رستوران کریاس

8 تا از بهترین رستوران های اصفهان که نباید از دست بدهید!

اصفهان را به کاخ‌های زیبا، نقش جهان، به گز و به غذاهای خوشمزه می‌شناسند. بی‌دلیل هم نیست که اصفهان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای سفر در بین ایرانیان و البته مسافران خارجی است. شهری که در گذشته پایتخت ایران بوده است حالا هم با وجود یادگاری‌های دوره صفوی می‌درخشد. غذاهای سنتی اصفهان و رستوران‌هایی که اکثر آن‌ها در عمارت‌ها و خانه‌های تاریخی تاسیس شده است. حالا در این مقاله قرار است با بهترین رستوران های اصفهان آشنا شویم. فهرست رستوران های اصفهان بسیار طولانی است اما ما بهترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

رستوران موسیو آراکل

بهترین رستوران های اصفهان

موسیو آراکل یکی از مهاجران ارمنی به اصفهان بود که بعدا در محله جلفا اصفهان یک هتل دایر کرد. حالا هتل قدیمی تبدیل شده است به کافه رستوران موسیو آراکل. این رستوران زیبا در یک خانه قدیمی دایر شده است که در محله جلفا اصفهان قرار دارد. این رستوران در نزدیکی منارجنبان و مسجد شیخ لطف‌الله و مجموعه نقش جهان واقع شده است و انتخاب خوبی بعد از گردش در محله ارمنی‌نشین جلفا است. 

کیفیت غذای این رستوران بالاست و می‌تواند انتظار شما از یک رستوران سنتی را برآورده کند. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی؛ شامل: کباب‌، پاستا، بیف و حتی غذای دریایی پیدا خواهید کرد. برای سفارش غیرحضوری نیز کافیست با شماره تلفن رستوران تماس بگیرید و سفارشتان را ثبت کنید.

ساعت کاری: 12 تا 23

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم‌نظامی، کوچه سنگ‌تراش‌های غربی.

شماره تلفن: 03136243714

رستوران کریاس

شاید اسم هتل کریاس اصفهان به گوشتان آشنا باشد. پیشنهاد ما این است برای یک وعده ناهار یا شام به رستوران هتل کریاس سر بزنید و در حیاط زیبای آن بنشینید و غذای مورعلاقه‌تان را میل کنید. همچنین می‌توانید بعد از گردش در نقش جهان برای نوش جان کردن خورشت ماست به رستوران کریاس بروید. از منوی رستوران کریاس می‌توانید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

خوراک‌ها از جمله؛ خوراک بره گوسفندی، خوراک جوجه کباب گیلکی، خوراک کباب شیشلیک و چند مورد دیگر

غذاهای ایرانی از جمله؛ زرشک‌پلو با مرغ، قلیه ماهی، کته قیمه، کته قورمه سبزی، خورش ماست، کته جوجه سرخ شده و چند چیز دیگر

سالاد مخصوص کریاس، سالاد فصل، سالاد شیرازی و انواع پیش‌غذا و نوشیدنی

این رستوران پارکینگ اختصاصی دارد و برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام میزبان شما خواهد بود. همچنین استعمال دخانیات در حیاط رستوران آزاد است. 

ساعت کاری: 8 تا 23:30

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، عمرانی، پلاک۵۲

تلفن تماس: 03131313510

رستوران پسران حاتم

رستوران پسران حاتم

اگر به دنبال یک رستوران با فضایی اشرافی و لوکس هستید تا مهمانی خانوادگی‌تان را برگزار کنید یا برای یک ناهار خوشمزه به آن‌جا بروید قطعا رستوران پسران حاتم در اصفهان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته یادتان باشد که فضای داخلی رستوران پسران حاتم دو نوع از سلیقه سنتی‌پسند و مدرن‌پسند را برآورده می‌کند. این رستوران در نزدیکی هتل هخامنشیان پارتاک واقع شده است و برای مسافرانی که در این هتل اقامت دارند گزینه خوبی است. 

در منوی رستوران پسران حاتم گزینه‌هایی متنوع از غذاهای ایرانی، سنتی و سالاد و پیش غذا پیدا خواهید کرد. این رستوران پارکینگ اختصاصی دارد و ظرفیت سالن آن 120 نفر است بنابراین برای کسانی که قصد برگزاری جشن و مهمانی دارند انتخاب مناسبی است. در ضمن این رستوران سفارش غیرحضوری نیز می‌پذیرد. کافیست با شماره تلفن رستوران تماس بگیرید و غذای مورد علاقه‌تان را سفارش بدهید. 

ساعت کاری: 12 تا 23:30

آدرس: اصفهان، سپاه، بین رزمندگان و سید یوسف ابطحی

شماره تلفن: 03134426003

رستوران پرهام

برای نوش جان کردن غذای دریایی در شهر اصفهان بهتر است سراغ رستوران پرهام بروید. این رستوران تازه تاسیس با ارائه کیفیت بالای غذا توانسته است بین مشتریان اصفهانی و مسافران به شهرت برسد. علاوه بر داشتن فضای داخلی مناسب و راحت این رستوران برای سفارش غذای بیرون‌بر گزینه خوبی است. کافیست با شماره تلفن رستوران تماس بگیرید و غذای مورد نظرتان را سفارش بدهید.

این رستوران در دو وعده ناهار و شام میزبان شما خواهد بود. از منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی و دریایی را انتخاب کنید. 

ساعت کاری: 12 تا 23:30

آدرس: اصفهان، سپاه، بین رزمندگان و سید یوسف ابطحی

شماره تلفن: 03134380560

دیزی‌سرای بازار 

بهترین رستوران های اصفهان

در بازار بزرگ اصفهان یک دیزی‌سرای قدیمی و البته دوست داشتنی وجود دارد که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر به دنبال یک رستوران با فضایی شبیه به چایخانه‌های سنتی قدیمی می‌گردید دیزی‌سرای بازار اصفهان انتخاب خوبی خواهد بود. می‌توانیم بگوییم دیزی‌سرای بازار یکی از قدیمی‌ترین رستوران های اصفهان است. این دیزی‌سرا به تقلید از قدیمی‌های این حرفه روزهای فرد آبگوشت بزباش با سبزیجات و لوبیا و روزهای زوج آبگوشت با گوشت و نخود تهیه می‌کند. در ضمن این دیزی‌سرا سفارش بیرون‌بر ندارد و استعمال سیگار در آن آزاد است. 

ساعت کاری:  7:15 تا 16، جمعه‌ها تعطیل است.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم، بازارچه نو شرقی.

شماره تلفن: 03132227587

رستوران سنتی دلنشین

یکی دیگر از رستوران های اصفهان از نوع سنتی رستوران دلنشین است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که در وعده ناهار و شام میزبان شما خواهد بود. در این رستوران زیبا می‌توانید انواع غذاهای سنتی و دریایی را امتحان کنید. تمام غذاها در ظروف مسی سرو می‌شود. ترکیب ظروف سنتی و وجود تخت‌های سنتی این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های اصفهان تبدیل کرده است. همچنین این رستوران بیرون‌بر دارد و استعمال سیگار در آن مجاز است. 

ساعت کاری: 12 تا نیمه شب

آدرس: اصفهان، حکیم نظامی، بین رهام و عبدالمجید ورپشتی

شماره تلفن: 03136244231

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد

شهرزاد یکی از معروف‌ترین رستوران های اصفهان است که میان مسافران محبوبیت یافته است. کیفیت غذاهای رستوران شهرزاد بالاست و به همین علت قیمت آن کمی بیشتر از رستوران های دیگر اصفهان است. محبوبیت زیاد رستوران شهرزاد باعث شده تا همیشه صف طولانی برای سفارش غذا شکل بگیرد. بنابراین بهتر است از قبل میز رزرو کنید تا در صف نمانید. در ضمن این رستوران پارکینگ اختصاصی دارد بنابراین نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

آینه‌کاری و ارسی‌های رنگی داخل سالن رستوران حال دلتان را عوض خواهد کرد. از منوی جالب رستوران شهرزاد می‌توانید غذاهایی چون غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای دریایی، غذاهای سنتی اصفهان و غذاهای بین‌المللی را انتخاب کنید. برای سفارش غذا به صورت غیرحضوری کافیست با شماره تلفن رستوران تماس بگیرید. 

ساعت کاری: 11:30 تا 22:30 

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

شماره تلفن: 03112204490

عمارت نمکدان

رستوران عمارت نمکدان دیگر نیازی به معرفی ندارد. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران های اصفهان است که برای هر کسی که عاشق عمارت‌های قدیمی است بهترین گزینه خواهد بود. عمارتی که رستوران در آن واقع شده است یکی از عمارت‌های قدیمی دوره قاجار است که با آینه‌کاری، ارسی‌های رنگی و گچبری‌های برجسته زیبا شده است. 

تمام غذاهای این رستوران در ظروف مسی سرو می‌شود و دل مشتریان را می‌برد. در فضای بیرونی عمارت کنار حوض یا داخل سالن بنشینید و غذای مورد علاقه‌تان را سفارش بدهید. این رستوران در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام با غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای محلی اصفهان میزبان شما خواهد بود. 

از نکات مثبت این رستوران آزاد بودن استعمال دخانیات و وجود میز بیلیارد است. همچنین رستوران عمارت نمکدان به میدان نقش جهان نزدیک است. می‌توانید بعد از اصفهان‌گردی سراغ این رستوران بروید. مشتریان عمارت نمکدان معتقدند قیمت غذاها نسبت به کیفیت بالای آن بسیار مناسب است. 

ساعت کاری: 8:30 تا نیمه شب

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، خیابان پشت مطبخ

شماره تلفن: 03132247313

انتخاب شما کدام رستوران است؟ 

سفر به اصفهان تنها به تماشای آثار تاریخی و گردش در خیابان‌های معروف شهر نیست. می‌توانید با انتخاب یکی از بهترین رستوران های اصفهان که در این مقاله معرفی کردیم بر لذت سفرتان بیفزایید. اگر راهی اصفهان شوید کدام یکی از این رستوران‌ها را انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران