بهترین سواحل سریلانکا

بهترین سواحل سریلانکا؛ از یالا بهشت گرمسیری تا ساحل ماسه‌های طلایی

سریلانکا کشوری از جنوب آسیا است که به دلیل همجواری با اقیانوس هند، آن را کشور سواحل بی‌انتها می‌خوانند. این گوهر پر زرق‌وبرق، آنچه شما از یک تعطیلات می‌خواهید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این جزیره جاذبه‌هایی دارد که بهترین سواحل سریلانکا، یکی از ویژگی‌های برجسته‌اش است. در این کشور زیبا مجموعه‌ای از مکان‌های باستانی، پارک‌های ملی زیبا و انبوهی از جنگل‌های بارانی هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار مهیج و سرگرم‌کننده باشد. خط ساحلی طولانی آن، دارای خلیج‌های مخفی خوش‌منظره، سواحل شنی باشکوه و دهکده‌های ماهی‌گیری است. با چنین طیف وسیعی از مناظر باورنکردنی، جای تعجب نیست که صنعت توریست سریلانکا روزبه‌روز در حال رونق باشد. اگر شما هم تمایل به شناخت بهترین سواحل سریلانکا و تفریحات مهیج آن دارید، این مقاله برای شما است.

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

ساحل یالا؛ یکی از بهترین سواحل سریلانکا 

بهترین سواحل سریلانکا

ساحل یالا یکی از بهترین سواحل سریلانکا محسوب می‌شود. پارک ملی با شکوهی واقع در جنوب شرقی سریلانکا، در این ساحل وجود دارد که زیستگاه طبیعی حیوانات نادر است. این پارک، بیشتر به دلیل تنوع حیوانات وحشی مشهور و محبوب شده‌است. همچنین پرندگان مهاجر، حواصیل و پرندگان آبی کمیاب و فیل‌های وحشی زیادی را می‌توان در آنجا مشاهده کرد. پارک ملی یالا که دومین پارک ملی کشور سریلانکا است، تا نزدیکی ساحل امتداد دارد. ساحل یالا به دلیل انبوه درختان پارک ملی، بسیار سرسبز و دیدنی است. این ساحل بسیار ناهموار و دست‌نخورده باقی مانده، اما همچنان جذابیت‌های خودش را دارد. با وجود امواج عظیم، شنا کردن در این ساحل ممنوع است و تحت نظارت قرار دارد. با این حال اگر می‌خواهید خود را در طبیعت بکر غوطه‌ور و در ساحلی آرام‌بخش استراحت کنید، این ساحل یکی از بهترین سواحل سریلانکا از نظر گردشگری است. اکثر گردشگران بازدید خود از ساحل را با یک سافاری در اطراف مناظر دیدنی پارک ملی ترکیب می‌کنند.

ساحل اوپولی 

ساحل اوپولی که در شمال شرقی سریلانکا در حومه trincomalee قرار دارد، بسیار زیبا و جذاب است. این ساحل را یکی از بهترین سواحل سریلانکا برشمرده‌اند. ساحل شنی زیبا و نخل‌های شگفت‌انگیز، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. اگر به دنبال تعطیلاتی آرام‌بخش در میان مناظر باورنکردنی می‌گردید، این ساحل می‌تواند مکانی ایده‌آل برای شما باشد. در اوپولی، تعدادی هتل و استراحتگاه‌ را خواهید دید که درمیان درختان نخل پنهان شده‌ و مکانی عالی برای استراحت است. همچنین بهترین غذاهای محبوب سریلانکا را هم به‌راحتی می‌شود در رستوران‌های محلی ساحلی پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، تفریحاتی مانند غواصی و تماشای مهاجرت دلفین‌ها و نهنگ‌ها، دوچرخه‌سواری و ماهی‌گیری در این ساحل آزاد است. اوپولی هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا کرده و گردشگران زیادی را هم مجذوب خود می‌کند. 

ساحل هیکادووا

بهترین سواحل سریلانکا؛ ساحل هیکادووا

این ساحل دلپذیر در خط ساحلی جنوب غربی سریلانکا، مکانی زیبا برای بازدید گردشگران است. درختان نخل بر روی شن‌های طلایی، جذابیتی ماندگار به این ساحل بخشیده‌اند. ساحل هیکادووا، یکی از بهترین سواحل سریلانکا از نظر گردشگری شناخته شده که امکانات فراوانی دارد. چند باشگاه ورزشی، رستوران‌ و هتل‌های مجلل در کنار این ساحل وجود دارد که همه‌روزه آماده پذیرایی ازمیهمانان است. پس از تماشای غروب باشکوه خورشید، بسیاری از مسافران و گردشگران در کنار ساحل به تفریح و رقص می‌پردازند و شما هم می‌توانید در شادی آن‌ها سهیم شوید. همچنین غواصی در هیکادووا آزاد است و ممکن است حین کاوش در حیات دریایی، تعدادی لاک‌پشت‌ دریایی را هم مشاهده کنید که به‌راحتی در ساحل می‌چرخند و زندگی می‌کنند. مکان‌های دیدنی این ساحل معبد پوشپاراما، قلعه گالی، موزه سونامی و مجسمه بزرگ بودا است که می‌تواند شما را با آداب‌ورسوم مردم محلی آشنا کند. 

پاسپورت دومینیکا

ساحل هیریکیتیا؛ یکی از بهترین سواحل بکر سریلانکا 

ساحل هیریکیتیا در حومه دیکولا واقع شده‌است. این ساحل یکی از بهترین سواحل بکر سریلانکا است که مناظر جذاب و خیره‌کننده‌ای دارد. درختانش در اطراف ماسه‌های طلایی می‌درخشند و فضایی رویایی را ترسیم می‌کنند. در امتداد خط ساحلی، مجموعه‌ای از هتل‌ها و استراحتگاه ساحلی هم وجود دارد که مسافران می‌توانند برای استراحت به آن‌جا مراجعه کنند. اگر چه این منطقه در مقایسه با برخی از سواحل سریلانکا، توسعه نیافته است اما بکر و مسکوت بودن این ساحل می‌تواند حس و حالی خوب و آرامش را به خوبی منتقل کند. افرادی که به دنبال یک مکان دنج و خلوت می‌گردند، ساحل هیریکیتیا مکانی ایده‌آل است. شما می‌توانید در طول ساحل، در حالی که از تمام دغدغه‌ها به دور هستید، با فراغ بال به گشت‌وگذار بپردازید. 

ساحل تنگال؛ یکی از زیباترین و بهترین سواحل سریلانکا 

بهترین سواحل سریلانکا

این ساحل یکی از بهترین سواحل سریلانکا است که طرفدارن زیادی دارد. تنگال، یک بندر ماهی‌گیری کوچک است که هر آن‌چه از ساحل گرمسیری می‌خواهید را درون خود دارد. معبد غاری، مولکیریگالا و مناظر زیبای تالاب مادو در این ساحل وجود دارد که ارزش بازدید و تماشا را دارند. تنگال، بسیارآرام‌تراز سایر سواحلی است که در امتداد سواحل جنوبی قرار گرفته‌است. شن‌های نرم و مناظر دیدنی آن برای قدم‌ زدن طولانی مدت مناسب است و رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های فوق‌العاده، سعی در تامین امکانات مورد نیاز شما را دارند. این ساحل، هر سال نزد گردشگران محبوب‌تر می‌شود و اکثر مسافران برای غواصی در صخره‌های مرجانی‌، به تنگال سفر می‌کنند. جاهای دیدنی تنگال پارک ملی بوندالا، تالاب مادو و معبد صخره‌ای مولکیریگالا است که بازدید و تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. 

ساحل ولیگاما 

ساحل ‌ولیگاما که توسط خلیجی به همین نام محافظت می‌شود، با ماسه‌های طلایی درخشان، جذابیتی تماشایی دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل تفریحی سریلانکا محسوب می‌شود که در جنوب کشور واقع شده‌است. رستوران‌ها و هتل‌های زیادی در ولیگاما وجود دارد و از آن‌جایی که بسیاری از مردم محلی از طریق ماهی‌گیری امرارمعاش می‌کنند، همیشه غذاهای دریایی تازه و خوش‌مزه‌ای برای خوردن پیدا می‌شود. از نظر گردشگران خارجی، این ساحل یکی از بهترین سواحل سریلانکا است. هر ساله مسافران زیادی برای آموزش غواصی و موج‌سواری به این ساحل می‌آیند و ساعت‌ها تفریح می‌کنند. 

خلیج آروگام

بهترین سواحل سریلانکا؛ خلیج آروگام

اگر به موج‌سواری علاقه‌مندید، هیچ مکانی بهتر از خلیج آروگام در سریلانکا نیست. خلیج آروگام در سواحل شرقی جزیره واقع شده‌است‌ و یکی از بهترین سواحل سریلانکا محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به این ساحل، در ماه ژوئن و آگوست است. در این ایام امواج بزرگی که به‌طور مداوم تا امتداد خط ساحلی آروگام امتداد دارد، برای موج‌سواری عالی است. اگرچه خلیج آروگام به طور فزاینده‌ای یک مقصد گردشگری محبوب به‌شمار می‌آید، اما هنوز به طور کامل توسعه نیافته است؛ بنابراین هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی در آن‌جا وجود ندارد. شما می‌توانید در کلبه‌های زیبای اطراف ساحل استراحت کنید و از جذابیت کافه‌های کوچک محلی آن لذت ببرید. همچنین با وجود بومیان مسلمانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، می‌توانید از نزدیک با زندگی بومی و قومیتی مردم محلی آن‌جا آشنا شوید. علاوه بر همه این مزیت‌ها، می‌توانید در elephant rock گشت‌وگذار کنید و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید.

ساحل بنتوتا؛ یکی از بهترین سواحل تفریحی سریلانکا 

ساحل بنتوتا در نوار باریکی از زمین قرار دارد که رودخانه بنتوتا را از اقیانوس هند جدا می‌کند. بنتوتا یکی از بهترین سواحل تفریحی سریلانکا است که تفریحات فراوانی مانند ورزش‌های آبی و تماشای پرندگان دارد. در نزدیکی ساحل هم هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجللی وجود دارد که برای اقامت گردشگران ساخته شده‌است. در رستوران‌ها و کافه‌های کنار ساحل می‌توانید انواع غذاهای محلی خوش‌مزه را امتحان کنید. همچنین بنتوتا به‌خاطر امکانات تفریحی فوق‌العاده‌اش مانند قایق‌رانی، کایاک سواری و جت اسکی مشهور شده‌است. یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در این ساحل می‌توانید انجام دهید، سافاری رودخانه‌ای و عبور از آبراه‌های زیبا و دورافتاده به سمت تالاب‌ها و جنگل حرا است. 

ساحل آناواتونا؛ یکی از بهترین سواحل سریلانکا 

بهترین سواحل سریلانکا

ساحل آناواتونا که در فاصله کوتاهی از مرکز گالی قرار دارد، یکی از بهترین سواحل سریلانکا است. دهکده کوچکی در کنار ساحل واقع شده‌است که فضایی بسیار تماشایی و دلپذیر را رقم می‌زند. در این دهکده تعداد زیادی هتل و رستوران را خواهید دید که با تمام بودجه‌ها سازگاری دارد. آناواتونا یکی از بهترین سواحل سریلانکا در بین مردم محلی و گردشگران است. اگر در فصل مناسب به این شهر سفر کنید، می‌توانید لاک‌پشت‌های دریایی را در ساحل ببینید. اگر هم توانستید از این ساحل تماشایی دل بکنید، مکان‌های تاریخی و فرهنگی چشمگیر و فروانی مانند موزه باستان‌شناسی، معبد سودهارمالایا و معبد صلح ژاپنی در این ساحل وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها  سری بزنید. 

ساحل میریسا 

ساحل میریسا یکی از بهترین سواحل سریلانکا است که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. همچنین این ساحل، بزرگ‌ترین بندر ماهی‌گیری کنار خلیج ولیگاما است.‌ درختان نخل زیبا در کنار ماسه‌های طلایی، ظاهر زیبایی به آب‌های زلال دریا بخشیده است. افزون بر این، آب‌های شفاف آن برای شنا ایده‌آل است و از آن‌جایی که صخره‌های مرجانی کوچکی در ساحل وجود دارد، مکان بسیار خوبی برای غواصی هم می‌تواند باشد. علاوه بر همه این‌ها، موج‌سواری خارق‌العاده‌ای را می‌توان در انتهای ساحل تجربه کرد. تعداد زیادی کافه، رستوران و هتل در کنار ساحل و در پشت درختان وجود  دارد که مسافران می‌توانند در آن‌جا اسکان بگیرند. در این ساحل آرامش‌بخش می‌توانید منظره‌ای باورنکردنی از غروب خورشید بر فراز اقیانوس را مشاهده کنید. ساحل میریسا که در سواحل جنوبی سریلانکا واقع شده‌، دارای تورهای دیدنی دلفین و نهنگ است. قطعا تماشای آن‌ها در زیستگاه طبیعی خودشان بسیار حیرت‌انگیز می‌تواند باشد. این ساحل با وجود چنین مناظر لذت‌بخشی، یکی از نقاط برجسته سریلانکا است و بهترین زمان سفر به آن، در ماه فوریه و مارس گزارش شده‌است. 

جمع‌بندی 

سریلانکا به دلیل موقعیت جزیره‌ای، دارای سواحل متعدد با ویژگی‌های متفاوت است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین سواحل سریلانکا را به شما معرفی کنیم؛ سواحلی که هر کدام مزیت‌های خودشان را دارند و سلایق خودشان را می‌طلبند. بعضی سواحل مانند ساحل آناواتونا و هیکاددوا با داشتن طبیعت بکر و جذاب، مخصوص پیاده‌روی و ریلکسیشن است و سواحلی مانند میریسا و یالا، می‌تواند مکان‌های خوبی برای تماشای فیل‌ها و نهنگ‌ها باشد. به‌طور کلی هر کدام از این سواحل، جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و این شما هستید که باید طبق نیاز و خواسته خود، آن‌ها را انتخاب کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در سفر به سریلانکا دارید، خوش‌حال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران