بونات بولانگ (Bunut Bolong)
1 اردیبهشت 1402
بالی

بالی به چی معروفه؟ از بونات بولانگ تا جنگل میمون!

بالی به چی معروفه؟ بالی جزیره‌ای شگفت‌انگیز در اندونزی با معابد، کوه‌های آتشفشانی، صخره‌های مرجانی، سواحل زیبا و مزارع برنج سرسبز است که هر مسافری قصد دارد آن را کشف کند. موج‌سواران از این جزیره به خاطر موج‌های افسانه‌ای آن بازدید می‌کنند، کوهنوردان برای صعود به قله‌های آتشفشانی و کاوش در آبشارهای زیبا به بالی می‌آیند و دوچرخه‌سواران برای دوچرخه‌سواری از میان فضای سرسبز مزارع برنج به جزیره سفر می‌کنند. بازارهای سنتی، معابد قدیمی، ویلاهای ساحلی، اقامتگاه‌های جنگلی و آب گرم‌های درمانی از دیگر جذابیت ‌های بالی در سفر هستند که گردشگران را به جزیره می‌کشاند. بنابراین، اگر برای تعطیلات خود به بالی می‌روید، انتظار سفری جذاب و هیجان‌انگیز را با تفریحاتی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، داشته باشید. 

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

سافاری بالی و پارک دریایی در تور بالی

Bali Safari

یکی از بهترین تفریحات جزیره بالی که تمام سنین با آن سرگرم خواهند شد. این پارک حیات‌وحش و سافاری در جزیره جیانیار واقع شده و دارای پارک آبی، زمین بازی و سالن تئاتر است. از دیدنی‌های این پارک حیات‌وحش، پارک کوچک گانشا با مجسمه‌ای عظیم از خدای سرفیل گانشا است. در این پارک با فیل‌هایی که در حال حمام کردن هستند مواجه خواهید شد. همچنین معبدی به نام پورا سافاری در پارک وجود دارد که مردم هندو دارما در آن عبادت می‌کنند. 

آدرس: Jl. Profesor Jl. Prof. Dr. Ida Bagus Mantra No.km 19,8, Serongga, Kec. Gianyar, Kabupaten Gianyar, Bali 80551, Indonesia

سایت: https://www.balisafarimarinepark.com/

بالی به چی معروفه؟ بونات بولانگ (Bunut Bolong)

یکی از جاذبه های دیدنی بالی که حتما باید از آن دیدن کنید، Bunut Bolong است. Bunut Bolong یک درخت بانیان است که چند قرن قدمت دارد و دارای تنه توخالی است که به عنوان یک تونل عمل می‌کند. این درخت قدیمی جاذبه‌ای طبیعی و منحصربه‌فرد در در دهکده بت‌نشین Manggisari در Jembrana است. بازدید از این درخت رایگان بوده و می‌توانید عکس‌های جذابی با آن به ثبت برسانید. در نهایت می‌توانید از دست‌فروشان کنار جاده کلی سوغاتی کوچک و دست‌ساز بخرید.  

آدرس:  Desa Manggisari, Manggissari, Kec. Pekutatan, Kabupaten Jembrana, Bali 82262, Indonesia

تاب بالی از جاذبه‌های دیدنی بالی

یکی از جذابیت های بالی در سفر که جزیره بیشتر با آن شناخته می‌شود، تاب بالی است. مکانی که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های زیادی از آن دیده می‌شود و تقریباً تبدیل به مکانی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی شده است. بر روی تاب بالی که بنشینید با منظره جنگل به سمت آسمان می روید، اوج هیجان و آدرنالین را تجربه خواهید کرد و زیباترین عکس‌ها را به ثبت خواهید رساند. این جاذبه روزانه تا ساعت 5 بعدازظهر باز بوده و بخشی از یک پارک موضوعی است که در آن می‌توانید در تورهای مختلف مانند رفتینگ و یک تور عاشقانه با یک فولکس واگن قدیمی شرکت کنید.

ساعت کار: روزانه 8 صبح تا 5 بعدازظهر

آدرس: Jl. Dewi Saraswati No.7, Bongkasa Pertiwi, Kec. Abiansemal, Kabupaten Badung, Bali 80352, Indonesia

سایت: https://realbaliswing.com/

اوبود 

اوبود 

اوبود در فهرست بهترین مناطق گردشگری جزیره در تور بالی قرار دارد. این شهر بین مزارع برنج در جیانیار قرار گرفته و به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری مهم در بالی با بیشترین موزه‌ها و گالری‌های هنری فعالیت دارد. برخی از بهترین کارهایی که می‌توان در این منطقه انجام داد پیاده‌روی در امتداد ریج کامپوهان، بازدید از معبد عجیب پورا تامان ساراسواتی، آشنایی با فرهنگ نساجی و لذت بردن از گشت‌وگذار در جاذبه‌هایی مانند موزه رودانا، گوا گاجه و موزه هنر آگونگ رای است.

سمینیاک محله‌ای دیدنی در تور بالی

یکی از تفریحات جزیره بالی برای عاشقان دریا، سواحل آن است. یکی از بهترین مناطق با سواحل و اقامتگاه‌های مجلل، سمینیاک در انتهای جنوبی جزیره است. سمینیاک با هتل‌ها، ویلاهای ساحلی و اسپاهای مجلل بهترین منطقه برای یک تفریح لاکچری است. ساحل بکر و سفید سمینیاک و معبد مسحورکننده Pura Petinget در این منطقه بهترین مکان برای گشت در جزیره است. 

بالی به چی معروفه؟ رقص کچاک

رقص کچاک یک رقص باشکوه و سنتی و از جذابیت های بالی در سفر است که اغلب در معبد Uluwatu اجرا می‌شود. کچاک یک رقص آتش باستانی است که داستانی از رامایانا را به تصویر می‌کشد و به شیوه‌ای دراماتیک اجرا می‌شود. بچه‌ها عاشق تماشای شخصیت هانومان هستند و مطمئناً از تماشای این رقص شگفت‌انگیز لذت خواهید برد علاوه بر این، از داخل معبد مناظر وسیع غروب خورشید چشم‌تان را خیره می‎کند. 

ساعات کار: هر روز 18 الی 19 

قیمت: 10 دلار

آدرس: Kecak dance, Uluwatu Temple, Pecatu, South Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

ساحل کوتا

Kuta Beach

یکی از زیباترین سواحل بالی، ساحل کوتا است. جذابیت این ساحل در تور بالی به دلیل بازدید تعداد زیادی از موج‌سواران و کوله‌گردهایی که در هنگام سفر در جنوب شرقی آسیا به کاوش آن می‌پرداختند، است. امواج ملایم و شن‌های نرم، کوتا را به ساحلی ایده‌آل برای یادگیری و تمرین موج‌سواری تبدیل کرده است. علاوه بر موج‌سواران، علاقه‌مندان به یوگا، دونده‌ها و گروه‌هایی از بازدیدکنندگان که والیبال و فوتبال بازی می‌کنند اغلب در ساحل دیده می‌شوند. 

آدرس: Kuta Beach, Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia Kuta 80361, Indonesia

بازار هنری اوبود از جذابیت‌های سفر به بالی

بازار هنری اوبود یکی از تفریحات جزیره بالی است که علاوه‌بر گشت‌وگذار می‌توانید آثار هنری جالبی را خریداری نمایید. این بازار محلی مصنوعات نفیسی که توسط هنرمندان بالی خلق شده‌اند را به فروش می‌رساند. چیزهای شگفت‌انگیزی مانند مجسمه، تی‌شرت‌های رنگارنگ، کیف‌های حصیری زیبا، اکسسوری، کلاه و سوغاتی‌های کوچک. بنابراین، هنگام گذراندن تعطیلات در بالی، بازدید از بازار هنری اوبود ضروری است.

آدرس: Ubud Art Market, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

بالی به چی معروفه؟ کوه باتور

کوه باتور آتشفشانی فعال در قسمت شمال غربی جزیره است. در منطقه باتور یک دریاچه شگفت انگیز، معبد اولون دانو باتور، تویا بونگکا و تعدادی چشمه آب گرم برای بازدید وجود دارد که همگی جزئی از جذابیت های بالی در سفر هستند. صبح زود برای پیاده‌روی یا کوه‌نوردی به سمت باتور حرکت کنید تا در فاصله 10 صبح تا 3 بعدازظهر عکس‌های خیره‌کننده‌ای از باتور بگیرید و از طبیعت سبز و زیبای بالی لذت ببرید.

ساعت کار: 24 ساعت 7 روز هفته

هزینه: 20 دلار

آدرس: Mount Batur, South Batur, Kintamani, Bangli Regency, Bali, Indonesia

سایت: https://au.hotels.com/go/indonesia/mount-batur-volcano

غار فیل از جاذبه های دیدنی بالی (Goa Gajah) 

Goa Gajah

یکی از جاذبه های دیدنی بالی، مکانی تاریخی به اسم “غار فیل” در نزدیکی منطقه اوبود است. گواگاجه در قرن نهم ساخته شده و تصاویری از چهره‌های خشن روی سنگ‌های آن حک شده و اعتقاد مردم محلی براین است که تصاویر ارواح شیطانی را فراری می‌دهند. در کنار تصاویر حکاکی، مجسمه‌ای از گاناش نیز داخل معبد وجود دارد. 

ساعت کار: 24 ساعت 7 روز هفته

هزینه: 2 دلار

آدرس: Goa Gajah, Ubud, Bali, Indonesia

فرهنگ غنی بالی

فرهنگ بالی در سرتاسر جهان مشهور است. این جزیره به خاطر فرهنگ و سنت‌های دیرینه اندونزیایی خود شهرت دارد. بخشی از این فرهنگ که از جذابیت های بالی در سفر برای گردشگران به حساب می آید مجسمه سازی، رقص و نمایش‌های محبوب جزیره است که می‌توان معابد باشکوه و هنرمندان باستعدادی را در این زمینه‌ها حتی در مناطق روستایی بالی نیز یافت و تحت تاثیر اشکال هنری نقاشی‌ها، مجسمه‌سازی ها، منبت‌کاری‌های روی چوب و هنرهای نمایشی مردم محلی قرار گرفت. 

بالی به چی معروفه؟ نقره در سلوک

روستای سلوک در بالی با صنایع‌دستی شگفت‌انگیزش، نقره معروف است. در این روستا صنعت‌گرانی را در مغازه‌ها و خانه‌ها خواهید یافت که زیباترین جواهرات را از نقره درست می‌کنند و این مهارت را نسل به نسل به ارث برده‌اند. در تور بالی بازدید از روستای سلوک را از دست ندهید، شاید توانستید جواهرات نقره دلخواه‌تان را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. 

مزارع برنج

Rice Farms

از دیگر جذابیت های بالی در سفر، بازدید از مزارع برنج زمردی جزیره است. شالیزارهای برنج در اینجا بخش مهمی از میراث مردم هستند. سوباک که یک سیستم آبیاری سنتی بالیایی با قدمت چند صد ساله است، در اینجا یافت می‌شود. یکی از برنج‌های برجسته اینجا Jatiluwih بوده که توسط یونسکو در فهرست مناظر فرهنگی جهان گنجانده شده است. تگالالانگ دارای مزارع دیدنی برنج در سراسر یک دره وسیع است. Sidemen، Rendang، Pererenan، Papuan، مزارع برنج موندوک، و مزارع برنج سوکا از دیگر مزارع برنج محبوب در بالی هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.

معابد بالی معروف‌ترین جاذبه های دیدنی بالی

معابد باستانی در بالی جاذبه‌های برجسته ای هستند که در خط ساحلی و ارتفاعات پراکنده شده‌اند. بالی بیش از 10000 مکان مذهبی را در خود جای داده است و شما می توانید در تور بالی این معابد باشکوه را ببینید. Tanah Lot و Uluwatu ، معبد Besakih، Goa Gajah، Ulun Danu Beratan معبد، معبد Gunung Kawi، معبد Taman Ayun و معبد Batukaru برخی از معابد مسحورکننده‌ای هستند که هنگام گردش در بالی باید از آنها دیدن کنید. 

بالی به چی معروفه؟ جنگل میمون اوبود

جنگل میمون‌های اوبود، یک زیستگاه طبیعی آرام برای میمون‌های دم دراز بالی است. این پناهگاه خانه حدود 749 میمون در شش گروه مختلف است. یعنی گروه حفاظت از جنگل، گروه میشلین، گروه جلوی معبد اصلی، گروه شرقی، گروه گورستان‌ها و گروه نقطه مرکزی. روستاییان پادانگ تگال، جنگل میمون‌ها را به عنوان مرکز مهم معنوی، آموزشی، اقتصادی و حفاظتی روستا می‌دانند. پس حتما از این پناهگاه که یکی از مهمترین جذابیت های بالی در سفر است، دیدن کنید.

کلام پایانی

بالی از جزایر مسحورکننده اندونزی است که به خاطر مکان های زیبا، فرهنگ غنی، تاریخ، هنر و صنایع‌دستی، سواحل زیبا و بسیاری چیزهای دیگر شهرت جهانی دارد. بنابراین، هنگامی که در طول تعطیلات خود از بالی بازدید می‌کنید، به سراغ جذابیت های بالی در سفر بروید و هرکدام را به دقت کاوش کنید. بی شک تعطیلاتی که در بالی خواهید گذراند خاص، شگفت‌انگیز و منحصر‌به‌فرد خواهد بود. 

نظرات کاربران