غذاهای سنتی آرژانتین

غذاهای سنتی آرژانتین؛ سفری به دل غذاهای محلی که باید تجربه کنید

به‌عنوان یکی از پنج کشور جهان که تعداد گاوهای بیشتری نسبت به ساکنین خود دارد، عجیب نیست که آرژانتین به استیک‌ها خود مشهور باشد. از لحاظ تاریخی آرژانتین به‌خاطر خوردن گوشت قرمز بیشتر از هر کشور دیگری در جهان شهرت داشته است و شکی نیست که استیک جزو غذاهای سنتی این کشور به‌شمار برود، اما غذاهای محبوب دیگر نیز در این کشور وجود دارد. این کشور به دلیل سرانه مصرف گوشت قرمز و استیک‌های خود زبان‌زد خاص‌وعام است، اما همه چیز به گوشت گاو ختم نمی‌شود. به‌جز استیک و گوشت قرمز، غذاهای سنتی دیگری در منو رستوران‌ها به چشم می‌خورد. 

تور اروپا

آرژانتین به دلیل وسعت خود غذاهای سنتی زیادی دارد. بعضی از این غذاها از سنت کشورهای اسپانیا و ایتالیا الهام گرفته است. از غذاهایی مثل چیمیچوری گرفته تا پیتزا در این کشور سرو می‌شود. ما در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید تا یک سفر ماجراجویانه به قلب آشپزخانه‌های آرژانتین را با هم تجربه کنیم.

رزرو بلیط هواپیما اینترنتی به راحتی !

یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین؛ آسادو یا Asado

غذاهای سنتی آرژانتین

آسادو یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین است. آسادو به معنی باربیکیو است و به انواع گوشت‎هایی می‌گویند که بر روی باربیکیو پخته و کبابی می‎شود. گوشت گاو، گوشت خوک، دنده، سوسیس و نان شیرین طرفداران بیشتری در میان باربیکوهای دیگر دارد. 

یک بره کامل یا یک خوک کامل نیز برای باربیکیو مناسب است. خوردن باربیکیو در آرژانتین یکی از دلایلی است که دوستان و آشنایان را دور هم جمع می‌کند. اگر به این کشور سفر کردید، آرژانتین را بدون گذراندن یک بعدازظهر آرام در کنار گرمای یک باربیکیو بدون خوردن گوشت‌های کبابی فراوان ترک نکنید. 

آسادو در فرهنگ آرژانتین به‌عنوان دورهمی و خوردن کباب در کنار دوستان نهادینه شده است. این پروسه اصولا چند ساعت طول می‌کشد و اوقات خوشی را برای حضار رقم می‌زند. 

چیمیچوری؛ سس معروف و محبوب آرژانتینی

چیمیچوری یکی از سس‌های محبوب میان آرژانتینی‌ها است. این سس از ترکیب جعفری ریز خرد شده، پونه کوهی، پیاز، سیر، تکه‌های فلفل چیلی، روغن زیتون و کمی لیمو یا سرکه درست می‌شود. سس چیمیچوری یکی از غذاهای سنتی آرژانتین است که آن را با هروعده غذایی خود سرو می‌کنند. این سس اغلب در کنار گوشت‌های کبابی به ویژه گوشت گاو، خورده می‌شود یا از آن به‌عنوان طعم‌دهنده‌ای مناسب برای باربیکیو کردن گوشت استفاده می‌کنند.

غذاهای سنتی آرژانتین؛ پنیر کبابی پروولون

پنیر کبابی پروولون

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین پنیر کبابی پروولون است. این پنیر به عنوان طعم‌دهنده‌ کنار گوشت کبابی بسیار محبوب و پرطرفدار است. پنیر پروولون یک پنیر بسیار مناسب برای آسادو است. این پنیر به دلیل فشرده و سخت بودن بافتش طعم بسیار خوبی بعد از گریل پیدا می‌کند. 

برای آسادو، پنیر پروولون را به ضخامت حدود دو سانت برش می‌دهند، با مقدار زیادی پونه کوهی و فلفل قرمز خشک طعم‌دار می‌کنند و سپس آن را کباب می‌کنند. این پنیر کبابی معمولا کنار  سس چیمیچوری با گوشت کبابی و نان خرد شده سرو می‌شود. 

 امپانادا؛ پیراشکی خوشمزه آرژانتینی

امپانادا خمیر پر شده‌ای است که یا آن را سرخ می‌‌کنند یا می‌پزند. بعد از پختن خمیر آن را با چاشنی‌های شیرین و خوش‌طعم پر می‌کنند. مواد داخل خمیر شامل مرغ، گوشت بز، پنیر، ژامبون و گوشت چرخ کرده ادویه‌دار است. اگر داخل آن را با مواد شیرین پر کنند، این مواد شیرین شامل مربای به، رب سیب‌زمینی شیرین و دارچین، شکر یا کشمش شیرین است. 

هومیتا؛ یکی از غذاهای سنتی آرژانتین که گوشت ندارد

غذاهای سنتی آرژانتین

هومیتا یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین است. این غذا از ذرت خامه‌ای، پیاز، ادویه و پنیر بز تهیه می‌شود. این غذا را در پوسته ذرت (چلا) می‌پیچند و سپس بخارپز یا آب پز می‌کنند. هومیتا هم به‌عنوان میان‌وعده خوشمزه و هم به‌عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

یکی از غذاهای محبوب آرژانتین؛ ماتامبره یا Matambre Arrollado

 این غذا را از کوبیدن گوشت و پر کردن آن با انواع سبزیجات درست ‌می‌کنند. در واقع ماتامبره یک استیک آرژانتینی خوش طعم است که با سبزیجات، تخم‌مرغ آب‌پز و زیتون پر شده است. نحوه درست کردن این غذا به شرح زیر است:

گوشت کوبیده شده را دور تا دور محتویاتی مثل سبزیجات می‌پیچند، سپس آب‌پز یا کبابی می‌کنند. معنی اسم این غذا بسیار جالب و شنیدنی است. Matar به معنای کشتن و hambre به معنای گرسنگی است. بنابراین، ماتامبره به معنای قاتل گرسنگی است. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین است.

غذاهای سنتی آرژانتین؛ میلانسا

میلانسا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین است. این غذا از فرهنگ ایتالیا نشأت گرفته است. میلانسا یک نوع شنیسل آرژانتینی است که از گوشت گاو یا مرغ کوبیده شده با پودر سوخاری پوشانده شده سرو می‌شود. 

این غذا با دورچین‌های بسیاری سرو می‌شود. تخم‌مرغ سرخ‌شده، پنیر، ژامبون و سس گوجه‌فرنگی و با سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا سالاد همراه این غذا، دورچین‌های مورد علاقه بسیاری از مردمان محلی و گردشگران است.

Ñoquis ؛ کوفته آرژانتینی

Ñoquis ؛ کوفته آرژانتینی

Ñoquis یکی از خوشمزه‌ترن غذاهای سنتی آرژانتین است. این غذا یک نوع کوفته است که در بسیاری از رستوران‌های آرژانتین سرو می‌شود. در سراسر آرژانتین در روز بیست و نهم هر ماه، خانواده‌ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند تا Ñoquis بخورند. این سنت برای مهاجران ایتالیایی بود که نوادگان آن‌ها حدود 50 درصد از جمعیت آرژانتین را تشکیل می‌دهند. اگر به دنبال خوردن یک غذای بسیار خوشمزه و سنتی در آرژانتین هستید، این غذا را امتحان کنید. 

چوریپان؛ یکی از غذاهای سنتی آرژانتین

چوریپان بهترین غذای خیابانی آرژانتین است. این غذا در غرفه‌های خیابانی سراسر آمریکای لاتین فروخته می‌شود. اگر می‌خواهید یکی از غذاهای سنتی آرژانتین را بخورید، پوریپان را امتحان کنید. این غذا ساندویچ سوسیس چوریزو گوشت خوک یا گوشت گاو و انواع چاشنی‌ها است که در یک نان خوش‌طعم سرو می‌شود. معمولاً در استان‌های مختلف پیاز کاراملی، بادمجان ترشی، فلفل سبز و انبوهی از چاشنی‌های دیگر طبق سلیقه مردمان محلی به این ساندویچ اضافه می‌شود. 

رزرو تور ارزان خارجی به راحتی !

Carbonada

Carbonada  یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای سنتی آرژانتین است. این خورش از سبزیجات زیادی از جمله سیب‌زمینی و سیب‌زمینی شیرین، ذرت شیرین، هویج، فلفل و همچنین بیکن یا گوشت‌های دیگر تهیه می‌شود. روی این غذا میوه‌هایی مثل زردآلو، کشمش خشک، هلو، گلابی و انگور سبز می‌ریزند. این غذا بسیار دلچسب و اشتهاآور است و معمولا در کدو حلوایی گود شده و پخته شده سرو می‌شود. کدو حلوایی نه تنها به‌عنوان یک کاسه عمل می‌کند، بلکه می‌توانید داخل آن را بتراشید تا خورش شما خوشمزه‌تر شود.

پیتزا و  Fainâ؛ یکی از غذاهای سنتی آرژانتین

غذاهای سنتی آرژانتین

یکی از محبو‌ب‌ترین و مشهورترین غذاهای سنتی آرژانتین پیتزا است. مردم محلی آرژانتین عاشق پیتزا هستند. آن‌ها پیتزا را با خمیر نازک، مواد غلیظ، سس سبک و مقدار زیادی پنیر درست می‌کنند. تاپینگ‌های پیتزا شامل زیتون سبز، پونه کوهی و تکه‌های فلفل چیلی خشک‌شده است. اگر دوست‌دارید یک پیتزای محلی بخورید، باید یک تکه  Fainâ کنار پیتزای خود سفارش دهید. Fainâ یک نان صاف، ترد و نازک است و از آرد نخود تهیه می‌شود. برش‌های نان Fainâ روی پیتزا قرار می‌گیرد تا یک لایه ترد ایجاد کند. این ترکیب، یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه آرژانتینی است. حتما آن را در سفر خود به آرژانتین تست کنید.

Medialunas؛ کروسان خوشمزه آرژانتینی

Medialunas یکی از غذاهای سنتی آرژانتین است که به‌عنوان دسر یا میان‌وعده خورده می‌شود. این شیرینی یک نوع کروسان آرژانتی است که بسیار رنگارنگ و خوشمزه است. مزه medialunas یا کمی شور است یا کمی شیرین و معمولاً با قهوه برای صبحانه یا به‌عنوان دسر سرو می‌شود.

دولسه د لچه یا دولچه دولچه یا Dulce de leche؛ یکی از غذاهای سنتی آرژانتین

دولسه د لچه یک آبنبات تهیه شده از شیر است. این آبنبات از سسی غلیظ و شیرین مانند کارامل با حرارت دادن آهسته و کم‌کردن غلظت شیر درست می‌شود. این آبنبات در کیک‌ها، ترافل‌ها و کلوچه‌های آرژانتینی استفاده می‌شود و به‌عنوان لایه و روکش بستنی، امپانادا، دسر یا کرپ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Alfajores یا آلفخور؛ کوکی‌های آرژانتینی  

Alfajores یا آلفخور؛ کوکی‌های آرژانتینی  

Alfajores کوکی‌ ساندویچی شبیه نان است که با مربا، موس یا دولچه دولچه پر می‌شود. این شیرینی‌ یکی از غذاهای سنتی آرژانتین است که به‌عنوان گنجینه‌ای ملی در نظر گرفته می‌شود. منشا پیدایش این شیرینی عربستان بوده، اما توسط مورها به جنوب اسپانیا آورده شده، سپس توسط اسپانیایی‌ها به آرژانتین منتقل شده است.

غذاهای سنتی آرژانتین؛ یربا ماته

یربا ماته یک چای گیاهی است که از برگ‌ها و شاخه‌های گیاه ماته تهیه می‌شود. این گیاه در آرژانتین و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی به صورت بومی رشد می‌کند. برای درست کردن این چای برگ‌ها را خشک می‌کنند، خرد می‌کنند و به صورت پودر یا با  برگ‌های کامل در آب داغ می‌ریزند. برای نوشیدن ماته اغلب داخل کدو حلوایی را خالی می‌کنند و ماته را درون آن می‌ریزند و با نی فلزی می‌نوشند. این نوشیدنی مانند قهوه و چای‌های دیگر، انرژی‌زا و حاوی کافئین است. ماته به نوعی با فرهنگ مردم بومی این کشور تلفیق شده است، به‌طوری که این نوشیدنی را جزئی از غذاهای سنتی آرژانتین می‌دانند. 

گیاه‌خواران در آرژانتین

در سال‌های گذشته رستورا‌ن‌های زیادی برای گردشگران گیاه‌خوار در آرژانتین وجود نداشت. امروزه به دلیل صادرات پررونق گوشت گاو، قیمت استیک مقرون‌به‌صرفه‌تر شده است. این قضیه رستوران‌ها را به سمت ارائه یک منوی متنوع‌تر کشانده است. 

همچنین رونق رژیم غذایی سالم‌تر در جهان روند گوشت‌خواری را در آرژنتین تغییر داده است. امروزه بازدیدکنندگان گیاه‌خوار می‌توانند در بوینس‌آیرس یا دیگر شهر‌ها غذاهای وگان را در منو رستوران‌ها ببینند. پس اگر به گوشت علاقه ندارید یا گیاه‌خوار هستید، نگران وعده‌های غذایی خود در آرژانتین نباشید. تنوع در غذاهای سنتی آرژانتین بسیار زیاد است.

رزرو هتل ارزان به راحتی !

کلام آخر درباره غذاهای سنتی آرژانتین

اگر قصد سفر به آرژانتین را دارید، داشتن اطلاعات درباره غذاهای سنتی ارژانتین کمک زیادی به شما می‌کند. البته همه گردشگران علاقه‌مند به این کشور از معروف بودن استیک‌های آرژانتینی باخبر هستند، اما نباید از غذاهای خوشمزه دیگر آن غافل شوند. 

آرژانتین برای هر نوع سلیقه، غذایی خاص و منحصربه‌فرد را ارئه می‌دهد. از خورش‌های مختلف گرفته تا نواع آسادو و شنیسل، تنوع زیادی در منوی رستوران‌ها برای انتخاب یک غذای فوق‌العاده وجود دارد. دسرهای خوش‌رنگ و لعاب آرژانتینی را فراموش نکنید. این شیرینی‌های خوشمزه را در هیچ کشور دیگری پیدا نمی‌کنید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و محبوب‌ترین غذاهای سنتی این کشور را به شما معرفی کنیم تا دست شما برای سفارش غذای موردعلاقه‌تان باز باشد.  

نظرات کاربران