استانبول

عجایب کشور قطر؛ صحرا را در کنار دریا ببینید!

قطر

پر از جاذبه‌ و مکان‌های کشف نشده، قطر بدون شک گوهر پنهان خاورمیانه است! نه تنها پایتخت آن، دوحه، شهری باشکوه است، بلکه با وجود مدرنیزه شدن سریع و پیشرفت اقتصادی، بقایایی از تاریخ و فرهنگ غنی خود را در جنبه‌های مختلف زندگی از ورزش گرفته تا غذا حفظ کرده است. بیایید عجایب کشور قطر را با یکدیگر کاوش کنیم و با شگفتی‌های این کشور روبرو شویم.

برای دیدن این عجایب، نیاز به راهنمای سفر به قطر دارید؟ (لینک مقاله)

مسجد دولتی قطر

مسجد دولتی که با نام مسجد امام عبدالوهاب نیز شناخته می‌شود؛ بزرگترین مسجد قطر است. 28 گنبد بزرگ در تالار مرکزی و 65 گنبد دیگر در اطراف آن ساخته شده است. این مسجد ظرفیت 30 هزار نفر را داراست.

قلعه الزباره

قلعه الزباره یک قلعه تاریخی و بزرگترین سایت باستان‌شناسی کشور قطر است. نکته عجیب این قلعه در ساخت سقف آن با گل‌های فشرده می‌باشد.

آواز خواندن تپه‌های شنی

یکی از عجایب کشور قطر آواز خواندن تپه‌های شنی است. تپه‌های شنی سوت زن یا شن‌های پارس نام دیگری است که به تپه‌های آوازخوان داده شده است. صدایی شبیه صدای سوت است که از وزش باد از میان تپه‌های شنی خارج از دوحه می‌آید.

موزه هنرهای اسلامی

مسجد دولتی قطر

بزرگترین موزه هنرهای اسلامی به مساحت 45 هزار متر مربع در قطر ساخته شده است. نکته جالب این موزه طراحی فوق‌العاده منحصربفرد و کامل‌ترین مجموعه‌های آثار اسلامی در سراسر جهان است.

موزه شیخ فیصل آل ثانی

به جرات می‌توان گفت یکی از عجایب کشور قطر، موزه شیخ فیصل آل ثانی است. این موزه دارای پنج سالن و عتیقه‌ جات خاص می‌باشد. حیات وحش کمیاب، ماشین‌های قدیمی، عتیقه‌ها و… از چیزهای مورد توجه در این موزه هستند که درب آن به روی همه باز است.

شاهین‌بازی؛ محبوب‌ترین تفریح

یکی از عجایب کشور قطر که در هیچ کجای جهان مانند آن وجود ندارد؛ شاهین بازی است. در قطر، شاهین را نماد شجاعت، آزادی و اراده می‌دانند و داشتن شاهین نمادی معتبر برای این کشور می‌باشد. شاهین‌بازی شامل استفاده از یک پرنده شکاری آموزش‌دیده برای شکار حیوانات وحشی است و قرن‌هاست که جزء سنت قطری‌ها است.

قهوه با طعم هل

در قطر قهوه به شکلی متفاوت با دیگر نقاط جهان وجود دارد. در فنجان‌ها کوچک و بدون دسته و اما مهمتر از همه با طعم هل سرو می‌شود. قهوه با طعم هل از دیگر عجایب کشور قطر است که در قابلمه درست می‌شود.

درخت وجود ندارد

نداشتن درخت و جنگل از عجایب کشور قطر به شمار می‌آید. البته قطر تنها کشوری نیست که هیچ جنگلی ندارد، سن مارینو، گرینلند و عمان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اگر از این کشور مدرن خوشتان آمده است؛ با ما و جاهای دیدنی قطر همراه باشید! (لینک مقاله)

خرس عروسکی در فرودگاه

یک خرس عروسکی غول پیکر درست در وسط فرودگاه بین المللی حمد نشسته و منتظر شماست تا با آن عکس سلفی بگیرید. این خرس عروسکی به عنوان عجایب کشور قطر، تقریبا 7 میلیون دلار قیمت و وزنی معادل 20 تن دارد. جالب است بدانید که این  خرس در بین گردشگران بسیار محبوب است.

شتر دوانی در قطر

قلعه زوباره

وقت آن رسیده تا یکی از حقایق جالب و عجایب کشور قطر را بدانید. یکی از ورزش‌های مورد علاقه مردم محلی شتر دوانی است. تا سال 2004، آنها از بچه ها به عنوان سوارکار شتر استفاده می‌کردند، اما مشخص شد که خیلی خطرناک است (دوه)، و بچه‌ها با روبات‌ها جایگزین شدند. بله، مسابقات شتردوانی با ربات در قطر وجود دارد!

مروارید قطر

در روزهایی که قطری‌ها هنوز گاز و نفت طبیعی خود را پیدا نکرده بودند، با غواصی برای مروارید امرار معاش می‌کردند. بله مروارید در این کشور بسیار بود و امروز نیز یک جزیره مصنوعی به شکل رشته‌ای از مروارید درست بالای یکی از معروف‌ترین نقاط غواصی مروارید در گذشته ایجاد شده که به آن درامل می‌گویند.

قطر هموار است

گذشته از نبود درخت و جنگل، در قطر هیچ تپه و صخره‌ای هم نخواهید دید. قطر، پس از کشور مالدیو دومین کشور هموار جهان است. در واقع، وقتی با رزرو بلیط‌ هواپیما قطر از این کشور بازدید می‌کنید، هیچ تپه یا صخره‌ای را نخواهید دید. در عوض باید به آسمان‌خراش‌ها تکیه کنید تا عظمت مکان را به شما القا کنند. با این حال، دیدن آنها نیز بسیار شگفت انگیز است.

صحرا در کنار دریا

قلعه زوباره

تابحال صحرا را در کنار دریا دیده‌اید؛ جایی که تپه‌های شنی سفید با دریای وسیع و آبی روبرو می‌شوند؛ بسیار جالب و در عین حال از عجایب کشور قطر است. خور العدید یکی از معدود مکان‌ها در جهان است که در آن دریا به صحرا می‎‌رسد. در حالی که تپه‌های ماسه‌ای گسترده در این کشور خود منظره‌ای بینظیر برای دیدن هستند، خور العدید داستانی کاملا متفاوت است.

اوریکس عربی؛ حیوان ملی

اوریکس عربی به عنوان حیوان ملی قطر شناخته می‌شود. این حیوان زیبا در دهه 1970 توسط باغ وحش‌ها و ذخایر مختلف از انقراض نجات یافت. بز کوهی با شاخ بلند و مستقیم و دم منگوله‌ای است. به هر کجای قطر که بروید، حتما با تصاویر حیوان ملی آنها روبرو خواهید شد.

همچنین اوریکس، لوگو شرکت هواپیمایی قطر است ! دوست دارید درباره قطر ایرویز بخوانید؟ (لینک مقاله)

طولانی‌ترین چاه نفت

اغلب کشورهای عربی دارای چاه‌های نفت هستند و بیشتر درآمدشان از این منابع تامین می‌شود. اما، یکی از واقعیت‌ها و عجایب کشور قطر، این است که طولانی‌ترین چاه نفت حفر شده در جهان را داراست. این چاه نفت همچنین دارای رکورد جهانی گینس است و جایگاه خود را به عنوان طولانی‌ترین چاه در جهان تثبیت می‌کند.

•	طولانی‌ترین چاه نفت

نسبت 3 به 1 مردان به زنان

این یک واقعیت جالب درباره قطر است! اگر با رزرو تور برای دیدن قطر اقدام کرده‌اید و به این کشور سفر می‌کنید؛ حتما متوجه خواهید شد که تعداد مردان در اطراف بسیار بیشتر از زنان است. بر اساس آخرین سرشماری در سپتامبر 2020، به ازای هر زن در قطر سه مرد وجود دارد.

طولانی‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری

پیست دوچرخه سواری المپیک در دوحه رکورد جهانی گینس را برای داشتن طولانی‌ترین مسیر دوچرخه سواری مداوم در جهان دارد. این پیست جذاب که در سال 2020 تکمیل شد ، 33 کیلومتر طول دارد. مسیر دوچرخه سواری المپیک دارای انواع مسیرهای مستقیم، زیرگذر و روگذر و همچنین 100 نیمکت و 20 محوطه برای استراحت است.

در آخر

به صورت کلی، قطر گنجینه‌های پنهان و لذت‌های ساده زیادی را نیز در خود جای داده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چمدان‌های خود را ببندید و با رزرو بلیط هواپیما دوحه، این مقصد کلاس جهانی و عجایب کشور قطر را از نزدیک کشف کنید.

نظرات کاربران