سفر به ملبورن در پاییز

سفر به ملبورن در پاییز؛ معرفی بهترین تفریحات پاییزی

با رسیدن فصل پاییز در ملبورن هوا خنک‌تر می‌شود و برگ‌های رنگارنگ جلوه‌ای خاص به شهر می‌دهد. سفر به ملبورن در پاییز با جشنواره‌ها و رویدادهایی همراه است که ذوق هر مسافری را برمی‌انگیزد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک می‌خواهیم سراغ تفریحاتی برویم که می‌توانید در سفر پاییزی به ملبورن امتحان کنید. با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

سفر به ملبورن در پاییز؛ وضعیت آب‌وهوایی

سفر به ملبورن در پاییز

دمای هوا طی پاییز ملبورن بین 11 تا 24 درجه سانتی گراد متغیر است. هرچه از ماه مارس به آوریل و می نزدیک می‌شویم از دمای هوا کاسته می‌شود. در ماه مارس و آوریل در بعضی روزها شاهد باران خواهید بود اما میزان بارش باران در ماه می بیشتر از ماه‌های ابتدایی پاییز است به همین دلیل سفر به ملبورن در پاییز برای علاقه‌مندان به این آب‌وهوا بسیار مناسب است. یادتان باشد می‌توانید یک یا چند مورد از تفریحاتی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم را انتخاب کنید و در سفر پاییزی به ملبورن حسابی خوش بگذرانید.

به دل طبیعت بروید

پاییز ملبورن مثل همه شهرهای دنیا با تغییر رنگ برگ‌ درختان همراه است و به همین دلیل سفر به ملبورن در پاییز می‌تواند جذاب باشد. می‌توانید به خیابان‌های شهر بروید و چندین عکس زیبا در گوشه و کنار شهر ثبت کنید. البته نباید باغ یادبود آلفرد نیکلاس، باغ جورج تیندل و باغ گیاهشناسی کرنبورن را از قلم بیندازیم. این باغ‌ها در فصل پاییز بسیار زیبا خواهد بود و برای یک پیاده‌روی خانوادگی گزینه‌ مناسبی است.

تماشای ملبورن از فراز گنبد ساختمان نمایشگاه سلطنتی

ساختمان نمایشگاه سلطنتی ملبورن یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین نمادهای ملبورن است که درهای آن تا صد سال به روی عموم مردم باز نشد اما حالا می‌توانید با کمک راهنما به گنبد زیبای ساختمان بروید و یکی از بهترین تفریحات سفر به ملبورن در پاییز را امتحان کنید. 

پاسپورت دومینیکا

جشنواره غذا و نوشیدنی ملبورن

جشنواره غذا و نوشیدنی ملبورن

جشنواره‌ها و رویدادهایی که مربوط به غذا است در ملبورن طرفداران زیادی دارد. در بازه زمانی 24 مارس تا 2 آوریل حدود 150 رویداد مربوط به غذا و نوشیدنی در ملبورن برگزار می‌شود. پس اگر سفر به ملبورن در پاییز را در برنامه خود دارید این جشنواره‌های خوشمزه را هم مدنظر داشته باشید. برای رفتن به این جشنواره‌ها کافیست تورهای مخصوص را رزرو کنید و همراه تور لیدر به محله‌های محبوب ملبورن مانند کولین‌وود، بالاکلاوا و فیتزروی بروید و غذاهای جدید را در سفر به ملبورن در پاییز امتحان کنید. در ضمن یکی از محبوب‌ترین رویدادهای غذایی در ملبورن «طولانی‌ترین ناهار جهان» نام دارد که در آن انواع غذا و نوشیدنی تهیه می‌شود. بازدید جشنواره‌های غذا را در برنامه سفر پاییزی به ملبورن قرار دهید و لذت ببرید. 

پیاده‌روی در شهر

تابستان‌های ملبورن مثل تمام شهرهای دیگر استرالیا گرم است اما در پاییز هوا کمی خنک می‌شود. اگر راهی سفر به ملبورن در پاییز هستید پیاده‌روی در خیابان‌های زیبای این شهر را از دست ندهید. از معروف‌ترین خیابان‌های ملبورن می‌توان به خیابان الیزابت، خیابان فلیندرز، خیابان سنت کیلدا، خیابان اسمیت، خیابان کالینز، خیابان لایگون و خیابان آکلند اشاره کرد.

خانه رابین بوید؛ معمار خلاق استرالیایی

رابین بوید یکی از معماران مطرح استرالیایی بود که در خانه‌ای در خیابان والش زندگی می‌کرد. این خانه را خود بوید برای خانواده‌اش در سال 1957 طراحی کرده بود. حالا بنیاد بوید این خانه را به موزه آثار او تبدیل کرده است تا طرفداران هنر معماری بتوانند از او و آثارش اللهام بگیرند. برای بازدید این خانه می‌توانید بلیط یکی از تورهای مخصوص گردش در این خانه را تهیه کنید و همراه با لیدر تور به تماشای خانه بروید و از سفر پاییزی به ملبورن لذت ببرید.

به جشنواره غذایی مومبا بروید

سفر به ملبورن در پاییز

مومبا یکی از جشنواره‌های غذایی بزرگ استرالیاست که همزمان با روز کارگر در استرالیا برگزار می‌شود. این رویداد شامل رژه خیابانی، آتش‌بازی، تفریحات آبی و اجرای زنده موسیقی و نمایش و انواع مختلف از غذاهای معروف استرالیاست. این رویداد برای سفر پاییزی به ملبورن مناسب است. اگر قصد سفر به ملبورن در پاییز را دارید این جشنواره را در برنامه تفریح‌تان بگنجانید. 

با یک نمایش کمدی موافقید؟

رویدادهای سفر به ملبورن در پاییز تنها در جشنواره‌های غذا خلاصه نمی‌شود. در سفر پاییزی به ملبورن می‌توانید به نمایش‌های کمدی بروید و از ته دل بخندید. این نمایش‌ها از 29 مارس تا 23 آوریل برگزار می‌شود و یکی از بهترین جشنواره‌های کمدی استرالیاست. بازیگران استرالیایی همچون ارج بارکر، دیلن موران، دیو اونیل و کلر هوپر در این جشنواره کمدی به هنرنمایی می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم تماشای یک برنامه کمدی را به 

جشنواره آثار الکساندر مک کوئین

هر سال آثار خارق‌العاده برند الکساندر مک کوئین در تاریخ 16 آوریل به نمایش گذاشته می‌شود. اگر به هنر طراحی لباس علاقه دارید می‌توانید این نمایشگاه را در برنامه سفر پاییزی به ملبورن قرار دهید و میان آثار یکی از خلاق‌ترین طراحان لباس قرن بگردید و الهام بگیرید. این جشنواره هر سال در ملبورن برگزار می‌شود. 

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ملبورن باغ گیاه‌شناسی سلطنتی است که میان مسافران ملبورن شهرت زیادی دارد. این باغ در فصل پاییز بسیار دیدنی‌تر است زیرا تغییر رنگ برگ‌ها از سبز به زرد و نارنجی تصویری زیبا به وجود می‌آورد. در میان برگ‌هایی که روی زمین ریخته قدم بزنید و عکس‌هایی زیبا ثبت کنید. این باغ باشکوه در خیابان بردوود ملبورن واقع شده است و یک گزینه مناسب برای تفریح در سفر پاییزی به ملبورن است.

مسابقات فرمول یک استرالیا

اگر به مسابقات اتومبیل‌رانی علاقه داشته باشید می‌دانید که فرمول یک از معروف‌ترین و بهترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است که طرفداران زیادی دارد. معمولا علاقه‌مندان به فرمول یک از شنیدن صدای غرش ماشین‌ها در پیست به وجد می‌آیند. این مسابقات طی چهار روز در ملبورن برگزار می‌شود و ستاره‌های فرمول یک در آن شرکت می‌کنند. همچنین در این چهار روز شاهد نمایش خودروهای کلاسیک و عجیبی خواهید بود که نظیر آن را جای دیگری پیدا نمی‌کنید. یادتان باشد این مسابقات سرگرم‌کننده را در فهرست تفریحات سفر پاییزی به ملبورن قرار دهید.

مراسم روز آنزاک

هر سال در تاریخ 25 آوریل مردم ملبورن برای یادبود کشته‌شدگان جنگ‌های استرالیا و نیوزلند دور هم جمع می‌شوند و یادشان را طی مراسمی گرامی می‌دارند. شما به عنوان یک مسافر می‌توانید به تماشای این مراسم بروید و با آداب و رسوم مردم ملبورن آشنا شوید.

جشنواره نویسندگان ملبورن

سفر به ملبورن در پاییز

هر سال طی مراسمی نویسندگان ملبورن و ده‌ها شاعر و منتقد ادبی در این شهر دور هم جمع می‌شوند تا آثار ادبی و ایده‌های بزرگ ادبیات را مورد بررسی قرار دهند. اگر به ادبیات علاقه دارید می‌توانید در بازه زمانی 4 تا 7 می به این برنامه بپیوندید و از نویسندگان محبوبتان چیزهای تازه یاد بگیرید. شاید جالب باشد که بدانید این برنامه به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود و حتی اگر سفر به ملبورن در پاییز جزء برنامه شما نباشد می‌توانید در این رویداد شرکت کنید.

نمایشگاه گندوانا؛ منشا تمام قاره‌های امروزی

موزه‌های هر شهری داستان‌های زیادی برای تعریف کردن دارند. موزه‌ ملبورن نیز روایت‌هایی از گذشته پرفرازونشیب این منطقه را به نمایش می‌گذارد. در موزه ملبورن درباره گندوانا، ابر قاره‌ای که 500 میلیون سال پیش شکل گرفت و منشا قاره‌های امروزی است، یاد خواهید گرفت. نمایشگاه گوندوانا در موزه ملبورن به همین موضوع اختصاص یافته است. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از استخوان‌، دندان‌ و چنگال‌های موجودات باستانی را خواهید دید که هزاران سال قدمت دارد. 

با یک پیک‌نیک دوستانه چطورید؟

اگر با گروه دوستانتان سفر پاییزی به ملبورن را تجربه می‌کنید یادتان باشد که پیک‌نیک در طبیعت ملبورن را در برنامه گردش‌تان قرار دهید. ساندویج یا کیک برای عصرانه و نوشیدنی تهیه کنید، عکس‌های یادگاری بگیرید و این روزهای زیبای پاییزی را برای همیشه ثبت کنید.

گالری هنری لوم

گالری هنری لوم

گالری هنری لوم یکی از بهترین نمایشگاه‌های هنری ملبورن است که می‌تواند در لیست تفریحات پاییزی در ملبورن قرار بگیرد. در گالری لوم می‌توانید به تماشای آثا ون گوگ بنشینید. پیشنهاد می‌کنیم تنها به این نمایشگاه بروید تا با تمرکز بیشتری آثار هنری را تماشا کنید. این گالری روزهای عادی از 10 صبح و روزهای تعطیل از 9 صبح میزبان شما خواهد بود. همچنین قیمت بلیط این گالری برای هر نفر 39 دلار است.  

باغ کارلتون

بی‌شک این باغ در پاییز بسیار زیبا و دیدنی است. ترکیب رنگارنگی از برگ‌های پاییزی، فواره‌های زیبای مربوط به عهد ویکتوریا و درختانی بلند این باغ را دیدنی‌تر می‌کند. اگر برای سفر به ملبورن در پاییز برنامه‌ریزی می‌کنید باغ کارلتون را در فهرست خود قرار دهید. این باغ در خیابان نیکلسون واقع شده است.

باغ گیاه‌شناسی ویلیام تاون

ملبورن باغ‌های گیاه‌شناسی زیادی دارد اما باغ ویلیام تاون یکی از بهترین‌هاست. این باغ در سال 1860 در دوره ویکتوریا در ملبورن تاسیس شد و حالا یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی ملبورن است. در این باغ انواع درختچه‌‌ها، مجسمه‌هایی از جنس مرمر، آبنماهای زیبا و پیاده‌روهای زیبا را خواهید دید. این باغ در خیابان اسپلانید قرار دارد. 

باغ جنگلی گلید؛ ترکیبی شگفت‌انگیز از چند باغ زیبا

سفر به ملبورن در پاییز

این باغ خصوصی در جاده کوه مقدونیه قرار گرفته است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین باغ‌های ملبورن است. این باغ چهار بخش مختلف دارد که شامل باغ انگلیسی، باغ ژاپنی، منطقه جنگلی و دره سرخس است. قیمت بلیط ورودی این باغ 10 دلار است و کودکان زیر 16 سال، معلولین و مراقبان آن‌ها رایگان است. 

 سخن پایانی

ملبورن یکی از بهترین شهرهای استرالیاست که هر سال تعداد زیادی گردشگر این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اما اگر قصد دارید در فصل پاییز راهی ملبورن شوید این مقاله برای شماست. در این مقاله تعدادی از دیدنی‌های سفر به ملبورن در پاییز را بررسی کردیم. پس قبل از برنامه‌ریزی برای سفر پاییزی‌تان این مقاله را بخوانید. 

نظرات کاربران