راهنمای سفر به چالوس

راهنمای سفر به چالوس؛ مثل محلی ها کشف کنید!

از آنجایی که موضوع این مقاله راهنمای سفر به چالوس است، همه آنچه که باید در این‌باره بدانید به شما ارائه خواهدشد؛ از معرفی این شهر تا جاهای دیدنی، فرهنگ، آداب‌ و رسوم، غذاهای محلی، اقامت‌گاه‌ها و سوغاتی‌های چالوس را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم. قطعا داشتن شناختی کافی از مقصد مورد نظر موجب می‌شود شما با آمادگی بیشتر و صرفه‌جویی در وقتتان بیشترین استفاده را از سفر ببرید. اگر شما دوست عزیز قصد سفر به این شهر  را دارید، حتما تا آخر این مقاله که کامل‌ترین راهنمای سفر به چالوس است، با ما همراه باشید. 

پاسپورت دومینیکا

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

معرفی شهرستان چالوس 

راهنمای سفر به چالوس

چالوس یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران محسوب می‌شود که در غرب این استان قرار دارد. این شهر در میان دریای خزر و کوه البرز واقع شده‌است. شهرستان چالوس دارای مواهب طبیعی فراوانی است که هر ساله به‌ویژه در ایام عید و فصل تابستان مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. گویش مردم بومی این منطقه کلارستاقی است. اکثر مردم این شهر به دامداری و کشاورزی مشغولند. جاده پرپیچ‌وخم چالوس زیبایی بی‌نظیری دارد که به‌دلیل نزدیکی‌اش به شهرستان کرج و تهران بسیار پرتردد است. این شهرسان زیبا به‌دلیل نزدیکی‌اش به دریا آب‌وهوایی مرطوب و شرجی دارد. 

معرفی بهترین اقامتگاه‌ها درراهنمای سفر به چالوس

در هنگام مسافرت آنچه که بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد، مکانی امن و راحت برای استراحت است. شما می‌توانید با اسکان در اقامتگاهی عالی سفری راحت را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس و معرفی بهترین اقامتگاه‌های این شهر را در اختیارتان قرار دهیم. 

هتل‌کاخ امیران

در راهنمای سفر به چالوس هتل‌کاخ امیران را برای اقامت به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هتل لوکس در سال 1398 افتتاح شد. هتل امیران دارای دوطبقه و 80 واحد برای اقامت است. خوشبختانه هتل‌کاخ امیران به ساحل زیبای خزر، بازار بزرگ چالوس و شهرک توریستی نمک‌آبرود نزدیک است؛ بنابراین شما با اقامت در این هتل هم از امکانات رفاهی آن و هم از جاهای دیدنی نزدیک آن بهره‌مند خواهید شد. 

آدرس هتل‌کاخ امیران: چالوس، به‌طرف کمربندی رامسر، ابتدای جاده ذوات، خیابان کاخ

هتل ونوس پلاس 

هتل ونوس پلاس 

این هتل در سال 1396 در شهرک توریستی نمک‌‌آبرود ساخته شد. هتل ونوس از امکانات فراوانی ازجمله اینترنت پرسرعت، رستوران تمام‌وقت، سالن بیلیارد،کافی‌شاپ، قهوه‌خانه، استخر، سالن آرایشی و … بهره‌مند است. شما با اقامت در این هتل می‌توانید از امکانات بی‌نظیر شهرک توریستی نمک‌آبرود مثل تله‌کابین و سورتمه استفاده کنید. 

آدرس: چالوس، شهرک توریستی-تفریحی نمک‌آبرود، روبروی رستوران آبشار

تنها با سه کلیک رزرو هتل و رزرو تور خودتان اقدام کنید.

هتل نارین

در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس، هتل نارین را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هتل در سال1394 تاسیس شد. هتل نارین هتلی دوستاره و ساحلی است که در دوکیلومتری شهرک نمک‌‌آبرود قرار دارد. این هتل دوطبقه و 20اتاق دارد. از مزایای اقمات در هتل دوستاره نارین، دسترسی آسان به ساحل زیبای دریای خزر، کاخ چای‌خوران، سد ذوات و پارک‌جنگلی فین است. 

آدرس: چالوس، دوکیلومتر مانده به نمک‌آبرود

هتل ملک؛ معرفی بهترین هتل‌ها در راهنمای سفر به چالوس

این هتل سه‌ستاره دارای دوطبقه و 43 واحد اقامتی است که در سال 1345 تاسیس و در سال 1390 بازسازی شد. هتل ملک نیز در نزدیکی کاخ چای‌خوران، نمک‌آبرود و پارک‌جنگلی فین قراردارد و از امکانات رفاهی چون رستوران، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد، پارک بازی و فضای سبز برخوردار است؛ از این‌رو ما لازم دانستیم در راهنمای کامل سفر به چالوس این هتل را برای اقامت به شما معرفی کنیم. هتل ملک در 13کیلومتری پارک‌جنگلی فین، 38کیلومتری دریاچه ولشت، و 5کیلومتری کاخ چای‌خوران قراردارد. 

آدرس: چالوس، بلوار چالوس به نوشهر 

معرفی بهترین رستوران‌ها در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس  

راهنمای سفر به چالوس

پس از اسکان در یک اقامتگاه خوب، حال وقت آن است تا با رفتن به رستوران و سرو یک غذای باکیفیت خستگی راه را از تنتان دور کرده و با گرفتن انرژی لازم به گشت‌وگذار بپردازید. خوشبختانه این شهر به‌دلیل مسافرخیزبودن دارای رستوران‌های بسیار عالی با تنوع غذایی فراوان است. در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس با ما همراه باشید تا بهترین‌ رستوران‌های این شهر را به شما معرفی کنیم.

رستوران ارکیده

جالب است بدانید، این رستوران نخستین‌بار در سال 1336 توسط حاج‌علی اژدری تاسیس‌شد. رستوران ارکیده در 12کیلومتری جاده‌چالوس و در کنار رودخانه کرج قراردارد. این رستوران از کیفیت و سرویس‌دهی بالایی برخوردار است. ظاهر شیک و غذاهای باکیفیت رستوران و همچنین قرارگرفتن در کنار جاده و رودخانه موجب ازدحام جمعیت در این رستوران شده‌است. 

رستوران یوسف

رستوران یوسف در جاده‌چالوس در یک مکان دنج  قرارداشته و دارای کیفیت غذایی بالایی است. از مزایای این رستوران می‌توان به آلاچیق‌های بسیر گرمش در زمستان اشاره کرد. این رستوران ظاهری شیک و تمیز و خدمه‌ای خوش‌برخورد دارد.

معرفی رستوران میرزایی در راهنمای سفر به چالوس 

رستوران میرزایی در راهنمای سفر به چالوس 

در راهنمای سفر به چالوس، رستوران میرزایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که دارای غذاهایی با کیفیت بالا و تنوع فراوان است. اگرچه قیمت غذاهایش کمی گران است، اما باتوجه به کیفیت غذاهای ارائه شده، اعتبار و ارزش بالایی دارد. از جمله غذاهای خوشمزه این رستوران می‌توان به خوراک گردن بره، جوجه‌کباب زعفرانی، سوپ قارچ و کوبیده میرزایی اشاره‌کرد. آلاچیق‌های واقع در این رستوران طوری تعبیه شده که مناسب برای فصل‌های سرد و گرم سال است. از جذابیت‌های این رستوران، وجود یک طوطی است که مرتب نام بهرام را تکرار می‌کند. سرویس‌دهی خدمه در این رستوران نیز بسیار رضایت‌بخش است. 

رستوران هیمه

 اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن غذای سنتی دیزی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما در راهنمای کامل سفر به چالوس، دیزی‌سرای هیمه است. این دیزی‌سرا که در جاده زیبای چالوس واقع‌شده، در گذشته توسط یک زوج اداره می‌شد. امروزه رستوران هیمه دارای یک فضای دنج و نوستالژیک است که در آنجا دیزی به‌صورت یک‌نفره و دونفره سرو می‌شود.

اماکن طبیعی و گردشگری چالوس

پس از خوردن یک وعده‌ غذایی دلچسب، اینک وقت آن است که به جاهای دیدنی این شهر بروید و از گشت‌وگذار در آن لذت کافی را ببرید. چالوس جزو آن دسته از شهرهای شمالی کشور است که درای مواهب طبیعی فراوانی است. مکان‌هایی که هر ساله مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا در راهنمای کامل سفر به چالوس دیدنی‌ترین مکان‌های چالوس را به شما معرفی کنیم.

آبشار آکاپل؛ مکانی پیشنهادشده در راهنمای سفر به چالوس 

راهنمای سفر به چالوس

این آبشار جادویی در نزدیکی چالوس و در جنگل سردی‎چال قراردارد. در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس، آبشارآکاپل با ارتفاع 20متر، بزرگ‌ترین آبشار کلاردشت است. اگر شما به یخ‌نوردی علاقه‌مند هستید، حتما به آبشار یخ‌زده آکاپل در زمستان سری بزنید. زیبایی خارق‌العاده این آبشار با قرارگرفتن درکنار ییلاقات کلاردشت و دریاچه ولشت صدچندان شده‌است. در فصل بهار و تابستان فوران و غرش آب این آبشار شما را مسحور خود می‌کند. همچنین شما می‌توانید با به‌همراه‌داشتن وسایل کمپ، شب را کنار این آبشار به‌سر ببرید. 

آبشار سواسره

آبشار سواسره در شهرستان نور، در نزدیکی روستای بلده و 55کیلومتری جاده چالوس قراردارد. این آبشار که به‌معنای نسیم صبحگاهی است، 100 متر ارتفاع دارد و مشرف به روستای بلده است. آبشار سواسره به‌دلیل نزدیکی به یوش (زادگاه نیما) مقصد گردشگران زیادی است؛ به‌طوری که اهالی آنجا خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند. بهترین زمان برای سفر به این آبشار اواسط اردیبهشت‌ماه تا اواخر تابستان است. 

دریاچه ولشت؛ از مکان‌های پیشنهادشده درراهنمای سفر به چالوس

این دریاچه خارق‌العاده در 25کیلومتری جاده‌چالوس و در نزدیکی مرزن‌آباد قراردارد. دریاچه ولشت در سال 1388 در میراث فرهنگی ایران به ثبت ملی رسیده‌است. در راهنمای کامل سفر به چالوس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این دریاچه زیبا بازدید کنید. عمق این دریاچه آب شیرین، 22متر است. در این دریاچه گونه‌های جانوری مثل اردک‌ماهی، مارآبی، قورباغه و ماهی کولی وجوددارد. در اطراف این دریاچه می‌توانید به پیاده‌روی، و روی دریاچه به ورزش‌هایی مانند قایق‌سواری، جت‌اسکی، بیگ‌بال و استوانه بپردازید. خوشبختانه این منطقه امکانات رفاهی فراوانی ازجمله کافه، رستوران، اسکله رستوران با پخش موسیقی زنده، تفریحات آبی، زمین والیبال، سوئیت‌های اقامتی و … دارد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه بهشتی فصل‌های بهار و تابستان است. 

دریاچه سرد دریوک

دریاچه سرد دریوک

دریاچه سد دریوک زیبا با آب شیرین در دامنه کوه دال‌کمر قرارداشته و یک‌هکتار وسعت دارد. در این دریاچه رویایی پرندگان بومی، وحشی و مهاجر زیادی وجود دارد. آب این دریاچه از ذوب‌شدن برف‌هایی تامین می‌شود که روی قله‌های اطراف قراردارد. راه دسترسی به این منطقه یک مسیر کوهستانی دشوار است و به‌همین دلیل همیشه خلوت است. یکی از مکان‌هایی که در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس به شما پیشنهاد می‌دهیم، دریاچه سد دریوک است. شما می‌توانید با به‌همراه‌بردن چادرمسافرتی و سایر امکانات از این منطقه بکر و جادیی لذت ببرید. 

مرداب هسل

یکی از مکان‌هایی که در راهنمای سفر به چالوس به شما پیشنهاد می‌دهیم، مرداب هسل است. این مرداب نام‌های دیگری ازجمله تالاب کنیچال نیز دارد. این منطقه یکی از مناطق بسیار سحرانگیز شهرستان چالوس به‌شمار می‌آید که زیبایی زائدالوصفش در هر فصلی زبانزد است. با نزدیک‌شدن به مرداب هسل متوجه خواهیدشد که هوای آن اسیدی و ترش‌مزه است. این یکی از بی‌نظیرترین چیزهایی است که با رفتن به این مکان تجربه خواهیدکرد. آب این مرداب از کف می‌جوشد و هیچ رودی به آن نمی‌ریزد. با قدم‌گذاشتن در این مرداب هیجانی بی‌نظیر را تجربه خواهیدکرد. سکون و سکوت حاکم بر این محیط، اینجا را به سرزمین مردگان تبدیل کرده‌ و جلبک‌های نارنجی‌رنگ پوشیده بر سطح آب تصویری بی‌نظیر را خلق کرده‌است. پوشش گیاهی مرداب هسل شامل درختان انجیلی، ممرز، راش، داغداغان، شمشاد و درختان میوه جنگلی مثل سیب ترش، انگور، انار و انجیر می‌شود. 

این مرداب در جنوب دو روستای طلاجو و سینوا در 10کیلومتری جنوب‌غربی شهر چالوس قراردارد. 

مرداب کندوچال

راهنمای سفر به چالوس

مرداب کندوچال در دل یک مکان گردشگری دیگر به‌نام پارک‌جنگلی فین قراردارد که در ادامه به‌تفصیل از آن خواهیم‌گفت. این مرداب که یک‌هکتار وسعت و 4تا5متر عمق دارد، پوشیده از گیاهان مردابی و نی است. مرداب کندوچال در جنوب شهر چالوس قراردارد و بهترین زمان برای بازدید از آن اردیبهشت‌ماه است؛ چراکه در این زمان نیلوفرهای آبی روی مرداب را پوشانده و تصویری بی‌نظیر را خلق می‌کند.

پارک‌جنگلی فین

این پارک در حاشیه رودخانه چالوس قراردارد و به‌این دلیل همیشه مملو از مسافر و افراد بومی آن منطقه است. پارک‌جنگلی فین در 6کیلومتری جاده چالوس-کرج قراردارد. بهترین زمان سفر به پارک فین بهار و تابستان است؛ به‌ویژه اردیبهشت‌ماه که هوا هنوز گزم نشده و شرجی تابستان را ندارد. 

معرفی اماکن تاریخی_گردشگری در راهنمای سفر به چالوس 

چالوس جزو آن از دسته از شهرهای شمالی کشور است که علاوه بر مواهب طبیعی خارق‌العاده‌اش دارای مکان‌های تاریخی متعددی نیز است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع شما با رفتن به شهر چالوس با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم از دیدن مناطق بهشتی این شهر لذت خواهید برد و هم با رفتن به مکان‌های تاریخی که در دل این شهر سبزفام پنهان است، به قدمت و اصالت این شهر پی خواهیدبرد. حال وقت آن است که با شناختن این مکان‌های تاریخی عزم خود را برای سفر به شهر چالوس جزم کنید. بنابراین در راهنمای سفر به چالوس با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. 

کاخ چایخوران؛ کاخی تاریخی در راهنمای سفر به چالوس

کاخ چایخوران؛ کاخی تاریخی در راهنمای سفر به چالوس

کاخ چایخوران از آن مکان‌هایی است که نمی‌شود در راهنمای سفر به چالوس از آن نام نبرد. این بنا در دوره پهلوی اول تاسیس شده و در سال 1353 در میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده‌است. کاخ چایخوران در محوطه‌ای قراردارد که 4000متر مربع وسعت دارد. این کاخ دارای دو ورودی اصلی در ضلع‌های شرقی و غربی است. ساختمان کاخ مدنظر دارای دوبخش اصلی و خدماتی است که به‌وسیله یک راهروی میانی به‌ هم متصل شده‌است. بخش اصلی بنا در قسمت شمالی دارای یک بالکن ستون‌دار و در قسمت جنوبی دارای دو تالار مربع‌شکل است. در این بخش یک تالار مستطیل‌شکل نیز وجوددارد که با گچ‌بری بسیار زیبایی نقش شده‌است. امروزه از این مکان تاریخی به‌عنوان رستوران استفاده‌می‌شود.  

کاخ ملکه مادر

قدمت این کاخ به دوره پهلوی دوم برمی‌گردد. کاخ ملکه مادر در روستای مازوپشته شهرستان چالوس قراردارد. زمانی که محمدرضاشاه در رامسر به‌سر می‌برد، این کاخ به‌دستور او برای ملکه‌ مادر( تاج‌الملوک آیرملو) ساخته‌شد. کاخ  ملکه دارای معماری خاص و زیبایی بود که زمینی به مساحت 05000متر داشت. متأسفانه امروزه در حال تخریب است؛ چراکه هیچ تلاشی برای حفظ این اثرتاریخی صورت نگرفته و توسط بنیاد شهید در یک مزایده به مالک خصوصی واگذار شده‌است. 

هتل بنیاد پهلوی

این هتل مربوط به دوران پهلوی اول است. هتل بنیاد پهلوی که دارای دوطبقه و یک زیرزمین است، بعد از انقلاب به دست سپاه پاسداران افتاد و امروز به‌عنوان یک درمانگاه تخصصی به کار خود ادامه می‌دهد. 

معرفی مراکز خرید در کامل‌ترین راهنمای سفر به چالوس

راهنمای سفر به چالوس

شاید دوست داشته‌باشید در حین سفر سری به مراکز خرید بزنید و چیزی برای خودتان بخرید. شهرستان چالوس به‌دلیل مسافرخیزبودنش مکان‌های خرید بی‌شماری دارد که چند تا از آنها معروف‌اند. با ما همراه باشید تا در راهنمای سفر به چالوس بهترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی کنیم.

مجتمع تجاری پانوراما

این مجتمع بسیار لوکس وسعتی به‌مساحت 34000متر مربع دارد که در 6طبقه است. فروشگاه‌های این مجتمع دارای لوازم برند و شیک است. آنچه که بر زیبایی این مجتمع افزوده، قرارگرفتن مجتمع در کنار دریای کاسپین است. شما می‌توانید با رفتن به این مجتمع هر آنچه که بخواهید از خوراک، پوشاک، لوازم خانه و … را تهیه کنید. 

آدرس: چالوس، کلارآباد، بلوار امام‌خمینی، نرسیده به خیابان شهیدفهمیده

بازار بزرگ چین

در این بازار علاوه‌بر اجناس ایرانی، تولیدات ژاپن، سنگاپور، چین و تایلند نیز به‌فروش می‌رسد. در بازار بزرگ چین انواع دکوری و لوازم منزل به‌فروش می‌رسد. 

آدرس: چالوس، هچیرود، بازار بزرگ چین

بازار سنتی چالوس؛ از بازارهای معرفی‌شده در راهنمای سفر به چالوس

بازار سنتی چالوس؛ از بازارهای معرفی‌شده در راهنمای سفر به چالوس

لازم است که در راهنمای سفر به چالوس، بازار سنتی چالوس را نیز به شما معرفی کنیم. این بازار جزو قدیمی‌ترین بازار شهر چالوس است که محصولات محلی متنوعی ازجمله میوه، ماهی، سبزیجات و لبنیات به‌فروش می‌رسد. بازار سنتی چالوس در وسط شهر قراردارد و از این‌رو جز مکان‌های شلوغ به‌شمار می‌آید. در این مکان علاوه بر مغازه، دستفروش‌ها نیز به فروش محصولات محلی می‌پردازند. این بازار در نزدیکی بازار ماهی چالوس، بازار میوه و تره‌بار و مجتمع تجاری میلاد نور قراردارد. 

آدرس: چالوس، بلوار نماز

معرفی بازار ماهی‌فروشان در راهنمای سفر به چالوس 

نمی‌شود به شهرهای شمالی کشور آمد و سری به بازار ماهی نزد. چالوس نیز جزو آن دسته از شهرهایی است که دارای بازار ماهی‌فروشان است. شما می‌توانید در این مکان تازه‌ترین ماهی‌ها را خریداری کنید. در این مکان انواع ماهی‌های استخوانی دریای خزر و ماهی‌های گرمابی عرضه می‌شود. بازار ماهی در کنار رودخانه چالوس واقع شده‌است. 

سوغاتی شهر چالوس 

قطعا همه ما وقتی به شهری سفر می‌کنیم، دوست داریم چیزی را از آن شهر به‌عنوان سوغات ببریم. حال ممکن است آن چیز خوراکی، پوشاک یا صنایع دستی زینتی باشد. ازجمله سوغاتی‌های این شهر می‌توان به قماق، رشته‌به‌رشته، آب‌دندون، نان قتلمه، لاک‌تراشی، جاجیم و موج‌بافی اشاره کرد. اگر به این شهر سفر کردید، حتما به‌سراغ سوغاتی‌هایش بروید و با امتحان‌کردن شیرینی‌های خوشمزه‌اش تجربه‌ای نو را برای خودتان خلق کنید.

معرفی روستاهای جاده‌چالوس 

راهنمای سفر به چالوس

از میان اماکن دیدنی چالوس نباید از دیدن روستاهای رویایی و بهشتی‌اش غافل شد. روستاهایی که مسافران زیادی را مسحور زیبایی طبییعی خود می‌کند. در جامع‌ترین راهنمای سفر به چالوس شما را با برخی از این روستاهای بکر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روستای ارنگه

ارنگه بزرگ در 15کیلومتری و دارای 7 روستا است. روستای ارنگه سیب‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد که معروف است. این روستا از نظر تاریخی نیز دارای قدمتی کهن است. تپه کارنه در این محل بسیار کهن است. همچنین می‌توان از سنگ‌های کهنی که در قبرستان وجود دارد، به قدمت این روستا پی برد. امروزه این روستا به‌عنوان یک دهکده با خانه‌های ویلایی محسوب می‌شود. در ابتدای این روستا محلی به نام هفت‌چشمه وجود دارد که با آبشار زیبا و مناظر بهشتی‎‌اش بسیار مشهور است.

روستای فشکور یکی ازمکان‌های دیدنی در راهنمای سفر به چالوس

روستای فشکور یک روستای ییلاقی در بالای ابرها است. چیزی را که هر آدمی در رویایش متصور می‌شود، در عالم واقعیت می‌توان در این روستا دید. شما می‌توانید با تورهای یک‌روزه و چندروزه از این منطقه زیبا و کهن دیدن کنید. این روستا چون در ارتفاعات قرارگرفته‌است، هوای بسیار خنکی دارد. بهترین فصل برای بازدید از این روستا فصل‌های بهار و تابستان است؛ چرا که در این فصل‌ها هوا بسیار خنک و طبیعت بسیار زیبا است. 

روستای ناتر 

روستای ناتر 

در راهنمای کامل سفر به چالوس، یکی از روستاهای تاریخی چالوس به اسم ناتر را به شما معرفی می‌کنیم. این روستای 2500ساله در 50کیلومتری جاده چالوس قراردارد. روستا ناتر دارای خانه‌هایی با معماری قدیمی است که توجه شما را به خود  جلب می‌کند. همچنین در این روستا باغ‌های سیب، صنوبر، بید و فندق خودنمایی می‌کند. در ناتر چشمه‌های خنک و زیبایی ازجمله ککی، قلقله، لنا و چشمه آب‌معدنی درایو که به چشمه شفابخش معروف است، وجود دارد.

سخن پایانی 

هدف از نوشتن این مقاله همان‌طور که از نامش پیدا است، معرفی شهرستان چالوس در همه ابعاد بود. داشتن شناختی نسبی از مقصد موردنظر موجب می‌شود که شما با آمادگی لازم به آن مکان بروید. کمترین مزیت این کار، صرفه‌جویی در وقت است. همچنین شما با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید از همه مواهب و امکانات مقصد بهره‌مند شوید و بیشترین لذت را از سفر ببرید. بنابراین در راهنمای سفر به چالوس، تلاش کردیم تا در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیارتان قراردهیم. حال شما دوست عزیز، اگر روزی قصد سفر به شهر چالوس را داشته باشید، ترجیح می‌دهید اول به‌سراغ کدام‌یک از این مکان‌ها بروید. 

نظرات کاربران