سفر به آسیا در بهار؛ بهشت روی زمین را پیدا کنید!

سفر به آسیا در بهار؛ بهشت روی زمین را پیدا کنید!

فصل مورد علاقه شما برای سفر کدام است؟ بهار زمان ایده‌آلی برای سفر به آسیا است، زمانی که هوا شروع به گرم شدن می‌کند (یا در جنوب شرقی آسیا همیشه گرم و مرطوب است)، گل‌ها شکوفه می‌زنند و فرصت‌هایی برای ماجراجویی‌های فضای باز فراهم می‌شود. اگر به دنبال سفر به آسیا در بهار هستید؛ با ما در ارتباط باشید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

سفر به آسیا در بهار؛ شرق آسیا

سفر به آسیا در بهار

توکیو ژاپن

بهار، بهترین دوران سال برای سفر به ژاپن و شاهد رویداد افسانه‌ای شکوفه‌های گیلاس (ساکورا) است. زیبایی بی‌مانند خیابان‌ها، پارک‌ها، و کانال‌هایی که در پرتو رنگ‌های صورتی پاستلی و سفید درخشان‌اند، نفس‌گیر است. اگرچه زمان شکوفایی گیلاس در سرتاسر کشور تنها در بازه‌ای کوتاه از ۲ تا ۳ هفته اتفاق می‌افتد، توکیو بهترین مکان برای غرق شدن در این جشنواره رنگارنگ است.

از جاذبه‌های پیشنهادی سفر به آسیا در بهار برای مشاهده تجمع شکوفه‌ها می‌توان به رودخانه مگورو، پارک اوئنو، و باغ ملی شینجوکو گیوئن (که ورودیه جداگانه‌ای دارد) اشاره کرد. در صورت بازدید از رودخانه مگورو، با جشنواره شکوفه‌های گیلاس مگورو مواجه خواهید شد، جایی که غرفه‌داران موچی و نوشیدنی با توت‌فرنگی را در دوران شکوفایی عرضه می‌کنند. این منطقه به خصوص روی پل‌ها شلوغ می‌شود، اما دیدن درختان ساکورا در کنار رودخانه بسیار ارزشمند است. شب‌ها، با روشن شدن فانوس‌ها، منظره‌ای دیگرگون از شکوفه‌ها را تجربه خواهید کرد.

پارک اوئنو نیز یکی دیگر از مکان‌های فوق‌العاده برای تماشای ساکورا و برپایی یک مهمانی هانامی زیر درختان است. همچنین، می‌توانید نیمی از روزتان را در باغ ملی شینجوکو گیوئن سپری کرده و نه تنها شکوفه‌ها بلکه باغ ۵۸ هکتاری را نیز کاوش کنید.اگر نتوانستید به مکان‌های ذکر شده بروید، همچنان می‌توانید با قدم زدن در محله‌ها، درختان ساکورا را مشاهده کنید.

نکته: هنگام تماشای شکوفه‌های گیلاس در سفر به آسیا در بهار، لطفاً آن‌ها را لمس نکنید چرا که بسیار ظریف‌اند. هوا بین مارس تا آوریل کمی سرد است، بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد، پس در بازدیدتان لباس گرم بپوشید. همچنین با توجه به احتمال بارندگی در این دوران، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

برای تجربه بهتر در سفر به آسیا در بهار، اگر فرصت داشته باشید، سفرهای یک‌روزه‌ای از توکیو به مکان‌هایی چون کوه تاکائو، کاواگوئه یا یوکوهاما برای تماشای بیشتر شکوفه‌های گیلاس و کشف مناطق جدید انجام دهید.

جزیره ریشیری ژاپن

سفر به آسیا در بهار

پیشنهاد بعدی ما برای سفر به آسیا در بهار، در دل نوک شمالی هوکایدو ژاپن، جزیره ریشیری جای خود را به عنوان گوهری دورافتاده باز کرده است، پناهگاهی استثنایی برای فرار از شلوغی‌های معمول در سراسر کشور، بخصوص در بهار. در این فصل میانه، جایی که برف‌های سرد زمستان آب می‌شوند، دامنه‌ها به عرصه‌ای دعوت‌کننده برای کوه‌پیمایی تبدیل می‌شوند و بارها اتفاق می‌افتد که تمام این طبیعت بکر تنها در اختیار شما باشد.

اولین و مهم‌ترین تجربه‌ای که نباید از دست داد، صعود به قله باشکوه کوه ریشیری است، نماد بی‌بدیل این منطقه. اگرچه مسیرهای شیب‌دار به سمت قله چالش‌برانگیز هستند، اما پایین‌ترین قسمت‌های مسیر از میان جنگل‌های آلپی می‌گذرد.

در ماه می، احتمال دارد که هنوز قله کوه ریشیری را برفی پوشانده باشد. پس، برای رسیدن به این قله، نیاز به آمادگی فیزیکی است، چرا که باید از میان برف‌ها راه خود را باز کنید. در جنوب جزیره، دریاچه‌ها و جنگل‌هایی آرام برای پیاده‌روی هستند که اینجا و آنجا، معابد پنهانی را در خود جای داده‌اند.

همزمان با پیشروی فصل از جنوب به شمال، بخش شمالی ژاپن، آخرین شکوفه‌های گیلاس کشور را به نمایش می‌گذارد و در اوایل ماه می، هنوز می‌توانید در ریشیری از این دیدنی‌ها لذت ببرید. علاوه بر این، هوکایدو ب عنوان انتخابی برای سفر به آسیا در بهار، میزبان برخی از لذیذترین غذاهای دریایی ژاپن است، تجربه‌ای که نباید از دست داد.

 سئول، کره جنوبی

سفر به آسیا در بهار

سئول، پایتخت پرجنب و جوش کره جنوبی، در تمام طول سال میزبان گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از زندگی شبانه، فرهنگ غنی، غذاهای بی‌نظیر و فرصت‌های خرید بی‌پایان هستند. بهار، با هوایی دلپذیرتر (حدود ۱۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد) و بارش‌های نادر، زمانی استثنایی برای کشف سئول محسوب می‌شود. انتخاب شما برای سفر به آسیا در بهار کجاست؟

یکی از زیباترین تجربه‌هایی که بهار در سئول ارائه می‌دهد، تماشای شکوفه‌های گیلاس از اواخر مارس تا اوایل آوریل است. این دوران، زمانی محبوب برای بازدید است، زیرا شهر در زیر پوشش رنگ‌های صورتی و سفید شکوفه‌ها، دوباره به زندگی بیدار می‌شود. منطقه یئوئیدو، با پارک‌ها و دریاچه سئوچون، فرصت‌های بی‌نظیری برای قدم زدن و لذت بردن از این مناظر فراهم می‌آورد.

اگر در فصل شکوفه‌ها به سئول سفر نکرده‌اید، نگران نباشید؛ جاذبه‌های بی‌شماری برای کشف وجود دارد. با استفاده از مترو، به راحتی می‌توانید در شهر گشت‌وگذار کنید و از دیدنی‌هایی مانند اماکن میراث جهانی یونسکو مانند کاخ چانگدئوکگونگ و معبد جونگمیو، صعود به برج نمسان سئول، بازدید از معابد، تماشای هنر خیابانی و بسیاری دیگر لذت ببرید.

تجربه فراموش‌نشدنی خوراکی‌های خیابانی و رستوران‌های اطراف شهر، به‌خصوص در منطقه میونگ‌دونگ، در سفر به آسیا در بهار منتظر شماست. اگر زمان کافی دارید، با انجام یک سفر یک‌روزه به گاپیونگ، به کاوش جاذبه‌هایی مانند جزیره نامی، باغ آرامش صبحگاه و پتیت فرانس بپردازید.

نانجینگ، چین

سفر به آسیا در بهار

در قلب استان جیانگسو، نانجینگ، شهری که به هر زمان از سال می‌درخشد، خودنمایی می‌کند. این شهر زیبا با تلفیقی بی‌نظیر از جاذبه‌های دیدنی، غذاهای لذیذ، فعالیت‌های بیرونی هیجان‌انگیز، فرهنگ غنی و داستان‌های تاریخی، قلب بازدیدکنندگان را تسخیر می‌کند.

مارس و آوریل، پرده‌برداری از بهترین‌های نانجینگ است. مارس با آغوش باز به استقبال بهار می‌رود و شاهد انفجار شکوفه‌های آلو است، در حالی که آوریل با جشن چینگ‌مینگ، بهترین زمان برای بازدید از یادبود نانجینگ را لرای سفر به آسیا در بهار فراهم می‌آورد.

نانجینگ، که برای نزدیک به هزار سال پایتخت امپراتوری چین بوده است، پیش از اینکه عنوان را به پکن واگذار کند، دارای غنای تاریخی بی‌مانندی است. برای سیر در گذشته‌های دور نانجینگ، به سمت کوه زی‌شان (پرپل مونتین) بروید، جایی که صدها یادگار باستانی و دیدنی‌های طبیعی در اطراف پارک‌ها و باغ‌های رویایی پراکنده‌اند. مقبره‌های مینگ، راه مقدس و تپه شکوفه آلو، جاذبه‌هایی هستند که باید دید. در حین پیاده‌روی در امتداد مسیرهای کوه، به دیدار گوزن‌ها نیز بروید.

مقبره باشکوه سان یات‌سن، جای دیگری در کوه زی‌شان است که نباید از دست داد. سان یات‌سن به عنوان بنیان‌گذار چین مدرن و تایوان شناخته می‌شود. فراتر از اهمیت تاریخی، منظره از مقبره به پارک زیرین و شهر پشت آن، چشم‌نواز است. برای تجربه بخشی از تاریخ معاصر نانجینگ، یادمان کشتار نانجینگ، مکانی سنگین از احساس اما ضروری برای بازدید است. در جریان جنگ جهانی دوم، با حمله ارتش ژاپن به نانجینگ، تقریباً ۳۰۰,۰۰۰ نفر در شش هفته جان خود را از دست دادند. حالا شما کجا را برای سفر به آسیا در بهار انتخاب می کنید؟

تایپه، تایوان

سفر به آسیا در بهار

اگر به دنبال یک سفر به آسیا در بهار  هستید، تایپه، قلب تپنده تایوان، جواب شما خواهد بود. با پیش زمینه‌ای از مارس تا مه، تایپه در بهار جان می‌گیرد، با این حال مارس بهترین لحظات را برای کشف این شهر فراهم می‌کند.هرچند هوای مارس هنوز لرزه‌ای به تن می‌اندازد، با دمایی میانگین در حدود ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتیگراد، آسمان آن دلنشین است و هنوز خبری از رطوبت طاقت‌فرسای تابستان نیست.

مارس، ماهی است که دل‌های دوست‌داران گل را به وجد می‌آورد، با جشنواره‌های گل که گوشه و کنار شهر زنده می‌شوند. جشنواره آزالیای تایپه، جشنواره گل یانگمینگشان و نمایشگاه کالا لیلی و آجرا تنها چند نمونه از این رویدادهای دیدنی هستند. معبد ووجی تیانیوان، معبد دائویی زیبا و معروف به دیدن شکوفه‌های گیلاس، را نیز نباید در سفر به آسیا در بهار از دست بدهید!

فراتر از جشنواره‌های گل، مارس فرصتی طلایی برای لذت بردن از چشمه‌های آب گرم است، به ویژه با احتمال روزهای سردتر و بارانی. به بیتو بزنید تا در استخرهای آب گرم بخارآلود آن خود را غرق کنید، یا در یک هتل لوکس با چشمه آب گرم روزگاری به آرامش بگذرانید.

سفر به آسیا در بهار؛ جنوب شرقی آسیا

سفر به آسیا در بهار

جزایر کن دائو، ویتنام

برای انتخاب بعدی شما میان لیست سفر به آسیا در بهار، در قلب ویتنام، جزایر کن دائو مانند گوهری درخشان واقع در جنوب شرقی کشور، منتظر دیدار شماست. این سرزمین سحرآمیز با آب‌های زلال آکوا، ساحل‌های سفید بی‌عیب و نقص (که تمیزترین ساحل‌هایی هستند که ما در ویتنام دیده‌ایم!)، هوای گرم دلچسب و تعداد کمتری از جمعیت، شما را به تجربه‌ای لوکس و منحصربه‌فرد دعوت می‌کند. جزیره اصلی، کن سون، میزبان اصلی فعالیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی است.

آب‌های شفاف و پاک، شما را برای سپری کردن اوقات طولانی در دل طبیعت ترغیب می‌کند. مایوی خود را فراموش نکنید، چرا که سفرهای شناوری یک روزه، فراتر از تصورتان است. این آب‌ها، بدون هیچگونه زباله‌ای (در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر ویتنام)، میزبان صخره‌های مرجانی زنده و رنگارنگ با ماهی‌های فراوان هستند. لذت بردن از این زیبایی‌ها در حالی که محیط اطراف کمتر شلوغ است، تجربه‌ای است که تنها به شما تعلق دارد.

فراتر از شگفتی‌های آبی، جزایر کن دائو فعالیت‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز ارائه می‌دهد: از بازدید از زندان‌های قدیمی و دیدن «قفس‌های ببر» و کشف تاریخچه تاریک، گردش در پارک ملی کن دائو، تماشای پرواز هواپیماها از فراز ساحل دام ترائو، گرفته تا ماجراجویی در اطراف جزیره با موتورسیکلت. گشت و گذار در جزایر کن دائو، فرصتی است که نباید از دست داد و مطمئن باشید که این جزایر، به بهترین بخش سفر به آسیا در بهار تبدیل خواهد شد.

لا پاز، آبرا در فیلیپین

سفر به آسیا در بهار

شهرداری لا پاز در استان آبرا، واقع در شمال فیلیپین، با دعوت از سفر به دل طبیعت پرجنب و جوش خود، قلب هر بازدیدکننده‌ای را می‌رباید. این منطقه، که از ۱۲ روستای دوست‌داشتنی (برانگای) با جمعیتی اندک اما صمیمی تشکیل شده، تجربه‌ای خالص و ناب از زندگی در دل طبیعت و سفر به آسیا در بهار را ارائه می‌دهد.

لا پاز با مناظری چون پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی، کشف آبشارهای خروشان و فتح قله‌ها، فراخوانی به ماجراجویی است. دیدن مراکز صنایع دستی در بولبولالا و اودانگان و آشنایی با هنر بافندگی سنتی پارچه و تبدیل بامبو به شاهکارهایی از هنر کاربردی، بخشی از این سفر فراموش‌نشدنی را تشکیل می‌دهد.

عاشقان تاریخ نیز در لا پاز چیزی برای کشف دارند، از جمله کلیساهای باشکوه دوران اسپانیایی و، اگر در زمان جشن عید پاک بیایید، می‌توانید شاهد جشنواره آبونگ آبونگ باشید؛ جشنی که در آن سازه‌هایی بیانگر رنج مسیح، از بامبو و پارچه آبل ساخته می‌شوند و هر سال با موضوعی تازه، خلاقیت و دانش هنری برانگای‌های لا پاز را به رخ می‌کشند.

مقصد بعدی برای سفر به آسیا در بهار کجاست؟

خائو سوک، تایلند

در دل جنوب تایلند، پارک ملی خائو سوک، به عنوان یکی از کهن‌ترین جنگل‌های بارانی جهان، منتظر کشف است. این مکان، که بسیاری از سیاحان آن را یکی از دیدنی‌ترین نقاط تایلند نامیده‌اند، با جنگل‌های پرجلال، دریاچه‌های خیره‌کننده، صخره‌های آهکی افسانه‌ای و چشم‌اندازهای نفس‌گیر، تنوع بی‌مانندی را در سفر به آسیا در بهار به نمایش می‌گذارد.

این پارک خانه‌ی گونه‌های متفاوتی از حیوانات است، از جمله فیل‌ها، خرس‌ها، گیبون‌ها، تاپیرها و حتی ببرها. شاید دیدن این موجودات کمی دشوار باشد، اما با کمی خوش‌شانسی ممکن است شما هم یک گیبون یا لانگور عینکی فوق‌العاده ناز را مشاهده کنید.

پارک ملی خائو سوک در تمام فصول سال منتظر بازدیدکنندگان است. اگر به دنبال آفتاب‌گیری هستید و می‌خواهید احتمال باران را به حداقل برسانید، مارس بهترین زمان است.

فعالیت‌های هیجان‌انگیز فراوانی در سفر به آسیا در بهار انتظار شماست، مانند قایق‌رانی روی رودخانه‌ای که در طول آن با مارهای مختلف روبرو می‌شوید، کاوش‌های جذاب به دل جنگل و بازدید از آبشارهای متعدد. قطعه‌ای از بهشت، دریاچه خائو سوک است، جایی که می‌توانید در یک بانگالوی شناور روی آب اقامت کنید.

بریم به سراغ مقاصد جذاب تر سفر به آسیا در بهار!

کوالالامپور، مالزی

سفر به آسیا در بهار

در سفر به آسیا در بهار، کوالالامپور شهری است که هر گردشگری را به سمت خود می‌خواند، شهری که شاید بسیاری از مسافران نتوانند عمق زیبایی‌های آن را در زمانی کوتاه کشف کنند. این شهر با قیمت‌های مناسب و تلفیقی از فرهنگ‌های متفاوت و غذاهای خیابانی لذیذش، همه را به وجد می‌آورد.

اگر عاشق طبیعت و هیجان‌های فضای باز هستید، بی‌شک باید راهی غارهای باتو شوید. فاصله کمی با قطار از مرکز شهر دارد، اما گویی به دنیایی دیگر پا می‌گذارید. صخره‌های آهکی دعوت به ماجراجویی می‌کنند و بی‌شک، معبد هندوی باشکوه آن هر روز گردشگران فراوانی را به خود جلب می‌کند.

معبد تئان هو نیز با منظره‌ای حیرت‌انگیز بر فراز آسمان‌خراش‌های شهر، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است. روزهای آفتابی بهترین زمان برای ثبت خاطرات عکاسی‌تان خواهد بود.

سفر به آسیا در بهار؛ خصوصا کوالالامپور به معنای هوای دلپذیر است، هرچند باید برای بارش‌های غافلگیرکننده در این نقطه از جهان آماده باشید. برای تجربه‌ای متفاوت از شلوغی شهر، سفری به کامرون هایلندز، شهرک‌های تفریحی معروف به خاطر آب‌وهوای دلنشین و جاذبه‌های طبیعی مانند مسیرهای پیاده‌روی و مناظر چشم‌نواز، انتخاب کنید.

و اگر زمان کافی در اختیار دارید، گشت و گذار در چایناتاون کوالالامپور، بافت تاریخی شهر را از دست ندهید، مکانی عالی برای مسافرانی که به دنبال تجربه‌های اقتصادی هستند.

سفر به آسیا در بهار؛ جنوب آسیا

سفر به آسیا در بهار

الا، سریلانکا

در میان کوه‌های زیبای سری‌لانکا، احاطه شده توسط مزارع چای و آبشارهای خروشان، الا قرار دارد. بدون شک اینجا یکی از باشکوه‌ترین مقاصد در کشور است. شما فعالیت‌های بی‌پایان در فضای باز، مرکز شهری پرجنب و جوش، و برخی از خوشمزه‌ترین رستوران‌های سری‌لانکا را پیدا خواهید کرد.

برای بهترین مناظر در سفر به اسیا در بهار، شما از میان مزارع سرسبز چای عبور می‌کنید و اگر به دنبال ماجراجویی هستید، پیاده‌روی خود را در امتداد قله ادامه دهید که با مناظر پانورامای ۳۶۰ درجه شکوهمند مواجه خواهید شد. در این مسیر افراد کمتری هستند، پس می‌توانید از این مکان بی‌نظیر به تنهایی لذت ببرید. سپس، برای دیدن نمادی‌ترین بنای الا، به سمت پل نه قوسی بروید. این پل خمره‌ای قطعاً یک قطعه معماری چشمگیر است.

کشمیر، هند

در دل شمال هند، کشمیر، با زیبایی‌های افسون‌کننده‌اش، چون نگینی در میان سرزمین‌ها می‌درخشد. شهرت این سرزمین به عنوان “بهشت روی زمین”، تنها با یک نگاه به مناظر خیره‌کننده‌اش، از جمله تپه‌های هیمالیا باشکوه و دریاچه‌های فیروزه‌ای، به راستی آشکار می‌شود.

بهار، فصلی است که کشمیر واقعی را به نمایش می‌گذارد، زمانی که زندگی پس از زمستانی سخت و دراز، بار دیگر جریان می‌یابد. دره به تدریج جلوه‌گر زیبایی‌های اصیل خود می‌شود؛ مراتع سرسبز، دشت‌هایی پر از شکوفه‌ها و کوه‌هایی که برف آنها زمینه‌ای برای این تابلوی زنده فراهم می‌کند.

بهار، زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار در کشمیر است، جایی که روزها گرم و هوا بسیار دلنشین است. رودخانه‌ها و جویبارها که در میان دره‌های سرسبز جریان دارند، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را خلق می‌کنند و حس محبت و گرما در هر گوشه‌ای موج می‌زند.

در کشمیر فعالیت‌هایی برای همه سنین فراهم است. سواری بر قایق شیکارا در دریاچه دال، تجربه‌ای است که باید در فهرست کارهایتان قرار گیرد؛ در حالی که به آرامی در این دریاچه زیبا شناور می‌شوید، زیبایی کوه‌های اطراف را در آغوش بگیرید. بدون شک، یکی از امور رمانتیک در کشمیر است. سوار شدن بر گندولا نیز، شما را به تماشای مناظر دل‌ربای کوه‌های پوشیده از برف هیمالیا می‌برد. بازی گلف در ارتفاعات پهلگام نیز یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب بهاری است. دوستداران هیجان، نباید رفتینگ در رودخانه‌های لیدر، ایندوس و جلوم را از دست بدهند.

شما کجا را در بین لیست سفر به آسیا در بهار انتخاب میکنید؟

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران