بهترین موزه های کوالالامپور

بهترین موزه های کوالالامپور؛ موزه‌هایی که کوالالامپور را توصیف می‌کنند

 کوالالامپور که به‌اختصارKL  نیز نامیده می‌شود، پایتخت کشور مالزی و یکی از پربازدیدترین شهرهای جنوب‌شرقی قاره پهناور آسیا است. این شهر دیدنی با وسعتی برابر با ۲۴۳ کیلومترمربع، لقب بزرگ‌ترین شهر مالزی را از آن خود کرده و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون نفری دارد. این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در زمینه گردشگری داشته و به یکی از قطب‌های اقتصادی جنوب آسیا مبدل گردیده است. یکی از قطب‌های گردشگری در این شهر، بهترین موزه های کوالالامپور است. کوالالامپور موزه های زیادی با مفاهیم نمایشگاهی و جذاب دارد، شما می‌توانید به طرز جالبی تاریخ وفرهنگ را از بازدید این موزه‌ها یاد بگیرید. 

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

در این مقاله به بررسی تعدادی از بهترین موزه های کوالالامپور می‌پردازیم:

اسامی بهترین موزه های کوالالامپور

بازدید از موزۀ کوالالامپور راه‌حل مناسبی برای روزهای تعطیل و تفریح خانوادگی خواهد بود. در این موزه‌ها می‌توانید زمانی را با هم بگذرانید و فرزندان خود را به یادگیری اطلاعات جدید به شیوه‌ای سرگرم‌کننده مانند جمع‌آوری اطلاعات از بازدید موزه‌ها دعوت کنید.

در این بخش لیستی از 12 موزۀ کوالالامپور وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

1.  موزۀ نیروی هوایی سلطنتی مالزی

بهترین موزه های کوالالامپور

این موزه که در Jalan Airlangga Lamaشهر کوالالامپور قرار دارد، ممکن است مکانی جالب برای علاقه‌مندان به هوانوردی باشد. این موزه که از سال 1985 افتتاح شده است، شما را به کاوش در تاریخ نیروی هوایی سلطنتی مالزی در این موزه تشویق می‌کند.

قیمت بلیط مشخصی برای ورود به این موزه وجود ندارد، بنابراین می‌تواند یک انتخاب ارزان برای تعطیلات باشد. این موزه هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز است. در این موزه یک نمایشگاه هواپیما و دو گالری کوچک برای بازدید شما وجود دارد.

2. موزۀ هنرهای اسلامی

مالزی به عنوان کشوری که اکثر مردم آن مسلمان هستند، موزه‌‌ای دارد که بزرگترین مجموعه هنر اسلامی جنوب‌شرقی آسیا را در خود جای داده است. این موزه از سال 1998 در Jalan Temerloh، کوالالامپور با هزاران مجموعه به روی مردم نقاط مختلف جهان باز است. 12 گالری در این موزه اصلی وجود دارد که بر اساس نوع آثار طبقه‌بندی شده‌اند و معروف‌ترین آنها ماکت بزرگ مسجد الحرام در مکه است. موزه‌های اسلامی مالزی نیز به عنوان بهترین موزه‌های کوالالامپورهر ماه نمایشگاه‌های موقتی با موضوع‌های متفاوتی دارند.

برای بازدید از این مکان بدون راهنمای تور باید 14 رینگیت بزرگسال / 7 رینگیت برای دانشجو بپردازید؛ زیرا راهنمایان صوتی هم در دسترس شما هستند.

3. موزۀ پتروساینز، مرکز کشف

موزۀ علمی تعاملی واقع در Suria KLCC، کوالالامپور برای تعطیلات خانوادگی مناسب است؛ زیرا همه سنین می‌توانند از آن لذت ببرند. شما باید 30 رینگیت برای بزرگسالان و 20 رینگیت برای کودکان بپردازید. بلیط های Petrosains، The Discovery Center  در Traveloka را به صورت آنلاین سفارش دهید تا مجبور نباشید در صف خرید بلیط قرار بگیرید. موزه هر روز از ساعت 9.30 صبح تا 5.30 بعدازظهر باز است، این مکان همیشه با حضور بازدیدکنندگان شلوغ می‌شود؛ زیرا فعالیت‌های سرگرم‌کنندۀ زیادی برای انجام دادن در این موزه‌ها وجود دارد. موزۀ پتروساینز نمایش‌های تجربی جالبی را در قالب آزمایش‌هایی بر روی وقوع باران و گازها به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

بچه‌ها می‌توانند با تیم Petrosains و والدینشان که در بیرون موزه منتظر هستند، وارد یک منطقۀ ویژه شوند تا چیزی خلاقانه ایجاد کنند. اطلاعاتی در مورد نفت، فناوری فرمول 1 (F1)  و اطلاعات دیگری وجود دارد که به طرز جالبی دسته‌بندی شده‌است.

4 . گالری ملی هنرهای تجسمی

بهترین موزه های کوالالامپور

 در کوالالامپور گالری ملی هنرهای تجسمی آثار هنری و نمایشگاه‌های معاصر مالزی به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه در هشت بخش طبقه‌بندی شده‌است. هر بخش از نمایشگاه داستانی را از دیدگاه تاریخ‌نگاری، روابط بین‌الملل و فعالیت‌های اقتصادی جاری روایت می‌کند و ارتباطی بین مالزی و سایر نقاط جهان برقرار می‌کند. این گالری هنرهای تجسمی که یکی نوع از موزۀ کوالالامپور است، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در جزیره باز است و می‌توانید به صورت رایگان وارد آن شوید. موزۀ شماۀ2 واقع در Jalan Temerloh کوالالامپور نیز دارای زمان و نمایشگاه‌های مشخصی است که می‌توانید در آن شرکت کنید.

5 .موزۀ ملی مالزی

موزۀ ملی مالزی واقع در Jalan Damansara، از جمله بهترین موزه های کوالالامپوراست. موزه ملی مالزی واقع در Jalan Damansara کوالالامپو، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر برای اهداف آموزشی و گردشگری باز است. این موزۀ ملی قبلاً یک موزۀ سلانگور بود که به دلیل فروریختن آن در اثر بمباران نیروی هوایی متفقین بازسازی شد.

این موزه که از بهترین موزه های کوالالامپور محسوب می‌شود، نه تنها دارای معماری سنتی یکپارچه مالایی است، در سطح دیوار جلویی با دو نقاشی دیواری ساخته شده از موزاییک‌های شیشه‌ای ایتالیایی تزئین شده‌است. این نقاشی دیواری تاریخچه و صنایع دستی مالزی را روایت می‌کند که توسط آقای لایتونگ چئونگ، صنعتگر مشهور مالزیایی تولید شده‌است.

با مشاهده آثار میراث تاریخ ملی، می‌توانید تاریخ و فرهنگ مالزی را در این موزه نمادین به طور کامل  بررسی کنید. قیمت ورودی موزه کاملا مقرون‌به‌صرفه است، یعنی 5 رینگیت برای شهروندان مالزیایی و 15 رینگیت غیرشهروندان تنظیم شده‌است.

رزرو آنلاین هتل با سه کلیک خوبه

6 . موزۀ شهر کوالالامپور

بازدیدکنندگانی که می‌خواهند از تاریخ و توسعه کوالالامپور در این موزۀ آموزنده لذت ببرند، می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعدازظهر زمانی را برای دیدن این موزه قرار بدهند. موزۀ شهر هر روز در منطقه جالان راجا، کوالالامپور باز است، برای بازدید از موزه قیمتی مشخص نشده‌است، بنابراین می‌توانید به صورت رایگان وارد موزه شوید.

این موزه، مکانی استراتژیک است؛ زیرا به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر نزدیک است، بنابراین به آسانی تمام روز را به گشت‌وگذار در آن بپردازید. می‌توانید با موتور یا LRT از میدان مردکا، موزۀ تاریخ ملی سابق و کتابخانۀ کوالالامپور، شروع کنید و به موزه‌های دیگربرسید. اگر از Kelana Jaya LRT استفاده می‌کنید، در ایستگاه  مسجد جامک پیاده شوید، سپس حدود 10 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به Dataran Merdeka برسید.

7. پارک پروانه‌های کوالالامپور

بهترین موزه های کوالالامپور

شما می‌توانید بیش از 6000 پروانه و سایر حشرات را در این پارک و موزه واقع در Jalan Cenderasari، کوالالامپور مشاهده کنید. این باغ به عنوان نمونه‌ای از بهترین موزه های کوالالامپورمکانی است برای زندگی پروانه‌ها، همچنین این موزه پر از گیاهان مختلف عجیب‌وغریب به عنوان گیاهان میزبان پروانه به حساب می‌آید.

نه تنها این موضوع، بلکه با پرداخت بلیط ورودی 25 رینگیت برای بزرگسالان و 13 رینگیت برای کودکان، جاذبه‌های دیگری از ماهی کوی و لاک‌پشت‌های آب شیرین نیز در این پارک را خواهید دید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر از این پارک دیدن کنید.

8. پارک موضوعی سان‌وی‌لاگون

این شهربازی نه تنها یکی از بهترین موزه های کوالالامپور است، بلکه یک پارک آبی، یک باغ وحش، یک پارک جیغ ترسناک و جاذبه‌های دیگری نیز دارد. پارک سان‌وی‌لاگون واقع در بندر سان‌وی کوالالامپور قرار دارد و هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر برای بازدید باز است.

برای ورود به این مکان 130 رینگیت برای بزرگسال و 104 رینگیت برای کودکان لازم است پرداخت کنید، یا یک پکیج چند روزۀ تور مسافرتی را برای تعطیلات به یاد ماندنی‌تر رزرو کنید. توصیه می‌کنیم بلیط پارک موضوعی Sunway Lagoon را به صورت آنلاین در Traveloka سفارش دهید تا بتوانید بدون نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی بلیط تهیه کنید.

9. سیاره‌نماهای زمین

سیاره‌نماها همیشه برای همه سنین از کودکان تا بزرگسالان جالب بوده است. در این موزه جذاب و تعاملی می‌توانید اسرار فضای بیرونی زمین را ببینید؛ زیرا این موزه از یک مرکز اطلاعات، یک گالری رصد، یک تئاتر فضایی، یک باغ رصدخانه باستانی و یک نمایشگاه علمی فضایی تشکیل شده‌است. بخشی از این موزه یک سینما دارای دو صفحه نمایش بزرگ است که فیلم‌های علمی فضایی و ویژگی‌های فضایی جالب را نشان می‌دهد. این موزه که در Jalan Perdana کوالالامپور واقع شده است، دارای یک صفحه نمایش سه بعدی هم هست که در زیر گنبد اصلی قرار دارد. در این موزه سوار آسانسور شوید تا شما را به موزۀ تماشا  ببرد و مناظر خیره‌کنندۀ کوالالامپور و باغ‌های گیاه‌شناسی را ببینید. بلیط این مکان 14 رینگیت جهت بزرگسالان و 6 رینگیت برای کودکان است و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعدازظهر باز خواهد بود. 

10. موزۀ تلکام

بهترین موزه های کوالالامپور

Muzium Telekom  نام یکی از بهترین موزه های کوالالامپور است.

همانطور که از نام این موزه پیداست، در این موزه اطلاعاتی در مورد تاریخچه مخابرات در مالزی از سال 1870 تا به امروز ارائه می‌شود. در سال‌های اولیه، ارتباطات راه دور در مالزی با استفاده از تلگراف کد مورس با استفاده از یک کابل زیردریایی بین مالایا و هند شرقی آغاز شد. خطوط تلگراف سپس به مسیرهای زمینی گسترش یافت تا انتقال اخبار و سایر اطلاعات بین شهرها را سرعت بخشد. متأسفانه به دلیل هزاران تیر تلفن و کابل مسی که ژاپن برای مقاصد جنگی استفاده می‌کرد، مخابرات دوره تاریکی را تجربه کرده بود. ارتباطات از راه دور همراه با پیشرفت زمان در حال رشد بوده است تا به آنچه اکنون است، تبدیل شود. برای آشنایی با تاریخچه این مخابرات می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 17 به صورت رایگان به این موزه وارد شوید و از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید.

11. موزۀ نساجی

موزۀ نساجی از جمله موزه های کوالالامپور است. نساجی نام موزه‌ای است که در جالان سلطان هشام الدین کوالالامپور مالزی واقع شده‌است. این موزه اطلاعات زیادی را در رابطه با دنیای منسوجات ارائه می‌دهد. از شروع چاپ پارچه، توسعه پارچه تا نحوۀ ساختن نقوش پارچه‌ای منحصر‌به‌فرد و پر معنا در این موزه در معرض دید قرار خواهد گرفت. این موزه با وجود اینکه موزۀ بزرگی نیست، اما بسیار آموزنده است. شما می‌توانید به صورت رایگان وارد این موزه شوید. موزۀ نساجی هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز است، هزاران پارچه با نقوش مختلف را می‌توانید در این موزه ببینید. نه تنها پارچه‌های محلی یا سنتی، بلکه پارچه‌های وارداتی نیز در این موزه وجود دارد که عمدتاً از چندین منطقه در آسیای جنوب‌شرقی هستند.

12. موزه و گالری هنر بانک نگارا مالزی

این موزه که در Jalan Dato’ Onn کوالالامپور واقع شده است، دارای چندین مجموعه در داخل و خارج از بانک مرکزی مالزی است. این موزه از شروع تاریخچه پول مالزی و توسعۀ رسانه، تا مبادلات اکنون را در بر گرفته‌است. این موزه و یک گالری هنری، فعالان و هنردوستان را با هم تلفیق می‌کنند تا موزه را غنی و پربار کنند، تا ارزشی مداوم و لذت‌بخش را رقم بزنند. بسیاری از اشیاء هنری از هنرمندان مشهور و هنرمندان تازه‌کار آثار خود را در این مکان به نمایش می‌گذارند. بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر به صورت رایگان به این موزه بیایند و از هر گوشۀ این موزۀ هنری لذت ببرند. به خاطر داشته باشید که در صورت نیاز، عکس بگیرید و از ازدحام بی‌رویه در بخش‌های مختلف موزه جلوگیری کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی کامل 12 موزه‎ای که در کوالالامپور مالزی است و شما می‌توانید برای افزایش دانش خود از آنها بازدید کنید، پرداختیم. از جمله نکاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت به این شرح بود: موزه‌هایی که به عنوان بهترین موزه های کوالالامپور شناخته شده، نه تنها برای ساکنان محلی و خانواده‌ها، بلکه برای گردشگران داخلی و خارجی نیز جاذبه‌ای دیدنی خواهد داشت. با توجه به این مطالب نظر شما در مورد موزه های کوالالامپورچیست؟ آیا شما هم موزه‌ای را در مالزی و به خصوص کوالالامپور می‌شناسید؟ در قسمت دیدگاه‌ها نظراتتان را بنویسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران