Melbourne in summer
9 اردیبهشت 1402
استرالیا

سفر به ملبورن در تابستان و جشنواره‌ی میدسامای!

فصل تابستان در شهر ملبورن از ماه دسامبر آغار می‌شود و تا پایان فوریه ادامه دارد. دمای هوا در این سه ما بین 13 تا 26 درجه‌ی سانتیگراد تغییر می‌کند و در گرم‌ترین روزها ممکن است به 40 درجه نیز برسد. اما نگران این گرما نباشید در شهر ملبورن برای فرار از گرما در فعالیت‌های داخلی بسیاری می‌توانید شرکت کنید. روزها طولانی‌تر می‌شوند و هرجا را که نگاه کنید مردمی را می‌بینید که برای وقت‌گذرانی از خانه بیرون آمده‌اند و شهر کاملا فضایی سرزنده و شاد دارد. با سفر به ملبورن در تابستان خود را برای شرکت در بسیاری از رویدادهای ورزشی و فرهنگی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آماده کنید.

در این فصل ساعت‌ها می‌توانید سرگرم تفریح و گردش شوید بدون اینکه گذر زمان را احساس کنید. آب‌وهوای فوق‌العاده‌ی ملبورن در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به این شهر می‌کشاند و ممکن است در بعضی اماکن با ازدحام گردشگران مواجه شوید. توصیه‌ی ما این است که هتل را زودتر رزرو کنید و بلیط اماکن تفریحی را به صورت آنلاین تهیه کنید. ملبورن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد در ادامه به صورت مختصر بعضی این جاذبه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم در سفر به ملبورن در تابستان با استفاده از این راهنمای کوتاه به راحتی از سفر خود لذت ببرید.

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

کارهایی که در سفر به ملبورن در تابستان باید انجام دهید

تابستان ملبورن و تماشای مسابقات تنیس اوپن استرالیا

Melbourne in summer

یکی از تفریحات مردم ملبورن با از راه رسیدن تابستان تماشای مسابقات تنیس‌بازان جهان برای کسب عنوان قهرمانی آزاد استرالیاست. این مسابقات در ماه ژانویه برگزار می‌شوند. اگر قصد دارید در سفر به ملبورن در تابستان به تماشای این مسابقات بروید هم می‌توانید به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید و هم می‌توانید در محل برگزاری مسابقه خریداری کنید. اما اگر بلیط پیدا نکردید نگران نباشید می‌توانید بر روی صندلی‌های ساحلی میدان فدراسیون بنشینید و مسابقات را روی صفحه نمایش بزرگی که به همین منظور نصب شده است ببینید. علاوه بر این همزمان با این مسابقات در خیابان‌های اطراف مسابقاتی در ابعاد کوچک‌تر جهت تفریح برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها شرکت کنید.

تابستان ملبورن و زیپ‌لاین بر فراز رودخانه‌ی یارا

ایستگاه زیپ‌لاین رودخانه‌ی یارا یکی از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی در ملبورن است. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و دنبال کمی هیجان هستید کمربندها را ببنیدید و عرض 130 متری رودخانه‌ی یارا را از ارتفاع 6 متری با 35 کیلومتر سرعت طی کنید. این زیپ‌لاین از 16 دسامبر تا 28 ژانویه فعال است پس حتما از قبل بلیط رزرو کنید و در سفر به ملبورن در تابستان این تجربه‌ی فراموش نشدنی را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

خیابان‌گردی در مبلورن در تابستان

کمی که از شدت تابش آفتاب کم می‌شود از هتل بیرون بزنید و در خیابان‌های ملبورن به پیاده‌روی بپردازید. با پیاده‌روی در هوای مطبوع ملبورن در تابستان هنرمندان خیابانی را می‌بینید که در گوشه و کنار مشغول خلق آثار هنری در سبک‌های مختلف هستند. علاوه بر این می‌توانید در تورهای هنری که به رهبری هنرمندان خیابانی برگزار می‌شود شرکت کنید. این هنرمندان به واسطه‌ی آشنایی با شهر چیزهایی را به شما نشان می‌دهند که شاید خودتان به دلیل عدم آشنایی با خیابان‌ها ندیده باشید. این پیاده‌روی‌های طولانی با چاشنی هنر را در سفر به ملبورن در تابستان از دست ندهید و از تماشای آثار هنری و معماری زیبای شهر لذت ببرید. در این تورها بازی‌های معمایی نیز برگزار می‌شود و گردشگران در تیم‌های کوچک با هم رقابت می‌کنند تا معماها را حل کنند و گنج‌های مخفی را پیدا کنند.

تماشای فیلم و کنسرت در فضای باز

Melbourne outdoor concert

تابستان ملبورن که از راه می‌رسد با گرم شدن هوا مردم ترجیح می‌دهند بسیاری از تفریحات را در فضای باز انجام دهند. یکی از پرطرفدارترین تفریحات در فضای باز که در سفر به ملبورن در تابستان حتما باید تجربه کنید تماشای فیلم در فضای باز پارک‌ها و باغ‌هاست. از جمله مکان‌هایی که این امکان را فراهم می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سینما مون‌لایت، روف‌تاپ کلاسیک، سینمای روباز پنتریج و سینما کامئو. کمی پاپ کورن و نوشیدنی بخرید و در حالی که نسیم خنک تابستان ملبورن بر روی صورتتان می‌نشیند از تماشای فیلم لذت ببرید.

یکی دیگر از تفریحات فضای باز ملبورن در تابستان شرکت در کنسرت‌های رایگان است. کنسرت سمفونیک ملبورن بیش از 90 سال است که کنسرت‌های رایگان را در سیدنی مِیِر موزیک بول برگزار می‌کند. معمولا بین 2 تا 3 کنسرت رایگان در ماه فوریه برگزار می‌شود که یکی از بهترین تجربه‌ها در سفر به ملبورن در تابستان است.

قایق‌سواری در رودخانه‌ی یارا در سفر به ملبورن در تابستان

تفریحات آبی یکی از پرطرفدارترین تفریحات ملبورن در تابستان هستند. قایق‌سواری در رودخانه‌ی یارا یکی از این تفریحات است. نکته‌ی جالب این تفریح این است که مردم می‌توانند خودشان کاپیتان قایق باشند. در چند سال گذشته چندین شرکت در اطراف رودخانه‌ی یارا تاسیس شدند که به مردم اجازه می‌دادند خودشان قایق را هدایت کنند. کمی غذا و نوشیدنی تهیه کنید و ضمن لذت بردن از مناظر زیبای رودخانه و اطراف آن به دست گرفتن سکان و راندن قایق را تجربه کنید.

سفر به ملبورن در تابستان و موج‌‌سواری در سواحل زیبای شهر

موج‌سواری در بسیاری از شهرهای ساحلی دنیا یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی است. خطر حمله‌ی کوسه‌ها در سواحلی که به دریاهای آزاد راه دارند همیشه وجود دارد اما نگران نباشید در مجموعه‌ی URBNSURF که اولین پارک موج‌سواری ملبورن است هیچ کوسه‌ای وجود ندارد. در این محیط محافظت شده می‌توانید در آرامش موج‌سواری را یاد بگیرید و این ورزش مفرح را در سفر به ملبورن در تابستان تجربه کنید. همچنین در این مجموعه چندین جکوزی تعبیه شده است، در صورتی که به هر دلیلی از موج‌سواری واهمه دارید می‌توانید در این جکوزی‌ها آب‌تنی کنید. چند رستوران هم در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید حین تفریح از غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ آنها لذت ببرید.

سفر به ملبورن در تابستان و گردش در ساحل

melbourne beach

شاید سواحل ملبورن به زیبایی سواحل سیدنی نباشند اما اگر از گرمای هوا کلافه شدید و قصد دارید به آب بزنید ما ساحل برایتون را به شما پیشنهاد می‌کنیم، ساحل برایتون کمی مواج است و حتما قبل از شنا وضعیت آب‌و‌هوا را بررسی کنید. ساحل سنت کیلدا مشهورترین ساحل ملبورن است. شدت امواج در این ساحل نسبت به ساحل برایتون کمتر است و شناگران بیشتری را در این منطقه می‌بینید. تابستان ملبورن که از راه می‌رسد سواحل شلوغ می‌شوند پس سعی کنید قبل از شلوغی خود را به ساحل برسانید. اگر دوست دارید کمی از شهر دور شوید می‌توانید به خلیج هَف‌مون بروید. این ساحل به دلیل فاصله از شهر کمی خلوت‌تر و برای شنا و آب‌تنی عالی است.

آب بازی در پارک آبی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که در سفر به ملبورن در تابستان باید از آن بازدید کنید پارک آبی گیلونگ است. این پارک آبی چندین سرسره‌ی آبی هیجان‌انگیز، استخر سونامی و طوفان دارد. می‌توانید یکی از تخت‌های آفتابی محوطه را کرایه کنید و هرگاه از آب‌تنی خسته شدید روی این تخت‌ها استراحت کنید و از نوشیدنی‌های خنکی که در مجموعه به فروش می‌رسد بنوشید.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر به ملبورن در تابستان

گشت‌و‌گذار در موزه‌های ملبورن در تابستان

یکی از بهترین مکان‌های برای گشت‌وگذار در هوای گرم ملبورن در تابستان موزه‌ها هستند. گشتن در موزه‌ها برای علاقمندان به آثار هنری و تاریخی لذت‌بخش است اما حتی اگر چندان علاقه‌ای به این حوزه‌ها ندارید برای فرار از گرما انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید. بعضی از معروف‌ترین موزه‌ها که در سفر به ملبورن در تابستان می‌توانید از آنها بازدید کنید عبارتند از: اینترنشنال NGV، موزه‌ی هنرهای ایان پاتر، موزه‌ی ملبورن، موزه‌ی بازی‌های ویدیویی ACMI و موزه‌ی موسیقی استرالیا.

بازدید از نمایشگاه دیجیتال در سفر به ملبورن در تابستان

Digital exhibition on trip to Melbourne

این نمایشگاه آثار هنری و نقاشی‌های بسیاری از هنرمندان بزرگ و معروف را به نمایش می‌گذارد اما یک تفاوت عمده نمایشگاه‌های معمولی دارد. در نمایشگاه‌های عادی شما به تصاویری که روی دیوارها آویزان شده‌اند نگاه می‌کنید اما در نمایشگاه لوم با آثار هنری که به صورت دیجیتال نمایش داده می‌شوند احاطه می‌شوید. ممکن است هنگام راه رفتن بر روی آسمان شب پر ستاره‌ی ونگوگ قدم بگذارید یا تصویر بزرگی از تابلوی جیغ را روی دیوار رو به روی خود ببینید. اگر به آثار هنری علاقه دارید حتما در سفر به ملبورن در تابستان از این مجموعه دیدن کنید. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح و در تعطیلات از 9 صبح شروع به کار می‌کند و بلیط آن را به صورت آنلاین می‌توانید تهیه کنید.

بازدید از نمایشگاه هنری خیابان فلیندرز

 طبقه‌ی متروکه‌ی بالای ایستگاه خیابان فلیندرز یکی از جاذبه‌های گردشگری ملبورن را در خود جای داده است. یکی از هنرمندان خیابانی شهر ملبورن به نام رون آثار هنری خود را در این طبقه به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه معمولا تا اوایل آوریل ادامه دارد و سفر به ملبورن در تابستان بهترین فرصت برای بازدید از این جاذبه‌ی گردشگری و هنری است. در این نمایشگاه که به «زمان» معروف است یازده اثر به سبک اینستالیشن به نمایش گذشته می‌شود که ملبورن را پس از جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد. بلیط این نمایشگاه به صورت آنلاین فروخته می‌شود و معمولا زود تمام می‌شود پس به موقع برای خرید بلیط اقدام کنید.

شرکت در جشنواره‌های شهر ملبورن در تابستان

شرکت در جشنواره‌ی کریسمس در سفر به ملبورن در تابستان

مانند بسیاری دیگر از شهرهای سرتاسر جهان شهر ملبورن نیز با نزدیک شدن سال نو و کریسمس پر از نور و هیجان می‌شود. میدان فدریشن با درختی 16 متری و چراغ‌های درخشان رنگی به میدان کریسمسی تبدیل می‌شود. در این میدان و خیابان‌های اطراف آن سرگرمی‌های متنوعی مثل هزارتو و زمین‌ بازی پاپ‌آپ آماده می‌شود. در سرتاسر شهر رویدادهای متنوعی برای جشن کریسمس برگزار می‌شود که حتی می‌توانید آنها را به صورت آنلاین تماشا کنید. بسیاری از ساختمان‌های خیابان فلیندرز با نورپردازی‌ها و طرح‌های زیبا تزیین می‌شوند. با از راه رسیدن تابستان ملبورن حال و هوای کریسمس و آغاز سال نو را در همه جا می‌توانید ببینید. 

جشنواره‌ی میدسامای ملبورن در تابستان

Melbourne Midsama Festival

میدساما یک جشنواره‌ی هنری است که از 21 ژانویه تا 12 فوریه در ملبورن برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های زنده‌ای از قبیل تئاتر، رقص، نمایش فیلم و چند رویداد اجتماعی برگزار می‌شود. از جمله این رویدادهای اجتماعی می‌توان به جشن پراید اشاره کرد. این جشنواره‌ی رنگارنگ بیش از 50 هزارنفر را در سنت کیلدا دور هم جمع می‌کند. در جشنواره‌ی میدساما در روز دوازده فوریه خیابان‌های گرترود و اسمیت به یک مهمانی پر جمعیت تبدیل می‌شود. نمای بیرونی خانه‌ها را تزیین می‌کنند و در غرفه‌های کوچک غذا و نوشیدنی به وفور یافت می‌شود.

جشنواره‌ی سنت کیلدا

خیابان سنت کیلدا همیشه حال و هوای جشن دارد و 40 سال است که یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های ملبورن در تابستان در این خیابان برگزار می‌شود. جشنواره‌ی سنت کیلدا یک جشنواره‌ی موسیقی زنده است که 18 و 19 فوریه برگزار می‌شود. در این جشنواره علاوه بر شنیدن موسیقی‌ دوره‌های مختلف کشور استرالیا می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌هایی که در غرفه‌های مخصوص سرو می‌شود لذت ببرید. اگر به موسیقی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ملبورن در تابستان حتما در این جشنواره شرکت کنید.

تابستان ملبورن و شرکت در جشنواره‌ی فرهنگی نسل اول

این جشنواره در روز 26 ژانویه که روز ملی استرالیاست برگزار می‌شود. این جشنواره بسیاری از مردم ملبورن را در مِیِر موزیک بول دور هم جمع می‌کند. در این روز خاص با موسیقی زنده و برنامه‌های سرگرم‌کننده و هنری از مردم پذیرایی می‌شود. از جمله افرادی که در این جشنواره اجرا می‌کنند می‌توان به دان سلطان، چارلی کمبل، جس هیچکاک، گاوین سامرز و آرون مورگان اشاره کرد. اگر می‌خواهید بخشی از فرهنگ مردم استرالیا را ببینید حتما در سفر به ملبورن در تابستان به مردمی که در این جشنواره شرکت می‌کنند ملحق شوید و از فضای شاد و مفرح آن لذت ببرید.

کلام پایانی

شهر ملبورن در فصل تابستان میزبان رویدادهای دیدنی بسیاری است که شرکت در آنها می‌تواند به یاد ماندنی باشد. علاوه بر این رویدادها جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی بسیاری دارد که هر کدام از آنها می‌تواند چند ساعت شما را سرگرم کند. هدف ما در این متن کوتاه آشنا کردن شما با بخشی از این جاذبه‌ها و رویدادهای دیدنی بود تا در سفر به ملبورن در تابستان به راحتی از بین آنها انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

نظرات کاربران