The Louvre Museum
25 فروردین 1402
پاریس

پاریس به چی معروفه؟ به غیر از برج ایفل!

نمی‌توان در یک جمله یا حتی چند جمله به «پاریس به چی معروفه» پاسخ داد. چیزهای نمادین زیادی در این شهر وجود دارد که در طول سال‌ها به واسطه آن‌ها شناخته شده‌است. معروف‌ترین و رمانتیک‌ترین شهر جهان با چیزی بیشتر از برج ایفل است. 

Tour europe

برای یک ماجراجویی پر زرق و برق در بین بوتیک‌های شیک و مکان‌های جذاب دیدنی آماده شوید، چون ما هم دقیقاً می‌خواهیم بفهمیم که پاریس به چه چیزی معروف است!

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

برج ایفل؛ معروف‌ترین نماد پاریس

Eiffel tower

برج ایفل معروف‌ترین نقطه دیدنی پاریس، یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی اروپا و یکی از شناخته شده‌ترین سازه‌های جهان است! این برج در سال 1889 به عنوان طاق ورودی نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد و توسط فرانسوی‌ها به “La dame de fer” (به معنی بانوی آهنین) لقب گرفت. 

این برج همچنین به افتخار مهندس گوستاو ایفل که شرکت او آن را طراحی و ساخت، نامگذاری شد. او همچنین ساختار فلزی مجسمه آزادی در نیویورک و پل راه آهن بوردو را خلق کرده بود. تماشای پاریس از بالای این برج و سازه خاص آن باعث شده تا خیلی‌ها در جواب پاریس به چی معروفه، سریعا نام ایفل را به زبان بیاورند. 

نوتردام؛ کلیسای تماشایی پاریس

معروف‌ترین کلیسای جامع پاریس، نوتردام که به مریم مقدس اختصاص یافته است، بهترین نمونه از معماری گوتیک فرانسوی است. نوتردام یک کلیسای جامع کاتولیک قرون وسطایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از بناهای معروف پاریس به حساب می‌آید. 

نوتردام همچنین به خاطر شخصیت ساختگی کوازیمودو معروف است، قوز پشتی که زنگوله‌ای از رمان ویکتور هوگو بود و در فیلم دیزنی به نام گوژپشت نوتردام نیز پذیرفته شد. متاسفانه در سال 2019، سقف کلیسای جامع در جریان بازسازی آتش گرفت و بخش قابل توجهی از آن تخریب شد. اما خوشبختانه، متخصصان برجسته هنر بودجه قابل توجهی را برای بازسازی نوتردام به کار گرفتند تا این بنای مهم پابرجا بماند. 

رودخانه سن؛ رودخانه محبوب در پاریس

Seine River

پاریس به چی معروفه؟ قطعا رودخانه سن! 

رود سن از میان پاریس می‌گذرد و نمایی جذاب و خیره‌کننده به شهر می‌بخشد. این رودخانه  777 کیلومتر طول دارد و آن را به سومین رودخانه طولانی فرانسه تبدیل کرده‌است. کشتی‌های زیادی از سن عبور می‌کنند و یک مزیت عالی برای تجارت در فرانسه بوده‌است.

در پاریس 37 پل وجود دارد که همگی از رودخانه معروف پاریس می‌گذرند و حتی دو ساحل آن را به هم متصل می‌کند. معروف ترین پل Pont Alexandre III است. برخی از حقایق رودخانه سن شامل این است که:

  • این رودخانه منبع اصلی تامین آب در فرانسه است و بیش از 50 درصد آب پاریس را تامین می‌کند. 
  • هر تابستان در پاریس، بخشی از ساحل رودخانه به ساحلی با شن و ماسه واقعی و درختان نخل تبدیل می‌شود.
  • یکی از کارهای معروفی که باید در پاریس انجام دهید، یک سفر دریایی عاشقانه در کنار رودخانه سن است.

موزه لوور؛ موزه مشهور پاریس

مسلما در جواب اینکه پاریس به چی معروفه باید به موزه‌های آن اشاره کرد، اما موزه لوور چیز دیگری‌ است و همه جهان درباره آن می‌دانند. 

موزه لوور یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است که مشهورترین آثار هنری فرانسه از جمله نقاشی‌های معروف پاریس در آن نگهداری می‌شود. لوور، با هرم شیشه ای نمادین خود، همچنین یکی از مشهورترین مناظر پاریس است.

این موزه که در کرانه راست سن، در قلب پاریس قرار دارد، برخی از گرانبهاترین آثار هنری در تاریخ بشر، مانند نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، ونوس میلو، مجسمه پیروزی بالدار را در خود جای داده‌است. 

این موزه در سال 1793 افتتاح شد و امروزه بیش از 38000 شی ارزشمند و تاریخی را به نمایش می‌گذارد. اگر قرار بود فقط از یک موزه دیدن کنید، باید موزه لوور فرانسه باشد! 

مونالیزا؛ مشهورترین نقاشی در پاریس و جهان

Mona Lisa

مونالیزا یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های پاریس است که در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود. این اثر توسط یک هنرمند ایتالیایی، لئوناردو داوینچی نقاشی شده و اغلب از آن به عنوان “معروف‌ترین، پربازدیدترین، بیشترین نوشته شده در مورد آن و پرخوانده‌ترین اثر هنری در جهان” یاد می‌شود! اگر بلیط هواپیما پاریس را رزرو و به این شهر سفر می‌کنید، نمی‌توانید بدون دیدن این پرتره مرموز از پاریس خارج شوید.

مونالیزا در سال 1804 به عنوان بخشی از مجموعه سلطنتی وارد پاریس شد و از آن زمان در پاریس باقی مانده است. تمام جذابیت پیرامون این نقاشی ناشی از هویت اثبات نشده زن و لبخند مرموز اوست که در طول سال‌ها موضوع تحقیقات و بررسی‌های متعدد محققان بوده‌است. امروزه میلیون‌ها بازدیدکننده برای دیدن تابلوی اسرارآمیز و قیمتی مونالیزا به موزه لوور می‌آیند. اگر می‌خواهید بدانید که پاریس به چی معروفه، نقاشی مونالیزا قطعا یکی از آن‌هاست!

مولن روژ؛ ساختمان معروف پاریس

مولن روژ، واقع در نزدیکی منطقه مونمارتر، یکی از مکان‌های دیدنی پاریس است که نباید هنگام بازدید از پایتخت فرانسه آن را از دست داد! نمای ساختمان قرمز خاص با آسیاب بادی روی پشت بام آن بسیار دیدنی و زیباست. در واقع مولن روژ به معنای “آسیاب قرمز” است!

در دهه 1800، تعداد زیادی آسیاب بادی در منطقه مونمارتر وجود داشت. در سال 1814 زمانی که ناپلئون بناپارت در حال از دست دادن ناپلئون بناپارت بود و ارتش روسیه به پاریس حمله کرد، یک افسر فرانسوی در تلاش برای دفاع از خود تیراندازی کرد. می‌گویند که روس‌ها مرد فرانسوی را کشتند، جسد او را تکه تکه کردند و در اقدامی وحشیانه انتقام جویانه روی آسیاب بادی آویزان کردند. مادر مقتول، آسیاب بادی کوچک و قرمزی را روی قبر او گذاشت که هنوز هم می‌توانید آن را در Cimetière du Calvaire ببینید.

امروزه این مکان به محلی برای غذا خوردن، موسیقی، کنسرت و هر آنچه که تا صبح می‌توان شما را سرگرم کند، تبدیل شده‌است. 

طاق پیروزی؛ بنای یادبود معروف در پاریس

معروف‌ترین طاق در فرانسه و یکی از بناهای تاریخی معروف پاریس، طاق پیروزی، با افتخار در وسط میدان شارل دوگل، در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه قرار دارد.

این طاق همچنین یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر پاریس است. این نمای دیدنی را برای احترام به همه کسانی که در انقلاب فرانسه جنگیدند، ساختند. همه پیروزی‌ها همراه با نام رهبران درگیر در جنگ بر روی دیوارهای این طاق حک شده‌است. در پایین آن نیز مقبره سرباز گمنام وجود دارد که یادبود تمام کسانی که در جنگ جهانی اول جان باختند.

امروزه، طاق پیروزی یکی از پربازدیدترین مکان های معروف پاریس است. گردشگران می‌توانند با بالا رفتن از 264 پله به بالا یا سوار شدن به آسانسور تا سطح میانی و همچنین بالا رفتن از 64 پله باقی مانده به بالای طاق برسند.

پل Pont Alexandre III ؛ پل معروف پاریس

 Pont Alexandre III

پل الکساندر سوم از آن جاهایی است که در جواب پاریس به چی معروفه باید بگوییم. 

معروف‌ترین پل پاریس و یکی از زیباترین و عجیب‌ترین پل های جهان که شانزه لیزه، Invalides  و محله‌های برج ایفل را به هم متصل می‌کند. تماشای برج ایفل از روی این پل یکی از دیدنی‌ترین مناظر شهر پاریس است که همه از آن عکس می‌گیرند. از آن عکس‌های خاص اینستاگرامی!

این پل همچنین در چندین فیلم و تولید موسیقی حضور داشته است. برخی از مشهورترین آنها عبارت‌اند از: سریال نتفلیکس امیلی در پاریس، موزیک ویدیوی ادل و فیلم جیمز باند محصول 1985.

پل الکساندر سوم بین سال‌های 1896 تا 1900 ساخته شد و از آن به عنوان یک نابغه مهندسی قرن نوزدهم یاد می‌شود. این پل از یک قوس فولادی تک دهانه به ارتفاع 6 متر تشکیل شده و چهار مجسمه برنزی طلایی از شهرت و پوره که نماد اتحاد فرانسه و روسیه هستند را به نمایش می‌گذارد. 

خیابان شانزلیزه؛ معروف‌ترین خیابان جهان

آیا نمی‌دانید پاریس به چی معروفه؟ پس باید بگوییم که خیابان شانزه لیزه که طاق پیروزی را به میدان کنکورد متصل می‌کند، معروف‌ترین خیابان پاریس برای خرید و به طور کلی شناخته شده‌ترین خیابان در جهان است. طول آن تا 1.9 کیلومتر و عرض آن 70 متر می‌رسد. نام این خیابان به «زمین‌های الیزیا» ترجمه می‌شود، مکانی برای قهرمانان مرده در اساطیر یونان. قبل از قرن هفدهم، شانزه لیزه یک میدان بود. سپس، خیابان توسط لویی چهاردهم تغییر پیدا کرد و توسط ناپلئون سوم به شکل فعلی بازسازی شد.

امروزه این خیابان مملو از مغازه‌های گران قیمت، رستوران‌های شیک و برخی از مجلل‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های پاریس است. 

شانل؛ یکی از معروف ترین برندهای پاریس و جهان

Chanel

یکی از بزرگ‌ترین سلبریتی‌های قرن بیستم فرانسه، گابریل کوکو شانل، بنیان‌گذار برند لوکس و مشهور جهانی Chanel است. خانه شانل در سال 1909 به عنوان یک مغازه کلاه سازی در 160 Boulevard Malesherbes در پاریس شروع به کار کرد. امروزه این برند به غیر از لباس‌های طراحان، به عطرهایش معروف است و لوازم آرایشی خاص و لاکچری را به دنیا معرفی کرده‌است. 

حالا می‌دانید پاریس به چی معروفه؟

خیلی‌ها تصور می‌کنند که پاریس فقط و فقط به داشتن برج ایفل شناخته شده‌است. در صورتی که این تصور اشتباه بوده و این شهر رمانتیک بیش از آن است که فکر می‌کنید. ما سعی کردیم تا با معرفی 10 مورد از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها پاسخ درستی برای اینکه پاریس به چی معروفه را بدست آوریم. 

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران