بودن در بین زمین‌های گلف یکی از جاذبه‌ های گردشگری دانانگ هم به شمار می‌آید.

آدرس:

Bà Nà – Suối Mơ, Hòa Vang, Da Nang،Vietnam

Tuy Loan rice paper making village

جاهای دیدنی دانانگ؛ Tuy Loan rice paper making village

یکی از جاهای دیدنی دانانگ که می‌توانید صنایع‌دستی ویتنام را در آن‌جا پیدا کنید و از آن دیدن کنید؛ دهکده باستانی Tuy Loan است که در Hoa Phong Commune، منطقه Hoa Vang قرار دارد. این جای دیدنی در 14 کیلومتری جنوب غربی شهر دانانگ واقع شده است. Tuy Loan بیش از 500 سال قدمت دارد. این دهکده، بسیاری از خانه‌های قدیمی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک روستای معمولی ویتنامی مانند درخت باستانی بانیان، خانه‌های مشترک و چاه آب را حفظ کرده است. 

روستای باستانی توی لوان در کنار حفظ سنت‌های فرهنگی و تاریخی با روش سنتی تهیه کاغذ برنج و رشته یکی از جاذبه ‌های دیدنی ویتنام است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. کاغذ برنج و رشته‌فرنگی به سبک کوانگ این دهکده طعم بسیار منحصربه‌فردی دارد که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود. راز این طعم منحصربه‌فرد در مواد تشکیل‌دهنده آن نهفته است. مواد تشکیل‌دهنده این خوراکی پرطرفدار، برنج معطر بوده که از محصولات زمستان و بهار منطقه به‌شمار می‌آید و ترکیب ادویه‌های طبیعی مختلف ازجمله سس، نمک، شکر، سیر و کنجد است. روستاییان به‌جای استفاده از نور خورشید، کاغذ برنج را با زغال خشک می‌کنند. بازدید از این دهکده باستانی ویتنام، یادگیری طرز تهیه کاغذ برنج سنتی و لذت بردن از غذاهای لذیذ همراه با این کاغذهای برنجی خاص، تجربه‌‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که در بازدید از این جای دیدنی باید تجربه کرد.

 Cam Ne sedge mat making village

از دیگر روستاهای فعال در صنایع‌دستی ویتنام، دهکده حصیربافی Hoa Tien Commune در منطقه Hoa Vang است. این جاذبه دیدنی حدود 15 کیلومتری جنوب غربی شهر دانانگ قرار دارد و به حصیربافی معروف و زبانزد است. دهکده کم نی به‌علت تشک‌های سنتی گل‌دارش معروف است. تشک‌های Cam Ne در کاخ سلطنتی سلسله Nguyen  استفاده می‌شده و هنرمندان حصیرساز از طرف پادشاهان پاداش می‌گرفتند و تجلیل می‌شدند. 

هنرمندان محلی برای  به دست آوردن کیفیت خوب محصولات حصیری‌شان، درختان نخل قدیمی را که صاف، سبک و قوی هستند برای ساخت نی و شاتل انتخاب می‌کنند. سیج و قاب بافندگی ظریف برای تولید تعداد زیادی تشک گلدار در تمام ابعاد با الگوهای جذاب برای برآوردن نیازهای هر مشتری استفاده می‌شود. برخلاف حصیرهای سفالی در روستاهای دیگر، تشک‌های سیج در این جای دیدنی، ضخیم‌تر و قوی‌تر؛ اما نرم‌ترند. با دراز کشیدن روی تشک‌های بافته شده در Cam Ne دانانگ، در تابستان با عطر بی‌نظیر حصیر خرما احساس خنکی و در زمستان گرما را حس خواهید کرد. بعد از بازدید از این دهکده برای داشتن یک یادگاری از یکی از جاهای دیدنی دانانگ تهیه این تشک‌های حصیری پیشنهاد می‌شود.

 Nam O fish sauce making village

جاهای دیدنی دانانگ

شاید برایتان جالب باشد جای دیدنی در دانانگ وجود دارد که به درست کردن سس ماهی معروف است. این دهکده Nam O نام دارد و در اوایل قرن بیستم، یک دهکده ماهیگیری کوچک در کنار رودخانه Cu De بود. این جای دیدنی که در فاصله 30 دقیقه‌‌ای از شمال غربی مرکز شهر دانانگ قرار دارد به‌دلیل کیفیت بالای سس ماهی و سنت 400 ساله‌اش در تهیه این محصول مشهور است. سس ماهی Nam O طعم خاص خود را دارد که از ماده اولیه اصلی آن؛ یعنی ماهی آنچوی سیاه سرچشمه می‌گیرد. ماهیگیران محلی، ماهی آنچوی متوسط ​​و فک بلند را در ربیع الاول، سومین ماه قمری، صید می‌کنند؛ زیرا این نوع ماهی در این ماه پروتئین بالایی دارد. سپس این ماهی‌ها با نمک به دست آمده از Ca Na در Ninh Thuan  تخمیر می‌شوند تا سس ماهی درجه یکی تهیه شود. 

علاوه‌بر این، روش سنتی چندصدساله دیگری هم وجود دارد که در آن، تخمیر آهسته ماهی‌ها در خمره‌های ساخته شده از چوب جک فروت در مکانی تاریک، خشک، تمیز، خنک و به دور از باد نگهداری می‌شود تا به نرم‌ترین، غنی‌ترین و شیرین‌ترین طعم سس ماهی برسد. روش سنتی تهیه سس ماهی در Nam O نشان‌دهنده هویت محلی این منطقه است که نسل‌به‌نسل حفظ شده است. ازاین‌رو سس ماهی و روش تهیه آن در Nam O  در سال 2019 به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ملی شناخته شد. این سس محلی باعث شده این منطقه یکی از جاذبه ‌های گردشگری دانانگ باشد و گردشگران زیادی در سال از آن دیدن کنند.

سواحل رویایی دانانگ 

دانانگ با بیش از 60 کیلومتر خط ساحلی از گذرگاه Hai Van تا Non Nuoc دارای سواحل زیبای بکر متعددی با شن‌های ابریشمی سفید و آب آبی کریستالی است. سواحل دانانگ از جاهای دیدنی ویتنام است. Pham Van Dong، My Khe، Bac My An، Son Traو Non Nuoc از سواحل دانانگ هستند که در میان این سواحل، My Khe و Pham Van Dong محبوب‌ترین سواحل برای گردشگران داخلی و خارجی هستند. این سواحل به‌علت داشتن ساحل شنی سفید با شیب ملایم، امواج ملایم، آب گرم شفاف در تمام سال و وجود مناطق سرسبز از تراکم درختان نارگیل جذابیت ویژه‌‌ای دارند. اقامت در دانانگ، آفتاب گرفتن و شنا در یکی از زیباترین سواحل ویتنام از کارهایی است که در سفر به این کشور باید تجربه شود. بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی که در مکان دیدنی ساخته می‌شوند، ثابت می‌کنند که به‌تازگی گردشگری در بخش مرکزی کشور ویتنام رونق درخور توجهی داشته است. گردشگران می‌توانند به‌راحتی صدها گزینه اقامتی از بودجه متوسط ​​گرفته تا زیاد و اقامت در برندهای لوکس بین‌المللی را تجربه کنند.

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی دانانگ

در این مقاله برترین جاهای دیدنی و جذابیت‌های منحصربه‌فرد شهر دانانگ در کشور ویتنام را با هم مرور کردیم. با سفر به ویتنام علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی مثل جنگل و ساحل و دریا می‌توانید از بناهای تاریخی و معنوی مانند معابد و بتکده‌های باشکوه هم دیدن کنید. اگر اهل ورزش باشید هم زمین‌های گلف به تعداد زیادی در شهر و اطراف شهر دانانگ وجود دارد که امکان استفاده از آن‌ها برای شما فراهم است. اگر به ویتنام سفر کرده‌اید؛ لطفا تجربه سفرتان را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران