الریان
22 شهریور 1401
قطر

راهنمای سفر به قطر؛ مدرن و ثروتمند

blog-theme-(2)-(5)-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered

قطر، کشوری کوچک در اطراف خلیج فارس است که شاید بر روی نقشه به سختی آن را بتوان پیدا کرد؛ اما این کشور وسعت کم خود را به خوبی با تجمل و زیبایی جبران کرده است. قطر با ترکیب فرهنگ خاورمیانه و امکانات و تجربیات مدرن، مقصدی را برای سفر بوجود آورده که هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. مهم نیست که شما چه نوع مسافری هستید؛ ماجراجو، تجمل گرا، اهل ساحل و استراحت، علاقمند به ورزش یا حتی کنجکاو در تاریخ؛ در این کشور همیشه فعالیت‌های باحال و سرگرم کننده برای شما وجود خواهد داشت. اگر در حال برنامه‌ریزی و رزرو بلیط هواپیما و هتل هستید؛ قبل از آن حتما راهنمای سفر به قطر را مطالعه کنید. 

قطر کجاست؟

قطر کجاست؟

کشور قطر به لحاظ وسعت جغرافیایی و جمعیت یکی از کوچکترین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. چشم‌انداز کلی کشور قطر، زمین‌های بیابانی خشک و هموار است که تپه‌های ماسه‌ای زیادی در آن قرار دارد. پایتخت این کشور، شهر دوحه است که در سواحل خلیج فارس قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین شهرهای آن به شما می‌آید. پیشرفت این شهر در نوع خود بسیار ستودنی است، چراکه در گذشته به شکل یک روستا بوده و اغلب مردم آن به صید مروارید مشغول بودند؛ اما در حال حاضر، شهری تجمل‌گرا و باشکوه است که گردشگران زیادی را برای دیدن به سمت خود می‌کشاند.

آب و هوای قطر؛ همیشه گرم نیست.

آب و هوای قطر

از آنجایی که قطر در یک منطقه خشک و بیابانی قرار گرفته است، بنابراین، طبیعی است که انتظار بارش باران و برف را نباید در این کشور داشت. بیشتر روزهای این کشور آب و هوا به صورت گرم و خشک است که دمای آن به 38 درجه حتی بیشتر هم می‌رسد. شاید تصور کنید که زمستان‌های آن هوا عالی و خوب خواهد بود؛ اما باید بگوییم که تغییرات چندانی به غیر از کاهش دما شاهد نخواهید بود.

بهترین فصل برای سفر به قطر چه موقع است؟

بهترین فصل برای سفر به قطر چه موقع است؟

اگر قصد سفر به قطر را دارید دور تابستان را خط بکشید؛ چراکه هوا به شدت گرم و آفتاب بسیار سوزان است. در فصر بهار و پاییز سفر ایده آل است اما انتظار هوا خیلی خنک را نداشته باشید؛ فقط مقدار کمی کاهش دما خواهد بود. با این حال، زمستان برای رفتن به قطر مناسب‌تر است؛ هوا کمی خنک و قابل تحمل است که می‌تواند سفر خوبی و به یادماندنی برای شما به همراه داشته باشد.

راهنمای سفر به قطر؛ مرواریدی درخشان

سفر به قطر

شاید تصور خیلی‌ها از قطر، کشوری پوشیده از شن و غبار باشد؛ در حالی که، کاملا برعکس است. این کشور همچون مرواریدی در خاورمیانه می‌درخشد و علت آن معماری خاص، تاریخ غنی و سرشار از فرهنگ اصیل عربی، جاهای دیدنی قطر و غذاهای فوق‌العاده خوشمزه عربی در رستوران‌های مجلل است. فقط این‌ها نیست، قطر جاذبه‌های و امکانات لوکسی و مدرنی دارد که به گردشگران از بودن و سفر به این کشور راضی نگه ‌می‌دارد.

زمانی که به این کشور پا می‌گذارید؛ وارد دنیایی متفاوت و مدرن می‌شوید. در نگاه اول همه چیز تمیز، زیبا و مجلل به چشمتان می‌آید که دقیقا هم به همین شکل است. قطر پیشرفت سریع به سمت مدرن شدن را آغاز کرده و تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بودن است. سفر به این کشور، نه تنها متفاوت و جالب است، دریچه‌ای جدید به روی شما باز می‌کند. سفر به قطر را حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

اما قطر به چی معروفه؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که قطر به چه چیزهایی معروف است؟ چه چیزهایی باعث شده تا این کشور روند پیشرفت را در همه زمینه‌ها تا این حد سریع پیش گیرد. دانستن این موارد دید بهتری از قطر را به شما می‌دهد.

جام جهانی فوتبال 2022

راهنمای سفر به قطر

پس از غیرممکن شدن چنین دوره طولانی رویدادهای بین المللی، بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر جام جهانی 2022 هستند. برای اولین بار در جهان عرب، درست در قطر برگزار می‌شود.

مرواریدهای گرانبها

راهنمای سفر به قطر

قطر به دلیل سابقه طولانی خود به عنوان مرکز تولید و تجارت مروارید مشهور است. برای قرن‌ها، تولید مروارید به عنوان ستون فقرات اقتصاد این کشور به حساب می‌آمد که در حال حاضر نفت جای آن را گرفته است.

موزه عجیب و جالب هنرهای اسلامی

راهنمای سفر به قطر

شاید مشهورترین جاذبه در دوحه برای بازدیدکنندگان موزه هنرهای اسلامی باشد. در این نمایشگاه شاهد تاریخ 1400 ساله اسلام خواهید بود که در نوع خود بسیار جالب و دیدنی است. البته، با موقعیت مکانی درست در کنار اسکله، می‌توانید منظره‌ای زیبا از خط افق دوحه را هم تماشا کنید.

امن‌ترین کشور جهان

شاید یکی از مهم ترین نکات راهنمای سفر به قطر همین موضوع باشد؛ از نظر آماری، قطر یکی از امن ترین نقاط جهان است. نرخ جرم و جنایت به طور باورنکردنی پایین است و جرم خشن عملا وجود ندارد. همین باعث شده تا قطر به یک گزینه برای مهاجرت خیلی‌ها تبدیل شود.

بازار فوق‌العاده سوق واقف

راهنمای سفر به قطر

سوق واقف بازاری مشهور در فضای باز در مرکز دوحه است. گلدسته سر به فلک کشیده آن موضوع کارت پستال های بسیاری است و پاتوقی محبوب برای تعداد قطری‌ها و گردشگران است. محصولات متنوعی از عطر و سوغاتی گرفته تا ادویه جات، غذای گرم و حتی حیوانات خانگی در اینجا فروخته می‌شود. البته که اینجا را جزو جاهای دیدنی قطر آورده ایم که می توانید بخوانید: (لینک مقاله)

پرواز شاهین

راهنمای سفر به قطر

شاهین یکی از میراث فرهنگی قطر است. مردم بادیه نشین قطر به طور سنتی شاهین‌ها را برای کمک و شکار آموزش می‌دهند و این عمل به عنوان یک سرگرمی برای بسیاری تا به امروز ادامه دارد.

زیباترین مرکز خرید

راهنمای سفر به قطر

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio) به طرز خیره کننده‌ای طراحی شده است تا شبیه شهر ونیز ایتالیا باشد. حتی دارای یک کانال کامل با گوندولا (قایق پارویی) در داخل مرکز خرید است! در کنار آن می‌توانید سوپرمارکت‌های معمولی و فروشگاه‌های طراحان معروف، سینما، سالن بولینگ، پیست روی یخ، و فودکورت را پیدا کنید.

  • دوست دارید درباره عجایب قطر بیشتر بخوانید؟ (لینک مقاله)

فرودگاه مجلل حمد

راهنمای سفر به قطر

با وارد شدن به قطر به فرودگاهی مجلل حمد می‌روید که در سطح جهان خیلی معروف است. یکی از ویژگی های برجسته حمد اینترنشنال مجموعه های هنری آن است. امکانات و ویژگی‌های این فرودگاه حتی از سطح جهانی هم بالاتر است. با این حال، وجود عروسک خرسی بزرگ در این فرودگاه خود نوعی جاذبه‌ گردشگری به حساب می‌آید که خیلی با ان عکس می‌گیرند.

به احتمال زیاد تا به اینجای راهنمای سفر به قطر، منتطر دیدن خرس معروف بودید؟

کمی بیشتر درباره قطر بدانیم؟!

واحد پول قطر

واحد پول کشور قطر ریال است که نماد آن به صورت QAR می‌باشد.

ثروت قطر

ثروت و اقتصاد کشور قطر از طریق گاز و نفت طبیعی بدست می‌آید که دو حدود 70 درصد آن صادراتی است. قطری‌ها درآمدهای نفت و گاز برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، بخش‌هایی از بودجه را به توسعه صنایع شیمیایی، فولاد، سیمان و کود و بانکداری اختصاص داده‌اند.

اختلاف ساعت

ساعت تهران حدود 30 دقیقه از ساعت قطر عقب‌تر است و اخلاف ساعت نیم ساعت می‌باشد.

کلان شهرها قطر را بهتر بشناسید!

دوحه: پایتخت و از شهرهای اصلی قطر است که بندر اصلی دریایی کشور و فرودگاه بین المللی در آن قرار دارد.

الریان: در 10 کیلومتری شمال دوحه قرار دارد. این شهر بزرگترین منطقه مسکونی خارج از دوحه به شمار می‌آید.

الخور: یک شهر ساحلی در 57 کیلومتری شمال دوحه است که یکی از بنادر مهم صنعتی قطر در آن قرار گرفته است.

مسعید: بزرگترین شهر صنعتی قطر است. این کشور دارای یک بندر دریایی بزرگ و همچنین پایانه اصلی برای صادرات نفت و سایر محصولات هیدروکربنی است. سواحل مسعید با ماسه های ریز خود از مهم ترین مناطق گردشگری قطر به شمار می‌آیند.

در آخر

در قطر کارهای زیادی است که می‌توانید از انجام آنها لذت ببرید؛ اگر اهل تاریخ هستید، اینجا برای شما بهشت خواهد بود. اهل خرید و گردش هستید، مراکز خرید جاهای دیدنی زیادی است که انتخاب را برای شما دشوار کند. اقامت راحت می‌خواهید، لوکس‌ترین هتل‌ها در اختیار شما خواهد بود. خلاصه، سفر به قطر نه تنها جالب و دیدنی است؛ بلکه به خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان تبدیل خواهد شد. فقط یادتان نرود که راهنمای سفر با قطر را در کنار خودتان داشته باشید!

نظرات کاربران