بهترین مناطق آرژانتین

بهترین مناطق آرژانتین؛ از سرزمین آتش تا انتهای دنیا

آرژانتین بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان در جهان، فرهنگ‌ زیبا و مناظر فوق‌العاده‌ای دارد. در این کشور مناطق زیبایی وجود دارد که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. دشت‌های بزرگ که میزبان گاوچران‌های این کشور است، استپ‌های خشک در جنوب شرقی (استپ منطقه‌ای است دارای درختان خاردار و بوته‌های کوتاه قد)، جنگل‌های نیمه‌گرمسیری در شمال دور و کوه‌های آند در شمال غربی از زیباترین مناظر و بهترین مناطق آرژانتین محسوب می‌شوند. در آرژانتین بلندترین کوه قاره آمریکا و یکی از چشم‌گیرترین آبشارهای جهان را خواهید دید. همچنین در بوینس آیرس که پایتخت این کشور زیبا است، می‌توانید جاذبه‌های زیادی را ببینید و زیبایی‌هایی را کشف کنید. اگر می‌خواهید با بهترین مناطق آرژانتین آشنا شوید، با ما همراه باشید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

شمال غربی (Northwest)

بهترین مناطق آرژانتین

منطقه شمال غربی آرژانتین از نظر فرهنگی مانند بولیوی و پرو است و مانند بوینس آیرس از سبک اروپایی بسیار دور مانده. کوه‌های آند در این منطقه قرار گرفته است؛ جایی که دره‌ها و رشته‌کوه‌هایی سربه فلک کشیده به زیبایی می‌درخشند. این منطقه برای کوهنوردی و برای سفر جاده‌ای مناسب است. بازدید از این منطقه جذاب، چیزی شبیه سفر به مریخ با منظره‌ای مانند آن است.

شهر سالتا واقع در استان شمالی، مملو از جذابیت‌های دنیای قدیم است. این شهر فرصتی برایتان فراهم می‌کند تا میدان‌های اروپایی، کلیساهای آذین شده و مناظر شهر را از ارتفاعات و داخل تله‌کابین ببینید. رانندگی‌های طولانی در جاده‌های پر پیچ‌و‌خم، اقامت در مسافرخانه‌های کوچک و تماشای فرهنگ آرژانتین در منطقه سالتا بسیار لذت‌بخش است. شهر سالتا تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سردی دارد و کشاورزی و صنایع، از فعالیت‌های این ایالت به شمار می‌آید. در این شهر می‌توانید توتون و نیشکر مرغوب خریداری کنید. از جاذبه‌های توریستی این منطقه می‌توان به کلیسای جامع و موزه باستان‌شناسی آلتا مونتانیا د سالتا اشاره کرد. در شمال غربی این کشور می‌توانید زیباترین مناطق دیدنی آرژانتین را ببینید.

چاکو(Chaco)؛ یکی از بهترین مناطق دیدنی آرژانتین

چاکو(Chaco)

نام منطقه چاکو در شمال شرقی از حوضه گسترده چاکو گرفته شده‌است؛ حوضه‌ای رسوبی که بخشی از استان‌‌‌های شمالی و شمال شرقی کشور را در برمی‌گیرد. از آن‌جا که این استان منبع غذایی برای ساکنان اولیه بوده، آن را چاکو به معنای شکار نامیدند. 

این منطقه با تعدادی اکوسیستم مختلف مشخص می‌شود. جنگل‌های انبوه در استان فورماسا که در مرکز استان چاکو قرار دارد، در آنجا واقع شده‌اند. حیوانات وحشی از آهو گرفته تا جگوار در این جنگل‌ها وجود دارند و تالاب‌هایی در چاکو قرار دارد که ممکن است تماشای آن برایتان جالب باشد. همچنین پارک ملی چاکو که منطقه‌ای محافظت شده است، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده؛ درختان کبراکو، باتلاق‌ها و بوته‌زارها به زیبایی این پارک ملی افزوده اند. در پارک ملی چاکو حیواناتی مانند پوماها و آرمادیلوها را خواهید دید. منطقه چاکو دارای سکونتگاه‌های مهمی است که طبیعت وحشی را در خود جای داده‌است. 

رزیستنسیا که به معنی شهر مقاومت است، در مرکز استان چاکو قرار دارد و با بیش از 300 مجسمه، به‌عنوان شهر مجسمه‌ها شناخته می‌شود. این شهر پرجمعیت، عنوان پایتخت ملی مجسمه‌ها را گرفته است. رزیستنسیا  در تلاش بوده تا رابطه دوستانه‌تری با محیط اطراف خود برقرار کند که مشخصه آن، وجود تالاب‌ها و کوه‌هایی است که به طور سیستماتیک پر شده و قطع شده‌ است.

کویو(Cuyo)؛ یکی از بهترین مناطق آرژانتین

بهترین مناطق آرژانتین

کویو در بخش مرکزی غرب آرژانتین قرار دارد که با کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده آند پوشیده شده‌است. این منطقه از بهترین مناطق آرژانتین به شمار می‌آید که سه استان مندوزا، سان خوان و سان لوئیس را در خود جای داده‌است. این استان‌ها از غرب با شیلی، از شمال شرق با منطقه شمال غربی، از شرق و جنوب شرق با پامپاس و از جنوب با پاتاگونیا همسایه است. 

استان مندوزا که در این منطقه قرار دارد، پوشیده از حوضچه‌ها و چشمه‌های آب‌گرم است؛ در مندوزا بلوارهای وسیع و سرسبز و بسیاری از ساختمان‌های آرت دکو(یک سبک معماری) وجود دارد که مکانی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار محسوب می‌شود.

رشته‌کوه آند بخشی از منطقه کویو را تشکیل می‌دهد و آکونکاگوا که بلندترین قله در قاره آمریکا است، در این منطقه مانند ستاره‌ای می‌درخشد. رشته‌کوه آند از بلندترین قله‌های خارج از آسیا است که تا ارتفاع 6960 متر از سطح دریا فاصله دارد. با آب شدن یخ‌های این کوه‌ها، زمین برای آبیاری و کشت میوه در استان مندوزا و سان خوان آماده می‌شود. برخی از منابع گاز کشور، صنایع فلزی و کارخانه‌ها در این بخش از کشور واقع شده‌اند. از دیگر شگفتی‌های این منطقه می‌توان به پارک استانی ایشیگوالاستو اشاره کرد که صخره‌های زیبایی دارد. 

خرید تور ارزان به راحتی !

بین‌النهرین(Mesopotamia) 

بین‌النهرین(Mesopotamia) 

سرزمین بین رودهای پارانا و اروگوئه، بین‌النهرین نامیده می‌شود و شامل استان‌های کورینتس و انتره ریوز است. بین‌النهرین از غرب با چاکو و از جنوب با پامپاس و از شرق با اروگوئه همسایه است. این منطقه به شکل زمین‌های همواری است که برای چرای دام و رشد گیاهان می‌تواند مناسب باشد. میسیونز که در شمال این منطقه واقع شده، در تمام مرزهای بین‌المللی به جز مرزهای جنوبی آن محاصره شده‌است؛ میسیونز سرزمینی گرمسیری و مرتفع است و آبشار ایگوازو، در شمالی‌ترین بخش این منطقه قرار دارد. این آبشار در پارک ملی ایگوازو واقع شده و دارای تنوع گسترده‌ای از گیاهان و جانوران است.

اکنون به کورینتس سرزمین موسیقی و رقص می‌پردازیم؛ منطقه‌ای که تالاب‌های ایبرا و بخش‌هایی از جنگل‌های سیل زده را در خود جای داده‌است. همچنین مکان‌هایی مانند شهر پوساداس در میسیونز وجود دارد که مملو از معماری‌های استعماری و ویرانه‌های قرن شانزدهم است. این مناطق یکی از بهترین مناطق آرژانتین محسوب می‌شود که سفر به آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پامپاس(Pampas)؛ یکی از بهترین مناطق دیدنی آرژانتین

بهترین مناطق آرژانتین

پامپاس را یکی از بهترین مناطق دیدنی آرژانتین می‌دانند. این منطقه، فرهنگ آرژانتینی را به شکل امروزی شکل داده‌است. پامپاس از جنوب با پاتاگونیا هم‌مرز بوده و فرهنگ گاوچران‌های آرژانتین را به خوبی حفظ کرده‌است. 

برای تجربه سبک زندگی گاوچران‌های آرژانتین می‌توان به پامپاس رفته و از نزدیک مزرعه‌های زیبای آن را تماشا کرد. در این منطقه حاصلخیز، دامداری و کشاورزی مانند قدیم رونق دارد. این شهر با دیگر شهرهای آرژانتین متفاوت است. پامپاس دارای یک مرکز تاریخی جذاب با تعدادی معماری استعماری و کلیساهای زیبا است. 

رشته‌کوه کوردوبا که در استان همنام خود واقع شده است، مهم‌ترین شاخصه جغرافیایی پامپاس محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل دانشگاه‌های متعدد معروف شده‌ و بوینس آیرس، پایتخت بزرگ آرژانتین توسط پامپاس احاطه شده‌است. ساکنان این شهر به آلمانی صحبت می‌کنند و محله‌هایی قدیمی با ساختمان‌های استعماری هنوز در این شهر قرار دارند. این منطقه را که در گذشته‌های دور، دشت علف‌خیز آمریکای جنوبی دانسته‌اند، یکی از بهترین مناطق آرژانتین است. در ابتدا این دشت وسیع را علف‌های پرپشت پوشانده و محل زندگی سرخپوستان بود که اسب‌های وحشی را در آن پرورش می‌دادند، اما بعد از شکل‎‌بندی کشور، بومیان از این منطقه رفته و اروپاییان مهاجر در آن‌جا مستقر شدند. این منطقه وسیع در 250 مایلی بوینس آیرس قرار دارد و مهم‌ترین محصول آن ذرت و روغن‌های خوراکی است. 

پاتاگونیا(PATAGONIA)  به نام “انتهای دنیا” معروف است

پاتاگونیا(PATAGONIA) 

پاتاگونیا که بین آرژانتین و شیلی در غرب تقسیم شده‌است، در انتهای آمریکای جنوبی قرار دارد؛ به همین دلیل به آن “انتهای دنیا” می‌گویند. در شمال این منطقه همه چیز مرطوب و پر از درختان پازل میمون (گونه‌ای از گیاهان) است و در جنوب، یخچال‌ها و دریاچه‌های فراوان وجود دارد. 

پاتاگونیا که جنوبی‌ترین بخش کشور را دربرمی‌گیرد، یکی از بهترین مناطق آرژانتین محسوب می‌شود. استخراج آلومینیوم و ماهیگیری عمده فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است. پارک ملی لس گلاسیرس در جنوب منطقه واقع شده که به دلیل مناظر شگفت‌انگیز یخچال‌های طبیعی‌اش نام‌گذاری شده‌است. در جنوب این منطقه می‌توانید ایستگاه‌های اسکی را پیدا کنید. فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، رفتینگ و پاراگلایدر در این منطقه را نیز می‌توانید امتحان کنید.

برخلاف جنوب این منطقه، شرق پاتاگونیا آب‌وهوای خشکی دارد و در واقع حدود 80 درصد از منطقه را تشکیل می‌دهد. در شرق پاتاگونیا می‌توانید سواحلی را مشاهده کنید که بهترین مناطق آرژانتین محسوب می‌شوند. در این سواحل می‌توانید تفریحاتی مانند پیاده‌روی و قایق‌سواری را تجربه کرده و در هوای گرم، خودتان را برای شنا آماده کنید.

استان باریلوچه نیز در این منطقه واقع شده است که دریاچه‌ها و کوه‌های جذابی برای کاوش دارد. در باریلوچه آرامش و شادی خاصی وجود دارد و زیبایی طبیعتش هر فردی را به وجد می‌‌آورد. یکی از جذابیت‌های باریلوچه داشتن ساختمان‌هایی است که با طراحی سنتی از سنگ و چوب ساخته شده‌.

تیرا دل فوئگو(Tirra del Fuego)  ؛ از معروف‌ترین مناطق آرژانتین

بهترین مناطق آرژانتین

تیرا دل فوئگو که به “سرزمین آتش” معروف است، جنوبی‌ترین منطقه آرژانتین محسوب می‌شود و با هیچ یک از ایالات، مرز مشترک ندارد. این منطقه جزیره‌ای است که توسط تنگه ماژلان از قاره آمریکا جدا شده‌. در سمت شرقی جزیره، اوشوایا که بزرگ‌ترین شهر مجمع‌الجزایر است، قرار دارد و بخش غربی آن در مالکیت شیلی قرار گرفته. اوشوایا که در مرکز استان قرار دارد، در زبان بومی به معنای خلیج رو به انتها است. جزایر فالکند، جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی مناطقی در تملک بریتانیای کبیر است که آرژانتین ادعای مالکیت آن را دارد. این منطقه در جنوبی‌ترین شهرهای جهان است که فعالیت‌های گردشگری زیادی دارد. 

استان ریو گرانده خانه صنایع سنگین تیرا دل فوئگو است؛ یخچال طبیعی رزمی که در این منطقه واقع شده، مناسب پیاده‌روی بوده و مناظر درخشانی مانند کانال بیگل دارد. تنها پارک ساحلی آرژانتین در این منطقه وجود دارد که مکانی برای کایاک‌سواری، کوهنوردی و ماهیگیری محسوب می‌شود. خلیج‌ها، سواحل و کوه‌های بلند در این قسمت آرژانتین قرار دارند. تیرا دل فوئگو که جوان‌ترین استان کشور است، از بهترین مناطق آرژانتین به نظر می‌رسد. 

رزرو هتل خارجی به راحتی !

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین مناطق آرژانتین را بررسی کردیم. از مناطق شمال غربی کاوش را آغاز کرده و به جوان‌ترین استان کشور آرژانتین رسیدیم. آرژانتین مناطق بسیار دیدنی و جذابی دارد که برای هر سلیقه‌ای مناسب است. می‌توانید سفر به آرژانتین را از این مناطق جذاب شروع کرده و در بهترین هتل‌های این کشور استراحت کنید. اگر شما هم در سفر به مناطق زیبای این کشور تجربه‌ یا خاطره‌ای دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران