بهترین مراکز خرید تبریز

بهترین مراکز خرید تبریز؛از الماس، جواهر تا بلور

فهرست مطالب

شهر تبریز به‌غیر از جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی، بازارهای قدیمی و مراکز خرید لوکس زیادی دارد. این شهر به‌دلیل میزبانی از آثار تاریخی، دیدنی‌های متنوع و البته طبیعت شگفت‌انگیز، از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. برای خیلی‌ها، قدم‌زدن در لابلای مغازه‌های رنگارنگ و کاوش در بهترین مراکز خرید تبریز یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر است؛ به‌همین سبب در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک، به معرفی مراکز خرید معروف شهر تبریز می‌پردازیم.

پاسپورت دومینیکا

اگر برای شما هم بازدید از بازارهای سنتی یا لوکس شهر تبریز جذابیت دارد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بازار بزرگ تبریز

بهترین مراکز خرید تبریز

این بازار از وسیع‌ترین و پویاترین بازارهای تاریخی ایران محسوب می‌شود که با بیش از 5000حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه، ۳۵ سرا، ۱۱ دالان، ۹ مدرسه، ۲۰ مسجد و کاروان‌سرا سال‌هاست که به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سال ۱۳۵۴ شمسی بازار بزرگ تبریز در میان آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان قسمتی از جاده ابریشم و بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده دنیا در لیست میراث جهانی یونسکو ماندگار شد.

آنطور که کارشناسان می‌گویند، دقیقاً نمی‌شود قدمت بازار تبریز را مشخص کرد؛ اما از قرن چهارم ه.ق به این‌طرف، جهانگردان بسیاری این بازار را ستایش کرده‌ و در سفرنامه‌های خود اطلاعات خوبی پیرامون آن نوشته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید، شهر تاریخی تبریز در مسیر راه ابریشم قرار داشت و همین مساله سبب رونق خوب بازار تبریز شده بود. بازار بزرگ همواره یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری آن دوران محسوب می‌شد و دروازه‌های این مرکز عملاً به‌عنوان ورودی شهر عمل می‌کردند.

بخش بیرونی بازار به ساختمان‌های معمولی شباهت دارد و با بافت شهری تبریز کاملاً هماهنگ است؛ اما درون آن به‌دلیل چینش آجری و سفالی پیوسته، طاق‌های مرتفع، دریچه‌های هوای گنبدها و دیوارهای ضخیمی که برای حفظ حرارت ساخته شده‌‌اند، معماری منحصربه‌فرد و متمایزی از دیگر بناهای شهری دارد.

بازار سرپوشیده تبریز با معماری سنتی، دیوارهای آجری قدیمی، گنبدهای جذاب آجری‌شکل و درهای قهوه‌ای رنگی که از چوب‌ اصیل ساخته شده‌اند، یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

شما در این بازار می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی و تماشای معماری شگفت‌انگیز ایرانی، کالاهای جذابی بخرید و به‌عنوان سوغات تبریز به خانه ببرید. دست‌سازه‌های چرمی، انواع پارچه، فرش‌های دست‌بافت و تابلو فرش‌های نفیس، طلا و جواهر، گیاهان دارویی، ادویه‌جات، خشکبار و .. از بهترین کالاهای موجود در بازار سنتی تبریز هستند.

نشانی: منطقه بازار، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان مطهری 

ساعت کار: ۱۰ صبح تا 5 عصر

مرکز خرید لاله پارک

مرکز خرید لاله پارک

مجموعه لاله پارک یکی از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید تبریز به‌حساب می‌آید. این مرکز با حدود ۴۳,۰۰۰ متر زیربنا، در بهمن ماه ۱۳۹۱ در قامت فاز نخست «مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی لاله پارک» به بهره‌برداری رسید.

مرکز خرید لاله پارک از نظر وسعت، موقعیت مکانی و دسترسی محلی، از بزرگ‌ترین طرح‌های تجاری و تفریحی در تمام ایران است. این مجموعه یک مرکز اقامتی هم دارد که در تیر ماه  ۱۳۹۵ با نام «هتل لاله پارک» شروع به کار کرد و یکی از شعب «هتل‌های زنجیره‌ای کایا» کشور ترکیه محسوب می‌شود.

در این مرکز خرید شیک و مدرن، ۱۲۶ واحد تجاری در ۶ طبقه فعالیت می‌کنند. شما با سر زدن به این مغازه‌ها می‌توانید کالاهایی مانند انواع پوشاک، روسری و شال، کیف و کفش، سیسمونی کودک، ملزومات آرایشی و بهداشتی، کتاب و نوشت‌افزار، دست‌سازه‌های چرمی، آویزهای تزئینی مثل ساعت، عینک، بدلیجات و زیورآلات، عطاری ، لوازم‌خانگی، وسایل تزیینی، لوازم ورزشی، کالای خواب و مبلمان، فرش و تابلو فرش، تلفن همراه و لوازم جانبی، اسباب ‌بازی، انواع مختلف طلا و جواهر، صنایع دستی تبریز، آجیل و خشکبار را خریداری کنید.  

مجتمع لاله پارک به امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم مجهز است. به‌عنوان نمونه می‌توان از هایپرمارکت هایپرمی با ۵,۳۰۰ متر مساحت در طبقه منفی یک، پارک شادی کودکان با ۱,۴۰۰ متر مساحت در طبقه دوم، پردیس سینمایی با چهار سالن مجزا در طبقه یک، فودکورت با غذاهای متنوع و لذیذ ایرانی و بین‌المللی، خوراک دریایی، غذاهای معروف کشور ترکیه‌، انواع کباب، ساندویچ‌ها و برگرهای مرغوب، غذاهای فست‌فودی، چند مدل استیک و سوخاری، بستنی و … در طبقه سوم نام برد. در هنگام بازدید از این مرکز خرید تقریباً از تمام دنیا بی‌نیاز خواهید بود! اینجا همه‌چیز برای لذت‌بردن از یک خرید دلچسب وجود دارد و هرکجا سر بچرخانید از آتلیه مجهز عکاسی تا دفتر خدمات مسافرتی همه نوع خدماتی قابل دریافت است. 

جالب است بدانید که مرکز خرید لاله پارک تعداد ۷۰ سرویس بهداشتی تمیز و قابل استفاده دارد! این سرویس‌های بهداشتی به بخش‌های مختلف خانم‌ها، آقایان و توان‌جویان تقسیم‌بندی شده‌اند و حتی برای شیردادن به نوزاد هم فضای مخصوص وجود دارد. 4 پیاده‌روی متحرک، ۱۲ پله‌برقی، شعبه بانک، اتاق مخصوص کمک‌های اولیه در همه طبقات و پارکینگ رایگان با ظرفیت ۱,۲۰۰ خودرو از امکانات رفاهی این مجموعه به‌شمار می‌رود.

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم، تنوع و کیفیت بالای کالاها در کنار امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی مانند انواع رستوران و کافی‌‌شاپ و سرویس‌های بهداشتی، سبب شده مرکز خرید لاله پارک در صدر فهرست بهترین مراکز خرید تبریز قرار بگیرد. 

نشانی: باغمیشه، ضلع شرقی میدان فهمیده، مسیر غرب به شرق بزرگراه پاسداران، ورودی پارکینگ طبقاتی لاله پارک

تلفن تماس: ۳۶۶۰۰۷۷۷ ۰۴۱ 

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا 30:11 بامداد  | نکته: هایپرمی از 8 صبح تا ۱۰:۳۰شب باز است 

 نشانی اینترنتی: lalehpark.com 

اینستاگرام مجموعه: lalehpark_shopping_mall

مرکز تجاری و اداری ستاره باران

بهترین مراکز خرید تبریز

مرکز تجاری و اداری ستاره باران در یکی از طولانی‌ترین راه‌های ارتباطی شرق به غرب تبریز، یعنی خیابان ۲۲ بهمن ساخته شده‌است. این مجموعه یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است که با ۳,۵۰۰ متر وسعت و ۲۷,۷۵۰ متر زیربنا در 5 طبقه تجاری و ۸۰ واحد اداری در 8 طبقه فعالیت می‌کند.

تنوع اجناس در این مرکز بسیار بالاست؛ کالاهایی مانند انواع پوشاک و لباس زیر، لباس‌های مجلسی و لباس عروس، انواع مختلف شال و روسری، کیف و کفش‌های مرغوب، اسباب ‌بازی، ملزومات آرایشی و بهداشتی، بهترین برندهای عطر و ادوکلن، زیورآلاتی مثل ساعت، عینک، نقره و بدلی‌جات، طلا و جواهرات، دست‌سازه‌های چرمی، البسه ورزشی، لوازم باکیفیت خانه و آشپزخانه، مبلمان و کالای خواب، تلفن همراه و لوازم جانبی، شکلات و قهوه در مرکز تجاری و اداری ستاره باران فروخته می‌شوند. 

هنگام خرید لازم نیست نگران سر رفتن حوصله کودکان‌تان باشید؛ آن‌ها می‌توانند  در شهربازی «قلعه شادی» که حدوداً ۱,۰۰۰ متر مساحت دارد، مشغول بازی شوند و دیگر کاری به کارتان نداشته باشند! این شهربازی مجهز در طبقه دوم ستاره باران قرار دارد و یکی از شعب چندگانه شهربازی قلعه شادی است. می‌توانید مطمئن باشید که بچه‌ها عاشق فضای اینجا -که از فضای یک قلعه و وسایل داخل آن الهام گرفته شده- خواهند شد و با لوازم بازی مدرن و‌ استاندارد شهربازی سرگرم می‌شوند. از محبوب‌ترین امکانات قلعه شادی می‌توان به چرخ‌وفلک، استخر لبریز از توپ، قطار مخصوص کودک، ماشین‌های کوبنده، کشتی شناور صبا، فوتبال‌دستی، ایرهاکی، بازی‌های کامپیوتری کودکانه، عینک‌های واقعیت مجازی و گیم‌نت اشاره کرد.

برای آسایش بیشتر شما، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در مرکز خرید لوکس و مدرن ستاره باران وجود دارند که خستگی خرید را از تن‌تان بیرون می‌آورند. برای نمونه می‌توان به اتاق ویژه مادر و کودک، نمازخانه، ۶ آسانسور، ۱۲ پله‌برقی، سرویس بهداشتی مخصوص بانوان، آقایان و توان‌جویان،  هایپرمارکت در طبقه منفی یک، فودکورت در طبقه سوم که با انواع غذاهای ایرانی، ترکیه‌ای و فست‌فود از میهمانان پذیرایی می‌کند، پردیس سینمایی مجهز در طبقه سوم و چهارم، اتاق فرار یا همان اسکیپ روم در طبقه دوم و -از همه مهم‌تر- پارکینگ اختصاصی در طبقه منفی یک) اشاره کرد.

نشانی: نصف راه، مسیر شرق به غرب بلوار ۲۲ بهمن، نرسیده به میدان جهاد، کوچه ستاره باران 

تلفن تماس: ۳۴۴۱۰۴۴۱ ۰۴۱ 

 ساعت کار: ۱۰ صبح تا 10 شب 

نشانی اینترنتی: lalehpark.com 

اینستاگرام مجموعه: setarehbarancomplex

مرکز خرید اطلس

بهترین مراکز خرید تبریز

مرکز خرید اطلس که در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌است به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید تبریز شناخته می‌شود. از آنجا که هر چهار طرف این مجموعه به خیابان راه دارد، چهار ورودی مجزا در مرکز تجاری اطلس تعبیه شده‌است. 

زمین مجموعه اطلس حدوداً ۱۲,۴۰۰ متر مساحت دارد که۳,۶۰۰ متر آن زیربنا و الباقی به فضای سبز و امکانات تفریحی اختصاص یافته اًست. این مرکز خرید با 7 طبقه تجاری، 8 طبقه اداری و 3 طبقه پارکینگ، مجموعاً ۱۸ طبقه‌ دارد.

۱۵۰ واحد تجاری مرکز خرید اطلس در طبقات اول، دوم، سوم و چهارم فعالیت می‌کنند و تنوع اجناس فوق‌العاده‌ای دارند. کالاهایی مثل انواع پوشاک و البسه مخصوص بارداری، لباس مجلسی، انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، پتو و حوله، نلزومات لوکس آشپزخانه و ظروف دکوری، طلا و جواهر، دست‌سازه‌های چرمی، اسباب‌ بازی، سیسمونی کودک و نوشت‌افزار در اینجا به فروش می‌رسند.

در این مرکز اداری و تجاری هم مانند مرکز خرید لاله‌‌پارک، شهربازی قلعه شادی نمایندگی دارد و با مساحتی تقریبی ۷۰۰ متری به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

از دیگر امکانات مرکز خرید اطلس می‌توان به هایپرمارکت هایپرمی در طبقه همکف، فروشگاه‌های اختصاصی لوازم مادر و کودک در طبقه سوم که کالاهای متنوعی مثل لباس و سیسمونی کودک می‌فروشند، فودکورت در طبقه چهارم‌ با منوی باکیفیت سنتی و خانگی، غذاهای کشور ترکیه، انواع فست‌فود، ساندویچ و برگر، سالادبار و …، سالن ویژه‌ی نمایشگاه، دو آسانسور، دو پله‌برقی، سرویس‌های بهداشتی، شعبه بانک و پارکینگی با امکان قراردادن ۵۰۰ خودرو اشاره کرد.

نشانی: ولیعصر، خیابان نگین‌ پارک، انتهای خیابان همافر غربی، میدان اطلس

تلفن تماس: تلفن: ۳۳۲۴۹۰۰۱ ۰۴۱ – ۳۳۲۸۸۸۸۸ ۰۴۱

 ساعت کار: ۱۰:۳۰صبح تا ۱۰:۳۰شب 

 نشانی اینترنتی  : iranianatlas.ir 

 اینستاگرام مجموعه: atlasshoppingcenter

مجتمع تجاری تفریحی رویال

بهترین مراکز خرید تبریز

مجتمع تجاری تفریحی رویال هم یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تبریز است که در یک ساختمان پنج طبقه با ۲,۰۰۰ متر زیربنا فعالیت می‌کند. این مجموعه از یک مرکز خرید، شهربازی مسقف، کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ تشکیل شده‌است.

بیشتر از ۱۰۰ واحد تجاری در طبقات همکف و دوم مرکز خرید رویال فعال هستند. این فروشگاه‌ها کالاهای باکیفیتی عرضه می‌کنند و در زمینه انواع و لباس‌های مجلسی، کیف و کفش، اسباب ‌بازی، ملزومات آرایشی و بهداشتی، عطر، ادوکلن و زیورآلات، لوازم کادویی و کالاهای برقی فعالیت می‌کنند.

در مجتمع تجاری رویال هم مانند بهترین مراکز خرید تبریز ، حوصله کودکان سر نخواهد رفت! آن‌ها می‌توانند به طبقه سوم مجموعه بروند و در فضای ۱,۵۰۰ متری شهربازی رویال در کنار خانواده تفریح کنند. این مکان با سرگرمی‌های جذابی چون چرخ‌وفلک مخصوص کودکان، تاب کودک، فوتبال‌دستی، ایرهاکی مخصوص، انواع گیم و بازی‌های کامپیوتری، سینمای هفت‌بعدی که فیلم‌های مهیجی برای تماشا دارد، کشتی هیجان‌انگیز صبا، هواپیما، کشتی وحشت، ماشین برقی و سالن بولینگ، شما را ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

همچنین کافی‌شاپ و رستوران صوفیا در سومین طبقه مجتمع رویال با غذاهای متنوع ایرانی، فرنگی و بار سرد و گرم کافه، از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. این مرکز خرید با امکانات رفاهی نسبتاً کاملی چون یک دستگاه آسانسور، ۶ پله‌برقی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰ خودرو به بازدیدکنندگان خدمات می‌رساند.

نشانی: محله نصف راه، ضلع جنوب شرقی میدان جهاد

تلفن تماس: ۳۴۴۱۱۰۸۴ ۰۴۱

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید جواهر

بهترین مراکز خرید تبریز

اگر بخواهیم یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید تبریز را معرفی کنیم، باید سراغ «مرکز خرید جواهر» برویم که در فهرست جاذبه‌های دیدنی تبریز هم قرار دارد. پروژه احداث این مجموعه که تقریباً دو دهه قبل آغاز شده و برای سال‌ها نیمه‌کاره مانده بود؛ بالاخره سال ۱۳۹۰ در دو فاز متفاوت به اتمام رسید. 

مرکز خرید جواهر مانند یک پل معلق بالای رودخانه میدان چای ساخته شده و  بلوارهای ۲۹ بهمن و استاد شهریار را به‌ یکدیگر متصل می‌کند. جالب است بدانید این مرکز خرید تنها «پل پاساژ» در شهر تبریز یا حتی تمام شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

کاربری‌های متنوعی برای این مجموعه درنظر گرفته شده‌است؛ مرکز تجاری جواهر خدمات گوناگون رفاهی، تفریحی و تجاری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و باتوجه به موقعیت جغرافیایی و حضور در یکی از مناطق مهم گردشگری تبریز، نقش ویژه‌ای در دادوستد مردم و رفع نیازهای آن‌ها ایفا می‌کند.

این مرکز مانند یک پل طراحی شده است و واحدهای فروشگاهی در دو طرف آن قرار دارند. مرکز خرید جواهر با ۶۰ واحد تجاری، کالاهای متنوعی مثل انواع پوشاک، شال و روسری، کیف و کفش، ملزومات آرایشی و بهداشتی، عطر، ادوکلن و زیورآلات، طلا و جواهر، لوازم آشپزخانه، دکوری و لوازم ورزشی عرضه می‌کند. شما می‌توانید در این مرکز با قیمت‌های مناسبی خرید کنید و به‌‌عنوان سوغات تبریز همراه خود ببرید.

یک رستوران با ۸۷۰ متر مساحت، فست‌فود با غذاهای مناسب، شهربازی ۵۰۰ متری برای بازی کودکان، فرهنگسرا به‌ وسعت ۱,۱۰۰ متر مربع، یک کافی‌شاپ جمع‌وجور ۱۰۰ متری، پله‌برقی و آسانسور از امکانات مرکز خرید جواهر محسوب می‌شوند.

نشانی: بلوار استاد شهریار غرب به شرق، بعد از چهارراه آبرسان 

مرکز خرید الماس 

مرکز خرید الماس 

زیر پل کابلی شهر تبریز با «مرکز خرید الماس» مواجه خواهید شد که برای راحتی شهروندان و برآورده کردن نیاز عمومی مردم مناطق اطراف ساخته شده‌است.

مجتمع الماس تقریباً ۱۳,۰۰۰ متر وسعت دارد که ۷,۵۰۰ متر آن به سالن شماره یک اختصاص دارد؛ این بخش برای فروش میوه، سبزیجات و محصولات خوراکی درنظر گرفته شده‌است. سالن شماره دو مجموعه به‌عنوان مرکز فروش پوشاک فعالیت می‌کند و مجهز به کافی‌شاپ و رستوران با توانایی پذیرش میهمان در محوطه‌ی باز جلوی کافی‌شاپ است. پارکینگ مرکز خرید الماس در طبقات پایینی واقع شده و می‌تواند 250 خودرو را درون خود جا بدهد.

 محوطه‌سازی زیبا و فضای سبز دل‌انگیز این مجموعه با ۲,۰۰۰ متر مساحت، زیبایی مجتمع را دوچندان کرده و بر جذابیت آن افزوده است. جالب است بدانید که این مرکز تجاری تا همین امروز هم کامل نشده و تمام ظرفیت آن به بهره‌برداری نرسیده‌است.

نشانی بزرگراه توانیر شمال به جنوب، جنب پل کابلی شهیدان خانلی 

مرکز تجاری بلور 

بهترین مراکز خرید تبریز

«برج بلور» یکی از بهترین مراکز خرید تبریز و مکان‌های دیدنی این شهر است که به صورت تجاری، اداری و خدماتی فعالیت می‌کند. این ساختمان ۲۵ طبقه دارد و یکی از بلندترین برج‌های تبریز به‌حساب می‌آیدجالب است بدانید که فقط سه طبقه از بنا به مرکز خرید اختصاص یافته و طبقات دیگر به قسمت‌های مختلف اداری و سالن‌های همایش واگذار شده‌است.

هنگام بازدید از برج بلور می‌توانید کالاهای متنوعی مثل انواع پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، ملزومات آرایشی و بهداشتی، عطر، ادوکلن و بدلی‌جات، محصولات ورزشی، طلا و نقره، ساعت، عینک، لوازم تزیینی و کادویی، لوازم‌ خانه، اسباب ‌بازی و… را تهیه کنید. چهار سالن برای برگزاری مراسم و پذیرایی، فودکورت در طبقه چهارم و و رستوران گردان در طبقه آخر از امکانات رفاهی این مرکز خرید محسوب می‌شوند.

نشانی: فلکه دانشگاه، آبرسان، مسیر غرب به شرق بلوار ۲۹ بهمن، خیابان دانشگاه 

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

اینستاگرام مجموعه: blourtower

مرکز خرید برج شهر

مجموعه تجاری برج شهر، یکی از بهترین مراکز خرید تبریز و از مشهورترین مکان‌های این شهر است که سال ۱۳۸۸ در ۱۴ طبقه افتتاح شد. معماری چشم‌نواز و فروشگاه‌های متنوع این مجتمع، هرساله بازدیدکنندگان زیادی را سمت خود می‌کشاند. فضای داخلی برج شهر به‌شکل مارپیچ ساخته شده‌است؛ سطح شیب‌دار راهروهای مجموعه سبب می‌شود تا هم‌زمان با راه رفتن در بین فروشگاه‌ها، در یک مسیر مارپیچی به طبقات بالاتر برسید.

این مرکز خرید از 4 طبقه تجاری، ۶ طبقه اداری، 1 طبقه که کاملاً به فودکورت اختصاص یافته، 1 طبقه شهربازی و 2 طبقه پارکینگ تشکیل شده‌است. بیشتر از ۶۵ واحد مغازه در این مرکز مشغول به فعالیت هستند و انواع متنوعی از کالاهای پرطرفدار مانند پوشاک بانوان و آقایان، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، زیورآلات، طلا و جواهرات، لوازم ورزشی، لوازم سیسمونی و پوشاک کودک، لوازم‌خانگی و لوازم تزیینی را به فروش می‌رسانند. همچنین از امکانات رفاهی مرکز خرید برج شهر تبریز، باید از کافی‌شاپ، رستوران، هایپرمارکت، نمازخانه و یک پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو نام برد.

نشانی: مسیر شرق به غرب بلوار ۲۹ بهمن ، قبل از فلکه دانشگاه 

ساعت کار: ۱۰:۳۰صبح تا ۱۰:۳۰شب 

مرکز خرید رشدیه 

بهترین مراکز خرید تبریز

مرکز خرید رشدیه که با هرم شیشه‌ای آبی‌رنگ از ساختمان‌های دیگر شهر متمایز می‌شود، یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است. این مجتمع تجاری سه‌ طبقه دارد و در مساحتی تقریباً ۲,۰۰۰ متری با ۲۵۰ واحد تجاری فعالیت می‌کند.

این مرکز به‌ فروش پوشاک مجلسی زنانه شهرت دارد. هرچند شما می‌توانید با سر زدن به مجتمع تجاری رشدیه، از کالاهایی چون پوشاک بانوان، شال و روسری، کیف و کفش زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات، لوازم جانبی موبایل و کالای خواب بازدید کنید.

مرکز خرید رشدیه به طراحی زیبا و منحصربه‌فرد خود مشهور است.  فست‌فود، کافی‌شاپ و مکانی که برای استراحت گردشگران ساخته شده‌است در بخش زیرین هرم قرار دارند و عموم مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شما بعد از تجربه یک خرید عالی در این مرکز، می‌توانید با خوردن یک فنجان نوشیدنی گرم یا صرف یک وعده غذایی خستگی را از خود دور کنید. علاوه‌بر این، مجتمع رشدیه از امکاناتی مانند شهربازی کودکان، سیستم اعلان و اطفای خودکار حریق، تهویه مطوع، پله‌برقی، سرویس بهداشتی و پارکینگ ۴۰۰ نفره برخوردار است.

نشانی: شهرک رشدیه، بلوار کوهسار 

تلفن تماس: ۶۶۶۶۲۳۱ ۰۹۱۴ – ۰۱۰۱۸۵۷ ۰۹۱۴ 

ساعت کار: از ۱۰:۳۰ صبح تا 2:۳۰ عصر و 4:۳۰ عصر تا 10:30 شب 

اینستاگرام مجموعه: markazkharide_roshdiyetabriz 

مرکز خرید والمان

مرکز خرید والمان

در بین بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید تبریز نام مجتمع تجاری والمان هم دیده می‌شود که در بخش مرکزی شهر و در خیابان شریعتی واقع شده‌است. پروژه ساخت این مجموعه و پارکینگ طبقاتی آن، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و روش‌های پیشرفته در سال ۱۳۸۸ شروع شد. مرکز خرید والمان تجهیزات امنیتی و سیستم حفاظتی منحصربه‌فردی دارد و فضای امن و مناسبی را برای بازدیدکنندگان و کارکنان مجموعه فراهم کرده‌است.

ابتدا فاز یک این مجموعه در قسمت شرقی خیابان شریعتی به‌شکل بازار زیرزمینی در طبقات منفی یک و منفی دو به بهره‌برداری رسید؛ سپس فاز دوم در ضلع غربی خیابان و در ادامه‌ی پارکینگ طبقاتی والمان ساخته شد.

در بازدید از این مرکز محصولات متنوعی به چشم‌تان می‌خورد که بسته به نیاز خود می‌توانید از آنها خریداری کنید. انواع پوشاک و لباس زیر، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزئینی مثل عینک، ساعت و بدلیجات، اسباب‌ بازی، محصولات چرمی، لوازم و سازهای موسیقی، وسایل خانه و آشپزخانه، انواع دکوری، کادویی و همچنین گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی در فروشگاه‌های مرکز خرید والمان فروخته می‌شوند. 

فاز اول و فاز دوم مجموعه توسط یک تونل زیرگذر به یکدیگر وصل شده‌‌اند؛ فاز اول ۷۰ واحد تجاری دارد و مجهز به یک پارکینگ طبقاتی است که ۳۰۰ خودرو در آن جا می‌شوند. فاز دوم هم با ۳۳۰ واحد تجاری، یک هایپرمارکت ۶۰۰۰ متری، رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ طبقاتی وسیع با ظرفیت 1000 خودرو به بازدیدکنندگان خدمات می‌رسانند.

نشانی: محله بارون آواک، خیابان والمان، بین خیابان شریعتی و مستشار  

مجتمع تجاری پردیس

بهترین مراکز خرید تبریز

مرکز خرید پردیس در خیابان پیاده‌راه تربیت قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است؛ این مجموعه در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. ترکیب معماری مدرن و نماسازی سنتی همسان با بافت تاریخی شهر به‌همراه دسترسی راحت از سه سمت شرقی، غربی و شمالی جزو نکات مثبت مجتمع تجاری پردیس محسوب می‌شود. 

این مجتمع بیش از ۲,۵۰۰ متر مساحت دارد و مجموعاً با ۱۶۵ واحد تجاری در سه طبقه از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. ۵۵ واحد فروشگاهی در هر طبقه این مجموعه قرار دارد که مشهورترین برندهای پوشاک ایرانی و خارجی را عرضه می‌کنند. با مراجعه به مرکز خرید پردیس می‌توانید انواع پوشاک، شال و روسری، کیف و کفش‌های مرغوب، ملزومات آرایشی و بهداشتی و لوازم ورزشی باکیفیت را خریداری کنید. 

تنوع بالا و مرغوبیت اجناس مرکز خرید پردیس، سبب شده تا مشتریان زیادی همه روزه از این مجموعه بازدید کنند. 2 آسانسور مدرن و مجهز شیشه‌ای به‌همراه 4 پله‌برقی از امکانات رفاهی مجتمع تجاری پردیس محسوب می‌شوند.

میلاد نور ولیعصر

مجتمع تجاری میلاد نور ولیعصر هم در فهرست بهترین مراکز خرید تبریز قرار می‌گیرد و جزو مناطق گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این مرکز خرید سال ۱۳۹۳ با ۷۸ واحد مغازه و یک پارکینگ دوطبقه، افتتاح شد.

در این مجموعه اجناس متنوعی چون انواع پوشاک و لباس زیر، کت و شلوار، کیف و کفش، کتانی و لباس ورزشی، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، دست‌سازه‌های چرمی، طلا و جواهر، وسایل خانه و آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی برای فروش موجود است. 

همچنین مرکز خرید میلاد نور از تجهیزات رفاهی و تفریحی جذابی بهره می‌برد که از میان بهترین‌شان می‌توان به کافی‌شاپ و فست‌فود، شهربازی مجهز، سالن بولینگ، سرویس بهداشتی ویژه بانوان، آقایان و توان‌جویان و پارکینگ دو طبقه با ظرفیت ۳۵۰ خودرو اشاره کرد. 

نشانی: ولیعصر، مسیر غرب به شرق خیابان مخابرات، بعد از فلکه مخابرات 

تلفن تماس: ۳۳۲۶۰۱۳۰ ۰۴۱

ساعت کار: ۱۰ صبح تا 10 شب

نشانی اینترنتی: miladenoormall.ir

اینستاگرام مجموعه: miladenoorevaliasr

مرکز خرید ستاره امید

مرکز خرید ستاره امید

در برج‌های سه‌قلوی ۲۰، ۲۲ و ۲۴ طبقه امید، یک مرکز خرید جذاب وجود دارد که با نام «ستاره امید» شناخته می‌شود. در این مجموعه حدوداً ۱۰۰ واحد تجاری فعالیت می‌کنند که انواع متنوعی از محصولات باکیفیت ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب می‌فروشند.

از آنجا که ستاره امید در نزدیکی جاذبه تماشایی «پارک ائل‌گلی» قرار دارد، شما می‌توانید در راه بازگشت از ائل‌گلی از این پاساژ بازدید کنید. در این مکان اجناس باکیفیتی مانند انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، اسباب ‌بازی، چمدان، بدلیجات و نقره، طلا و جواهر، کالای خواب، لوازم موسیقی، کالاهای الکترونیکی و لوازم خانه و آشپزخانه ارائه می‌شوند.

نشانی: کوی سهند، مسیر شمال به جنوب بزرگراه ائل گلی ، نرسیده به کوی سهند 

تلفن تماس: ۳۳۸۱۲۸۰۹ ۰۴۱

اینستاگرام مجموعه: _Setareh Omid@

پیاده‌راه تربیت

بهترین مراکز خرید تبریز

جالب است بدانید که پیاده‌راه تربیت از قدیمی‌ترین خیابان‌های تبریز است و در قدیم‌الایام قسمتی از جاده ابریشم محسوب می‌شد. این منطقه ورودی جذاب و شگفت‌انگیزی دارد که با نام «درب نوبر» شناخته می‌شود؛ این ورودی تاریخی درواقع یک دروازه‌‌ی قدیمی است که در سده چهارم شمسی ساخته شده‌است.

خیابان تربیت حدوداً یک کیلومتر طول دارد و تقریباً یک قرن از افتتاح آن می‌گذرد؛ محله تربیت که دو نقطه بااهمیت تبریز -دروازه نوبر و دیک‌باشی- را به هم متصل می‌کند، به نام شهردار آن دوران تبریز «محمد علی تربیت» نام‌گذاری شده‌است. 

پیاده‌راه بخشی از خیابان تربیت به‌شمار می‌رود که عبورومرور ماشین‌ها در آن ممنوع است و به‌عنوان یک معبر زیبا و سنگ‌فرش شده فعالیت می‌کند. در این مکان برای استراحت گردشگران مبلمان شهری وجود دارد که می‌توانید روی آنها بنشینید و اندکی استراحت کنید.

این خیابان تاریخی همه‌چیز برای گشت‌وگذار دارد و می‌شود بدون احساس خستگی ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کرد. از ساختمان‌های قدیمی و مغازه‌های جذاب تا کافه و رستوران‌های معروفی که در خیابان تربیت تبریز وجود دارند، این مکان را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تبریز تبدیل کرده‌اند.

شما هنگام بازدید از این خیابان می‌توانید به فروشگاه‌های رنگارنگ پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات چرمی، پارچه، بدلیجات، خرازی و… سر بزنید و لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

در سال‌های گذشته سازمان زیباسازی شهرداری تبریز دست به‌کار شد و برای احیای مشاغل سنتی، مجسمه‌های جذابی مانند مرد آرایشگر، بستنی‌فروش، عکاس، چاقوساز، پینه‌چی و فرش‌فروش را در محوطه پیاده‌راه تربیت نصب کرد. از مکان‌های دیدنی این خیابان می‌توان به بازارچه شیشه‌گرخانه و مسجد سنتی شعبان نام برد.

نشانی: بین خیابان امام و خیابان جمهوری 

پیاده‌راه شهریار 

پیاده‌راه شهریار 

پیاده‌راه شهریار یا به‌قول مردم محلی: «سنگ‌فرش ولیعصر»، یکی از بهترین مراکز خرید تبریز محسوب می‌شود که مرکز فروش پوشاک در این شهر است. این مکان به‌دلیل ارائه اجناس متنوع و قیمت‌های مناسب، نزد شهروندان تبریزی و گردشگران حسابی محبوب است.

شما می‌توانید با پیاده‌روی در خیابان شهریار از انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه بازدید کنید. همچنین مغازه‌های لوازم سیسمونی، لباس عروس، کیف و کفش، شال و روسری، ساعت، طلا و جواهر، لوازم‌خانگی، لوازم کادویی و آجیل و خشکبار هم در پیاده‌راه شهریار فعالیت می‌کنند که برای خرید سوغاتی تبریز مناسب هستند. اگر از قدم زدن و تماشای ویترین فروشگاه‌‌ها خسته شدید، در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های‌ این پیاده‌راه نشینید و با یک فنجان چای داغ از خود پذیرایی کنید. 

نشانی: خیابان شهریار، بین خیابان مخابرات و فلکه بزرگ ولیعصر 

کلام آخر

تبریز از آن شهرهایی‌ است که اگر چندین مرتبه هم از آن بازدید کنید، باز هم چیزهای زیادی برای تماشا دارد. تبریز شگفت‌انگیز با خانه‌های قدیمی، جاذبه‌های تاریخی و البته ائل‌گلی و کندوان، خاطران خوشی را برایتان رقم می‌زند. درهرحال با گذشت چند روز از سفر، احساس خواهید کرد که بدون خریدکردن و بازارگردی مسافرت‌تان چیزی کم دارد.

اگر عاشق پیاده‌روی در بازارهای سنتی هستید یا از گردش در مراکز خرید لوکس و مدرن لذت می‌برید، در این مطلب بهترین مراکز خرید تبریز را معرفی کردیم تا  برنامه‌ریزی راحت‌تری داشته‌باشید و خاطرات شیرینی در این شهر تاریخی بسازید!

نظرات کاربران