راهنمای سفر به همدان
16 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

راهنمای سفر به همدان؛ از جاهای دیدنی تا مراسم‌های سنتی

همدان یکی از شهرهای سرسبز و تاریخی ایران است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. این شهر جزو اولین منطقه‌های شکل‌گیری فرهنگ و تمدن در ایران و جهان است. اگر می‌خواهید به شهری تاریخی و خوش‌آب‌‌وهوا در ایران سفر کنید، همدان می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد. اگر می‌خواهید همه چیز را درباره همدان و جاذبه‌های گردشگری آن بدانید، در مقاله راهنمای سفر به همدان از مجله گردشگری سه‌کلیک با ما همراه شوید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

آشنایی با تاریخچه همدان 

راهنمای سفر به همدان

در این بخش از راهنمای سفر به شهر همدان می‌خواهیم شما را با تاریخچه این شهر باستانی آشنا کنیم. نخستین حکومت در ایران به دوران مادها بازمی‌گردد. در زمان حکومت مادها، همدان با عنوان (آمدانه) پایتخت آن‌ها بوده است. البته در دوران مادها به همدان، (هگمتانه) نیز می‌گفتند. بعد از مادها در دوران‌های حکومت هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، آل بویه و سلجوقیان نیز شهر همدان یکی از پایتخت‌های ایران محسوب می‌شد‌. در گذشته همدان به علت آب‌‌وهوای بسیار خوب‌اش به‌عنوان کاخ تابستانی شاهان بوده است. قدمت قدیمی‌ترین اشیا و کتیبه‌های کشف‌شده در این شهر به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. بعد از ورود اسلام و حمله اعراب، این شهر اهمیت بیشتری پیدا کرد و پایتخت اصلی اعراب شد. تعداد زیاد بناهای تاریخی، عمارت‌های قدیمی، شهر تاریخی هگمتانه، برج و باروهای باستانی، خانه‌های تاریخی و مدارس و حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد که این شهر در طول تاریخ در مرکز توجه پادشاهان و خارجی‌ها بوده است. در سال ۱۳۸۵، شهر همدان را به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نام‌گذاری کردند.

بهترین راهنمای سفر به همدان؛ آب‌ و‌ هوا

در این بخش از راهنمای سفر به همدان، شما را با آب‌وهوای این شهر آشنا می‌کنیم. همدان در غرب ایران قرار دارد. این منطقه از کشور در ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته است و آب‌وهوای سردسیری دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر موجب سرمای زیاد هوا در فصول سرد شده است. همدان از سردسیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و میانگین بارش باران و برف در آن زیاد است. این شهر در دامنه‌های شمالی الوند واقع شده است و گردنه‌های مشهوری مانند (گردنه زاغه) در نزدیکی آن قرار دارد. رودهایی مانند عباس‌آباد، دره مراد بیگ و آبشینه طبیعت چشم‌نوازی را برای این شهر به‌وجود آورده است. اگر می‌خواهید از زیبایی‌های طبیعت سرسبز همدان بازدید کنید، به جای زمستان، فصل‌های دیگر به این شهر سفر کنید. زمستان‌های همدان بسیار سرد و برفی است. اوایل بهار نیز شهر همدان هوای سرد دارد. در پاییز نیز پس از نیمه اول مهر هوای این شهر بسیار سرد می‌شود. بهترین زمان به این شهر از اوایل تیرماه تا اواسط شهریور محسوب می‌شود. در این زمان هوای همدان بسیار خوب است و برخی شب‌ها کمی سرد می‌شود. در فصل تابستان می‌توانید از طبیعت بسیار زیبای این شهر لذت زیادی ببرید. 

جاهای دیدنی همدان

جاهای دیدنی همدان

همدان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر می‌شود. در این بخش از راهنمای سفر به شهر همدان، شما را با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر آشنا می‌کنیم. دیدنی‌های این شهر زیبا و سرسبز جزو مشهورترین جاذبه‌های کشور است. در سفر خود به همدان می‌توانید از آرامگاه‌های مشاهیر، بناهای تاریخی و تپه‌های باستانی بازدید کنید.

غار علیصدر

غار علیصدر یکی از مکان‌های دیدنی‌ محبوب و معروف همدان است. در این بخش از بهترین راهنمای سفر به همدان، می‌خواهیم شما را با غار علیصدر آشنا کنیم. این غار در روستای علیصدر قرار دارد و بیست‌وسومین اثر ملی ثبت‌شده کشور محسوب می‌شود. غار علیصدر تنها غار تالابی ایران است و قدمت آن به حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش می‌رسد. اگر به همدان سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این غار دیدن کنید. در هنگام ورود به غار علیصدر صخره‌های بلند و دالان‌های پیچ‌درپیچ را می‌بینید. بعد از گذشتن از صخره‌ها، می‌توانید با قایق‌های پدالی به اعماق این غار بروید. درون غار علیصدر دریاچه‌ای وجود دارد که فقط با قایق می‌توانید از آن دیدن کنید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

 آرامگاه ابن سینا

در این بخش از راهنمای سفر به همدان، شما را با آرامگاه ابن سینا آشنا می‌کنیم. مقبره ابن سینا، آرامگاه فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی، ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس است. این آرامگاه مشهورترین بنای تاریخی در مرکز همدان محسوب می‌شود که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. ساختمان اولیه مقبره در دوران  قاجار ساخته شده است. اکنون آرامگاه بوعلی سینا نمادی از شهر همدان است.

 راهنمای سفر به شهر همدان؛ شهر باستانی هگمتانه

هگمتانه و راهنمای سفر به همدان

در این بخش از جامع‌ترین و بهترین راهنمای سفر به همدان، می‌خواهیم شما را با شهر باستانی هگمتانه آشنا کنیم. هگمتانه در تپه‌های مرکز شهر همدان و در خیابان اکباتان قرار گرفته است. این شهر باستانی مجموعه‌ای بسیار باارزش از تاریخ تمدن ایران محسوب می‌شود. در سفر خود به همدان حتما از شهر باستانی هگمتانه بازدید کنید تا به‌خوبی با تاریخ و تمدن ایران باستان آشنا شوید.

 کلیسای گریگوری استپان

در این بخش از راهنمای سفر به همدان، شما را با کلیسای گریگوری استپان آشنا می‌کنیم. این کلیسا در شرق تپه هگمتانه قرار دارد. کلیسای گریگوری استپان را مهاجران و تجار ارمنی در سال ۱۶۷۶ میلادی ساختند. این کلیسا در سال ۱۳۱۱ شمسی بازسازی شد. نمای این کلیسا آجری است و داخل آن چهار ستون مدور قرار دارد. توصیه می‌کنیم پس از بازدید تپه هگمتانه، از کلیسای گریگوری استپان بازدید کنید.

 کلیسای آنجلی

کلیسای آنجلی یکی دیگر از مکان‌های مشهور ارامنه در همدان محسوب می‌شود که در داخل محوطه بیمارستان اکباتان در خیابان طالاقانی واقع‌شده است. قدمت این کلیسا به زمان قاجار برمی‌گردد و همچنین در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. این کلیسا از سنگ ساخته شده است و سقف شیروانی، در و پنجره‌های مشبک چوبی دارد. قبرستان ارامنه در نزدیکی این کلیسا قرار گرفته است.

راهنمای سفر به شهر همدان؛ آرامگاه استر و مردخای

آرامگاه استر و مردخای یکی از مهم‌ترین بناهای زیارتی یهودیان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. این آرامگاه در مرکز همدان و ابتدای خیابان شریعتی قرار گرفته است. این بنا اکثر از سنگ و آجر ساخته شده است. در وسط آرامگاه، تابوت‌های استر و مردخای قرار دارد. اگر به شهر همدان سفر کردید حتما بازدید از آرامگاه استر و مردخای را برنامه خود قرار دهید.

گنبد علویان

گنبد علویان همدان
گنبد علویان همدان

گنبد علویان در چهار باغ علویان و در نزدیکی میدان امام‌زاده عبدالله در همدان قرار گرفته است. در این بخش از بهترین راهنمای سفر به همدان، می‌خواهیم شما را با گنبد علویان آشنا کنیم. این بنا یکی از شاهکارهای معماری اسلامی محسوب می‌شود که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. این گنبد گچ‌بری‌های برجسته و بسیار زیبایی دارد. قدمت گنبد علویان به زمان سلجوقیان بازمی‌گردد. 

آرامگاه باباطاهر

آرامگاه باباطاهر در پارکی زیبا در میدان باباطاهر شهر همدان قرار دارد و یکی از آثار ملی معاصر ایران محسوب می‌شود. این آرامگاه دارای گنبد فیروزه‌ای است و در سقف آن کاشی‌های معرق‌کاری‌شده وجود دارد. در داخل این آرامگاه، دوبیتی‌های باباطاهر روی سنگ‌های مرمر نوشته شده است. اگر به شهر همدان سفر کردید، حتما از آرامگاه باباطاهر بازدید کنید.

راهنمای سفر به همدان؛ سوغات 

راهنمای سفر به همدان

در این بخش از راهنمای سفر به شهر همدان، به معرفی سوغات این شهر می‌پردازیم. همدان هم سوغات خوراکی دارد و هم صنایع‌دستی. ساخت صنایع‌دستی در این شهر قدمت زیادی دارد و سفال، مشهورترین سوغات آن محسوب می‌شود. بخش بسیار زیادی از سفال ایران در همدان و شهر‌های اطراف آن ساخته می‌شود. قدمت هنر سفالگری در این شهر به بیش از ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. اکنون نقاشی‌های بسیار زیبایی نیز روی سفال می‌کشند که بر ارزش و زیبایی آن‌ها افزوده است. در سال‌های نه چندان دور صنعت چرم در شهر همدان رونق زیادی داشت؛ اما امروزه رونق گذشته را ندارد. همچنین طلاکوبی و نقره‌کوبی نیز در این شهر قدمت زیادی دارد. صنایع‌چوبی، مسگری و قلم‌زنی نیز از صنایع مشهور و پررونق همدان محسوب می‌شود. گلیم‌بافی و شیشه‌گری این شهر نیز بسیار محبوب و مشهور است. همدان علاوه‌بر صنایع‌دستی، خوراکی‌های سنتی بسیار خوش‌مزه‌ای هم دارد. نان کماج، حلوا زرده، انگشت پیچ، آب‌نبات قیچی، نان چای، کلوچه برساق و حلوای لوزی از سوغات خوش‌طعم این شهر است. اگر به همدان سفر کردید، حتما خوراکی‌های خوش‌مزه این شهر را امتحان کنید.

رستوران‌ها و فست‌فودهای همدان

در این بخش از بهترین راهنمای سفر به همدان، شما را با رستوران‌ها و فست‌فودهای مشهور این شهر آشنا می‌کنیم. این شهر دارای رستوران‌های بسیار باکیفیتی است که می‌توانید خوش‌عطر و طعم‌ترین غذاها را در آن نوش جان کنید. اگر به غذاهای اصیل ایرانی علاقمندید، دیزی‌سرای آرییان، رستوران نعل‌اشکنه، رستوران داریوش گنجنامه و رستوران کاکتوس می‌تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای شما باشد. اگر عاشق فست‌فود هستید، توصیه ما به شما فست‌فود دانژه و فست‌فود عطاویچ است. اگر می‌خواهید در سفر خود از غذاهای ایتالیایی لذت ببرید، رستوران ایتالیایی دلژین بهترین مکان برای شما محسوب می‌شود.

بهترین راهنمای سفر به همدان؛ غذاهای محلی 

بهترین راهنمای سفر به همدان؛ غذاهای محلی 

همدان، آبگوشت‌ها، آش‌ها و خوراک‌های  سیار خوش‌مزه و لذیذی دارد که حداقل یک بار باید آن‌ها امتحان کنید. در این بخش از راهنمای سفر به همدان، غذاهای سنتی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. آبگوشت کلم‌قمری، آبگوشت قورمه، آبگوشت یخنی، کباب سرداشی، کوفته همدانی، آش گوجه‌فرنگی، آش برنج، آش بادمجان، آش کاچی، آش خشکبار و آش شل پتله از غذاهای بسیار خوش‌طعم و سالم شهر همدان است. اگر می‌خواهید با غذاهای این شهر به‌طور کامل آشنا شوید و طرز تهیه آن‌ها را یاد بگیرید به مقاله غذاهای سنتی همدان در سایت سه کلیک مراجعه کنید.

آبگوشت قورمه

آبگوشت قورمه یکی از خوش‌مزه‌ترین و لذیذترین غذاهای سنتی همدان محسوب می‌شود. این آبگوشت خوش‌مزه ترکیبی از آبگوشت و قورمه سبزی است. آبگوشت قورمه با گوشت، سبزی قورمه، سیب‌زمینی، پیاز داغ، لوبیا قرمز، لیموعمانی و تخم‌مرغ درست می‌شود. اگر به شهر همدان سفر کردید، حتما این آبگوشت خوش‌‌عطر و طعم را نوش جان کنید. برای تهیه این آبگوشت ابتدا گوشت را به همراه پیاز، فلفل و زردچوبه سرخ کنید. سپس سبزی، لوبیا و آب را به آن اضافه کنید. در مرحله نهایی هم سیب‌زمینی، لیموعمانی و نمک را بیفزایید.

 کباب سرداشی

در این بخش از راهنمای سفر به همدان، شما را با کباب سرداشی که یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای همدان است، آشنا می‌کنیم. کباب سرداشی شباهت زیادی به کباب‌ تابه‌ای معمولی دارد. این کباب لذیذ با استفاده از گوشت گوسفند، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز تهیه می‌شود. می‌توانید کباب سرداشی را با ماست، دوغ و سبزی‌خوردن میل کنید. برای تهیه کباب سرداشی ابتدا گوشت، پیاز و سیب‌زمینی رنده‌شده را مخلوط کنید. سپس مواد را کف ظرفی پهن کنید و بعد سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی ورقه شده را به آن بیفزایید. بعد از آن ظرف را درون فر بگذارید تا خوب بپزد.

 کوفته همدانی

راهنمای سفر به همدان

کوفته همدانی یکی دیگر از غذاهای معروف این شهر است. این کوفته با ادویه‌های محلی همدان تهیه می‌شود که مزه فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. طرز تهیه کوفته همدانی با کوفته تبریزی متفاوت است. این کوفته با گوشت تازه گوسفندی، لپه، آلو، پیاز، برنج، گردو، نخود و ادویه‌های خاص محلی درست می‌شود. برای تهیه کوفته همدانی ابتدا گوشت را به همراه پیاز ورز می‌دهیم و به آن مواد ذکر شده را اضافه می‌کنیم. سپس کوفته‌ها را درون قابلمه بگذارید و به آن‌ها آب اضافه می‌کنیم و به آن فرصت می‌دهیم تا به خوبی بپزد. در سفر خود به شهر همدان حتما کوفته همدانی را امتحان کنید.

 آش گوجه‌فرنگی

همدان علاوه‌بر آبگوشت‌های معروف و خوش‌مزه آش‌های بسیار خوش‌طعمی نیز دارد. در این بخش از راهنمای سفر به شهر همدان شما را با آش گوجه‌فرنگی آشنا می‌کنیم. اگر به همدان سفر کردید، حتما آش گوجه‌فرنگی را امتحان کنید. این آش خوش‌مزه با نعنا، تره، برنج ایرانی، گوجه‌فرنگی، لپه، پیاز و رب گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. برای درست کردن این آش ابتدا پیاز داغ را به همراه گوجه‌فرنگی، رب‌ گوجه‌فرنگی و ادویه تفت دهید. سپس برنج و لپه را به آن بیفزایید و پس از مدتی نعنا و تره را به آش خود اضافه کنید. این آش را می‌توانید با کشک نوش جان کنید.

 آبگوشت کلم قمری

آبگوشت کلم‌قمری یکی دیگر از غذاهای سنتی همدان است، که حداقل یک بار باید آن را امتحان کنید. اگر فقط یک بار این آبگوشت را میل کنید، تبدیل به غذای مورد علاقه‌تان می‌شود. در سفر خود به همدان حتما این آبگوشت را امتحان کنید. آبگوشت کلم‌قمری با استفاده از گوشت گوسفندی، کلم قمری، فلفل، سیر داغ، عدس، پیاز، نعنا داغ، زردچوبه و ادویه‌های محلی تهیه می‌شود. برای درست کردن این آش، گوشت را به همراه پیاز داغ، زردچوبه، ادویه‌های محلی، نمک، عدس و آب بپزید. کلم را در تابه‌ای تفت دهید و در مرحله آخر آن را به آبگوشت خود اضافه کنید. می‌توانید این آبگوشت لذیذ و خوش‌طعم را با کشک، سیر و ماست نوش جان کنید.

مراسم‌های سنتی همدان

مراسم‌های سنتی همدان

در این بخش از راهنمای سفر به شهر همدان به معرفی مراسم‌های سنتی این شهر می‌پردازیم. همدان مانند شهرهای دیگر کشور مراسم‌های سنتی خاص خود را دارد. مراسم‌های سنتی شهر همدان شامل مراسم نوروز، کوسه و زن کوسه، چهارشنبه سوری، سیزده به در، تحویل سال، مراسم شب چله بزرگ، شب چله کوچک، سمنو پزان، چره گردان، مراسم سنتی باران خواهی نظیر چمچمه خاتون، حشلی و گاوبر، مراسمات مذهبی چون سینه زنی و تعزیه خوانی در محرم و مراسم ماه رمضان و مراسم روز عرفه، مراسم ازدواج شامل مراحلی از قبیل خواستگاری، بله برون، رخت بران، حنابندان، رخت داماد، عقدکنان، عروس چرخان، پاتختی و داماد سلام و شب هفت نوزادان می‌شود. پشت هر کدام از مراسم‌های محلی همدانف داستانی نهفته است و در زمان معینی آن‌ها را برگزار می‌کنند.

راهنمای سفر به شهر همدان؛ حمل‌و‌نقل عمومی 

در این بخش از بهترین راهنمای سفر به همدان شما را با حمل‌ونقل در این شهر آشنا می‌کنیم. در همدان به‌راحتی می‌توانید با خودروی شخصی به هر مکایی که می‌خواهید بروید. در این شهر ترافیک سنگین و طرح زوج و فرد وجود ندارد. خیابان‌های شهر همدان به صورت دایره دایره، دورتادور مرکز شهر کشیده شده است. این طرح الهام گرفته از ساختار هفت قلعه تودرتو در هگمتانه است.

 اتوبوس در همدان مانند دیگر شهرهای ایران یکی از بزرگ‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شود. برای استفاده از سامانه اتوبوس‌رانی همدان می‌توانید از کارت بلیط الکترونیک نیز استفاده کنید.

همچنین در سفر خود به همدان می‌توانید از تاکسی‌های خطی و گردشی در شهر استفاده کنید. قیمت کرایه تاکسی در این شهر مناسب است.

بهترین هتل‌های همدان

راهنمای سفر به همدان

در این بخش از راهنمای سفر به همدان، به معرفی بهترین هتل‌های این شهر می‌پردازیم. مکان‌های متفاوتی برای اقامت در همدان وجود دارد. از میان بهترین هتل‌های شهر همدان می‌توان از هتل بین‌المللی باباطاهر، هتل پارسیان بوعلی، هتل  پارسیان، هتل امیران ۱، هتل امیران ۲، هتل خاتم، هتل و مجموعه اقامتی گنج نامه و هتل سفیر نام برد.

هتل بین‌المللی باباطاهر

هتل بین‌المللی باباطاهر در راهنمای سفر به همدان، یکی از بهترین هتل‌های شهر همدان است. این هتل نزدیک به بسیاری از جاهای دیدنی همدان است. هتل بین‌المللی باباطاهر ۳ لابی مجزا، ۴ طبقه و ۱۳۰ اتاق با ظرفیت ۱ تا ۶ نفر دارد. پارگینک این هتل به اندازه ۳۰ خودرو ظرفیت دارد. امکانات کلی هتل بین‌المللی باباطاهر شامل آسانسور، سالن ورزشی، تاکسی سرویس اختصاصی، فضای سبز، اینترنت رایگان، فروشگاه و آرایشگاه، آتلیه اختصاصی، پرداخت ویزا، خدمات معلولین، سالن کنفرانس، خشکشویی، جکوزی و کتابخانه می‌شود. این هتل در نزدیکی آرامگاه باباطاهر در ضلع غربی آرامگاه قرار گرفته است.

هتل ۴ ستاره پارسیان بوعلی 

هتل پارسیان بوعلی یکی دیگر از بهترین هتل‌های همدان است. این هتل ۲ طبقه، ۳۶ اتاق دارد که میان دو باغ چشم‌نواز قرار گرفته است. جاذبه‌های گردشگری همدان مانند آرامگاه ابن سینا، کلیسای انجیلی و برج قربان به این هتل زیبا و لوکس نزدیک است. امکانات هتل پارسیان بوعلی شامل اتاق بازی، آژانس مسافرتی، کافی شاپ، نمازخانه، پله اضطراری، فضای سبز، تاکسی سرویس اختصاصی، خشکشویی، اتاق چمدان، سالن اجتماعات و پارک کودک می‌شود. این هتل در خیابان بوعلی سینا، نرسیده به میدان جهاد قرار دارد.

هتل ۴ ستاره پارسیان همدان 

هتل پارسیان یکی از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های شهر همدان محسوب می‌شود. این هتل در سال ۱۳۷۲ افتتاح و در سال ۱۳۹۶ بازسازی شد. هتل پارسیان در منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌وهوا و زیبا واقع‌شده است. این هتل ۴ طبقه، ۴۵ سوئیت و اتاق‌ زیبا و لوکس دارد. از امکانات هتل پارسیان در راهنمای سفر به همدان می‌توان به دستگاه خودپرداز، کافی شاپ، فضای سبز، تاکسی سرویس اختصاصی، اینترنت رایگان، اتاق چمدان، سالن اجتماعات و سالن کنفرانس، خشکشویی، لاندری و تهویه مطبوع به روز و مجهز اشاره کرد. این هتل در میدان قائم همدان، بلوار ارم قرار دارد.

هتل ۴ ستاره امیران ۱ همدان

هتل ۴ ستاره امیران ۱ همدان

هتل امیران ۱ یکی از بهترین و زیباترین هتل‌های شهر همدان است. این هتل در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد. هتل امیران ۱ در مرتفع‌ترین نقطه شهر همدان قرار دارد. همچنین این هتل مشرف به منظره بسیار چشم‌نواز و زیبای کوه الوند است. این هتل ۵ طبقه، ۵۵ اتاق دارد. امکانات هتل امیران ۱ شامل سالن اجتماعات، سالن کنفرانس، جکوزی، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی، تاکسی سرویس، خدمات تور، خدمات CIP و تشریفات ویژه، خدمات مخصوص برای معلولین و افراد مسن، جکوزی، کتابخانه و نمازخانه می‌شود. این هتل در بلوار بعثت همدان قرار گرفته است.

هتل امیران ۲ همدان

هتل امیران ۲ نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌های زیبا و لوکس همدان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در یک هتل مجلل و بسیار خوب اقامت داشته باشید، هتل امیران ۲ می‌تواند مکان مناسبی برای شما باشد. این هتل در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. چشم‌انداز هتل امیران ۲ نیز مانند هتل امیران ۱ مشرف به کوه الوند است. این هتل ۷ طبقه، ۵۹ سوئیت و اتاق مجهز و لوکس دارد. رستوران مشهور و باکیفیت هتل امیران ۲، ۱۵۰ ظرفیت دارد. ظرفیت پارکینگ سرپوشیده آن ۷۰ خودرو و پارکینگ روباز این هتل ۴۰۰ خودرو است. کیفیت و ارائه خدمات در هتل امیران ۲ مانند هتل امیران ۱ است. این هتل  در شهرک فرهنگیان همدان قرار دارد.

راهنمای سفر به همدان

در این بخش از راهنمای شهر همدان، مسیرهای رسیدن به این شهر را بررسی می‌کنیم. باتوجه به محل اقامت شما راه‌های متفاوتی برای سفر به این شهر وجود دارد. شما برای سفر به همدان می‌توانید مسیر هوایی، زمینی، قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید. در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مسیر سفر را انتخاب کنید.

سفر هوایی به همدان

راهنمای سفر به همدان

در راهنمای سفر به همدان به شما می‌گوییم که فرودگاه همدان با بیش‌تر از ۸۰ سال قدمت، در ۵ کیلومتری شمال این شهر قرار گرفته است. در ابتدا این فرودگاه کوچک و نظامی بوده است و از سال ۱۳۵۱ تجهیز و آماده برای پروازهای مسافربری شد. فرودگاه همدان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب ایران محسوب می‌شود. از این فرودگاه به‌صورت مستقیم می‌توانید به شهرهای تهران، مشهد و کیش، بروید. همچنین از فرودگاه همدان می‌توانید به شهرهای زیارتی مانند کربلا و مکه نیز سفر کنید.

سفر زمینی به همدان

در راهنمای سفر به همدان، سفر زمینی به این شهر را بررسی می‌کنیم. از تهران تا همدان ۳۶۰ کیلومتر فاصله است و سه مسیر برای رسیدن به این شهر وجود دارد. نزدیک‌ترین مسیر رفتن به همدان از تهران، جاده ساوه محسوب می‌شود که مسیر آن از طریق اتوبان قزوین ۵۰ کیلومتر کمتر می‌شود. راه دیگر برای سفر به همدان اتوبان تهران-کرج و کرج-قزوین محسوب می‌شود که حدود ۲۰۰ کیلومتر آن در اتوبان است. سومین راه سفر به همدان از تهران جاده بوئین زهرا محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید از مشهد یا شهرهای جنوب شرقی به همدان سفر کنید، ابتدا به گرمسار و از بزرگراه گرمسار قم به سمت ساوه و بعد از آن به همدان بروید. 

اگر می‌خواهید از شهرهای شمالی و شمال شرقی به همدان سفر کنید، می‌توانید از طریق تهران به این شهر بروید.

 همچنین اگر در شهرهای غربی و شمال غربی اقامت دارید نیز به راحتی می‌توانید به همدان با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید.

راهنمای سفر به شهر همدان با قطار

راهنمای سفر به شهر همدان با قطار

ایستگاه راه‌آهن در ۱۲ کیلومتری همدان و در نزدیک روستای «رباط شورین» قرار دارد. این ایستگاه در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و در مسیر ریلی تهران سنندج قرار گرفته است. اگر می‌خواهید با قطار به همدان بروید، ابتدا باید از شهرهای دارای خطوط راه‌آهن و مسیر ریلی،‌  به تهران و پس آن به شهر همدان سفر کنید. شما در مسافرت با قطار می‌توانید از زیبایی مسیر نیز لذت ببرید.

سفر به همدان با اتوبوس

همدان دارای ۳ پایانه مسافربری بزرگ است. می‌توانید از طریق پایانه مسافربری بزرگ همدان در میدان عاشورا به تمام نقاط داخلی استان همدان و سایر مراکز اصلی کشور بروید. اگر می‌خواهید خارج از استان همدان گشت‌وگزار کنید، می‌توانید به پایانه اکباتان در میدان اکباتان بروید. همچنین اگر می‌خواهید در داخل این استان گشت‌وگزار کنید، می‌توانید به پایانه سفیدآبی در بلوار بدیع الزمان همدانی، بروید.

جمع‌بندی

در این راهنمای سفر به همدان، هر چیزی که لازم است پیش از سفر بدانید را برای شما شرح دادیم. همدان یکی از شهرهای خوش‌آب‌وهوای کشور است که هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی است. هر ایرانی حداقل یک بار باید از این شهر زیبا و باستانی بازدید کند. این شهر هوای کوهستانی دارد و اگر می‌خواهید از طبعیت چشم‌نواز آن لذت ببرید، تابستان بهترین زمان برای سفر شما محسوب می‌شود. لطفا نظرات خود را درباره این مقاله و تجربه سفرتان از همدان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران