دوحه

تفریحات شبانه دوحه؛ از سافاری شبانه تا شام در کروز!

دوحه، پایتخت قطر ممکن است به خاطر آسمان خراش های فوق مدرن و شاهکارهای معماری با الهام از جهان عرب مشهور باشد، اما بعد از غروب آفتاب، تفریح ​روی رستوران‌ها و بارهای پشت بام، مناطق تجاری تاریخی و غرق شدن در آسمان شب صحرای آن منتقل می‌شود. دوحه برای گذراندن شب، پیشنهادهای زیادی به شما ارائه می‌دهد؛ می‌توانید در بهترین باغ وحش قطر قدم بزنید، در حین تماشای غروب خورشید بر فراز مناظر شهری از یک نوشیدنی محلی لذت ببرید یا با با دوستانتان یک دورهمی کوچک ترتیب دهید. اصلا از تفریحات شبانه دوحه خبر دارید؟

1. در سوق واقف قدم بزنید.

دوحه

سوق واقف و محوطه اطراف آن، بهترین مکان برای گذراندن تفریحات شبانه دوحه است.  با قدم زدن در کوچه‌های سوق واقف، احساس می‌کنید که پا به تاریخ گذاشته‌اید. گذرگاه‌های جذابی وجود خواهد داشت که شاهکارهای معماری عربی، فروشگاه‌های سنتی و رستوران‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است.

سوق واقف شب بیدار می‌شود، زمانی که گرمای روز به دمای قبل قبول‌تری می‌رسد. یک شب را به خرید قطعات آرتسانیا محلی، شرکت در نمایش‌های خیابانی، نگاهی به بازار غذاهای دریایی یا بازدید از گالری‌های هنری بگذرانید. اگر می‌خواهید فرهنگ محلی را بشناسید، توصیه می‌کنیم چند ساعت در کوچه پس کوچه‌های سوق واقف بگردید.

مکان: خیابان السوق، دوحه، قطر

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 07:30 تا 12:30 و از ساعت 15:30 تا 22:00. جمعه ها بسته می شود.

2. تراس قلیان در هتل چهار فصل دوحه

تراس شمشیر در آخرین طبقه هتل فور سیزن قرار دارد و چشم انداز وسیعی از شهر و دریا به رخ می‌کشد.در این مکان، محیط آرام و دلنشین است و می‌توانید از خدمات عالی و چشم انداز زیبا لذت ببرید. قلیان کشیدن در این تراس، لذتی متفاوت و باحال دارد.

هیچ کس نمی‌داند قلیان از کجا آمده است. برخی از مورخان می‌گویند که قبل از گسترش استفاده از آن به ایران در هند اختراع شده است و برخی دیگر می‌گویند دقیقا برعکس است. صرف نظر از اینکه چه کسی برای اولین بار آن را دود کرده است، آنچه مسلم است این است که عنصر اساسی فرهنگ عرب است. اگر بلیط هواپیما دوحه را رزرو می‌کنید، این جا را به عنوان یکی از تفریحات شبانه دوحه از دست ندهید!

مکان: هتل چهار فصل دوحه، کورنیش، دوحه، قطر

زمانبندی: از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 08:00 الی 02:00. جمعه ها از ساعت 12:00 الی 02:00.

3. تجربه کروز همراه با شام در atardecer

دوحه

اگر دوست دارید هر جا که می‌روید غروب خورشید را تماشا کنید، توصیه می‌کنیم در سفر به دوحه این کار را از روی آب انجام دهید. شاید کمی گرمی هوا برایتان نارحت کننده باشد؛ اما وقتی خورشید در افق غروب می‌کند، از حضور در یک قایق سنتی دوو خوشحال خواهید شد. بیشتر سفرهای دریایی دو ساعت طول می‌کشد و به موقع برای دیدن غروب خورشید حرکت می‌کنند.

اگر می‌خواهید از یک تجربه سنتی لذت ببرید، توصیه می‌کنیم به Corniche بروید و شبی منحصر به فرد را با غذاهای عالی سپری کنید، البته بهترین کار این است که به لا پرلا د قطر (La Perla de Qatar) بروید، جایی که قایق‌های تفریحی متعددی با پنجره‌های شیشه‌ای، تهویه مطبوع و عرشه‌های روباز پیدا خواهید کرد.

به نظر یکی از تفریحات شبانه دوحه برای یک دورهمی خانوادگی است!

4. نوشیدنی‌های خوشمزه و رنگی در تراس در آزوته

اگر می‌خواهید شب خود را با نوشیدنی آغاز و تمام کنید؛ در هتل دابل تری بای هیلتون دوحه، رستورانی به سبک کلاسیک با چشم‌اندازهای پانوراما از خلیج فارس و خلیج غربی را خواهید دید که در آنجا می‌توانید کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های خانگی را امتحان کنید. هتل لا سیگال (Cigale) همچنین دارای یک بار در پشت بام طبقه 15، است که نمای فوق‌العاده زیبایی از آسمان شب دارد. قطعا یکی از بهترین تفریحات شبانه دوحه خوشگذرانی در چنین مکانی است. موسیقی زنده، رقص نور و شادی بی حد و حصری که تمامی ندارد.

مکان: هتل دابل تری بای هیلتون دوحه، خیابان المینه، دوحه، قطر

برنامه: همه روزه از ساعت 18:00 الی 02:00.

5. سافاری شبانه برای کویر

دوحه

اگر به دنبال فرار از جمعیت و احساس آدرنالین در شب هستید، هیچ چیز بهتر از ماجراجویی در تپه‌های شنی صحرای دوحه نیست. به جای قدم زدن در مناظر خشک بر روی پشت یک شتر، نظرتان درباره یک تور عالی چیست؟ این سفر هیجان انگیز شما را از مناظر دیدنی و سواحل شن سفید می‌برد. برخی از مجریان تور حتی شما را در آب‌های خور العدید در حدود 80 کیلومتری جنوب دوحه غوطه ور می‌کنند. بی شک این تورها یکی از بی نظرترین تفریحات شبانه دوحه است که سفر شما را خاطره‌انگیز خواهد کرد.

بیشتر سفرهای شبانه پنج ساعت طول می‌کشد و بین ساعت 14:00 تا 15:00 از دوحه حرکت می‌کند.

6. جزیره زیبای مروارید قطر

مروارید قطر جزیره‌ای مصنوعی در دوحه است که مساحتی معادل 4 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و به دلیل اسکان ثروتمندترین ساکنان شهر معروف است. بوتیک ها، نمایندگی های خودروهای لوکس و کلوپ های ساحلی را نیز در به اصطلاح «ریویرای عربی» در این جزیره زیبا خواهید دید. اینجا شاید یکی از لوکس‌ترین تفریحات شبانه دوحه را تجربه کنید؛ اما انتظار قیمت‌های نجومی را هم داشته باشید.

حتی اگر برنامه‌ای برای صرف شام یا خالی کردن کیف پول خود در فروشگاه‌های طراحی لاپرلا ندارید؛ باور کنید که این جزیره ارزش دیدن ویلاها، برج‌های مسکونی منحصر به فرد و اسکله‌های تفریحی به سبک مدیترانه‌ای را دارد.

مکان: مروارید قطر، دوحه، قطر

7. قدم زدن شبانه در امتداد کورنیش

دوحه

مناظر دوحه از جایی که به آن نگاه می‌کنید دیدنی‌تر هستند. بله، عکس‌های این شهر جالب و زیبا هستند و اغلب از تفرجگاه اصلی شهر یعنی Corniche گرفته می‌شوند. مکان‌های مختلفی در سطح شهر وجود دارند که تا پاسی از شب باز هستند، مانند موزه هنر اسلامی، قدم زدن در این موزه و اطراف ان می‌توانید یکی از تفریحات شبانه دوحه و خنک و دوست داشتنی باشد.

Corniche همچنین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی پایتخت قطر به دلیل فضاهای سبز ایده آل برای خانواده‌ها، رستوران‌های زیبا، سفرهای دریایی که از اینجا حرکت می‌کنند و بسیاری از گزینه‌های تفریحی دیگر است. در این منطقه، پس از غروب آفتاب، نوبت به بیرون آوردن دوربین برای ثبت نورهای طلایی آسمان خراش‌های غول پیکر شهر بر فراز آب‌های خلیج فارس می‌رسد.

در آخر

یکی از شهرهای اصیل، تاریخی و زیبای کشور قطر، دوحه است که جاذبه‌ها و دیدنی‌های زیادی برای گذراندن یک تعطیلات فراموش نشدنی دارد. هزینه سفر به دوحه یکی از عوامل اصلی سفر به این شهر است؛ اما با دانستن جاهای دیدنی و تفریحات شبانه دوحه، قطعا ارزش گذراندن تعطیلات را خواهد داشت. یادتان نرود که فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید.

نظرات کاربران