بهترین مراکز خرید همدان

بهترین مراکز خرید همدان؛ برای خرید سوغاتی و اجناس با کیفیت

همدان یکی از شهرهای تاریخی و پربازدید کشور است. هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا و خوش‌آب‌وهوا دیدن می‌کنند. طبیعت سرسبز و چشم‌نواز همدان هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. اگر می‌خواهید در سفرتان به این شهر علاوه‌بر بازدید مکان‌های تاریخی و لذت بردن از هوای دلنواز، خرید خوبی نیز در بهترین مراکز خرید همدان داشته باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

بازار سنتی همدان؛ یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان

بازار سنتی همدان؛ یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان

بازار سنتی همدان یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. این بازار قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار همدان است. بازار سنتی همدان در مرکز شهر و دورتادور میدان امام قرار دارد. قدمت این بازار به دوران قاجار می‌رسد. بازار سنتی همدان دارای وسعت حدود ۳۰ هکتار،  ۴۰ بازار و راسته بازار،  ۲۶ سرا و کاروانسرا است. در آن‌جا رستوران و چایخانه سنتی نیز وجود دارد. این بازار دارای بخش‌های مسقف و غیرمسقف است. بخش‌های مسقف آن از گنبدهایی با یک پایه الوار چوبی ساخته شده است. این گنبد در تابستان هوا را خنک نگه می‌دارد. بازار سنتی همدان شامل بخش‌های بازار زرگر‌ها، بازار گلشن، بازار نخود بریزها، بازار بزازها، بازار کفش‌دوزخانه، بازار صندوق‌سازها، بازار چاقوسازها، بازار علاق‌بندها، بازار قیصریه و بازار شیشه‌فروش‌ها می‌شود. در این بازار می‌توانید انواع شیرینی، آجیل، خوراکی‌های سنتی همدان و صنایع‌دستی این را شهر تهیه کنید و برای عزیزان‌تان سوغات ببرید. اگر به معماری قدیمی ایرانی علاقمندید، از این بازار دیدن کنید. بازار سنتی همدان میان گردشگران بسیار محبوب است. اگر به شهر همدان سفر کردید، به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این بازار را در برنامه سفرتان قرار دهید. 

بازار کفاشخانه همدان

بازار کفاشخانه یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان است. این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید کفش در شهر همدان محسوب می‌شود. بازار کفاشخانه یکی از راسته‌های محبوب و معروف در بازار سنتی همدان است. در سال‌های گذشته دو راسته کفاشخانه کوچک و بزرگ در این بازار قرار داشت. در کفاشخانه بزرگ کفش‌ها را می‌ساختند و در کفاشخانه کوچک آن‌ها را می‌فروختند. با گذشت زمان هر دو راسته تبدیل به مکانی برای خرید و فروش کفش شد. اگر می‌خواهید کفش‌های زیبا و باکیفیت از همدان بخرید، بازار کفاشخانه بهترین مکان است.

بازار بزرگ میدان امام خمینی؛ یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان

بازار بزرگ میدان امام خمینی؛ یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان

بازار بزرگ میدان امام خمینی یکی از بهترین مراکز خرید همدان محسوب می‌شود. در قدیم نام این میدان، میدان شاه بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام آن میدان امام خمینی شد. مردم بومی همدان به این بازار، بازار میدان هم می‌گویند. همه خیابان‌های همدان به میدان امام خمینی که در مرکز شهر قرار گرفته است، می‌رسد. میدان امام خمینی همدان سنگ‌فرش شده و تردد با وسیله نقلیه در آن ممنوع است. در این میدان بازار انواع لباس، بازار مرغ، گوشت و بازار تره‌بار قرار دارد. اگر به شهر همدان سفر کردید، بازدید از بازار میدان امام خمینی را در برنامه خود قرار دهید.

بازار پیاده‌راه ابوعلی ‌سینا

بازار پیاده‌راه ابوعلی سینا ‌یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. پیاده‌راه ابوعلی سینا پیش از این فقط خیابان بوده است و مردم همدان به آن بوعلی می‌گفتند. بعدها خیابان بوعلی به پیاده‌راهی سرشار از مراکز خرید تبدیل شد. امروزه این پیاده‌راه  یکی از مهم‌ترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. در پیاده‌راه ابوعلی سینا مغازه‌ها و پاساژهایی برای فروش انواع لباس مردانه، زنانه، بچگانه، کیف، کفش، عینک و غیره وجود دارد. اگر عاشق خرید کردن هستید، توصیه می‌کنیم حتما به این بازار بروید. در شب‌ها دست‌فروش‌ها نیز به این مکان می‌آیند و اجناس خود را با قیمت مناسب می‌فروشند.

پاساژ شهرآرا؛ یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید همدان

پاساژ شهرآرا یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید معروف همدان است. این مرکز خرید در خیابان بوعلی، نبش کوچه بیمه قرار دارد. اگر می‌خواهید در یک پاساژ مدرن خرید کنید، پاساژ شهر آرا بهترین مکان برای شما محسوب می‌شود. در این پاساژ می‌توانید انواع لباس مجلسی زنانه، کیف و کفش را تهیه کنید. این مرکز خرید مدرن و لوکس ۵ طبقه تجاری و ۲ طبقه پارکینگ دارد. در آن‌جا رستوران و کافی‌شاپی به نام بام سبز قرار دارد. همچنین در طبقه آخر پاساژ شهرآرا شهربازی نیز قرار گرفته است.

پاساژ مهستان همدان

پاساژ مهستان همدان

پاساژ مهستان یکی دیگر از بهترین مراکز خرید همدان است. این پاساژ دارای ۴ طبقه واحد اداری است و در پیاده‌راه بوعلی قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف، کفش، روسری، لباس مجلسی، ترمه، بدل، نقره و غیره را تهیه کنید. همچنین پاساژ مهستان پارکینگ طبقاتی، آسانسور و پله‌برقی نیز دارد. در سفرتان به شهر همدان حتما بازدید از این مرکز خرید را در برنامه‌تان قرار بدهید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

پاساژ پایتخت؛ یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان

پاساژ پایتخت یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. این پاساژ در پیاده‌راه بوعلی قرار گرفته است. مرکز خرید پایتخت در ۴ طبقه بنا شده است و همچنین آسانسور و پله‌برقی نیز دارد. در این پاساژ می‌توانید انواع لباس‌های زنانه، مردانه، بچگانه، کیف، کفش، ادکلن، عینک و دیگر محصولات را بخرید و برای عزیزان خود به سوغات ببرید. اگر به همدان سفر کردید، حتما از پاساژ پایتخت دیدن کنید.

مرکز خرید وحدت همدان

مرکز خرید وحدت یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان محسوب می‌شود. این پاساژ در پیاده‌راه بوعلی قرار گرفته است. اگر در سفر خود به شهر همدان می‌خواهید پوشاک مردانه تهیه کنید، مرکز خرید وحدت همدان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این پاساژ انواع لباس، کیف و کفش مردانه به فروش می‌رسد. همچنین در طبقه سوم مرکز خرید وحدت می‌توانید لوازم گوشی و لوازم جانبی تهیه کنید. این پاساژ به‌علت اینکه قدیمی است، آسانسور و پله‌برقی ندارد، اما بهترین پاساژ برای خرید پوشاک مردانه در شهر همدان محسوب می‌شود.

پاساژ الماس؛ یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان

پاساژ الماس؛ یکی از بهترین مراکز خرید شهر همدان

پاساژ الماس یکی از بهترین مراکز خرید همدان است. این پاساژ در نزدیکی پیاده‌راه بوعلی قرار دارد و همچنین بسیار نزدیک به آرامگاه ابوعلی سینا است. این مرکز خرید در سال‌های گذشته یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین پاساژهای همدان محسوب می‌شد؛ اما اکنون به‌علت به‌وجود آمدن پاساژ‌ها و بازارهای مدرن‌تر و لوکس‌تر، مرکز خرید الماس رونق سابق را ندارد. البته هنوز هم جنس‌های باکیفیت و قیمت مناسبی در این پاساژ پیدا می‌شود.

پاساژ چهلستون همدان

پاساژ چهلستون یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. این مرکزخرید نیز در پیاده‌راه بوعلی سینا قرار گرفته است. در این پاساژ می‌توانید انواع کتاب و لباس عروس را تهیه کنید. این پاساژ نزدیک به مکان‌های پربازدیدی مانند موزه بوعلی سینا، آرامگاه بوعلی سینا، مرکز خرید شهرآرا و رستوران محبوب و مشهور کاکتوس قرار گرفته است.

برج زاگرس؛ یکی دیگر از بهترین مراکز خرید همدان

برج تجاری زاگرس یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید معروف همدان است. برج زاگرس هم میان مردم همدان و هم میان گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد. این برج ۱۵ طبقه دارد و یکی از مراکز خرید مدرن، لوکس و تازه ساخت شهر همدان محسوب می‌شود. نورپردازی بسیار زیبای برج زاگرس در شب آن را به یکی مجذوب کننده‌ترین بناهای همدان تبدیل می‌کند. اگر به شهر همدان سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتما بازدید از برج زاگروس را در برنامه خود قرار دهید. در ۷ طبقه تجاری این برج مغازه‌هایی برای فروش کیف، کفش، انواع لباس‌های زنانه، مردانه، بچگانه، عینک، ساعت و اکسسوری وجود دارد. همچنین در طبقه آخر برج زاگرس نیز چند کافه و رستوران باکیفیت وجود دارد.

برج پاستور همدان

برج پاستور یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید همدان است. این برج در خیابان پاستور قرار دارد. در گذشته خیابان پاستور دوطرفه بوده است، اما به علت باریک بودن آن و جلوگیری از ترافیک‌های زیاد، این خیابان یک‌طرفه شد. این خیابان یکی از خیابان‌های است که به آرامگاه ابوعلی سینا می‌رسد. تعداد زیادی از گردشگران پس از بازدید آرامگاه ابوعلی سینا از برج پاستور همدان نیز دیدن می‌کنند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک، زیورآلات، ساعت، اکسسوری، جواهرات و عینک را تهیه کنید.

مرکز خرید میلاد؛ یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان

مرکز خرید میلاد؛ یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان

مرکز خرید میلاد یکی دیگر از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود و در خیابان جهاد و میدان بعثت قرار گرفته است. این مرکز خرید مدرن و تازه ساخت معماری بسیار زیبا و لوکسی دارد. اگر به شهر همدان سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتما از مرکز خرید میلاد دیدن کنید. تنوع محصولاتی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد، بسیار زیاد است. همچنین در مرکز خرید میلاد کافه‌های وجود دارد که می‌توانید در آن از نوشیدنی‌های خوش‌مزه لذت ببرید.

برج تجاری و اداری سعیدیه همدان

پاساژ سعیدیه یکی دیگر از بهترین مراکز خرید معروف همدان محسوب می‌شود. این پاساژ شیک و لوکس در خیابان سعیدیه پایین قرار گرفته است و شامل دو بخش تجاری و اداری می‌شود. این مرکز خرید آسانسور و پله‌برقی نیز دارد. در مرکز خرید سعیدیه می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش، عینک، ساعت و زیورآلات را بخرید. اگر می‌خواهید در یک مکان شیک خرید کنید، پاساژ سعیدیه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برج و مرکز خرید آرین

مرکز خرید آرین یکی دیگر از بهترین مراکز خرید همدان است. برج آرین دارای دو بخش تجاری و اداری است. این برج در نزدیکی آرامگاه ابوعلی سینا قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید آرامگاه ابوعلی سینا از مرکز خرید آرین نیز دیدن کنید. برج شیشه‌ای آرین نمای بسیار زیبایی دارد که جلوه چشم‌نوازی به شهر همدان بخشیده است. این برج یکی از قدیمی‌ترین برج‌های همدان است، اما هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازارها و مراکز خرید میان مردم همدان و گردشگران محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری جهان‌نما 

مرکز خرید جهان‌نما یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر همدان محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک مرکز خرید زیبا و لوکس هستید، پاساژ جهان‌نما می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد. این پاساژ در شمال شهر همدان قرار گرفته است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع لباس مجلسی، سیسمونی و اسباب‌بازی‌های زیبا را تهیه کنید. 

پاساژ قائم

پاساژ قائم؛ یکی دیگر از بهترین مراکز خرید همدان

پاساژ قائم یکی از بهترین مراکز خرید معروف همدان است. اگر می‌خواهید انواع لوازم برقی، صوتی تصویری، موبایل، تجهیزات جانبی و لوازم ورزشی را تهیه کنید، مرکز خرید قائم همدان بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. در پاساژ قائم، محصولات با ضمانت‌نامه رسمی به فروش می‌رسد. این پاساژ در میدان امام همدان قرار گرفته است.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین مراکز خرید همدان را به شما معرفی کردیم تا با توجه به اولویت‌ها و سلیقه‌ شخصی‌ خود بتوانید بهترین مرکز خرید در شهر همدان را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در یک مکان بزرگ و تاریخی که انواع محصولات را عرضه می‌کند، خرید کنید، پیشنهاد ما به شما بازار سنتی همدان است. توصیه می‌کنیم در سفرتان به شهر همدان حتما از این بازار دیدن کنید. همچنین اگر می‌خواهید در یک مکان لوکس و مدرن خرید کنید، پاساژ شهرآرا و پاساژ میلاد بهترین مرکز خرید برای شما محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در یک برج زیبا و چشم‌نواز خرید کنید، توصیه ما به شما برج زاگرس است. اگر می‌خواهید به یک پیاده‌راه بروید که مملو از مغازه و مراکز خرید باشد، بهترین انتخاب برای شما پیاده‌راه ابوعلی سینا است. لطفا نظرات خود را درباره این مقاله و بهترین مراکز خرید شهر همدان با ما اشتراک بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران