Katara Cultural Village
13 شهریور 1401
قطر

جاهای دیدنی قطر براساس نظر گردشگران در سال 2022

جاهای دیدنی قطر

قطر کشوری کوچک است که وسعت خود را در ماجراجویی و تجمل جبران می‌کند. محله‌های قطر دارای چشم‌اندازهای ساحلی، سواحل شنی، خرده‌فروشی، فضاهای نمایشگاهی و غذاخوری هستند که نشان‌دهنده تنوع غنی این ایالت کوچک است. مهم نیست که چه نوع مسافری هستید؛ ماجراجوی، علاقه مند به جاهای لوکس، اهل ساحل، ورزش دوست و یا هر چیزی که باشد؛ همیشه کارهایی را برای جلب رضایت و توجه شما در قطر وجود دارد. اگر هم اطلاعات زیادی در مورد فعالیت‌های جذاب این کشور ندارید؛ جاهای دیدنی قطر به شما کمک می‌کند تا از لحظه به لحظه سفرتان استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

نیاز به راهنمای سفر به قطر دارید؟ (لینک مقاله)

جاهای دیدنی قطر براساس نظر گردشگران در سال 2022

همانطور که اشاره شد قطر کشوری رو پیشرفت است که جاذبه‌های محبوب زیادی دارد. ما برخی از جاهای دیدنی قطر را که مورد پسند گردشگران بوده و رتبه بالاتری کسب کرده است را به شما معرفی می‌کنیم.

1) جزیره مروارید قطر (The Pearl-Qatar)

The Pearl-Qatar

جزیره مروارید یا پرل قطر از جاهای دیدنی قطر است که توانسته نظر بیشتر بازدیدکنندگان خود را بدست آورد. این جزیره زیبا با اسکله‌ها و قایق‌های تفریحی، برج‌های مسکونی لاکچری، ویلاها و هتل‌ها به سبک مدیترانه‌ای و بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکس، تجربه‌ای باشکوه از سفر و گردش را بوجود می‌آورد. اگر هم گرسنه و خسته شدید؛ در یکی از رستوران‌ها مدرن این جزیره انواع غذاهای عربی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

2) کتابخانه ملی قطر (Qatar National Library)

Qatar National Library

اگر زیاد اهل مطالعه و کتابخوانی نیستید؛ از این بخش گذر کنید. اما، اگر عاشق سکوت کتابخانه هستید و اهل کتاب خواندن؛ کتابخانه ملی قطر جز زیباترین و جالب‌ترین جاهای دیدنی آن خواهد بود. طراحی الماسی شکل بیرونی این کتابخانه باعث شده تا نور و دید در فضای بسیار بزرگ داخلی آن در اولویت قرار گیرد. طراحی قفسه‌های کتاب هم در نوع خود دیدنی است و با معماری ساختمان ترکیب می‌شود. از طرفی، فناوری‌های نوآورانه و مدرن به طور یکپارچه در سراسر ساختمان ادغام شده و دسترسی و کارایی را افزایش می‌دهند. دیدن این کتابخانه برای عاشقان کتاب توصیه می‌شود؛ چراکه لذت آن برای شما بیش از هر جایی دیگر خواهد بود.

اگر طراحی الماس گونه این کتابخانه شما را متعجب کرده است، وقتش شده تا با دیگر عجایب قطر آشنا شوید! (لینک مقاله)

3)  بازار سوق واقف (Souq Waqif)

Souq Waqif

در کنار دوحه مدرن، بازار قدیمی با قدمتی چند قرن قرار گرفته که زیبایی و رنگارنگی آن هر گردشگری را به خصوص برای خرید سوغاتی به سمت خود می‌کشاند. این بازار با معماری گلی خود و کوچه‌های پر پیچ و خم، جلوه‌ای زیبا از زندگی سنتی مردم دوحه را به نمایش می‌گذارد. در اینجا شاهد خیاطانی خواهید بود که مشغول دوخت لباس‌های سنتی سفید مردانه هستند و مغازه‌های ادویه فروشی، پارچه فروشی و شیرینی‌جات که لذت گشت و گذار برای خرید را برای شما دلچسب می‌کنند. بازار سوق واقف از جاهای دیدنی قطر به شمار می‌آید که در بین گردشگران از محبوبیت زیاد برخوردار است. منتظر چه هستید؟ بلیط هواپیما را رزرو کنید!

4) کوارتیر قنات (Qanat Quartier)

جاهای دیدنی قطر

این محله الهام گرفته شده از ونیز است که تکه‌ای از دریای مدیترانه را به دوحه می‌آورد. قنات کوارتیر با کانال‌های فیروزه‌ای رنگ که در کنار آن ساختمان‌های آب نباتی رنگ و پل‌های قوسی زیبا قرار دارند، مملو از مناظر دیدنی است. در این محله، بر روی پله‌های موزیکال، آهنگ بنوازید یا در میان بوتیک‌ها و کافه‌های خوشگل و جذاب آن قدم بزنید؛  قهوه بنوشید، انگشتان پای خود را در شن‌ها تکان دهید و از تفرجگاه ساحلی قنات کوارتیر مناظر خیره‌کننده خلیج عربی را تماشا کنید.

اگر دوست دارید با عجایب قطر آشنا شوید : (لینک مقاله)

5) پارک موضوعی (Doha Quest)

جاهای دیدنی قطر

دیدن پارک موضوعی قطر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کوئست اولین پارک موضوعی دوحه است که طراحی منحصربفردی دارد. به این معنی که 3 بعد زمانی را از گذشته تا به امروزه در معرض نمایش قرار می‌دهد. هر گوشه و کنار این پارک را که نگاه می‌کنید؛ توجه به جزئیات و سازه‌های زیبا و جالب، شما را شگفت زده خواهد کرد. در واقع، کوئست، مقصد سرگرمی جدیدی است که برای مخاطبان در تمام سنین سرگرمی و تفریح ارائه می‌کند. این مجموعه، متشکل از بیش از 30 وسیله سواری و جاذبه، شامل ترکیبی از سواری‌های هیجان‌انگیز، شبیه سازهای کنترل شده، تجربیات واقعیت مجازی، سواری مینیاتوری برای مهمانان کوچکتر و خانواده است. پارک موضوعی کوئست توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند و اکنون جز جاهای دیدنی قطر به شمار می‌آید.

6) مشیرب، مرکز شهر دوحه (Msheireb Downtown Doha)

جاهای دیدنی قطر

مشیرب از دیگر جاهای دیدنی قطر است که در مرکز شهر دوحه قرار دارد. اینجا یک مکان تجاری قدیمی اما بازسازی شده با طراحی بسیار مدرن است که در نگاه اول نظر شما را به خود جلب می‌کند. در اینجا بیش از 100 واحد تجاری و خرده فروشی وجود دارد که می‌توانید بخشی از روز را در آن به گشت و گذار بپردازید. به یکی از غذاخوری‌های این منطقه بروید و دلی از عزا درآورید. در آخر هم با خرید سوغاتی دست پر از مشیرب زیبا برگردید. البته موزه‌های متعددی در مرکز شهر مشیرب وجود دارند که اگر علاقه به دیدن فرهنگ‌های گذشته تا به امروز عرب را دارید؛ دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

7)  دهکده فرهنگی کاتارا (Katara Cultural Village)

جاهای دیدنی قطر

کاتارا، دهکده‌ای فرهنگی است که بین منطقه مالی درخشان غرب خلیج و برج‌های نیمه ماه محله مسکونی «پرل» واقع شده است. اینجا شاهد هنر، فرهنگ و غذا خواهید بود و کارهای که می‌توانید انجام دهید شامل: بازدید از مسجد کاتارا و مسجد طلا، آمفی تئاتر کلاسیک یونانی، گشت و گذار و غذا خوردن در خیابان 21، بازدید از گالری‌های هنری، کاوش در نجوم و سیاره‌نمای الثریا، ورزش‌های ساحلی و خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی در رستوران‌ها.

در آخر

جاهای دیدنی قطر بسیار زیاد است؛ اما آنچه که مهم است سلیقه و انتخاب شماست. ترجیح می‌دهید در فضایی آرام به خوردن غذا و استراحت بپردازید؛ از موزه‌ها دیدن کنید و با تاریخ این کشور آشنا شوید یا عاشق هیجان و آدرنالین هستید. هر کدام را هم که انتخاب کنید، مکان‌های زیادی در قطر وجود دارند که حس رضایت را در شما ایجاد کنند. پس قبل از رزرو بلیط هواپیما دوحه یا رزرو هتل؛ حتما جاهای دیدنی مورد نظرتان را کاوش کرده و تیک بزنید.

  • در آخر شاید دوست داشته باشید تا درباره شرکت هواپیمایی قطر ایرویز نیز بدانید! (لینک مقاله)
نظرات کاربران