بهترین رستوران های تبریز

بهترین رستوران های تبریز؛ از بناب اصل تا چلوکبابی حاج علی

تبریز به عنوان شهر اولین‌ها شناخته می‌شود. به گواه تاریخ، اولین چاپخانه‌ها، کتابخانه‌ها، رستوران‌ها، سینما‌ها و… برای اولین بار در این شهر تاریخی رونمایی شدند. گذشته‌ی پرفرازو‌نشیب تبریز به دوران ساسانیان می‌رسد و به‌همین‌سبب مکان‌های تاریخی پرتعدادی در این شهر زیبا وجود دارند. علاوه‌بر این، تبریز جذابیت‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین‌شان غذاهای محلی خوشمزه‌ آن است که هرساله گردشگران زیادی برای لذت‌بردن از طعم و رنگ آنها به تبریز سفر می‌کنند. به‌عنوان نمونه می‌توان به انواع آش، کباب، شیرینی و کوفته تبریزی اشاره کرد که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ملی ثبت شده‌اند. در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک، بهترین رستوران های تبریز را معرفی کرده‌ایم تا بدانید که در سفر به این شهر هیجان‌انگیز، کجا شکم‌گردی کنید!

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

غذاهای سنتی تبریز

بهترین رستوران های تبریز

در دنیای امروز غذاها دیگر فقط برای سیر شدن پخته نمی‌شوند، بلکه بخش جدایی‌ناپذیری از فرهنگ ما هستند و هویت مردم جامعه را نمایندگی می‌کنند. از قدیم گفته‌اند که برای درک درست یک فرهنگ، باید مزه غذاهایش را بچشی! حالا هم قرار است به تبریز برویم و در جهان خوش عطروطعم غذاهایش سیاحت کنیم.

غذاهای سنتی تبریز رنگ و بوی بی‌نظیری دارند و گردشگران برای تست آنها سر و دست می‌شکنند. انواع مختلف آش، کباب، دلمه و کوفته تبریزی محبوب‌ترین غذاهای تبریزی هستند که درواقع معروفترین غذای تبریز، همان کوفته تبریزی است. 

در میان دیگر خوراک‌های دلچسب و دوست‌داشتنی آذری، نام غذاهای مثل خورش هویج، دلمه برگ مو، قورما شورباسی، کوکو لوبیاسبز، دویماج، قارنی یاریخ و سوتی پلو به چشم می‌خورد. 

بهترین رستوران‌های سنتی تبریز

اگر مشتاق تست کردن غذاهای لذیذ تبریزی هستید و دوست دارید کوفته تبریزی، آش اوماج، آش ماست و انواع کباب و دیزی را در مکان‌های درجه یک امتحان کنید، بهتر است بهترین رستوران های تبریز را بشناسید و جایی بروید که غذاهای تبریزی را به بهترین شکل ارائه می‌دهند. در ادامه گزارش برخی از معروف‌ترین رستوران‌های سنتی تبریز را معرفی می‌کنیم:

چلو کبابی حاج علی ؛ پرسه در بازار

چلو کبابی حاج علی ؛ پرسه در بازار

نشانی: بازار سنتی تبریز، بازار کلاهدوزان

این مطلب را با معرفی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تبریز آغاز می‌کنیم که بیشتر از صد سال قدمت دارد. این مکان برای امتحان کردن انواع کباب، خوراک و خورشت‌های محلی مناسب است.

اگر دل‌تان می‌خواهد وعده غذایی خود را در بازار سنتی تبریز میل کنید، چلوکبابی حاج‌علی آماده پذیرایی از شماست. البته خاطرتان باشد سر وقت برسید تا غذاها تمام نشوند و سرتان بی کلاه نماند! این رستوران فقط تا ساعت دو و نیم عصر غذا دارد.

رستوران سنتی دلستان 

نشانی: بازار سنتی تبریز، بازار کلاهدوزان

برای تست خوراک سنتی تبریز به رستوران دلستان بروید. در این مکان می‌توانید انواع کباب و کوفته تبریزی‌های لذیذ را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آنها لذت ببرید. محیط این رستوران آرام و دنج است و با پنجره‌های چوبی و یک حوض فیروزه‌ای فضاسازی شده است. حتماً به خاطر داشته باشید که این رستوران فقط در وعده ناهار باز است و به علت محبوبیت بالایی که در تبریز دارد، غذاها خیلی زود تمام می‌شوند.

رستوران برکه 

بهترین رستوران های تبریز

نشانی: آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم

این مکان یکی از بهترین رستوران های تبریز است که غذاهای سنتی ارائه می‌کند. رستوران برکه حدوداً ۲۰ دقیقه از مرکز تبریز دورتر است و با دکور سنتی و درختان سرسبز فضاسازی شده است.

یک حوض بزرگ که پر از ماهی‌های زینتی است در مرکز رستوران وجود دارد و محیط آنجا ‌را دلپذیرتر کرده‌است. رستوران برکه یکی از لاکچری‌ترین رستوران‌های تبریز محسوب می‌شود. این مکان ۲۸۰ نفر ظرفیت، خوراک‌های سنتی جذابی مانند کباب، دیزی و آبگوشت را برای مشتریان خود سرو می‌کند.

بهترین رستوران های تبریز ؛ رستوران گازماخ 

نشانی: تبریز، کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ده متری مقدم

خیلی‌ها معتقدند که رستوران گازماخ لاکچری‌ترین رستوران تبریز است. این مکان شیک با دکوراسیون کلاسیک و زیبا انواع متنوعی از غذاهای سنتی تبریز را سرو می‌کند. شما در این مکان می‌توانید خوراک‌های دلپذیری چون کوفته تبریزی، انواع کباب، خورش هویج و کباب تابه‌ای را میل کنید. در زبان ترکی واژه گازماخ به معنای ته‌دیگ است و برنج‌های اینجا با ته‌دیگ مخصوص گازماخ ارائه می‌شوند.

رستوران قرآنی  

رستوران قرآنی  

نشانی: تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم

اگر عاشق کباب هستید پیشنهاد می‌کنیم تا حتما رستوران قرآنی تبریز را امتحان کنید. این رستوران قدیمی با سابقه ۱۰۰ ساله در مجاورت بازار سنتی تبریز قرار دارد و  می‌توانید پس از بازدید از آنجا به رستوران قرآنی بروید. اگرچه این رستوران دکوراسیون مدرن و زیبایی ندارد اما برای صرف یک وعده غذایی دلچسب واقعاً مناسب است.

بهترین رستوران های تبریز ؛ رستوران‌های فرنگی 

اگرچه تبریز به غذاهای سنتی و جذابش معروف است، غذای فرنگی هم طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه گزارش به معرفی بهترین رستوران های تبریز که غذای فرنگی سرو می‌کنند می‌پردازیم:

رستوران بام تبریز 

نشانی تبریز، اتوبان پاسداران، بعد از پل عابر پیاده، جنب مسجد عون ابن علی (بالای کوه عینالی)

کیفیت کم‌نظیر غذاهای فرنگی‌ تنها دلیل محبوبیت رستوران بام تبریز نیست، چشم‌انداز زیبا و روح‌نوازی که به پارک جنگلی عینالی منتهی می‌شود، سبب شده تا رستوران بام به یکی از بهترین رستوران های تبریز تبدیل شود. این مکان با سرو غذاهای متنوع ایرانی و فرنگی از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. شما می‌توانید در حین لذت بردن از غذاهای درجه‌یک، به طبیعت کم‌نظیر پارک جنگلی خیره شوید و از زمان خود نهایت لذت را ببرید.

رستوران ترکی محتشم 

بهترین رستوران های تبریز

نشانی: تبریز، کوی ولیعصر، خیابان قانون

یکی از بهترین رستوران های تبریز که غذاهای خوش‌طعم کشور ترکیه را در کنار غذاهای ایرانی سرو می‌کند، رستوران محتشم است. این مکان با دکوراسیون مدرن تزئین شده و یک رستوران لاکچری محسوب می‌شود؛ به همین دلیل قیمت غذاهای آن تقریباً بالا است.

شما با رفتن به رستوران محتشم می‌توانید با طعم غذاهای کشور ترکیه آشنا شوید و ناهار یا شام خود را در این مکان میل کنید.

بهترین فست فودهای تبریز

شاید خیلی‌ها معتقد باشند که حتی مرغوب‌ترین فست‌فودها به گرد پای غذاهای سنتی ایرانی نمی‌رسند، اما امروزه با سرعت گرفتن زندگی و فرصت اندکی که برای صرف غذا باقی مانده، فست‌فودها دیگر انتخاب مناسبی برای صرف یک وعده غذایی محسوب می‌شوند. در هر صورت اگر به تبریز رفتید و هوس کردید فست‌فود بخورید، بهتر است بدانید که کجا باید بروید و چه غذایی سفارش بدهید:

فست‌فود چیترا 

فست‌فود چیترا 

نشانی: تبریز، ولیعصر، فرهنگ شهر، به سمت پروین اعتصامی، خیابان فرهنگ

بدون‌شک فست‌فود چیترا یکی از بهترین رستوران های تبریز برای خوردن فست‌فود محسوب می‌شود. برای اثبات این ادعا کافی‌ست سری به اینجا بزنید و از تماشای دکوراسیون مدرن و فضای زیبا لذت ببرید. به‌علاوه کارکنان خوش‌برخورد رستوران می‌دانند که چگونه به شما خوشامد بگویند و این نکات در کنار کیفیت بالای غذاها، فست فود چیترا را در ابتدای فهرست ما جا داده است.

اگر گذرتان به تبریز افتاد و سری به اینجا زدید، هات داگ نیم متری آن را فراموش نکنید.

پیتزا ۲۰۰۰ تبریز

یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی اما همچنان محبوب تبریز، پیتزا دو هزار است. تنوع بالای غذاها در کنار قیمت‌های مناسب، این رستوران را به یکی از شلوغ‌ترین فست‌فودهای تبریز تبدیل کرده‌است. این رستوران چهار شعبه در مناطق مختلف شهر دارد که برای راحتی شما نشانی آنها را در این گزارش آورده‌ایم:

شعبه اطلس: فود کورت مجتمع اطلس

شعبه ائل‌گلی: جاده ائل‌گلی، بالاتر از فلکه گلشهر

شعبه لاله پارک: فود کورت لاله پارک

شعبه ولیعصر: فلکه رودکی، خیابان ویلا

بهترین رستوران های تبریز ؛ رستوران و کافی شاپ وحید 

بهترین رستوران های تبریز

رستوران و کافی شاپ وحید در میان تبریزی‌ها بسیار محبوب است و انواع متنوعی از غذاهای ایرانی، ترکی و فست فود را ارائه می‌دهد. این رستوران هم مانند پیتزا 2000 چند شعبه در نقاط مختلف شهر دایر کرده است:

شعبه ۱: کیلومتر١٠ جاده تهران، رستوران کافی شاپ وحید

شعبه ۲: لاله پارک، فود کورت رستوران وحید

شعبه ۳: هفده شهریور جدید، بستنی وحید

بهترین رستوران های تبریز که موسیقی زنده اجرا می‌کنند

خیلی‌ها طرفدار صرف غذا به همراه شنیدن موسیقی زنده هستند. خبر خوش این‌که بعضی از بهترین رستوران های تبریز ، موسیقی زنده هم به منوی خود اضافه کرده‌اند و با موسیقی زیبای آذربایجانی از مشتریان پذیرایی می‌کنند. در ادامه گزارش، برخی از رستوران‌های تبریز را که موسیقی زنده اجرا می‌کنند معرفی می‌کنیم:

 رستوران یاقوت

 رستوران یاقوت

نشانی: تبریز، خیابان امام خمینی، روبه‌روی مسجد کبود

رستوران یاقوت یکی از بهترین رستوران‌ های تبریز است که با اجرای موسیقی زنده از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. شما می‌توانی در این رستوران از غذاهای ایرانی خوش‌طعم و غذاهای سنتی تبریز لذت ببرید. قبل از رفتن در جریان باشید که موسیقی زنده فقط آخر هفته‌ها اجرا خواهد شد.

رستوران قائم مقام فراهانی

نشانی: تبریز، خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

اینجا یکی از بهترین رستوران های تبریز است که انواع غذاهای سنتی را ارائه می‌دهد. این سفره‌خانه قدیمی با موسیقی زیبای آذری از مشتریان پذیرایی می‌کند و محبوبیت بالایی در میان آن‌ها دارد.

رستوران سنتی باغ آنا 

بهترین رستوران های تبریز

نشانی: تبریز، اول جاده تبریز، آذرشهر، مابین زیر گذر اول و دوم

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید و ترجیح می‌دهید غذای خود را روی تخت‌های سنتی و در فضای آزاد میل کنید، ما رستوران سنتی باغ آنا را پیشنهاد می‌دهیم. این مکان فضای مسقف هم دارد و می‌تواند در تمام سال از شما پذیرایی کند. اجرای موسیقی زنده از مزایای ویژه این رستوران سنتی است.

باغ رستوران اوبا 

نشانی: جاده تبریز – آذرشهر، سه راهی سردرود، نرسیده به رادار

رستوران اوبا ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد و یکی از بهترین رستوران های تبریز محسوب می‌شود. اگر عاشق کباب هستید، شک نکنید که غذای این رستوران باب میل شماست و از منوی متنوع کباب‌های آن لذت خواهید برد. فضای داخلی رستوران مدرن و زیبا است و یک باغ جذاب با چند آلاچیق در بیرون آن قرار دارد. اگر در فصول گرم سال به این مکان مراجعه کنید، می‌توانید از موسیقی زنده آذری لذت ببرید.

کباب بناب تبریز

کباب بناب تبریز

ممکن نیست به تبریز سفر کنید و شیفته‌ی کباب‌های بناب این شهر نشوید! در زبان ترکی آذربایجانی به این غذا «بیناب کبابی» می‌گویند و در بهترین رستوران های تبریز آن را سرو می‌کنند. بنابراین تقریباً با مراجعه به تمام رستوران‌های سنتی می‌توانید کباب بناب سفارش بدهید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

با این وجود منطقی‌‌تر است تا برخی از بهترین مکان‌هایی که کباب بناب را به روش سنتی طبخ می‌کنند بشناسید و با تجربه لذت‌بخشی از تست این غذای لذیذ به شهر خود برگردید! در ادامه این گزارش با معرفی چند رستوران که کباب بناب مرغوبی سرو می‌کنند همراه ما باشید:

بناب کبابی حیدر بابا 

نشانی: بناب کبابی حیدر بابا: تبریز، امام خمینی، بین پاشا و شهید رضانژاد

یکی از بهترین رستوران های تبریز که بناب‌کباب‌های خوشمزه و مرغوبی دارد، رستوران حیدربابا است. این مکان در منطقه خاوران واقع شده و خوراک‌های درجه یکی سرو می‌کند. این رستوران با دکور ساده و سنتی خود، در محیطی گرم و صمیمی از مشتریان پذیرایی خواهد کرد.

چلو کبابی امیر 

بهترین رستوران های تبریز

نشانی: تبریز، کوی سهند، کوی دانش

کبابی امیر در در کوی سهند تبریز فعالیت می‌کند و جدای از انواع کباب و آبگوشت، هلیم خوبی هم می‌فروشد. شما به مراجعه به چلوکبابی امیر می‌توانید از طعم دلچسب کباب بناب آذربایجان لذت ببرید و در کنار خانواده و دوستان‌تان حسابی شکم‌گردی کنید.

بناب کبابی علی‌بابا 

نشانی: تبریز، ارک، نرسیده به امام خمینی

اگر گذرتان به خیابان شریعتی تبریز افتاد، فراموش نکنید که حتماً به کبابی علی‌بابا بروید و از کباب بناب خوش‌طعمش لذت ببرید. این رستوران هم مانند چلوکبابی امیر، هلیم خوبی آماده می‌کند و در 24ساعت شبانه‌روز آماده پذیرایی از گردشگران است.

کلام آخر

خیلی‌ها معتقدند که شکم‌گردی بخش جدایی‌ناپذیر سفر است و بدون آن، هیجان مسافرت تا حد زیادی پایین می‌آید! جالب است بدانید که بخش بزرگی از گردشگران فقط به اشتیاق کشف طعم‌ خوراک محلی شهرها، دائماً در سفر هستند! برای همین هم آشنایی با رستوران‌های خوب شهر مقصد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند..

در این گزارش تلاش کردیم تا بهترین رستوران های تبریز را معرفی کنیم و آنها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهیم. امیدواریم با مطالعه‌ این مطلب از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

نظرات کاربران