جاهای دیدنی هالونگ

11 تا از بهترین جاهای دیدنی هالونگ که حتما باید ببینید!

خلیج هالونگ از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مکان ‌های دیدنی در ویتنام است. این خلیج تقریباً 2 هزار جزیره سنگی و جزیره‌های پوشیده از جنگل دارد. خلیج باشکوه هالونگ در شمال شرقی کشور ویتنام در خلیج Tonkin قرار گرفته است. باتوجه‌به شرایط طبیعی خلیج هالونگ در این منطقه جزایر بسیاری وجود دارد که مناظر زیبایی را به ارمغان آورده‌اند. سواحل بکر و دهکده‌های شناور، مناظر خیره‌کننده بی‌شمار، غارهای جادویی و ورزش‌های آبی شگفت‌انگیز را می‌توانید در این خلیج تجربه کنید. خلیج هالونگ انقدر شگفتی دارد که هر مکانی از این منطقه را در لیست بازدیدتان قرار بدهید باز هم می‌توانید مطمئن باشید در جاذبه‌ های گردشگری و مناظر باورنکردنی در انتظارتان خواهد بود. سفر در اطراف خلیج هالونگ تجربه‌ای فراموش نشدنی است؛ درحالی‌که برخی از قسمت‌های این خلیج کاملا توریستی هستند، برخی دیگر بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله جاهای دیدنی هالونگ را با هم مرور کنیم.

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

Ba Trai Dao Islets

جاهای دیدنی هالونگ

در خلیج هالونگ جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها جزایر با ترای دائو است. این جزایر در نزدیکی جزیره Cat Ba قرار دارد. ساحل زیبای این جزایر با آب‌های فیروزه‌ای درخشانی احاطه شده است. در این جزیره چندین صخره مرتفع با پوشش گیاهی متوسط وجود دارد که هرکدام از آن‌ها یک جزیره به‌شمار می‌آیند. وجود این صخره‌ها منظره جزیره را‌ متمایز و به قابل تشخیص‌ترین منظره موجود در بین جاذبه های دیدنی هالونگ تبدیل کرده است. این سه جزیره کوچک به‌عنوان «سه هلو» شناخته می‌شوند که دلیل این نام‌گذاری به یک افسانه محلی بازمی گردد. درباره این جزایر که از جاهای دیدنی هالونگ است افسانه‌ای وجود دارد که در این افسانه، یک پری تعدادی هلو از بهشت ​​می‌دزدد‌ و به زمین می‌آورد تا به ماهیگیر فقیری بدهد که عاشق پری شده و با این کار به ماهیگیر جاودانگی می‌بخشد. وقتی پادشاه بهشت ​​متوجه ماجرا می‌شود با عصبانیت، هلوها را به کوه‌هایی تبدیل می‌کند که امروز در جزایر با ترای دائو می‌بینید. به این ترتیب، پری بدبخت دیگر هرگز عشق خود را ندید. 

اگر برای گذراندن تعطیلات خود به فکر انتخاب یکی از جاذبه‌ های گردشگری هالونگ هستید؛ جزایر Ba Trai Dao بهترین گزینه است. جزایری با یک ساحل کوچک و دوست‌داشتنی که می‌توانید تعطیلات خود را در این ساحل و در میان صخره‌هایش بگذرانید. شنا در آب‌های شفاف با دیدن مناظر باشکوه اطراف برای‌ شما یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود.

Hospital Cave (Cat Ba Island)

یکی دیگر از جاهای دیدنی هالونگ، جزیره کات با یک است. در این جزیره غاری وجود دارد که در سال‌های جنگ ویتنام فضای داخلی‌اش دو کاربرد داشت؛ اولین کاربردش این بود که  خانه امنی بود برای رهبران ویت کنگ یا جبهه رهایی‌بخش ملی که سازمانی سیاسی و چریکی کمونیست در جریان جنگ ویتنام وجود داشتند و دومین کاربردش این بود که از غار Hospital Cave به‌عنوان بیمارستانی برای بیماران و مجروحان جنگ ویتنام استفاده می‌کردند و همین کاربری باعث شده که هنوز هم این نام برای این غار حفظ شود. فضای داخلی غار از فوق‌العاده‌ترین مناظری است که در مکان های دیدنی هالونگ وجود دارد. بین سال‌های 1963تا 1965 تعداد 17 اتاق مختلف در غار ساخته شد. این اتاق‌ها در سه سطح مختلف و متفاوت بنا شد؛ حتی فضای کافی برای استخر و سینما هم در آن وجود داشت. بازدیدکنندگان علاوه‌بر اینکه از تماشای معماری چشمگیر و صخره‌های غار شگفت‌زده می‌شوند، می‌توانند به سالنی قدیمی که مختص عمل جراحی بوده و امروزه با ماکت و تخت‌های بیمارستانی کامل شده است، نگاهی بیندازند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از Hospital Cave ‌ با یک تور یا راهنما همراه شوید تا درباره گذشته جذاب این غار  به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هالونگ بیشتر اطلاعاتی به دست بیاورید.

پاسپورت دومینیکا

Ti Top Island

جاهای دیدنی هالونگ ؛ Ti Top Island

در این منطقه جاذبه‌ های دیدنی ویتنام بسیار است که در بین آن‌ها باتوجه‌به شرایط طبیعی خلیج هالونگ، تعداد جزایر چشمگیر است. ازاین‌رو یکی دیگر از مکان های دیدنی ویتنام، جزیره تی توف نام دارد. این جزیره کوچک به افتخار کیهان‌نورد روسی، گرمان استفانوویچ تیتوف، نامگذاری شده است. Ti Top Island امکانات توریستی فراوانی مانند صندلی‌های روی عرشه، رستوران و بار را داراست. این جزیره با داشتن یکی از بهترین مناظر خلیج هالونگ، مکان بسیار محبوبی برای گردشگران به شمار می‌آید.‌ جاذبه اصلی تی توف، پانورامای خیره کننده‌ای است که گردشگران در قله جزیره به آن خواهند رسید. بازدیدکنندگان برای رسیدن به قله کوهی که در قلب جزیره قرار دارد باید بیش از 400  پله را طی کنند. این مسیر پلکانی از میان جنگل سرسبزی می‌گذرد که تقریباً به‌طور کامل مسیر سنگی را پوشانده است. با رسیدن به قله علاوه‌بر دیدن منظره‌ای 360 درجه از فضای اطراف، بسیاری از کشتی‌های کروز را خواهید دید که هنگام گشت‌وگذار در خلیج هالونگ در این جزیره توقف کرده‌اند. ساحل هلالی دوست‌داشتنی این جزیره یکی از جاذبه‌ های گردشگری هالونگ است که برای استراحت مناسب است و همچنین آب‌های اطراف شرایط فوق‌العاده‌ای را برای شنا و غواصی فراهم می‌کند.

Dau Go Cave

باتوجه‌به موقعیت طبیعی و جغرافیایی منطقه هالونگ در کنار جزایر فراوان، غارهای بسیاری وجود دارند که از جاهای دیدنی هالونگ برای گردشگران محسوب می‌شوند. در بین غارهایی که در این خلیج وجود دارند غار داو گو بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین غاری است که در منطقه وجود دارد. غار داو گو در جزیره‌ای به همین نام و در کنار غار تین کونگ قرار دارد. این غار دارای سه دالان عظیم خیره‌کننده است. بنابراین جای تعجب نیست که این غار را‌ غار شگفتی‌ها هم می‌نامند. Dau Go در زبان ویتنامی به معنای چوبی است. علت نامگذاری این غار این است که در سال 1288 سرلشکری در حمله مغول، نیزه‌های چوبی را در غار پنهان کرده بود که بعدها برای شکست‌دادن گروه ترکان و مغولان استفاده شد. با وارد‌شدن به این جاذبه گردشگری در هالونگ، زیبایی نورپردازی شما را مجذوب خود خواهد کرد. قندیل‌های سنگی و آهکی فراوانی را می‌بینید که به طرز چشمگیری از دیواره‌های غار بیرون زده‌اند و شکل‌های خارق‌العاده آن، طوری به نظر می‌رسد که گویی به‌تازگی از کتاب‌های افسانه‌ای کودکانه بیرون آورده شده است. بازدید از این غار شگفت‌انگیز را که یکی از جاذبه های دیدنی هالونگ است از دست ندهید.

Cat Ba National Park

جاهای دیدنی هالونگ

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی هالونگ ویتنام؛ پارک ملی Cat Ba است که تقریباً نیمی از جزیره‌ای به همین نام را پوشش می‌دهد. این پارک ملی دارای مناظر و اکوسیستم‌های مختلف و متنوعی است که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. ازآنجایی‌که این پارک ملی همه امکانات طبیعی از کوه‌های سنگی و جنگل‌های سرسبز گرفته تا حرا و آب‌های دریایی را در بر می‌گیرد، تنوع زیستی زیادی را شامل می‌شود. این منطقه بیش از 1500 گونه جانوری و گیاهی دارد. علاوه‌بر این‌ها، این منطقه زیستگاه 160 گونه پرنده و 20 نوع پستاندار است که در هنگام بازید از منطقه می‌توانید آن‌ها را ببینید. میمون‌های لنگور سر طلایی یکی از در معرض خطرترین پستانداران روی زمین است که در این مکان دیدنی در هالونگ زندگی می‌کند. همچنین پیاده‌روی در اطراف پارک Cat Ba فعالیتی لذت‌بخش خواهد بود. اگر می‌خواهید درباره طبیعت عجیب و بکری که در این پارک ملی وجود دارد، بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با یک راهنمای محلی در این پارک که یکی از جاذبه های دیدنی ویتنام است گردش کنید.

Cua Van Floating Village

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌ های دیدنی هالونگ که شما در سفر به ویتنام به آن می‌رسید، کوا وان است. روستای ماهیگیری بسیار جذابی که در مواجهه با آن دیدن خانه‌های شناور روی آب شما را متعجب خواهد کرد. ساکنان این روستای گردشگری در خانه‌های شناور زندگی می‌کنند و به‌این‌ترتیب سبک زندگی منحصربه‌فردی را پدید آورده‌اند. بچه‌های این روستا قبل از اینکه بتوانند راه بروند، شنا را یاد می‌گیرند و اغلب آن‌ها را در حالی می‌بینید که مشغول پارو زدن در قایق یا کایاک‌سواری بین خانه‌ها جابه‌جا می‌شوند. Cua Van ‌ به دلیل محیطی خوش‌منظره با جزایر آهکی و پوشیده از جنگل یکی از مکان های دیدنی هالونگ محسوب می‌شود که بسیار زیباست و از آخرین روستاهای خلیج هالونگ به‌شمار می‌آید که در بین صخره‌ها محصور شده است. این ویژگی‌ها باعث شده نام این روستا در بین زیباترین دهکده‌های جهان قرار بگیرد و بازدیدکنندگان علاوه‌بر اینکه مجذوب ظاهر این مکان خاص می‌شوند، می‌توانند با نحوه زندگی در دهکده شناور و همچنین نحوه ماهیگیری، ساخت و تعمیر تورهای ماهیگیری هم آشنا شوند.

Lan Ha Bay

جاهای دیدنی هالونگ ؛ Lan Ha Bay

از دیگر جا‌های دیدنی هالونگ در ویتنام؛ خلیج لان‌ها است. این خلیج در سواحل جنوبی و شرقی جزیره Cat Ba قرار دارد. این خلیج که بیش از 300 جزیره و جزایر سنگی پوشیده از جنگل را در بر می‌گیرد، دارای سواحل شن و ماسه سفید فوق‌العاده زیبایی است که هر گردشگری را مجذوب می‌کند و همچنین مجموعه‌ای از امکانات مربوط به ورزش‌های آبی مختلف در این خلیج ارائه می‌شود که تجربه کردنشان خالی از لطف نیست. در میان مناظر شگفت‌انگیز Lan Ha Bay چند دهکده شناور؛ مانند Cai Beo  قرار دارند. اگر می‌خواهید تمام زیبایی‌های این منطقه را ببینید؛ پیشنهاد می‌شود با قایق در اطراف خلیج لان‌ها سفری کوتاه داشته باشید. علاوه‌بر تماشای طبیعت باشکوه و استراحت در سکوت کم‌نظیر یکی از‌ جاذبه های گردشگری هالونگ می‌توانید به صخره‌نوردی، غواصی و کایاک‌سواری در اطراف خلیج مشغول شوید و از سفرتان خاطرات جذابی به یادگار داشته باشید.

Dong Thien Cung

از دیگر مکان ‌های دیدنی هالونگ که هر گردشگری از آن بازدید می‌کند، غار تین کونگ‌ است. این غار افسانه‌ای در یک قدمی غار باشکوه داو گو قرار دارد و به همان اندازه و حتی بیشتر شگفت‌انگیز است. در بازدید از‌ غار تین کونگ قندیل‌های سنگی و آهکی خیره‌کننده را خواهید دید که شگفتی دیدن قندیل‌های غار داو گو را از بین خواهد برد. برای رسیدن به غار باید در امتداد یک مسیر پرپیچ‌وخم با جنگل‌های انبوه قدم بزنید تا در نهایت به ورودی Dong Thien Cung برسید. داخل صخره‌های پیچ‌وتاب خورده هم این فکر به ذهنتان می‌رسد که شاید اینجا متعلق به دنیای دیگری باشد و به‌راحتی می‌توان تصور کرد که زمانی خانه پادشاه و ملکه اژدها بوده است و این تصور پذیرش افسانه محلی را برایتان ممکن می‌کند. 

Dong Thien Cung که در جزیره دائو گو یا جزیره عجایب واقع شده است، مطمئناً یکی از بهترین جاذبه ‌های دیدنی ویتنام برای بازدید است. از دهانه غار، منظره‌ای فوق‌العاده از خلیج هالونگ را خواهید دید که زیبا و فراموش‌نشدنی است.

Cannon Fort in Cat Ba Island

جاهای دیدنی هالونگ

شاید با دیدن قلعه کانن درباره هرآنچه از دیدن مناظر ویتنام گفته باشید، تجدیدنظر کنید. این قلعه که یکی از جاهای دیدنی هالونگ است در جنوب جزیره Cat Ba قرار دارد. در اصل، قلعه کانن فورت را ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم تأسیس کرده‎اند، بعد از آن هم فرانسوی‌ها و ویتنامی‌ها در جنگ‌ها از این قلعه استفاده کردند. اگر می‌خواهید از زیباترین مناظر طبیعی تصورشدنی لذت ببرید، باید به قلعه کانن بروید. با رسیدن به قلعه تا جایی که چشم کار می‌کند؛ تپه‌ها و جزایر پوشیده شده از جنگل، آب‌های درخشان و زمردی، دهکده‌های کوچک و قایق‌های ماهیگیری را خواهید دید. علاوه‌بر تماشای‌ بهترین منظره کشور ویتنام، گردشگران می‌توانند از تونل‌های زیرزمینی قلعه هم بازدید کنند. موزه‌ای در این قلعه وجود دارد که چندین نمایشگاه جالب را در خود جای داده است. این نمایشگاه‌ها تاریخچه قلعه را مستند می‌کند. ماکت‌هایی از سربازان و ابزارهای جنگی هم در این مکان وجود دارد که کاربری این منطقه را به شما نشان می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند که زمانی این غار چگونه مورد استفاده قرار می‌گرفته. این غار از معروف ‌ترین جاهای دیدنی هالونگ ویتنام است.

Bai Tu Long Bay

در سفر به خلیج هالونگ به خلیج بای تو لانگ سر بزنید که یکی از مکان های دیدنی هالونگ است. این خلیج در شرق دور خلیج هالونگ قرار دارد. در این خلیج گردشگران بسیار کمتری را در مقایسه با سایر جاذبه ‌های دیدنی هالونگ مشاهده خواهید کرد. این منطقه کمترشناخته‌شده جایگزین بسیار خوبی برای خلیج هالونگ محسوب می‌شود؛ زیرا علاوه‌بر آرام و خلوت بودن، دارای سواحل زرق‌وبرق‌دار، غارهای چشمگیر و دهکده‌های بکری است که می‌توانید در آن‌ها بگردید و از طبیعت لذت ببرید. به دلیل موقعیت دورافتاده، طبیعت بکر و دست‌نخورده و جزایر سنگی باشکوه و پوشیده از جنگل پراکنده شده در خلیج؛ سفر دریایی در اطراف آن‌ها یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود. در خلیج بای تو لانگ فرصت و امکانات پیاده‌روی، غواصی و صخره‌نوردی هم برای شما فراهم است. به‌این‌ترتیب اگر در سفر به دنبال تجربه‌ای شگفت‌انگیزید؛ Bai Tu Long Bay‌  پیشنهادی عالی است.

Sung Sot Cave

جاهای دیدنی هالونگ ؛ Sung Sot Cave

یکی از محبوب‌ترین و در واقع بهترین مکان های دیدنی ویتنام، غار سونگ سوت است. به دلیل وجود صخره‌های باشکوه و عجیب در ساختار این غار، سونگ سوت را غار غافلگیرکننده هم می‌نامند. این غار را فرانسوی‌ها در سال 1901‌ در جزیره بو هون کشف کرده‌اند. برای رسیدن به دهانه غار باید پله‌های طولانی را طی کنید. با رسیدن به غار‌ می‌توانید لحظاتی منتظر بمانید تا مناظر شگفت‌انگیز خلیج هالونگ را تماشا کنید یا به داخل غار بروید و از عجایب آن شگفت‌زده شوید. این غار سه دالان بسیار وسیع و بزرگ دارد که با نورپردازی، ویژگی‌هایش برجسته‌تر‌ شده است. صخره‌های موجود در این غار که یکی از مکان های دیدنی هالونگ است آنقدر عظیم و عجیب به نظر می‌رسد که گویی از دنیای دیگری آمده‌اند. 

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی هالونگ 

در این مقاله بهترین جاهای دیدنی هالونگ را با هم مرور کردیم. در سفر به خلیج هالونگ با شگفتی‌ها و عجایب زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این خلیج آنقدر جزیره و امکانات تفریحی دریایی وجود دارد که اگر در سفر به ویتنام فقط به خلیج هالونگ اکتفا کنید چیزی را از دست نداده‌اید. در کنار گردش در جزایر از دیدن غارهای شگفت‌انگیز و روستاهای شناور هم می‌توانید لذت ببرید. به نظر شما کدام یک از مکان‌های معرفی شده در مقاله، جذابیت بیشتری دارد؟ نظرتان را با ما به‌اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران