بهترین رستوران های چالوس

بهترین رستوران های چالوس برای تجربه مزه گردی

در این مقاله تلاش داریم با معرفی بهترین رستوران های شهر چالوس به یکی از موارد مهم در سفر بپرداریم؛ بحث خوشمزه غذا. به‌طبع خوردن غذا، آن هم با کیفیتی عالی و به‌ویژه در سفر بسیار لذت‌بخش است. یکی از لذت‌های هر سفری این است که با رفتن به رستوران‌های معتبر آنجا تجربه سرو غذایی بی‌نظیر را برای خودمان رقم بزنیم. چالوس با زیبایی زائدالوصفش که هرساله مسافران زیادی را به‌سمت خود می‌کشد، دارای رستوران‌های درجه یک زیادی است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های چالوس را در اختیارتان قراردهیم و به این ترتیب سهمی در ایجاد یک سفر دلپذیر برای شما دوستان داشته‌باشیم.

پاسپورت دومینیکا

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

چگونگی پیدایش رستوران 

 بهترین رستوران های چالوس 

وقتی نام رستوران را می‌شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، مکانی عمومی است که مردم در آن دور هم جمع می‌شوند و با سرو انواع غذاها خاطره‌ای خوش برای خود می‌سازند. پیدایش رستوران به دوران باستان برمی‌گردد. در آن زمان این مکان تاوِر نامیده‌ می‌شد. مردم در آنجا گردهم جمع می‌شدند تا خبرهای داغ روز را بشنوند و چیزی هم بخورند. در قرون وسطی ضیافت در خانه‌های خصوصی انجام می‌گرفت؛ از این رو به آن میز ضیافت می‌گفتند. اولین رستوران به‌شکل مدرن در سال 1769 در پاریس دایر شد. در آن زمان یک کتاب‌فروش به‌عنوان میزبان مشغول به کار بود و در کنار چیدن میز برای سرو غذا محیطی فرهنگی را اشاعه می‌داد. از آن زمان به بعد کسانی که در رستوران‌ها کار می‌کنند، سعی می‌کنند در کنار ارائه غذا، محیطی تمیز و فرهنگی نیز ارائه دهند. 

و اما تاریخچه پیدایش رستوران در ایران، به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد. در واقع از دهه 1940 با ورود خارجی به ایران، اولین رستوران‌های مدرن شکل گرفت. این خود موجب آشنایی مردم ایران با فرهنگ غرب و اشتیاق آنها به ایجاد چنین مکان‌هایی در ایران بود. با گذشت زمان مردم ایران سعی کردند سنت معماری ایران را نیز وارد رستوران‌ها کنند و به‌این‌ترتیب درکنار رستوران‌های مدرن غربی، رستوران‌های سنتی ایرانی نیز دایر شد. 

حال قبل از معرفی بهترین رستوران های چالوس بهتر است شما را با انواع رستوران‌ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. 

معرفی بهترین رستوران های شهر چالوس 

از آنجایی که چالوس به‌واسطه داشتن مواهب طبیعی بکر و زیبا مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، دارای رستوران‌های لوکس و باکیفیت زیادی است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین رستوران‌ های چالوس را به شما معرفی کنیم. 

رستوران ارکیده؛ از بهترین رستوران های چالوس

رستوران ارکیده؛ از بهترین رستوران های چالوس

این رستوران زنجیره‌ای که یکی از بهترین رستوران های شهر چالوس محسوب می‌شود، با 60سال سابقه در استان‌های تهران، البرز و مازندران شعبه دارد. البته اولین شعبه آن سال 1336 در چالوس تأسیس شد. در این رستوران پارکینگ ویژه‌ای برای مشتری‌ها تعبیه شده‌است. اگر به خوردن کباب علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ رستوران ارکیده چالوس بروید؛ چراکه کباب‌های بسیار خوشمزه‌ و معروفی دارد. سینی‌های مخصوص این رستوران خوراک کباب‎‌برگ، شیشلیک، چنجه، کوبیده، بختیاری، سلطانی و جوجه‌کباب را شامل‌می‌شود. همچنین شما می‌توانید از غذاهای محلی این رستوران استفاده کنید. اگر هم قصد رفتن به رستوران ارکیده را برای شام و ناهار ندارید، این رستوران برای میان‌وعده نیز منوی مخصوص دارد. 

آدرس: جاده چالوس، 12کیلومتری چالوس

رستوران میرزایی

رستوران میرزایی تنوع غذایی فراوان و با کیفیتی بالا دارد. اگرچه قیمت غذاهای این رستوران گران است، اما به‌دلیل داشتن کیفیت غذایی بالا، ارزش یک‌بار رفتن را دارد. ازجمله غذاهای خوشمزه‌ای که در این رستوران به‌عنوان یکی از رستوران‌ های سنتی چالوس سرو می‌شود، می‌توان به خوراک گردن بره،کوبیده میرزایی، جوجه‌کباب زعفرانی و سوپ قارچ اشاره کرد. آلاچیق‌های این رستوران به سیستم گرمایشی مجهز است و ازاین‌رو مناسب برای سرمای زمستان است. به‌علاوه این رستوران  منوی فرنگی نیز دارد که شامل پاستا، پیتزا، استیک و … می‌شود. 

آدرس: جاده چالوس، کیلومتر 7

رستوران پارسه؛ یکی از بهترین رستوران های شهر چالوس

 بهترین رستوران های چالوس 

یکی از لوکس‌ترین و پرازدحام‌ترین رستوران‌های شهر چالوس، پارسه است که در هتل پارسیان قراردارد؛ بااین‌وجود اگر قصد اقامت در هتل را هم نداشته‌باشید، می‌توانید به این رستوران بروید و از طعم بی‌نظیر غذاهایش لذت ببرید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، محلی و دریایی یافت می‌شود. اگر علاقه‌مند به خوردن فست‌فود هستید، برای شما هم منوی مخصوص وجوددارد. رستوران پارسه به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر چالوس به‌دلیل کیفیت غذایی بالا و خدمات‌رسانی بی‌نظیرش میان گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است. البته باید این را در نظر داشت که با توجه به کیفیت بالای غذا و خدمات‌رسانی، منوی این رستوران قیمت‌های گرانی دارد که با توجه به کیفیت خدمات‌رسانی کاملا منطقی است. 

آدرس: جاده نمک‌آبرود به چالوس، هتل پارسیان خزر

تور ارزان سه کلیک را رزرو کنید

رستوران هیمه

اگر شما علاقه‌مند به خوردن غذاهای سنتی به‌ویژه دیزی هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان رستوران (دیزی‌سرای) هیمه شهر چالوس است. این دیزی‌سرا در گذشته توسط یک زوج اداره می‌شد. از این رو چون دارای قدمت است، امروزه فضایی دنج و نوستالژیک دارد. در این مکان که از بهترین رستوران های سنتی چالوس به‌شمار می‌آید، دیزی به‌صورت یک‌نفره و دونفره سرو می‌شود. 

آدرس: کیلومتر 12چالوس

رستوران سفیدرود

 بهترین رستوران های چالوس؛ رستوران سفیدرود 

رستوران سفیدرود جزو آن دسته از رستوران‌هایی است که پاتوق گردشگران حرفه‌ای به‌حساب می‌آید. شاید گمان کنید به‌این خاطر که خیلی لوکس و پرزرق‌وبرق است؛ اما این‌طور نیست. این رستوران فضایی کوچک اما بسیار باصفا و صمیمی دارد. البته نباید از طعم بی‌نظیر غذاهایش غافل شد. اگر به این رستوران رفتید، حتما جوجه‌ترش و میرزا قاسمی آن را امتحان کنید که بسیار لذت‌بخش است. منوی این رستوران که از بهترین رستوران های شهر چالوس به‌شمار می‌آید، شامل انواع غذاهای سنتی و خورش‌های متنوع است. آنچه که بر صفای این رستوران افزوده، بوی نان تازه است که در تنور سفالی و در همان مکان پخت می‌شود. 

آدرس: شمال غرب چالوس، تقاطع بلوار اما‌رضا 

رستوران ساحلی امیر

یکی از بهترین رستوران های چالوس، رستوران ساحلی امیر است که در بین مردم محلی نیز محبوبیت زیادی دارد. از آنجایی که این رستوران در کنار ساحل قراردارد، دارای چشم‌انداز بی‌نظیری است و این خود موجب جذب گردشگران زیادی می‌شود. فضای داخلی این رستوران بسیار شیک است و از آن برای برگزاری انواع مراسم استفاده می‌شود. 

آدرس: جاده چالوس به تنکابن، 500متر بعد از پل رودخانه

کافه‌رستوران کولاک؛ یکی از بهترین رستوران های شهر چالوس 

کافه‌رستوران همان‌طور که از نامش پیدا است، تلفیقی از سنت و مدرنیته به‌شمار می‌آید. این کافه‌رستوران نیز دارای طعمی بی‌نظیر است و تنوع غذایی بالایی دارد. فضای داخلی رستوران بسیار شیک بوده و در جایی دنج قراردارد. با رفتن به کافه‌رستوران کولاک به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر چالوس تجربه بی‌نظیری را با  خوردن چلوکباب و قورمه‌سبزیِ آن به‌دست خواهیدآورد. درضمن نباید از چشم‌انداز دریایی این رستوران غافل شد. غذاها دارای کیفیتی بسیار خوب و قیمتی مناسب است. رستوران کولاک دارای فضایی باز و سرپوشیده است که شما می‌توانید از هر کدام که تمایل دارید، استفاده‌کنید. 

آدرس: چالوس، خیابان امام‌خمینی، رادیودریا

رستوران حاج‌عظیم

 بهترین رستوران های چالوس ؛ رستوران حاج‌عظیم

رستوران حاج‌عظیم یکی از بهترین رستوران ‌های سنتی چالوس است که در آن غذاهای سنتی مازندرانی و گیلکی سرو می‌شود. همچنین شما می‌توانید دیگرغذاهای سنتی ایرانی را با بهترین کیفیت در این رستوان میل کنید. یکی از مزیت‌های رفتن به رستوران حاج‌عظیم، اجرای موسیقی زنده است. خوب است بدانید مرغ شکم‌پر این رستوران بسیار خوشمزه و معروف است که حتما ارزش یک‌بار خوردن را دارد. به‌علاوه، جاهای دیدنی چالوس مثل سینمای جان‌نما، بام چالوس و کاخ چایخوران در نزدیکی این رستوران قراردارد؛ بنابراین شما می‌توانید پس از سرو یک وعده غذایی خوشمزه به این اماکن هم سری بزنید. 

آدرس: چالوس، خیابان هفدهم شهریور، بعد از کوچه کوروش 

جمع‌بندی 

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین رستوران های چالوس آشنا کنیم. به‌احتمال زیاد شما عزیزانی که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، جزو آن دسته از افرادی به‌شمار می‌روید که اهل رفتن به رستوران و کافه در حین سفر هستید؛ بنابراین لازم است تا بهترین رستوران‌های مقصد موردنظر را بشناسید و تجربه‌ای بی‌نظیر از خوردن غذاهای متنوع را برای خودتان رقم بزنید. چالوس نیز مثل شهرهای دیگر استان مازندران، مسافران و گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. به‌این خاطر داشتن بهترین رستوران‌ها با بالاترین تنوع غذایی در این شهر اهمیت ویژه‌ای دارد. بااین‌وصف رستوران‌های مطرح شهرستان چالوس برای همه سلایق و علایق خدمات ارائه می‌دهد. حال شما دوست عزیزی که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، کدام‌یک از رستوران‌های بالا را برای رفتن ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم، نظر ارزشمندتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

رزرو هتل با بهترین قیمت فقط در سه کلیک!

نظرات کاربران