بهترین زمان سفر به بابلسر

بهترین زمان سفر به بابلسر؛ بهار بهتره یا پاییز؟

اگر دوست دارید بابلسر جذاب، این بهشت مسحورکننده مازندرانی، را ببینید و اوقاتی خوش را سپری کنید، لازم است حتما پیش از سفرتان راجع‌به بهترین زمان سفر به بابلسر اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید. اگر در موسم بارانی به این شهر دیدنی بروید، ممکن است از تفریحاتی که در فضای روباز انجام می‌شود محروم شوید و یا نتوانید به‌راحتی در معابر سطح شهر تردد کنید. اگر هنگام بارش برف به بابلسر بروید، علاوه‌بر این‌که باید چمدان خود را با چتر و لباس‌های گرم سنگین کنید، ممکن است مجبور باشید بخش بیشتری از روزتان را در اقامت‌گاه‌تان بگذرانید. از طرفی دیگر اگر در ماه‌های گرم به این شهر زیبا بروید، به‌جز کلافگی و گرمازده شدن، به‌خاطر هجوم گردشگران و شلوغی ناشی از آن مجبورید بهای بیشتری برای اقامت و تفریحات بپردازید. پس سوالی پیش می‌آید؛ بهترین زمان سفر به بابلسر کی است؟ تا پایان این مقاله همراه سه کلیک باشید تا به پاسخ‌تان برسید. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی بابلسر

بهترین زمان سفر به بابلسر

پیش از پرداختن به بهترین زمان سفر به بالسر خوب است با موقعیت جغرافیایی این شهر آشنا شوید. بابلسر، یکی از شهرستان‌های استان مازندران، بین دریای مازندران و رشته‌کوه البرز واقع شده است و تا پایتخت حدود 230 کیلومتر فاصله دارد. همسایه‌های مهم بابلسر فریدون‌کنار و بابل است و هم‌چنین ساری و محمودآباد به این شهر جذاب شمال، بسیار نزدیک است؛ طوری‌که می‌توانید یک روزه از اقامت‌گاه خود در بابلسر، به ساری یا محمودآباد بروید و از دیدن طبیعت آن‌جا نیز لذت ببرید و بعد دوباره به اقامت‌گاه خود برگردید. 

آب‌وهوای بابلسر

شرجی بودن بابلسر با در نظر گرفتن این حقیقت که این شهر در حاشیه دریای خزر قرار گرفته است، امری کاملا بدیهی است؛ بابلسر ساحلی مثل دیگر شهرهای مازندران دارای آب‌وهوایی مرطوب است و مخصوصا در تابستان هوایی بسیار شرجی دارد. هوای بابلسر پاییزی متعادل و خنک است و در زمستان، بابلسر حداقل دمای خود را به همراه بارش باران و برف، تجربه می‌کند.

بهار؛ بهترین زمان سفر به بابلسر

همین اول کار می‌توانیم با صراحت بگوییم که بهترین موقع سفر به بابلسر، اوایل بهار است؛ در این زمان، هوای بابلسر خنک و مطبوع است و کمی بارش بهاری به همراه دارد و برای گردش در اماکن تفریحی، طبیعت سرسبز، مراکز خرید و استراحت در ساحل بسیار مناسب است. البته حواس‌تان باشد که اگر در تعطیلاتی خاص مثل نوروز به این شهر شمالی سفر می‌کنید، به دلیل جمعیت زیاد مسافران و گردشگران، بازدید از بابلسر در بهار کمی برای‌تان گران تمام می‌شود. اما اگر در موقعیت‌هایی دیگر، مثلا اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت به بابلسر می‌روید، باتوجه به باز بودن مراکز آموزشی، از نظر هزینه هم اقامت در بابلسر بهاری برای‌تان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. گفتنی است که دمای هوا در بابلسر در این فصل حداقل 15 درجه و حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد است. 

بازدید از بابلسر در تابستان

بهترین زمان سفر به بابلسر

از همین ابتدا باید بگوییم که سفر به یک شهر شمالی در تابستان از لحاظ هزینه‌ها برای کیف‌پول‌تان چندان مطلوب نیست! به‌هرحال بابلسر هم مانند سایر شهرهای ساحلی استان مازندران در فصل تابستان میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است و همین امر باعث افزایش قیمت هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن دیدنی این شهر می‌شود. اما اگر از این قضیه بگذریم، باز هم نمی‌توانیم تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به بابلسر به شما پیشنهاد کنیم؛ زیرا حداقل دمای هوا در این فصل در بابلسر 25 و حداکثر 35 درجه سانتی‌گراد است و هوا به‌شدت شرجی است. تنها در صورتی‌که عاشق تفریحات آبی مثل شنا و غواصی هستید و یا فرزندانی دارید که به مدرسه می‌روند و در سایر فصول سال به‌راحتی فرصتی برای سفر پیدا نمی‌کنید، انتخابی جز تابستان برای سفر به بابلسر پیش‌رو نخواهید داشت! امیدواریم گرما و هوای شرجی زیاد اذیت‌تان نکند و حسابی خوش بگذرانید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

پاییز؛ بهترین زمان سفر به بابلسر

 پیش از این بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به بابلسر نام بردیم و از مزایایش گفتیم، اما لازم است بگوییم که اگر باران را دوست دارید و سنگین شدن چمدان با چتر و کاپشن و سایر لباس‌های گرم ناراحت‌تان نمی‌کند، پاییز رنگارنگ بابلسر از بابلسر بهاری انتخابی بهتر است! از لحاظ هزینه باتوجه به برقرار بودن مدارس و دانشگاه‌ها، اقامت در بابلسر پاییزی برای‌تان مناسب خواهد بود و از نظر خنکی هوا هم بابلسر در پاییز شرایط خوبی را تجربه می‌کند؛ در این فصل رطوبت رفته‌رفته کاهش می‌یابد، دمای هوا بین 20 تا 25 درجه است و بارندگی‌ها نیز از آبان‌ماه شروع می‌شود. می‌توانید در فصل پاییز به بابلسر بروید و از تنفس در هوایی پاک و قدم زدن در طبیعتی خیره‌کننده لذت ببرید. 

بازدید از بابلسر در زمستان

بهترین زمان سفر به بابلسر

اگر دوست دارید یخ بزنید و از اقامت‌گاه‌تان تنها برای درست کردن یک آدم‌برفی بامزه خارج شوید، در فصل زمستان به بابلسر سفر کنید! اما زمستان پیشنهاد سه کلیک به شما به عنوان بهترین زمان سفر به بابلسر نیست؛ دمای هوا در این فصل بابلسر به 5 درجه می‌رسد و حتی گاهی تا زیر صفر درجه سانتی‌گراد هم کاهش می‌یابد. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در بابلسر زمستانی نهایتا هوای 15 درجه سانتی‌گرادی را تجربه کنید و کمی از یخ زدن دورتر باشید! به‌هرحال، بابلسر در زمستان شاهد بارش برف و باران و وزش بادهای طوفانی است و تصور نمی‌کنیم هیچ مسافری دوست داشته باشد در سفر خود لذت تفریح در تفرجگاه‌ها را این‌گونه از دست بدهد!

کلام آخر سه کلیک؛ بهترین زمان سفر به بابلسر کی است؟

در این مقاله به‌طور کامل به آب‌وهوای بابلسر شگفت‌انگیز پرداختیم و ویژگی‌های هر فصل آن را گفتیم. باتوجه به هزینه‌ها و آب‌وهوا، بهترین زمان سفر به بابلسر بهار و پاییز است، اما باز هم به شرایط خودتان بستگی دارد. اگر عاشق شنا هستید و دوست دارید حتما تنی به آب بزنید، باید در فصلی به بابلسر بروید که دمای آب برای این کار مناسب باشد. اما به‌طورکلی پیشنهاد ما درمورد سفر به بابلسر، اوایل بهار و اوایل پاییز است. 

نظر شما چیست؟ ترجیح می‌دهید در کدام فصل به بابلسر سفر کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران