سفر به بابلسر

راهنمای سفر به بابلسر؛ از بهترین زمان سفر تا هزینه و راه های سفر

چه برای سپری کردن تعطیلات عید نوروز بخواهید سفر کنید و چه برای تجربه یک آخر هفته مفرح، بابلسر انتخابی هوشمندانه است؛ یکی از باصفاترین و البته شگفت‌انگیزترین شهرهای شمالی کشور که گذراندن تعطیلات در آن می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی باشد. اگر برای سفر به بابلسر برنامه‌ریزی می‌کنید تا تعطیلات پیش‌روی خود را این شهر زیبای استان مازندران بگذرانید، به جامع‌ترین راهنمای سفر به بابلسر نیاز خواهید داشت؛ شما باید درمورد اماکن دیدنی و تفریحی، پارک‌ها و نواحی سرسبز و هم‌چنین رستوران‌ها و هتل‌های خوب این شهر جذاب اطلاعات کافی داشته باشید و از آب‌وهوا و سایر ویژگی‌هایش مطلع باشید تا بتوانید هر روز خود در بابلسر را به بهترین نحو به شب برسانید و حسابی خوش بگذرانید. بنابراین اگر دوست دارید با داشتن اطلاعات بیشتر، سفر خود را بهتر مدیریت کنید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر به بابلسر را تا آخر بخوانید. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی

سفر به بابلسر؛

بابلسر از شهرستان‌های استان مازندران است که در 20 کیلومتری شهر بابل و بین دریای خزر و رشته‌کوه البرز واقع شده است و توسط رودی به نام بابلرود به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. مردم این شهر ساحلی به گویش بابلسری که متعلق به زبان مازنی است، صحبت می‌کنند. همسایه‌های این شهر زیبا، فریدون‌کنار از سمت غرب و بابل از طرف جنوب است. سه شهرک دریاکنار، دریاسر و صفائیه سه شهرک مهم بابلسر است.

راهنمای سفر به بابلسر؛ آب‌وهوای شهر

بدیهی است که بابلسر به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر، آب‌وهوایی مرطوب دارد و در تابستان‌های گرم و شرجی آن نیز با حداکثر دمای 35 درجه سانتی‌گراد، بادهای خشکی می‌وزد که موجب کاهش حرارت می‌شود. ابتدای فصل بهار هوای این شهر خنک‌تر و متعادل‌تر همراه با کمی بارندگی است.

بابلسر پاییزهایی مرطوب با حداکثر دمای 25 درجه سانتی‌گراد به همراه بارندگی دارد. در زمستان‌ها نیز هوا ممکن است تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش یابد و امکان بارش باران و برف و وزش بادهای طوفانی نیز در این فصل در بابلسر وجود دارد.

بهترین زمان سفر به بابلسر

باتوجه به آن‌چه درمورد آب‌وهوای بابلسر گفتیم، اگر می‌خواهید هنگام سفر به شهر بابلسر با خیال راحت در سطح شهر تردد کنید و در اماکن تفریحی روباز خوش بگذرانید، اواسط بهار و اوایل پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به بابلسر باشد؛ در این بازه‌های زمانی دمای هوا نهایتا به 25 درجه می‌رسد. در فصل بهار می‌توانید شکوفه‌ها را ببینید و از قدم زدن در طبیعت سرسبز و وزش بادهای ملایم و خنک، لذت ببرید. در پاییز بابلسر هم تماشای طبیعتی رنگارنگ و تفریح، خرید و رستوران‌گردی در آب‌وهوایی خنک و مناسب، می‌تواند تجربه‌ای دوست‌داشتنی از سفر به یک شهر شمالی باشد. 

راهنمای سفر به بابلسر؛ هزینه‌های سفر

هزینه‌های سفر به بابلسر

بسته به این‌که در چه زمانی و از کجا به بابلسر سفر می‌کنید، هزینه سفر شما متفاوت خواهد بود. اگر در تعطیلاتی خاص نظیر عید نوروز، اعیاد مذهبی و تعطیلات رسمی به بابلسر می‌روید، طبیعی است که به دلیل شلوغ‌تر بودن و حضور بیشتر گردشگران، باید بهای بیشتری بابت اجاره اقامت‌گاه‌ها و یا تفریحات و صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها بپردازید. به‌طورکلی در زمان‌های خنک‌تر یعنی اواسط پاییز تا اواخر زمستان، باتوجه به باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها و هم‌چنین کم‌تر بودن گردشگران به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی و احتمال بارندگی، سفر به این بهشت سرسبز در خطه شمال، برای‌تان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. 

راه‌های سفر به بابلسر

بسته به شرایط خود می‌توانید برای سفر به بابلسر از قطار (ایستگاه قائم‌شهر)، اتوبوس و یا هواپیما (فرودگاه ساری) استفاده کنید و یا اگر امکانش را دارید، با خودروی شخصی‌تان به بابلسر سفر کنید. گفتنی است که فاصله بابلسر تا تهران نزدیک 230 کیلومتر است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

منطقه بهنمیر؛ از محبوب‌ترین دیدنی های بابلسر

یک پکیج کامل برای خوش‌گذرانی در یکی از بهترین شهرهای استان مازندران؛ در منطقه بهنمیر می‌توانید در جنگل‌های سرسبز قدم بزنید و هوایی پاک را تنفس کنید، در ساحل زیبا روی ماسه‌ها دراز بکشید و استراحت کنید، در آلاچیق‌های تمیز کنار خانواده بنشینید و صحبت کنید و در پایان تفریحات‌تان هم در اقامت‌گاه‌های این مجتمع توریستی که در کنار رودخانه تالار واقع شده است، بمانید. 

روستای گالشکلا؛ از دیدنی های بابلسر

روستای گالشکلا؛ از دیدنی های بابلسر

اگر وسوسه شدید که در مجتمع گردشگری بهنمیر بابلسر اقامت کنید، دو خبر خوب برای شما داریم؛ اولین خبر این است که یک روستای دیدنی به نام گالشکلا در جنوب اقامت‌گاه‌تان واقع شده است و می‌توانید برای یک روز خود در خارج از مجتمع برنامه‌ریزی کنید، به این روستا بروید و از طبیعت و مراتع سرسبز این روستا که محلی برای دامداری است، دیدن کنید. دومین خبر خوب این است که اگر عاشق گالشکلای تماشایی و محبوب شدید و دوست داشتید مدت زمان بیشتری را در روستا بمانید و از آب‌وهوایی پاک، معاشرت با محلی‌ها و خوردن محصولات سنتی لذت ببرید، امکان اجاره اقامت‌گاه‌های روستایی نیز برای‌تان فراهم است.

راهنمای سفر به بابلسر؛ جاهای تاریخی شهر

اگر عاشق تاریخ هستید و با تماشای آثار تاریخی، در تصورات‌تان به گذشته می‌روید و آن را برای خود بازسازی می‌کنید، در سفر به شهر بابلسر برای شما هم دیدنی‌هایی وجود دارد که با بازدید از آن‌ها حسابی سر ذوق خواهید آمد. برج ساعت که نماد بابلسر است و قدمتی به اندازه سلطنت رضاشاه دارد، اولین جایی است که باید ببینید. پس از آن پیشنهاد می‌کنیم به مدرسه نرجس که آن هم در دوران مذکور بنا شد سر بزنید و هم‌چنین به میدان مجسمه بروید و عکس‌های یادگاری خود  را ثبت کنید. 

پل معلق بابلسر؛ از دیدنی های بابلسر

اگر دوست دارید در سفرتان، هنر مهندسین خارجی را هم ببینید، حتما به پل فلزی هشتاد متری که یک قرن قدمت دارد هم سری بزنید؛ پل معلق روی بابلرود، رودی سرچشمه‌گرفته از ارتفاعات سوادکوه که بابلسر را به دو قسمت تقسیم می‌کند، را می‌توانید در خیابان پاسداران پیدا و تماشا کنید. 

تالاب عزیزک؛ تماشای گونه‌های جانوری در سفر به شهر بابلسر

برای دیدن گونه‌های جانوری نظیر درنا و سمورهای آبی، یک روزتان را برای تالاب عزیزک، واقع در جنوب بابلسر، برنامه‌ریزی کنید. بازدید از این تالاب پربرکت که هم آب موردنیاز زراعت را تامین می‌کند و هم به پرورش ماهی کمک می‌کند، لحظاتی جذاب را در سفرتان رقم خواهد زد. 

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

هنگام سفر به شهر بابلسر، در شرق بابلرود و پس از رد کردن جاهای فرعی، به اسکله ساحلی بابلسر می‌رسید. اگر دوست دارید مدتی را در این مکان تاریخی و دیدنی سپری کنید، در کافه‌های اطراف بنشینید و خود را به صرف یک فنجان قهوه و شنیدن موسیقی زیبای موج‌ها، مهمان کنید. 

 منطقه گردشگری کرفون؛ از جذاب‌ترین دیدنی های بابلسر

اگر در سفر به بابلسر هیجان بیشتری می‌خواهید، خود را برای تجربه جت‌اسکی و قایق‌سواری در یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌های بابلسر آماده کنید؛ منطقه کرفون که ناحیه‌ای توریستی است، در 13 کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری قرار گرفته است. به کرفون بروید و علاوه‌بر لذت بردن از این طبیعت مسحورکننده و عکاسی، از امکانات تفریحی آن نیز استفاده کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. 

شهربازی آلپ

یکی از بخش‌های جذاب هر سفری برای کودکان و البته بزرگسالانی که عاشق هیجان هستند، شهربازی است؛ مخصوصا شهربازی‌هایی که امنیت‌شان تضمین‌شده باشد. شهربازی شش هزار متر مربعی آلپ بابلسر هم یکی از همین مراکز تفریحی امن است که با کلی بازی شاد و مفرح، لحظاتی ناب را برای شما و دلبندان‌تان می‌آفریند. 

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر

برای کودکان عزیز خبر خوب دیگری هم داریم؛ در سفر به شهر بابلسر هم می‌توانید به باغ وحش بروید. باغ وحش بابلسر واقع در خیابان دریا و در مجاورت مرکز سرطان‌شناسی بابلسر، میزبانی شگفت‌انگیز برای شماست. به دیدن این پارک وحش بابلسری بروید و گرگ‌ها، شیرها، خرس‌ها و میمون‌ها را از نزدیک ببینید. 

مراکز خرید بابلسر؛ لذت خرید سوغاتی در سفر به شهر بابلسر

بدون شک هیچ سفری بدون خرید یادگاری و سوغاتی، کامل نمی‌شود. اگر به بابلسر سفر کردید، به یاد داشته باشید که حتما از بازار روز قدیمی و جدید بابلسر که در خیابان شهید رجایی قرار دارد، دیدن کنید و برای عزیزان‌تان سوغاتی بخرید. گفتنی است که سبدهای حصیری، ماهی سفید بومی بابلسر، ترشی، مربا و شیرینی‌های محلی از اصلی‌ترین سوغات‌های بابلسر زیبا محسوب می‌شود.

مرکز خرید اروپا، واقع در خیابان طالقانی و مجتمع تجاری رویال‌مال واقع در روبه‌روی شهرک دریاکنار هم از دیگر پیشنهادات ما به شما برای تجربه خریدی لذت‌بخش و به‌یادماندنی است.  

راهنمای سفر به بابلسر؛ مراکز درمانی

خوب است از بهترین مراکز درمانی بابلسر هم مطلع باشید که اگر خدایی‌نکرده در سفر به شهر بابلسر با مشکلی مواجه شدید، به این مراکز مراجعه کنید؛ بیمارستان شهید رجایی بابلسر، واقع در خیابان شریعتی و بیمارستان شفا بابلسر که در خیابان امام خمینی قرار دارد، با کادر درمانی مجرب، آماده خدمت‌رسانی به شماست. 

نح؛ رستورانی اصیل در بابلسر

نح؛ رستورانی اصیل در بابلسر

به بخش شکم‌گردی که از خوشمزه‌ترین بخش‌های یک سفر کامل است رسیدیم. اولین رستورانی که به شما توصیه می‌کنیم که در سفر به بابلسر هرگز از دست ندهید، رستوران نح، واقع در شمال روستای اوجاکسر، است. معماری و طراحی داخلی رستوران به شیوه‌ای کاملا سنتی و ایرانی انجام شده و مواد اولیه در طبخ غذاهای این رستوران شیک، بسیار تازه است.  

رستوران ایتالیایی فیکانو؛ شکم‌گردی در سفر به شهر بابلسر

اگر یک دل سیر از غذاهای پرطرفدار شمالی میل و از طعم لذیذ آن‌ها حظ کردید، یک روز خود را به غذاهای فرنگی اختصاص دهید؛ به رستوران ایتالیایی فیکانو بروید و از پاستاهای باکیفیت آن لذت ببرید. هم‌چنین در منوی این رستوران لوکس می‌توانید اسپاگتی، انواع پیتزا و همبرگر را هم ببینید و بنابر ذائقه خود، بهترین گزینه‌تان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که فیکانو بعد از شهرک دریاکنار واقع شده است. 

رستوران باغ رز

به محض ورود به محوطه رستوران، دلیل نام زیبای آن را متوجه خواهید شد؛ گل‌های رز زیبا و شاداب اطراف رستوران، به‌سرعت نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. با گل‌ها عکس بگیرید و پس از آن، میزتان را انتخاب کنید و از بین کته‌کباب ترش و مرغ ناردونی که از غذاهای پرطرفدار رستوران باکیفیت باغ رز است، سفارش دهید و لذت ببرید. در منوی این رستوران به‌جز دو غذای گفته شده، گزینه‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد که می‌توانید بسته به ذائقه‌تان، از بین آن‌ها هم انتخاب کنید. کیلومتر 7 جاده بابلسر، موقعیت جغرافیایی این رستوران جذاب بابلسری است. 

کافه‌رستوران دنج 

کافه‌رستوران دنج 

انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به فست‌فود؛ کافه‌رستوران دنج که در کیلومتر 2 اتوبان دریاکنار قرار دارد، این امکان را فراهم کرده است که در یک شهر شمالی سرسبز، به‌جز غذاهای محلی و شمالی، بتوانید غذاهایی دیگر را هم امتحان کنید. پاستا و غذاهای ایتالیایی محبوب‌ترین خوراک‌های کافه‌رستوران دنج است. 

رستوران میزبان، از بهترین رستوران‌ها در سفر به بابلسر

به علاقه‌مندان تاریخ پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از برج ساعت و مدرسه نرجس، به این رستوران بیایند تا یک روز کاملا تاریخی داشته باشند! همه چیز رستوران میزبان، از صندلی‌ها گرفته تا پرده‌ها، به سبک نوستالژیک طراحی شده است و حس‌وحال دهه چهل و پنجاه را به شما می‌بخشد. در منوی رستوران میزبان غذاهای اصیل ایرانی نظیر خورش، کباب و ماهی وجود دارد که همه بسیار باکیفیت و لذیذ است. میزبان در بلوار امام خمینی، آماده پذیرایی از شماست. 

هتل ساحل قناری

اگر دوست دارید در محل اقامت‌تان با تفریحاتی مثل تنیس، ماهی‌گیری و دوچرخه‌سواری سرگرم شوید و به کافی‌شاپ بروید، هتل سه ستاره ساحل قناری بابلسر انتخابی مناسب است. این هتل دارای 8 اتاق است. از مزایای هتل ساحل قناری دسترسی خوب و سریع به مراکز مختلف تفریحی است.

هتل میزبان؛ اقامتی بی‌نظیر در سفر به شهر بابلسر

هتل چهارستاره میزبان بابلسر با 56 اتاق دلباز را تنها در صورتی انتخاب کنید که  سالن ورزشی، کافی‌شاپ، پارک بازی کودکان، اینترنت و تلویزیون برای‌تان بسیار مهم باشد. نظافت عالی و تهویه مطبوع اتاق‌ها، وجود یخچال و چای‌ساز و هم‌چنین دسترسی آسان به اماکن دیدنی و تفریحی از مزایای این هتل عالی با پرسنلی مجرب و خوش‌برخورد است که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. 

هتل میچکا

هتل میچکا در سفر به بابلسر

هتل دوستاره میچکا بابلسر با 20 اتاق و امکاناتی نظیر رستورانی باکیفیت، کافی شاپ، اینترنت، صندوق امانات و خودپرداز یک هتل میان‌رده برای گردشگران است که در نزدیکی بلوار ساحلی و روبه‌روی سالن ورزشی حجاب قرار دارد. این هتل خوب بابلسر هم میزبانی عالی برای شماست و می‌تواند خاطراتی خوش از اقامت‌تان در بابلسر را در ذهن‌تان ماندگار کند.

کلام پایانی سه کلیک درباره راهنمای سفر به بابلسر

در این مقاله که جامع‌ترین راهنمای سفر به بابلسر است، از موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی گرفته تا بهترین رستوران‌های بابلسر، برای‌تان نوشتیم و امیدواریم مفید بوده باشد. تنها با اطلاع از شرایط و امکانات مختلف بابلسر قبل از سفر، این بهشت سرسبز شمالی می‌تواند به‌خوبی از شما پذیرایی کند و اوقاتی خوش و مفرح را برای‌تان رقم بزند.

نظر شما چیست؟ دوست دارید به بابلسر سفر کنید و خوش بگذرانید؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران