Olympic National Park
22 اردیبهشت 1402
آمریکا

بهترین پارک‌های واشنگتن برای کمپ و دوچرخه سواری!

واشنگتن یکی از مقاصد مورد علاقه بسیاری از مسافران و گردشگران سراسر نقاط جهان است به احتمال بسیار زیاد کسانی که یکبار به واشنگتن سفر می‌کنند این ایالت را بیشتر به خاطر مناظر زیبا، سواحل آرامش بخش، پارک‌های ملی و… می‌شناسند. در واقع ایالت واشنگتن که در شمال غربی اقیانوس آرام در ایالات متحده آمریکا قرار دارد یکی از ماجراجویی‌ترین ایالت‌های آمریکا برای گردشگران به حساب می‌آید. در سراسر بسیاری از پارک‌های ایالتی و ملی آن، مناظری مانند کوه‌های یخ‌بندان، آتش‌فشان‌های فعال، چشمه‌های آب گرم قابل دسترس، دریاچه‌های آلپ و حیات وحش فراوان وجود دارد. اگر برای سفر خود به واشنگتن به دنبال مکان‌هایی هستید که بتوانید هم از طبیعت لذت برده و هم کمی ماجراجویی کنید لازم است که به پارک‌های واشنگتن حتماً سری بزنید. در این مقاله لیستی از بهترین پارک‌های واشنگتن را تهیه کردیم تا آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.


برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

Mount Rainier National Park

Mount Rainier National Park

کوه رینیر با ارتفاع 14410 فوت از سطح دریا، نمادین‌ترین قله در ایالت واشنگتن است. پارک ملی اطراف این آتش‌فشان فعال یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های کشور است. در بهار، تابستان، پاییز و زمستان می‌توانید بازدیدکنندگانی را بیابید که در حال کاوش در مراتع زیرآلپ، دریاچه‌های آلپ و قله ناهموار پارک ملی کوه رینیر هستند. این پارک بیش از 350 مایل مربع، شامل 260 مایل مسیرهای پیاده روی را در برمی‌گیرد. خود کوه دارای 25 یخچال طبیعی است. پیاده روی بهترین راه برای کشف مناطق طبیعی پارک است و تنوع مسیرهای پیاده روی هر سطحی از تجربه را برآورده می‌کند.

این پارک به طور کلی به شش منطقه مختلف پیاده روی تقسیم می‌شود و یکی از مسیرهای پیاده روی محبوب، حلقه قله Naches در نزدیکی ورودی رودخانه سفید در سمت شرقی پارک است. مسیر سرزمین عجایب که شهرت جهانی دارد، تمام پایه کوه رینیر را احاطه کرده است.

Olympic National Park

پارک ملی المپیک از نزدیک به یک میلیون هکتار از بیابان در شبه جزیره المپیک در غرب واشنگتن محافظت می‌کند در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و بهترین پارک‌های واشنگتن به شمار می‌رود. شاید بیشتر به خاطر مناطق وسیع جنگل‌های بارانی معتدل، از جمله جنگل‌های بارانی محبوب هوه، شناخته شده است. پارک ملی المپیک همچنین شامل کوه‌های یخبندان است. این تنوع اکوسیستم‌ها در پارک به طیف وسیعی از کارها کمک می‌کند. رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سواحل متعدد پارک در طول سال فرصت‌های ماهیگیری و قایق‌رانی را فراهم می‌کنند. برای دوستداران پیاده روی، پارک ملی المپیک به اندازه کافی مسیرهای پیاده روی را ارائه می‌دهد.

Hurricane Ridge یکی از قابل دسترس‌ترین مناطق کوهستانی در این پارک است و همچنین می‌تواند محبوب‌ترین مکان برای گشت و گذار باشد. با وجود یک سیستم ردیابی گسترده که در سراسر منطقه وجود دارد، پیدا کردن مکان خصوصی خود برای کاوش دشوار نیست. برای ماجراجویی‌های بزرگ‌تر، کوه المپوس برای کوهنوردان با تجربه آماده شده است. این قله یخبندان در مسیر 17.4 مایلی رودخانه هوه قابل دسترسی است که می‌توانید در یک سفر یک شبه از آن صعود کنید. برنامه ریزی برای آب و هوا در پارک ملی المپیک همیشه مهم است. با چنین تنوعی از مناطق، آب و هوا می‌تواند به شدت از یک نقطه به نقطه دیگر متفاوت باشد. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی المپیک معمولاً از جولای تا آگوست است، زمانی که هوا پس از یک بهار مرطوب گرم می‌شود.

North Cascades National Park

بهترین پارک‌های واشنگتن

پارک ملی کاسکیدز شمالی و دو منطقه تفریحی ملی مجاور، دریاچه راس و دریاچه چلان ، مجموعه پارک ملی کاسکیدز را تشکیل می‌دهند. این فضاهای عمومی بیش از دو میلیون هکتار از مناظر کوهستانی ناهموار در مرز شمالی غرب واشنگتن را پوشش می‌دهند. بیش از 90 درصد از مجموعه پارک ملی کاسکیدز شمالی به عنوان بیابان استفن ماتر تعیین شده است که از بخش وسیعی از جنگل در برابر صنعت چوب و معدن اطراف محافظت می‌کند. طبیعت ناهموار پارک ملی North Cascades دسترسی به بسیاری از مناظر و جاذبه‌های دیدنی را کمی سخت‌تر می‌کند. کار سخت پیاده روی چند روزه یا قایق سواری به پارک ملی کاسکید شمالی ارزش تلاش را دارد و در محدوده آن برخی از چشمگیرترین مناظر کوهستانی قرار دارد که بسیاری در طول زندگی خود خواهند دید.

پارک ملی کسکیدز شمالی از دو طریق قابل دسترسی است. یکی از این روش‌ها رانندگی در امتداد بزرگراه 20 است که بیشتر به عنوان مسیر زیبای آبشار شمالی شناخته می‌شود. مسیر دیگر شامل گرفتن کشتی Lady of the Lake Ferry از طریق دریاچه چلان و ورود از روستای دیدنی Stehekin است. هر دو حالت سفر همراه با قله‌های آبشار و رنگ‌های پر جنب و جوش شمال غربی سبز و آبی شگفت‌انگیز است. علاوه بر جاذبه‌های کنار جاده‌ای در بزرگراه 20، مجموعه پارک ملی کاسکیدز شمالی نیز بیش از 400 مایل مسیرهای پیاده‌ روی، از جمله آخرین بخش و پایانه شمالی مسیر 2600 مایلی Pacific Crest را ارائه می‌کند.

Deception Pass State Park

پارک ایالتی Deception Pass از جمله محبوب‌ترین و بهترین پارک‌های واشنگتن است که سالانه بیش از دو میلیون بازدید کننده دارد. همچنین خروجی‌های متعددی برای کاوش در ناحیه Puget Sound اطراف ارائه می‌دهد. این پارک ایالتی بین جزیره ویدبی و جزیره فیدالگو امتداد دارد که توسط یک پل بلند بر روی آبراه Deception Pass به هم متصل شده است. بسیاری از امکانات رفاهی و دسترسی به پارک ایالتی Deception Pass به فعالیت‌های سپاه حفاظت غیرنظامی (CCC) نسبت داده می‌شود که در دهه 1930 بیشتر زیرساخت‌های پارک را ساخت.

ماهیگیری در دریاچه کرنبری محبوب است و رمپ‌های قایق در خلیج کورنت موجود است. بسیاری از گردشگران همچنین ساعت‌ها را صرف کاوش در استخرهای جزر و مد در ساحل روزاریو می‌کنند. همچنین پیاده ‌روی در جنگل‌های قدیمی پارک ایالتی Deception Pass یکی از فعالیت‌های محبوب است. در پارک ایالتی Deception Pass مکان‌های خوبی برای کمپ وجود دارد، از جمله سه مکان درست در پارک، که چادر و اتصالات برقی را ارائه می‌دهند. اردوگاه‌های کرن بری لیک معمولاً بیشتر در دسترس هستند و اگر ترجیح می‌دهید شب‌های خود را در داخل خانه بگذرانید، مرکز خلوت کورنت بی، 16 کابین برای اجاره به اضافه یک اقامتگاه اصلی و سالن تفریحی ارائه می‌دهد.

Lake Wenatchee State Park

Lake Wenatchee State Park

پارک ایالتی دریاچه وناتچی یک مقصد محبوب برای ساکنان واشنگتن و گردشگران است که تنها 12 مایل دورتر از شهر لیونورث با موضوع باواریا قرار دارد. این پارک فقط شامل مناظر دیدنی دریاچه Wenatchee و قله چشمگیر Dirtyface مشرف به آب نیست که جمعیت را به خود جذب می‌کند، بلکه طیف وسیعی از تفریحات پارک نیز بازدیدکنندگان را در طول سال مجذوب می‌کند. در حالی که ماه‌های زمستان برای اسکی بازان دارای مسیرهای اسکی مرتب شده است، ماه‌های تابستان بیشترین بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. شنا و قایق‌ سواری در این دریاچه محبوب هستند و قایق‌های کرایه‌ای در پارک موجود است.

پارک ایالتی Palouse Falls

پارک ایالتی Palouse Falls، در جنوب شرقی واشنگتن قرار دارد و در حال حاضر یکی از بهترین پارک‌های واشنگتن به شمار می‌رود. جاذبه اصلی آن، آبشار 198 فوتی Palouse Falls نامگذاری شده است. در حالی که این آبشار خوش منظره یکی از زیباترین آبشارهای واشنگتن و جاذبه اصلی پارک است، بسیاری از بازدیدکنندگان نیز به این مکان سفر می‌کنند تا بتوانند اطراف خود را با طبیعت احاطه کنند. با یک پیاده روی کوتاه، چندین نقطه دیدنی از آبشار Palouse برای بازدیدکنندگان فراهم می‌شود. پارک ایالتی Palouse Falls دارای مکان‌هایی برای کمپینگ فقط برای کسانی است که علاقه‌مند به گذراندن شب خود در این مکان هستند. اگر در تابستان سفر می‌کنید، برنامه ‌ریزی کنید که قبل از سحر به آنجا برسید، زیرا درجه حرارت در اواسط روز می‌تواند بسیار شدید باشد.

پارک ایالتی Lime Kiln Point

بهترین پارک‌های واشنگتن

پارک ایالتی لیم کیلن پوینت در سمت غربی جزیره سان خوان در شمال غربی ایالت واشنگتن قرار دارد. معمولاً از آن به عنوان “پارک تماشای نهنگ” یاد می‌شود و به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نهنگ‌ها در جهان یاد می‌شود. بهترین فرصت برای دیدن این پستانداران عظیم از ماه می تا سپتامبر است. پارک ایالتی Lime Kiln Point نیز کارهای زیادی را در خارج از فصل تماشای نهنگ ارائه می‌دهد. در حین کاوش در این پارک دولتی با مساحت 36 هکتار به سختی می‌توان فانوس دریایی تاریخی مشرف به ساحل را از دست داد؛ این فانوس فتوژنیک به تنهایی ارزش سفر را دارد.

پارک ایالتی Larrabee

پارک ایالتی لارابی، درست در جنوب بلینگهام در شمال واشنگتن، به عنوان اولین پارک ایالتی و یکی از بهترین پارک‌های واشنگتن معرفی می‌شود و مناظر بی‌نظیری از خلیج سامیش و جزایر سان خوان را ارائه می‌دهد و با دیگر مناظر مانند دریاچه‌های آب شیرین و جنگل‌های انبوه صنوبر داگلاس، طیف وسیعی از تفریحات، از جمله پیاده روی در نزدیکی بلینگهام را ارائه می‌دهد. خط ساحلی یک مکان معمولی برای بازدید در پارک ایالتی Larrabee است که قایق‌سواری، ماهیگیری، شنا و غواصی از فعالیت‌های محبوب در این پهنه نازک است. از جمله فعالیت‌های پرطرفدار در این پارک می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه ‌سواری در کوهستان و شب‌ماندن در یکی از ۸۰ اردوگاه پارک اشاره کرد.

Cape Disappointment State Park

Cape Disappointment State Park

Cape Disappointment State Park یکی از بهترین پارک‌های واشنگتن و مکانی عالی برای کشف سواحل واشنگتن و تاریخ فرهنگی مهم این منطقه است. این پارک ایالتی پس از سفر ناموفق کاپیتان جیمز میرس برای یافتن رودخانه کلمبیا نامگذاری شده است. امروزه این پارک ایالتی دارای دو فانوس دریایی خوش منظره است. بازدیدکنندگان مسیرهای پیاده روی فراوانی را در این پارک ایالتی پیدا می‌کنند. چندین مسیر به خط ساحلی بلوفی منتهی می‌شود و فرصت‌های زیادی برای تماشای نهنگ‌ها ارائه می‌دهد. سایر مسیرهای پارک به گشت و گذار در فانوس‌های دریایی تاریخی می‌پردازند و در داخل مناظر سرسبز پارک حرکت می‌کنند. مرکز لوئیس و کلارک که بر فراز صخره‌ای 200 فوتی در پارک قرار دارد ارزش توقف و بازدید دارند. در این مرکز اکتشاف ایالات متحده و سفر باورنکردنی آن‌ها به اقیانوس آرام نزدیک به نمایش گذاشته می‌شود.

پارک ایالتی Sun Lakes-Dry Falls

بهترین پارک‌های واشنگتن

پارک ایالتی Sun Lakes-Dry Falls یکی دیگر از بهترین پارک‌های واشنگتن و یک شگفتی زمین شناسی است. امروزه این پارک ایالتی دارای یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای تاریخ زمین شناسی است. در زمان حاضر، این پارک ایالتی فرصت‌های دیدنی و کارهای زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند. قایق سواری در دریاچه‌ها  یکی از فعالیت‌های محبوب در این منطقه است. پیاده روی در مسیرهای 15 مایلی پارک نیز یک کار سرگرم کننده است. این پارک همچنین دارای سان لیکس پارک توچال است که در آن اتاق‌های راحت فضایی برای گذراندن شب ارائه می‌دهند.

Manchester State Park

پارک ایالتی منچستر در مقابل Puget Sound از سیاتل، در شبه جزیره کیتساپ قرار دارد. این پارک دولتی خوش‌منظره در ابتدا به‌ عنوان قلعه‌ای برای محافظت از پوگت ساوند و کشتی‌سازی دریایی برمرتون در نزدیکی آن در اوایل دهه 1900 ساخته شد. شواهدی از این تاریخ دفاعی هنوز در پارک ایالتی منچستر (که زمانی به عنوان فورت میدل پوینت شناخته می‌شد) یافت می‌شود، به ویژه در انبار متروکه اژدرها که اکنون به عنوان یک پناهگاه سرپوشیده برای پیک نیک عمل می‌کند. یکی از کارهای پرطرفدار در این پارک قدم زدن در امتداد خط ساحلی است که مرز شرقی پارک را در برمی‌گیرد. این قسمت از پارک دارای چشم‌اندازهای عالی از پاساژ ریچ و جزیره باینبریج در نزدیکی آن است. همچنین این پارک نگاهی به دنیای طبیعی واشنگتن و تاریخ اطراف آن ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین پارک‌های واشنگتن پرداختیم. برای جستجو و گشت و گذار هر چه بیشتر در ایالت واشنگتن می‌توانید بهترین مسیرهای پیاده روی که در پارک‌های این ایالت وجود دارد را انتخاب کرده و از مناظر اطراف خود لذت ببرید. ایالت واشنگتن شگفتی‌های طبیعی بسیار زیادی را به گردشگران خود ارائه می‌دهد به همین خاطر اگر عاشق ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت هستید حتماً به معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های واشنگتن سر بزنید.

نظرات کاربران