چرم تبریز
12 شهریور 1401
تبریز

تبریز گردی یک روزه؛ شهر اولین ها!

چرم تبریز

حتما برای شما هم پیش آمده که برای انجام یک کار کوچک سفری یک روزه به شهری دیگر داشته باشید؛ چقدر خوب اگر این شهر تبریز باشد. تبریز را شهر شاعران، نامداران، تاریخ و هنر می‌دانند؛ در اینجا هر نوع تفریحی که دوست داشته باشید را پیدا می‌کنید. بگذریم! اگر گذرتان به مدت یک روز به این شهر خورد حتما یک برنامه‌ریزی کوچک داشته باشید تا نهایت استفاده از این ماندن در این شهر را ببرید. اگر هم نمی‌دانید چکار کنید و برنامه‌ای به ذهن‌تان نمی‌رسد؛ تبریز گردی یک روزه به دردتان می‌خورد.

خوب است قبل از سفر با فرودگاه تبریز نیز آشنا شوید: (لینک مقاله)

در یک روز کجای تبریز را بگردیم؟

اگر اهل گشت و گذار هستید و می‌خواهید مکان‌های طبیعی و پارک‌های متفاوت و زیبای تبریز را ببینید؛ پیشنهاد ما:

پارک ائل گلی

https://youtu.be/PCAUArjuGto

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر پارک ائل گلی است که می‌توان بهترین انتخاب برای تبریز گردی یک روزه باشد. در واقع، خیلی از گردشگران بازدید از این پارک را در لیست جاهای دیدنی این شهر قرار می‌دهند. چرا؟ این پارک یک باغ بسیار بزرگ در وسط شهر تبریز است که یک استخر فوق‌العاده وسیع و زیبا در میان آن خودنمایی می‌کند. گذشته از این عمارت تاریخی در پارک ائل گلی حتما نظرتان را درباره این شهر عوض می‌کند. از طرفی اینجا امکانات رفاهی و گردشگری زیادی وجود دارد تا بتوانید اوقات خوشی را بگذرانید.

کمی بیشتر درباره شبه جزیره ای میان فیروزه: (لینک مقاله)

پارک مینیاتوری

پارک مینیاتوری

برای تبریز گردی یک روزه، پارک مینیاتوری تبریز بهترین انتخاب خواهد بود. به این دلیل که تمام جاذبه‌های این شهر و مکان‌های تاریخی را در یک جا می‌توانید ببینید. در پارک مینیاتوری تبریز همه مکان‌های گردشگری این شهر و همچنین جاذبه‌های تاریخی در ابعاد کوچک قرار گرفته‌اند و توضیحات کامل آنها نیز در کنارشان آورده شده است. بنابراین، اگر وقت برای دیدن همه این جاذبه‌ها ندارید؛ این پارک بهترین انتخاب خواهد بود.

به کدام رستوران سر بزنیم؟

مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و کوفته تبریزی و غذاهای محلی خوشمزه این شهر را امتحان نکرد. خوشبختانه، رستوران‌های بسیار خوبی در این وجود دارد که می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها با بهترین کیفیت را نوش جان کنید. ما دو مورد از بهترین رستوران‌های تبریز را به شما معرفی می‌کنیم تا فرصت را غنیمت شمارید و در تبریزگردی یک روزه خود حتما به اینجا سر بزنید.

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی

این رستوران از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های تبریز است که کبا‌بهای خوشمزه آن معروف است. نکته مثبت این رستوران موقعیت آن است که در بازارچه کلاهدوزان بازار بزرگ تبریز قرار گرفته است و می‌توانید بعد از یک گشت و گذار در بازار خودتان را به صرف نهار و شام دعوت کنید. فضایی دنج و صمیمی با انواع کباب حتما خاطره خوشی از تبریز را در ذهنتان حک خواهد کرد.

رستوران برکه

رستوران برکه

غذاهای دلچسب و خوشمزه رستوران برکه آن را به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر به خصوص در بین گردشگران تبدیل کرده است. فضای سنتی و آرامش بخش رستوران برکه در کنار انواع غذاهای محلی و ایرانی با عطر و طعمی لذیذ با وجود درختچه‌های سرسبز و برکه‌ای که در مرکز این رستوران قرار دارد؛ غذاخوردن را به یک خاطره فراموش نشدنی برای شما تبدیل می‌کند. اگر در مرکز شهر تبریز هستید کافی است حدود بیست دقیقه به سمت آذرشهر بروید تا بهترین غذای عمرتان را نوش جان کنید.

به کدام مراکز خرید تبریز سر بزنیم؟

از بهترین بخش‌های سفر خرید کردن است؛ در تبریز سوغاتی‌های خوشمزه و زیبایی پیدا می‌کنید که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. اما، قبل از هر چیز بهتر است بدانید در تبریز گردی یک روزه از کجا خرید کنید. مرکز خرید زیبا و لوکس زیادی در این شهر وجود دارند که می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید. با این حال، یکی از این موارد را در تبریزگردی برای خرید در اولویت خود قرار دهید:

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز

بازاری تاریخی و از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان که با توجه به قدمت طولانی آن هنوز هم به همان زیبایی سرپاست. معماری زیبا، حجره‌ها، گنبدها و طاق‌ها بلند تنها بخشی از شگفتی‌های این بازار هستند. وقتی به اینجا قدم می‌گذارید، همانند این است که به گذشته‌های دور سفر می‌کنید. بازار تبریز بسیار بزرگ است و از بخش‌های مختلفی مانند سرای امیر، تیمچه مظفریه، راسته بازار صادقیه و…. تشکیل شده است. اگر برای خرید به این بازار ارزشمند می‌روید از یک آشنا کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

مرکز خرید ستاره باران

مرکز خرید ستاره باران

اگر به مراکز خرید لوکس و شیک علاقه دارید؛ این پاساژ مختص شماست. با وارد شدن به این مرکز خرید قطعا لبخند رضایت بر چهره شما خواهد نشست. در اینجا هر آنچه را که یک نفر در هنگام خرید نیاز پیدا می‌کند؛ به بهترین شکل و با کیفیت بالا ارائه شده است. شاید هم تصمیم گرفتید بیشتر وقت خود را از تبریزگردی یک روزه در این پاساژ بگذرانید.

ستاره باران تبریز از 14 طبقه تشکیل  شده که در انواع مغازه‌ها با برندهای مختلف، رستوران، مراکز بازی و سرگرمی، سینما، کافی شاپ، آرایشگاه، آتلیه مخصوص عکاسی و… امکانات کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. در اینجا می‌توانید علاوه بر خرید به تفریح و سرگرمی بپردازید و اگر هم گرسنه شدید؛ یکی از رستوران‌های خوشمزه این مجموعه را برای غذاخوردن انتخاب کنید.

سوغات تبریز چی بخریم؟

چرم تبریز

هر شهری سوغاتی‌های خاص خود را که به آن معروف است. تبریز هم به عنوان شهری تاریخی و ارزشمند از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توان خوشمزه‌ترین و زیباترین سوغاتی‌ها را در تبریز گردی یک روزه خود برای عزیزانتان تهیه کنید. به صورت خلاصه این سوغاتی‌ها عبارت‌اند از:

  • چرم تبریز
  • لبنیات فوق‌العاده خوشمزه تبریز
  • انواع شیرینی‌ها: قرابیه، اریس، نوقا، باقلوا، لطیفه، رشته ختایی، شیرینی لوز، راحت الحلقوم، شکلات تسبیحی
  • آجیل و خشکبار
  • قالی‌های دست باف بی‌نظیر تبریز
  • ظروف نقره کاری
  • وسایل زیبای منبت کاری شده
  • سفال و سرامیک
  • گلیم سنتی تبریز
  • پارچه‌های سوزن دوزی شده

در آخر

تبریزگردی یک روزه می‌تواند بهترین فرصت باشد تا از مکان‌های اصلی این شهر دیدن کنید؛ بهترین سوغاتی‌ها را بخرید و در کنار آن غذاهای خوشمزه این شهر امتحان نمایید. پس اگر برای یک روز به این شهر سفر می‌کنید؛ یک برنامه‌ریزی کوچک می‌تواند بهترین خاطرات را از این شهر برایتان به یادگار داشته باشد. یادتان نرود بلیط هواپیما تبریز را سه کلیک رزرو کنید!         

نظرات کاربران