بهترین رستوران های ایتالیایی شیراز

معرفی 10 مورد از بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز

ایتالیا و غذاهای آن بدون شک یکی از پرطرفدارترین غذاهای بین‌المللی در سراسر جهان است. انوع پاستا، استیک، انواع سالاد با سس‌های مخصوص ایتالیایی و انواع مختلف پیتزا ازجمله غذاهای ایتالیایی هستد که افراد بسیاری به آن علاقه نشان می‌دهند. در کشور ما نیز غذاهای ایتالیایی به علت نزدیک بودن به ذائقه ایرانی‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده و همین موضوع باعث شده رستوران‌های ایتالیایی نیز به وفور در بیشتر شهرهای ایران یافت شوند. یکی از این شهرها، شهر زیبا و گردشگرپذیر شیراز است که از رستوران‌های ایتالیایی متعدد و متنوعی بهره می‌برد. به همین دلیل انتخاب‌ها را برای محلی‌ها و همچنین گردشگران و مسافران سخت‌تر کرده است. هر یک از رستوران‌های ایتالیایی شیراز دارای معماری منحصربه‌فرد، فضایی زیبا و دنجی هستند و انواع غذاهای فرنگی و ایتالیایی مطابق با هر سلیقه‌ای را برای مهمانان و گردشگران سرو می‌کنند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید یا ساکن این شهر هستید و می‌خواهید با این رستوران‌ها آشنا شوید؛ با ما تا آخر این مقاله از سه کلیک همراه باشید که قصد داریم تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز را برای شما معرفی کنیم.

پاسپورت دومینیکا

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

کافه رستوران ایتالیایی لوتینو

کافه رستوران ایتالیایی لوتینو

یکی از رستوران‌های ایتالیایی شیراز که در زمره بهترین، زیباترین و دیدنی‌ترین رستوران‌های این شهر قرار دارد، کافه رستوران ایتالیایی لوتینو است. این رستوران با برخورداری از محیطی دنج و لوکس، فضای سرپوشیده و فضای باز و یک فضای VIP ، محیط مناسبی را برای دورهمی‌ها‌ی دوستانه و خانوادگی، قرارهای کاری و غیره فراهم می‌کند. فضای باز این رستوران در تراس قرار گرفته و دارای چشم‌انداز زیبایی رو به خانه‌ها و ساختمان‌های شهر است و به دلیل مجهز بودن به امکانات سرمایشی و گرمایشی در هر چهار فصل قابل استفاده است.

البته فضای داخلی و فضای وی آی پی این رستوران نیز به اندازه فضای بیرونی چشم‌نواز است و دارای معماری زیبا و ساده‌ای است. دکوراسیون زیبا، معماری شگفت‌انگیز، میز و صندلی‌ها و لوسترهای مناسب هر فضا و وجود بوته‌ها و درختان سرسبز در فضای باز این رستوران نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کافه رستوران لوتینو با منوی غذایی کامل که شامل منوی غذاهای ایتالیایی و کافی‌شاپی است در دو وعده نهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. در منوی غذایی این رستوران انواع پاستا، اسپاگتی، پیتزا، سالاد، استیک، برگر، ساندویچ و انوع غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم به چشم می‌خورد.  

آدرس کافه رستوران ایتالیایی لوتینو: ایران، استان فارس، شیراز، خیابان عفیف آباد، مقابل کوچه 18، ساختمان ال سید، طبقه 5.

شماره تماس: 07136484045

ساعت کاری: 10 صبح تا 24 شب

کافه رستوران ایتالیایی 25

کافه رستوران ایتالیایی 25 یکی از رستوران‌های لوکس و مجلل شیراز است که در طبقه 25 هتل چمران واقع شده است. این رستوران در لیست رستوران‌های ایتالیایی شیراز قرار گرفته و با پرسنل مجرب و خوش‌برخورد، طراحی داخلی منحصربه فرد و فضای دل‌انگیز در بدو ورود نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در کنار فضای زیبا و لاکچری این رستوران با داشتن منوی غذایی متنوع و ارائه انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی و مدیترانه‌ای از قبیل انواع پاستا، اسپاگتی، پیتزا، سالادها و دسرهای ایتالیایی شرایط مناسبی را برای دورهمی‌ها، قرارهای کاری و مراسمات مختلف فراهم آورده است.

کافه رستوران ایتالیایی 25 به دلیل قرار گرفتن در یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر شیراز، چشم‌اندازی زیبایی از شرق شیراز در اختیار میهمانان قرار می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که غذاهای خوشمزه ایتالیایی را با دورنمایی تماشایی از شهر شیراز نوش‌جان کنید. این کافه رستوران دارای دو فضای مختلف است که یکی از آن‌ها به رستوران با ظرفیت 350 نفر و دیگری به کافه تعلق دارد که به اندازه 100 نفر ظرفیت دارد و همه‌روزه از ساعت 16 الی 12 شب آماده پذیرایی از میهمانان است.

آدرس کافه رستوران ایتالیایی 25: ایران، استان فارس، شهر شیراز، بلوار چمران، هتل چمران، طبقه 25

شماره تماس: 07136288484

ساعت کاری: 16 عصر الی 24 شب

رستوران بل پاسی؛ جزو محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز

رستوران بل پاسی؛ جزو محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز

رستوران بل پاسی یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که طرفداران بسیاری دارد. این رستوران دارای فضای لوکس و جذابی است و با سرو انواع غذاهای فرنگی، ایتالیایی و فست‌فود مطابق با ذائقه هر فردی لذت فراموش‌نشدنی را برای مهمانان داخلی و خارجی به ارمغان می‌آورد. بل پاسی، از دو بخش کافه و رستوران با ظرفیت 130 نفر تشکیل شده است. فضای داخلی هر بخش متناسب با سبک غذاهایی که ارائه می‌دهند طراحی شده و به خوبی حس و حال ایتالیا و غذاهای ایتالیایی را تداعی می‌کند.

این رستوران دارای منوی غذایی بسیار متنوعی است و در دو وعده نهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. در منوی غذایی رستوران بل پاسی بخش‌های مختلفی به چشم می‌خورد. منوی پیش غذا شامل انواع سوپ ازجمله سوپ سبزیجات، سوپ گوجه و سوپ پیاز است. در منوی غذاهای اصلی خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی و انواع پیتزاها ازجمله پیتزا بوفالینا، پیتزا پولو پستو، پیتزا فور سیزن و پیتزا میت بال قرار داده شده است.

انواع پاستا و اسپاگتی (اسپاگتی گوشت قلقلی، پاستا پنه آلفردو و فتوچینی آلفردو)، انواع استیک و گریل شامل انواع استراگانف و انواع غذاهای دریایی (استیک ماهی، خوراک میگو و ماهی و میگو سوخاری) نیز از دیگر غذاهایی است که در منوی رستوران بل پاسی موجود است. انواع دمنوش، بستنی، کیک، اسموتی، شیک، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و انواع غذاهای خوشمزه نیز در بخش کافه این رستوران سرو می‌شود.

آدرس رستوران بل پاسی شیراز: ایران، استان فارس، شیراز، بلوار ارم، سروناز، خاکشناسی

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۴۹۲۴

ساعت کاری: 10 صبح الی 23 شب

فست فود ایتالیایی ونتو

فست فود ایتالیایی ونتو

رستوران و فست فود ایتالیایی ونتو از بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که در فضایی دو طبقه از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. هریک از طبقات این رستوران دارای معماری و دکوراسیون منحصربه‌فردی هستند و برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی محیط مناسبی به شمار می‌روند. از خوشمره‌های فست‌فود ایتالیایی ونتو می‌توان از انواع پیتزاها (پیتزا سرآشپز، پیتزا مخصوص ونتو، نیویورک، چیکن بازیلیکو، چانو و چیکن گریل )، پاستاها (چیکن آلفردو، سیسیلی، سوپریم، چیکن پنه آلفرنو، بیف استراگانف و چیکن استراگانف) و انواع ساندویچ‌ها (نوستالژی، نیویورک، هالوپینو، بیف چیلی هات داگ و ساندویچ دبل برگر) نام برد.

آدرس فست فود ایتالیایی ونتو: ایران، استان فارس، شیراز، بلوار قدوسی غربی، خیابان محلاتی، نبش کوچه محلاتی دهم

شماره تماس: 07132296063

ساعت کاری: 12 ظهر تا 1 بامداد

کافه رستوران فست فود روته

کافه رستوران روته از بهترین فست‌فودها و رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که غذاهای خوشمزه تهیه شده از مواد طبیعی را به مشتریان ارائه می‌دهد. در این رستوران علاوه‌بر فضای سرپوشیده سالنی، امکان صرف غذا در محوطه بیرونی کافه با چشم‌اندازی زیبا نیز وجود دارد.

رستوران روته در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است و می‌توانید انواع پیتزا، انواع ساندویچ، انواع سالاد و انواع پاستا را در این رستوران سفارش دهید. در منوی کافه این رستوران نیز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، انواع قهوه، شیک و دسر وجود دارد.

آدرس کافه فست فود روته: ایران، استان فارس، شیراز، چهارراه خاکشناسی

شماره تماس: 07132272274

ساعت کاری: هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب

پیتزا ناپل

بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز

کافه رستوران پیتزا ناپل اسمش را از شهر ناپل ایتالیا که مهد پیتزا است، برگرفته و با ارتقای شعبات خود به 3 شعبه در سطح شیراز از مهمانان خود پذیرایی می‌کند؛ بنابراین اگر عاشق پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی هستید پیشنهاد ما به شما پیتزا ناپل شیراز است. پیتزاهای این رستوران شهرت بسیاری برای آن رقم زده به طوری‌که تنوع، کیفیت و قیمت پیتزاهای رستوران ناپل را درهیج جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. شعبه خیابان قدوسی این رستوران دارای دو طبقه است که طبقه اول به سالاد بار و طبقه دوم نیز به فست فود اختصاص یافته است.

در منوی این رستوران انواع پیش غذا، انواع پیتزا، استیک، هات داگ، نان سیر، چیکن باربیکیو، پستو و انواع سالاد دیده می‌شود. میز سالادباری رستوران پیتزا ناپل هم به صورت سلف سرویس ارائه می‌شود. اگر سری به این رستوران زدید حتما پیتزا نوتلا را که یکی از عجیب‌ترین پیتزاهای این رستوران است، امتحان کنید. این پیتزا از ترکیب نان پیتزا، نوتلا و تکه‌های توت فرنگی و موز تهیه شده و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. علاوه‌بر پیتزاهای متنوع و خوشمزه، فضای داخلی این رستوران نیز بسیار دنج و لوکس است که با گیاهان زینتی و طبیعی بسیار زیبا، تزئین شده و حس و حال گرم و صمیمی را القا می‌کند.

آدرس شعبه 1 پیتزا ناپل: شیراز، چهارراه چنجه

شماره تماس شعبه 1: 07132296145

آدرس شعبه 2 پیتزا ناپل: شیراز، خیابان نیایش، نبش کوچه 8

شماره تماس شعبه 2: 07136540923

آدرس شعبه 3 پیتزا ناپل: شیراز، خیابان قدوسی غربی، نبش کوچه 13

شماره تماس شعبه 3: 07136272446

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12 ظهر الی 16 عصر و از ساعت 19 عصر الی 1 بامداد (روزهای تعطیل از ساعت 19 عصر الی 1 بامداد).

کافه رستوران شان شیراز

کافه رستوران شان شیراز از فست‌‌فودهای معروف و جزو رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که در خیابان قدوس شرقی واقع شده و با وجود منوی متنوع و غذاهای خوشمزه، محبوبیت زیادی در میان طرفداران فست‌فود پیدا کرده است. برخورداری از فضای دنج و لوکس، استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه و مدیریت حرفه‌ای کارکنان از مزایای این رستوران به شمار می‌رود.

 در رستوران شان، می‌توانید انواع پیتزا (فیلتو، رجینا، بیانکو، فارچیتو، پپرونی، فارینا، دی لیزیا و پولو BBQ)، انواع پیش غذا (سالاد، ویژه، سالاد مدیترانه، سالاد سزار، سیب‌زمینی تنوری و غیره)، انواع برگر (کلاسیک برگر، چیز لاور برگر، هات فایر برگر، چیز برگر، میکس برگر و چیکن برگر)، انواع استیک (باتر چیکن استیک) و انواع نوشیدنی را سفارش دهید.

آدرس کافه رستوران شان شیراز: ایران، استان فارس، شیراز، خیابان قدوسی شرقی، بعد از کوچه 3

شماره تماس: 09362219767

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 00:30 بامداد

فست فود ایتالیایی جنوا

فست فود ایتالیایی جنوا

رستوران جنوا از دیگر فست‌فودهای معروف و رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که در فضایی دنج و صمیمی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. این رستوران با وجود غذاهای لذیذ و باکیفیت، نه تنها در میان شهروندان شیرازی؛ بلکه در میان گردشگران و مسافران نیز طرفداران بسیاری دارد. منوی غذایی رستوران جنوا بسیار متنوع است و می‌توانید انواع پیتزا ایتالیایی (فیلتو، فورسیزن، چیکن پستو، سالسیجا، شاورما گوشت، مارگاریتا، پپرونی، هات رول و توماتو چیکن تندوری)، انواع ساندویچ (ساندویچ تندوری چیکن و بیکن و ساندویچ شاورما با گوشت لبنانی) برگرها (جنوا برگر، گرین برگر و جنوا بیکن برگر) سالاد (کینگ سالاد و سالاد فصل و سالاد سزار با مرغ گریل شده) استیک مرغ، نان سیر، سیب زمینی سرخ کرده، فریتوز فرایز و انواع نوشیدنی با کیفیت و قیمت مناسب سفارش دهید.

آدرس فست فود ایتالیایی جنوا: ایران، استان فارس، شیراز، خیابان فلسطین (باغشاه)،  نبش خیابان حکیمی

شماره تماس: 07132304675 – 07132304676

ساعت کاری: 12 ظهر تا 23 شب

کافه رستوران و فست فود باگرو

اگر به دنبال یک رستوران با محیطی دنج و آرام می‌گردید، ما به شما کافه رستوران باگرو را پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران با ظرفیت 100 نفر و با معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی منحصربه‌فرد در خیابان معالی آباد شیراز قرار گرفته و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی است. منوی صبحانه این رستوران شامل وافل، صبحانه باگرو، املت باگرو، املت ایزابلا، کروک مادام، منچستر تست، پاته پنیر و سبزی، پنکیک، کرن فلکس و غیره است.

انواع پیش غذا، دسر و شیرینی (کرم انکلیسی)، انواع ساندویچ (ذغالی برگر، رویال برگر، چیکن گریل، چیلی داگ، رست بیف تنوری، قارچ چیز برگر و غیره)، انواع پیتزا (استاف کراست، سالامی، توسکانی، برتولی، مانزو، پپرونی، سیسلیانو)، اسپاگتی، لازانیا، پاستا و همچنین انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در منوی غذایی رستوران باگرو به چشم می‌خورد. علاوه‌بر سرو غذاهای خوشمزه، اخلاق خوب کارکنان در کنار پخش موسیقی آرام نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این رستوران است که آن را از دیگر رستوران‌های ایتالیایی شیراز متمایز کرده است.

آدرس کافه رستوران باگرو: ایران، استان فارس، شیراز، معالی آباد، کوچه 3.

شماره تماس: 07136257379

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 15:30 و 19 عصر تا 1 بامداد

فست فود گابریک

بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز

رستوران گابریک یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی شیراز است که به صورت کلاسیک طراحی شده و دارای فضایی آرام و رمانتیک با دکوراسیون منحصربه‌فرد و نورپردازی‌های زیبا است. این رستوران شامل دو فضای باز و بسته است و هر فضایی دارای چیدمانی متفاوت از انواع میز و صندلی‌ها و نیمکت‌های چوبی برای سلیقه‌های خاص است. سرتاسر این رستوران با گل‌های رنگارنگ، گلدان‌های بزرگ و گیاهان مختلف پوشیده شده که چشم‌انداز زیبایی به آن بخشیده است. یک آب نمای سنگی بزرگ نیز که نمادی از فرهنگ کهن و اصیل معماری ایرانی است در این رستوران قرار گرفته که نگاه‌ها را به‌سوی خود می‌کشاند.

فضای داخلی و سالن رستوران گابریک شیراز در روزهای گرم تابستانی با نوشیدنی‌های خنک نظیر میلک شیک و غیره آن هم در محیطی سرسبز آکنده از گل‌های رنگارنگ و خوشبو آماده میزبانی از شما است و در روزهای سرد زمستانی هم با نوشیدنی‌های گرم و قهوه‌های داغ اوقاتی خوش و فراموش نشدنی را به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر منوی نوشیدنی، منوی غذاهای این رستوران نیز بسیار متنوع است و شما می‌توانید انواع پیتزا، ساندویچ، انواع سالاد ، بیف‌استراگانف، چیکن استراگانوف و غیره را سفارش دهید.

آدرس فست‌فود گابریک: ایران، استان فارس، شیراز،  بلوار دکتر حسابی (صنایع) روبرو پمپ بنزین دیرین نبش کوچه 34

شماره تماس: ٠۷۱۳۶۲۴۸۰۱۶

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 15 و 18 عصر تا 1 بامداد

سخن آخر

شیراز یکی از شهرهای خوش آب‌وهوا و دیدنی ایران است که در بخش جنوبی کشور جاخوش کرده است. این شهر زیبا سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و همه‌ساله مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از اقصی نقاط ایران برای سفر و تفریح راهی شیراز می‌شوند. اگر شیرازی هستید یا مسافر این شهر و به دنبال یک رستوران خوب جهت چشیدن  طعم غذاهای ایتالیایی با دوستان و خانواده می‌گردید، خوشبختانه در جای‌جای شیراز رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و کافه رستوران‌های متنوعی متناسب با هر سلیقه‌ای وجود دارد. رستوران‌های ایتالیایی شیراز به قدری زیاد است که در این مقاله تنها به معرفی چند مورد از بهترین و معروف‌ترین این رستوران‌ها پرداختیم. امیدواریم این مطلب راهنمایی مناسبی برای سفر بعدی شما به شیراز باشد.

نظرات کاربران