جاهای دیدنی بابلسر
22 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

جاهای دیدنی بابلسر؛ از برج ساعت تا میدان مجسمه!

اگر برای سفر به بابلسر برنامه‌ریزی می‌کنید و دوست دارید این سری از تعطیلات خود را به دیدنی های بابلسر اختصاص دهید و حسابی خوش بگذرانید، خبر خوبی برای‌تان داریم؛ این شهر تماشایی پر از جاذبه‌های تفریحی و خاص است و برای هر سلیقه‌ای چیزی جذاب برای ارائه دارد. چه طرفدار دیدنی‌های تاریخی باشید، چه از طبیعت‌گردی لذت ببرید و چه اهل خرید باشید، بابلسر میزبانی خوب برای شماست. قبل از برنامه‌ریزی خود لازم است این مقاله سه کلیک را تا پایان بخوانید؛ در این مقاله 16تا از جاهای دیدنی بابلسر را به شما معرفی کرده‌ایم. 

بلیط هواپیما

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

کوهی خیل

جاهای دیدنی بابلسر

این شهر در مسیر ساری به بابلسر قرار دارد و پیشینه تاریخی آن جالب است؛ قرن‌ها پیش امیرعباس سامانی در جریان جنگ‌های صلیبی فرار کرد و سرانجام به آبادی کوهی خیل پناه آورد. بنابراین خالی از لطف نیست که اگر با خودرو شخصی‌تان به بابلسر سفر می‌کنید،  زمانی که به این منطقه رسیدید، از ماشین پیاده شوید و کمی در اطراف آن پرسه بزنید؛ در آن اطراف حتما آثار باستانی خاصی را خواهید دید و برگی از تاریخ را مرور خواهید کرد. 

سد لاستیکی عرب خیل؛ از اماکن دیدنی بابلسر

سد لاستیکی پنجاه متری روی رود تالار در نزدیکی منطقه ساحلی میرود، یکی از دیدنی های بابلسر است که در منطقه بهنمیر بابلسر، آبادانی و شادابی خاصی را ایجاد کرده است و می‎توانید با بازدید از آن، عکاسی و صرف وعده غذایی‌تان در این مکان زیبا، اوقاتی خوش داشته باشید. این سد یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی بابلسر است. 

امامزاده ابراهیم بابلسر

دوست دارید در سفرتان زیارت کنید و سری به اماکن مذهبی شهر مقصدتان هم بزنید؟ به امامزاده ابراهیم بابلسر بروید و این زیارتگاه مهم با قدمتی به درازای چند سده را در مرکز بابلسر از نزدیک ببینید. جالب است بدانید که در بین محلیان، امامزاده ابراهیم به نام ابوجواب معروف است و اعتقاد بر این اسن که ایشان پسر امام موسی است. بنای این زیارتگاه 8ضلعی با گنبدی خاص و آثار هنری‌تاریخی نظیر درهای قیمتی و جذاب، صندوق چوبی ارزشمند و کتیبه‌های تاریخی، بسیار دیدنی است. 

شهرک خزر شهر

شهرک خزر شهر

در کیلومتر 6 بابلسر به فریدون‌کنار می‌توانید شهرک توریستی خزر شهر با دو بخش شمالی و جنوبی را ببینید و با تهیه کارت ورودی و اقامت در آن، از استراحت کنار دریا، مراقبه در هوایی پاک، تفریح و طبیعت‌گردی در این مکان گردشگری سرسبز لذت ببرید. 

مدرسه تاریخی نرجس؛ از جاهای دیدنی بابلسر

اگر عاشق تاریخ هستید و در سفرهای‌تان هم می‌خواهید از اماکنی بازدید کنید که در عین سرگرم کردن‌تان، شما را به قرون گذشته ببرد و دوران‌های گذشته را پیش چشم‌تان به تصویر بکشد، برای شما پیشنهاداتی در سفرتان به بابلسر داریم که آن را با مدرسه نرجس شروع میکنیم؛ مدرسه‌ نرجس یا احمدیه، قدیمی‌ترین مدرسه‌ تاریخی بابلسر است که دقیقا در مرکز شهر واقع شده است. بد نیست بدانید که به‌طورکلی پیشینه مدارس تاریخی بابلسر به عصر پهلوی اول برمی‌گردد.

برج ساعت بابلسر؛ نماد تاریخی شهر

دومین پیشنهاد تاریخی سه کلیک به شما برج قدیمی ساعت، از جاهای دیدنی بابلسر و  نماد این شهر، است. برج ساعت در خیابان فلسطین یا کاخ بابلسر قرار دارد. این برج ساعت که به ثبت ملی هم رسیده، در دوره پهلوی اول ساخته شده است و می‌گویند شخصی به نام «شیخ سید صالح صالحی مشهدسری» ساخت این بنای باشکوه را به عهده داشته است.

روستای سرحمام

جاهای دیدنی بابلسر

در جاده بابل به بابلسر و در فاصله 10 کیلومتری از بابلسر، نرسیده به کمربندی امیرکلا، روستایی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا به نام سرحمام وجود دارد که حتما باید ببینید و در طبیعت زیبایش قدم بزنید. وجه تسمیه آن این است که سال‌ها پیش برای اولین بار در این روستا، حمامی عمومی ساخته شد و تا پیش از آن، هیچ حمامی در این روستا وجود نداشت. خوب است بدانید که تا قبل از ساخت این حمام عمومی، نام این آبادی روستای آهنگرکلا بود.

بنای مذهبی فاطمیه با یک قرن قدمت و هم‌چنین مزار چند تن از شهدا نیز در این آبادی قرار دارد که می‌توانید به آن سر بزنید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

میدان مجسمه؛ از اماکن دیدنی بابلسر

آخرین پیشنهاد تاریخی ما به شما گردشگران عزیز بابلسر؛ میدان مجسمه هم که از جمله آثار ملی بابلسر محسوب می‌شود، از میادین اصیل با قدمتی طولانی در شهر بابلسر است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. می‌توانید برای دیدن میدان مجسمه و عکاسی از آن، برنامه‌ریزی کنید. گفتنی است که اسم این میدان درحال‌حاضر به «میدان عاشورا» تغییر کرده است.

روستای گالشکلا

یک روستای پاکیزه و سرسبز دیگر را هم برای بازدید به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ روستای گالشکلا در جنوب مرکز تفریحی‌گردشگیری بهنمیر شهر بابلسر قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شود. به گالشکلا بروید و طبیعت‌گردی کنید. دامداری از فعالیت‌های اصلی این محلیان این روستاست و رونق بسیاری دارد. 

منطقه گردشگری کرفون؛ از جاهای دیدنی بابلسر

منطقه گردشگری کرفون؛ از جاهای دیدنی بابلسر

در 13 کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری، یک منطقه جذاب تفریحی‌گردشگری به نام کرفون وجود دارد که به شما توصیه می‌کنیم حتما به این ناحیه دیدنی و جذاب بروید و تعیلات خود را به‌یادماندنی‌تر کنید. هنگام کرفون‌گردی، خود را به هیجان بیشتری مهمان کنید؛ جت‌اسکی منتظر شماست و پس از آن می‌توانید قایق‌سواری کنید. از فروشگاه‌های کرفون محصولات دریایی بخرید و ضمنا یادتان نرود دوربین عکاسی خود را هم همراه‌تان ببرید تا از غروب شگفت‌انگیز در این ناحیه تفریحی، عکس بگیرید.

بابلرود و پل معلق

بابلرود رودی است که از ارتفاعات سوادکوه سرچشمه گرفته است و برای ریختن به دریای مازندران در شهر بابلسر، از وسط این شهر زیبا می‌گذرد و بابلسر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. خیلی از گردشگران بابلسر را با بابلرود می‌شناسند. یادتان نرود در سفر خود، برای استفاده از قایق‌های تفریحی، تماشای مناظر و چشم‌اندازهای دیدنی و ثبت عکس‌های یادگاری‌تان حتما به کنار این رود زیبا هم که با وجود پربرکت خود موجب رونق کشاورزی و ماهی‌گیری شده است، بروید. گفتنی است که روی بابلرود، پلی ماشین‌رو به نام پل معلق قرار دارد که ساخت آن مربوط به دوره پهلوی اول است و شرق و غرب شهر را به هم وصل می‌کند. 

باغ وحش بابلسر

به همراه فرزندان عزیز خود برای دیدن گونه‌های جانوری نظیر خرس، گرگ، شیر، میمون و غیره به باغ‌وحش بابلسر که از دیدنی های بابلسر است و در مجاورت مرکز سرطان‌شناسی در خیابان دریا قرار دارد، بروید. این باغ‌وحش ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد؛ پس تجربه هیجان‌انگیز بازدید از حیوانات در بابلسر را از دست ندهید. 

منطقه بهنمیر؛ پکیجی کامل از دیدنی های بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

اگر در سفر خود به بابلسر دنبال تفریح و اقامت در محلی هستید که جنگل، ساحل و امکانات تفریحی خاص را یک‌جا داشته باشد، منطقه گردشگری بهنمیر پیشنهاد سه کلیک به شماست. در اقامت‌گاه‌های خاص و تمیز این ناحیه توریستی بمانید و هر روز خود را برای طبیعت‌گردی، استراحت در ساحل و یک تفریح درست‌وحسابی، برنامه‌ریزی کنید. 

تالاب عزیزک

این تالاب از دیدنی های بابلسر است و توصیه می‌کنیم که هنگام عبور از جنوب بابلسر، حتما در کنار تالاب عزیزک توقفی داشته باشید و این تالاب که زیست‌گاه انواع ماهی و نیز پناه‌گاهی برای پرنده‌های محلی و یا مهاجر مثل اردک مرمری، خوتکا و درنا است را تماشا کنید. سمورهای آبی را هم در تالاب عزیزک می‌توانید ببینید. 

 آبشار شی الیم؛ یکی از بهترین دیدنی های بابلسر

تنها اگر یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید، سراغ این آبشار سی متری بروید؛ مسیر رسیدن به آبشار شی الیم کمی دشوار است و در دره‌ای پر از درختان جنگلی قرار دارد. باز هم تاکید می‌کنیم؛ اگر طبیعت‌گردی را حرفه‌ای دنبال می‌کنید، از شی الیم که یکی از جذاب‌ترین دیدنی های بابلسر و از بهترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است، هرگز صرف‌نظر نکنید. این آبشار در قسمت جنوب‌شرقی محله گاوزن واقع شده است؛ ناحیه‌ای که به دلیل وجود آبشار شی الیم، آب‌وهوایی خنک و دلپذیر دارد. 

بازار سنتی قدیم و جدید بابلسر

بازار سنتی قدیم و جدید بابلسر

برای یک بازارگردی دلچسب و به‌یادماندنی آماده باشید؛ بازار سنتی قدیم و جدید، واقع در خیابان شهید رجایی، از دیدنی‌های بابلسر است و با غرفه‌هایی که انواع محصولات سنتی و محلی شهر را عرضه می‌کند، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در بازار بگردید و ماهی سفید تازه بومی بابلسر با گوشتی نرم را برای طبخ یک وعده غذایی فوق‌العاده به سبک شمالی که می‌تواند ماهی شکم‌پر باشد، تهیه کنید. سبدهای چوبی و حصیری نیز از صنایع دستی ویژه بابلسر است که می‌توانید برای دوستان‌تان سوغاتی بگیرید. از دیگر محصولات خاص بابلسر، آلوچه و رب، زیتون پرورده، سیرترشی، مربا، شیرینی‌های مخصوص بابلسر و لبنیات سنتی و محلی را می‌توانیم نام ببریم.

سخن پایانی سه کلیک راجع‌به جاهای دیدنی بابلسر

در این مقاله درمورد جاهای دیدنی بابلسر برای‌تان نوشتیم و امیدواریم مفید بوده باشد. شهر جذاب و شگفت‌انگیز بابلسر با دیدنی‌های خاص خود، از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا اماکن تفریحی و بازار سنتی‌اش، شما را مجاب می‌کند که برای بارها به این شهر خاص سفر کنید و خوش بگذرانید.

نظر شما چیست؟ از میان جاذبه‌های بابلسر، بیشتر از همه دوست دارید کدام یک را تجربه کنید؟ 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران