بهترین سواحل در ملبورن

7 تا از بهترین سواحل در ملبورن برای لذت بردن از غروب و دریا!

ملبورن استرالیا جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها سواحل دیدنی‌اش است؛ پس اگر ملبورن مقصد بعدی سفرتان است، حیف است که اطلاعاتی راجع به بهترین سواحل در ملبورن نداشته باشید. برای این‌که سفر خوبی را برنامه‌ریزی کنید، لازم است بهترین جاذبه‌ها و مراکز تفریحی این شهر را بشناسید. 

رزرو تور اروپا

در این مقاله قرار است سراغ سواحل ملبورن که از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر پرجمعیت استرالیا است صحبت کنیم. پس در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا با هم، بهترین سواحل در ملبورن را بررسی کنیم.

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

ساحل برایتون؛ نباید از دستش بدهید

بهترین سواحل در ملبورن

اگر اهل شنا و سایر تفریحات آبی هستید، این ساحل لوکس امکانات خوبی را برای‌تان مهیا کرده است تا لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در ذهن خود و همراهان‌تان ثبت کنید. باد می‌وزد و دریا برای موج‌سواری آماده می‌شود و شاید به همین دلیل این ساحل بین علاقه‌مندان به موج‌سواری این‌قدر محبوب است. 

همچنین در این ساحل پر از آرامش، می‌توانید آفتاب بگیرید. ماهی‌گیری نیز از دیگر تفریحاتی است که در این ساحل امکان‌پذیر است. در نزدیکی ساحل زیبای برایتون کافه‌ها و رستوران‌هایی هم وجود دارد که پس از این‌که آفتاب گرفتید و خوش گذراندید، می‌توانید قدم‌زنان بروید و از خودتان پذیرایی کنید. 

پاسپورت دومینیکا

آدرس: جنوب خیابان کیلدا، 15 کیلومتری ملبورن

ساحل سنت کیلدا؛ ساحلی درخشان 

اگر ترجیح می‌دهید به جای آفتاب گرفتن، در کنار ساحل قدم بزنید یا دوچرخه‌سواری کنید، ساحل آرام سنت کیلدا، واقع در شش کیلومتری جنوب ملبورن، گزینه خوبی برای شماست. این ساحل شنی پیاده‌رویی بزرگ دارد و درختان نخل تنومندی منظره‌اش را زیباتر کرده‌ است. از آن‌جا که این ساحل در نزدیکی خیابان آکلند قرار دارد، به راحتی می‌توانید به فروشگاه‌ها و رستوران‌های واقع در این خیابان دسترسی داشته باشید و خوراکی و غذای مورد نیازتان را تهیه کنید. 

از دیگر امتیازات این ساحل این است که به لونا پارک، از معروف‌ترین پارک‌های ملبورن، نیز نزدیک است و می‌توانید پس از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در یک هوای دلپذیر، سری هم به این پارک معروف ملبورن بزنید و از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

آدرس: بین خیابان مارینا و بندرگاه، شمال شرق پورت‌فیلیپ. 

ساحل ویلیام تاون؛ از بهترین سواحل در ملبورن 

بهترین سواحل در ملبورن

بومیان ملبورن به این ساحل که از بهترین سواحل در ملبورن است به اختصار «ویلی» نیز می‌گویند. این ساحل تاریخی تنها چند دقیقه تا شهر فاصله دارد. اگر شب سال نو در ملبورن بودید، آتش‌بازی تماشایی و زیبایی که در این ساحل برگزار می‌شود را از دست ندهید. این ساحل به شهر بسیار نزدیک است و جالب است بدانید که از بین ساحل های ملبورن، ساحل محبوب ملوانان محسوب می‌شود.  

ساحل خلیج ماه نیمه

در ساحل خلیج ماه نیمه از ساحل های ملبورن، قایق‌سواری محبوب‌ترین تفریح است. این ساحل به دلیل شکل هلالی‌اش این‌طور نام‌گذاری شده است و از آن‌جا که آب‌های آرامی دارد، علاوه بر قایق‌سواری برای شنا نیز بسیار مناسب است. اگر این دو تفریح را دوست دارید، از ساحل خلیج ماه نیمه که از بهترین سواحل در ملبورن به شمار می‌رود غافل نشوید. 

ساحل الوود؛ از ساحل های پر از آرامش ملبورن

الوود ساحلی شنی است که از سایر ساحل های ملبورن آرام‌تر است! اگر دوست دارید دور از هیاهوی شهر، لحظاتی آرام را در کنار هم‌سفرانتان تجربه کنید و یا در یکی از ساحل های ملبورن به پیک‌نیک بروید ولی برای انتخاب از میان آن‌ها هنوز مردد هستید، این ساحل دوست‌داشتنی ملبورن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل همچنین دارای زمین بازی و امکاناتی برای دوچرخه‌سواری نیز هست. 

ساحل مورجلاک؛ از بهترین سواحل در ملبورن برای گردش خانوادگی

بهترین سواحل در ملبورن

تنها دو سه ساعت وقت‌گذرانی در این ساحل زیبا که در حومه جنوب شرقی واقع است، اصلا کافی نیست؛ پیشنهاد ما این است که یک روز کامل را به ساحل مورجلاک (mordialloc)، یا بهتر است بگوییم یک تفریحگاه جذاب، اختصاص دهید. از امکانات این ساحل می‌توان به جایگاه‌هایی اختصاصی برای پیک‌نیک، باربیکیو و مسیر دوچرخه‌سواری اشاره کرد. هم‌چنین این ساحل زمین بازی هم دارد و از این جهت برای خوش‌گذرانی بچه‌ها فضایی مناسبی است. لازم به ذکر است که از آن‌جایی که این ساحل جایی بسیار محبوب برای تفریح خانواده‌هاست، بهتر است در روزهای تعطیل به آن‌جا نروید، زیرا بسیار شلوغ است. 

ساحل شرقی جیلونگ؛ یکی از مهیج‌ترین ساحل های ملبورن

شاید تفریحات آبی و شنا در اقیانوس را دوست داشته باشید، اما افکار ترسناک و دلهره‌آور راجع‌به کوسه‌ها و سایر جانوران خطرناک آبزی، به شما جرات نمی‌دهد که پا در آب‌های اقیانوس بگذارید. اگر چنین است، به ساحل شرقی، از بهترین تفریحگاه‌ها و ساحل های ملبورن، بروید و علاوه بر لذت تنفس در هوایی بی‌نظیر، بدون ترس و نگرانی تنی به آب بزنید. در این ساحل قسمتی از اقیانوس با سنگ‌ها و صخره‌های مخصوص پوشیده شده است و به شکل یک استخر اقیانوسی درآمده تا شما با خیال راحت شنا کنید. برگزاری تورهای والیبال ساحلی و هم‌چنین وجود یک استخر برای خردسالان، از دیگر امکانات این ساحل سرسبز و خوش آب‌وهواست. 

سخن پایانی

ملبورن استرالیا جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و سواحل زیبایش هم یکی از آن‌هاست. در این مقاله به هفت تا از بهترین سواحل در ملبورن و امکانات آن‌ها پرداختیم. در بعضی سواحل می‌توانید روی ماسه‌ها دراز بکشید و ذهن خود را از تمام دغدغه‌ها خالی کنید و از تنفس در هوای مطلوب لذت ببرید. در بعضی دیگر می‌توانید به جرگه دریانوردان و ملوانان بپیوندید و سوار بر کشتی‌ها، از تماشای مناظر لذت ببرید. در تعدادی دیگر هم می‌توانید همراه خانواده یک پیک‌نیک جذاب و به‌یادماندنی را تجربه کنید. 

حالا شما بگویید آیا تا به حال به هیچ کدام از این سواحل رفته‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران