جاهای دیدنی هوشی مین

جاهای دیدنی هوشی مین؛ برای کشف، تجربه و شگفت‌زدگی

شهر هوشی مین از نظر جمعیت از بزرگ‌ترین شهرهای ویتنام است. این شهر ابتدا با نام سایگون و قبل از متصل شدن به ویتنام به نام پری نوکور، مهم‌ترین بندر کامبوج، شناخته می‌شد. هوشی مین 12 میلیون نفر شهروند دارد که این کلان‌شهر را به پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام تبدیل کرده است. بهترین زمان سفر به هوشی مین در ماه‌های دسامبر و مارس است؛ زیرا دمای هوا ایده‌آل و  هنوز گرمای تابستان شروع نشده است. هوشی مین، شهری گرم و پویاست و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برای تفریح ​دارد. معماری کلاسیک و زیبای فرانسوی و آسمان‌خراش‌های شیک در کنار غذاهای عالی فرانسوی و چینی و دیگر جاذبه ‌های دیدنی هوشی مین این مکان را به مقصدی عالی برای سفر، تبدیل کرده است. بنابراین، اگر قصد سفر به این کلان‌شهر در کشور ویتنام را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاهای دیدنی هوشی مین را به شما معرفی کنیم. 

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

Independence Palace

جاهای دیدنی هوشی مین

کاخ استقلال یا سالن همایش اتحاد مجدد ساختمانی سه‌طبقه بوده که در سال 1966 افتتاح شده است. ساختمانی بسیار بزرگ که حتی با دیدنش از دور متوجه سلطنتی بودنش خواهید شد. این ساختمان، نمایی سفیدرنگ داشته که فضای سبز مقابل و حوض آب و فواره‌ای آن به جذابیت فضا افزوده است. Independence Palace، یکی از جاهای دیدنی هوشی مین، بهشتی است برای تمام علاقه‌مندان به تاریخ و افرادی که مایلند درباره جنگ ویتنام بیشتر بدانند. هرچند که امروزه معمولاً از این کاخ استفاده نمی‌شود؛ اما برخی از جلسات و کنفرانس‌های دولت‌ها هنوز در این کاخ برگزار می‌شود. با بازدید از این کاخ در واقع شما از محل زندگی رئیس‌جمهور ویتنام بازدید کردید؛ زیرا در جنگ ویتنام این کاخ، خانه و محل کار رئیس‌جمهور ویتنام جنوبی بود. همانطور که در اطراف کاخ قدم می زنید، می‌توانید از پنجره‌ها، دکوراسیون دست‌نخورده این کاخ را ببینید. در سفرتان برای این کاخ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هوشی مین حتما وقت بگذارید. 

آدرس:

Ben Than Quan, Ho Chi Minh City

پاسپورت دومینیکا

Dong Khoi Street 

یکی دیگر از مکان های دیدنی هوشی مین خیابانی به نام دونگ خوی است. این خیابان در زمان جنگ ویتنام به خیابان آزادی معروف بود و در سال 1970 به نام «دونگ خوی» به‌معنای انقلاب کامل نامگذاری شد. دونگ خوی که یکی از جاهای دیدنی هوشی مین است مملو از ساختمان‌های استعماری فرانسه و قلب زندگی تجاری این شهر محسوب می‌شود. با قدم زدن در این خیابان معماری‌ ‌ترکیبی فرانسه و ویتنام شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ خیابانی با ساختمان‌های متفاوت و زیبا که ترکیبی از معماری سنتی، جدید و مدرن است و نگاه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. همچنین ساختمان‌هایی چندطبقه عموما با نمای رنگ روشن و تعداد زیادی پنجره بلند که ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است در آن قرار دارد. علاوه‌بر آن، فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری مانند Vincon نیز در خیابان دونگ خوی وجود دارد؛ ازاین‌رو گردشگران علاوه‌بر بازدید از معماری، این خیابان را برای خرید مناسب می‌دانند. 

آدرس:

 Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh, Vietnam

Cao Dai Temple 

جاهای دیدنی هوشی مین

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ویتنام معبد کائو دای است که برای بازدید از این معبد باید به شمال غربی شهر هوشی مین بروید. کائو دای تقریبا 97 کیلومتر دورتر از Ninh  Tayقرار دارد. این معبد دیدنی به معبد بزرگ یا مقر معروف است. با دیدن ساختمان بزرگ این معبد و معماری جذابش شگفت‌زده خواهید شد. چرا که کائو دای جنبه‌هایی از آیین‌های بودیسم، کاتولیک، تائوئیسم و ​​کنفوسیوسیسم را داراست. همچنین شما در ساختار معماری معبد هم، ویژگی‌ ادیان و سنت‌های مختلف را تماشا خواهید کرد.

Bitexco Financial Tower 

اگر دوست داشتید بلندترین آسمان‌خراش شهر هوشی مین را ببینید به سراغ یکی دیگر از جاهای دیدنی هوشی مین؛ یعنی برج مالی بیتکس کو بروید. ارتفاع و معماری مدرن این آسمان‌خراش، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. برج مالی بیتکس کو با 262 متر ارتفاع چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این برج 68 طبقه‌ در قلب مرکز مالی شهر واقع شده و یک ساختمان ادارای است. سازه ساختمان Bitexco Financial Tower شبیه پیاز نیلوفر آبی است. بعضی‌ها می‌گویند این سازه شبیه یک قفسه سی‌دی است که چوب گلفی را کنارش گذاشته باشند که قسمت تخت و صاف انتهایی چوب گلف در این ساختمان، نقش عرشه آسمان هوشی مین را دارد. در حقیقت برج مالی بیتکس کو بام هوشی مین و مکان مناسبی برای تماشای شهر به شمار می‌آید. Bitexco Financial Tower به‌دلیل نوآوری و طراحی از معروف ترین جاهای دیدنی هوشی مین است.

آدرس:

 36 Ho Tung Mau

Saigon Opera House

جاهای دیدنی هوشی مین

یکی دیگر از جاهای دیدنی هوشی مین خانه اپرای سایگون است که مقصد محبوب گردشگران در این شهر محسوب می‌شود. این خانه اپرا در سال 1897 ساخته شده است. خانه اپرای سایگون، به‌عنوان تئاتر شهرداری هم شناخته می‌شود؛ زیرا نمایش‌هایی مانند بسیاری از اجراهای رقص، رقص باله و آکروباتیک در این تئاتر اجرا می‌شود  که این اجراها باعث شده در این مکان حال‌وهوای اجراهای فرانسوی حاکم باشد. رقص سنتی ویتنامی با استفاده از بامبو نیز در Saigon Opera House  اجرا می‌شود و در بین همه اجراها، نمایش AO محبوب‌ترین آن‌هاست. نمایش AO ترکیب جذابی از رقص، سیرک، موسیقی ویتنامی و عنصر معمول زندگی روستایی ویتنامی؛ یعنی بامبو را شامل می‌شود. این اجراها  که از جاذبه های گردشگری هوشی مین است تعداد زیادی تماشاچی دارند؛ چه بومی چه غیربومی؛ زیرا این اجراها بخشی از فرهنگ ویتنام هستند.

آدرس:

 7 Lam Sons Sq., Ho Chi Minh City

Museum of Ho Chi Minh City

یکی دیگر از جاهای دیدنی هوشی مین، موزه این شهر است که ساختمانش از سال 1863 به‌جا مانده است. موزه شهر هوشی مین با نام خانه اژدها هم شناخته می‌شود و از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ویتنام به شمار می‌رود. این خانه سفارشی را مقامات فرانسوی ساخته‌اند. در Museum of Ho Chi Minh City برخی از وسایل شخصی هوشی مین، سیاستمدار ویتنامی، مانند لباس، صندل و عینک او نگهداری می‌شود. با دیدن فضای بیرونی ساختمان موزه شهر هوشی مین و سازه‌های فلزی به‌جامانده از هلی‌کوپترهای مختلف برای دیدن موزه آماده می‌شوید. همچنین در این موزه؛ مجموعه بزرگی از مینیاتورها و مصنوعات وجود دارد که ویتنامی‌ها در سطح ملی و بین‌المللی جمع‌آوری کرده‌اند. شرح مصنوعات مختلف نیز به زبان انگلیسی و فرانسه نوشته شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به‌راحتی تاریخ پشت هر یک از آثار تاریخی را درک کنند. در سفر به ویتنام بازدید از این موزه که از مکان های دیدنی ویتنام است را از دست ندهید؛ چون قرار است بسیار غافلگیر شوید.

آدرس:

 65 Lý Tự Trọng, Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh, Vietnam

 Ho Chi Minh City Zoo

جاهای دیدنی هوشی مین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هوشی مین باغ‌وحش هوشی مین است. Ho Chi Minh City Zoo، هشتمین باغ‌وحش قدیمی و بزرگ‌ترین باغ‌وحش و باغ ویتنام به شمار می‌آید. در این باغ‌وحش بیش از 100 گونه پستاندار، خزنده و پرنده نگهداری می‌شود. این باغ‌وحش در کنار باغ گیاه‌شناسی خود جذابیت ویژه‌ای یافته است. باغ گیاه‌شناسی دارای گیاهان زینتی و ارکیده‌های کمیابی است که بسیار زیبا هستند. وجود یک بنای یادبود از جنگ جهانی دوم در Ho Chi Minh City Zoo هم برای بازدیدکنندگان بسیار جالب است. وجود همین بنا در کنار قدمت این باغ، بدون شک نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ عالی ویتنام است. تمام این ویژگی‌ها این مکان را به یکی از مکان های دیدنی هوشی مین تبدیل کرده است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

آدرس:

2 Nguyễn Bỉnh Khiêm, Bến Nghé, Quận 1, Hồ Chí Minh 700000, Vietnam

Con Dao Island

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هوشی مین جزیره کون دائو است که از زیباترین جزایر و کمتر توسعه‌یافته‌ترین منطقه در این شهر به شمار می‌آید. این جزیره در منطقه جنوب شرقی ویتنام قرار دارد. کون دائو در حقیقت مجمع‌الجزایری است که از 16 جزیره تشکیل شده است. Con Dao Island  در میان طبیعتی خیره‌کننده احاطه شده که زیبایی این جزیره دوچندان شده است. همچنین برخی از ساختمان‌های باستانی استعماری فرانسوی در ساحل این جزیره وجود دارد که گردشگران در کنار فعالیت‌های معمول در جزیره مانند پیاده‌روی، شنا، آفتاب‌گرفتن، قایقرانی، موج‌سواری و… می‌توانند از این بناها هم بازدید کنند. زندان Con Son  هم در این جزیره وجود دارد؛ زندانی که در زمان جنگ از زندانیان سیاسی زیادی میزبانی کرده است.

آدرس:

این جزیره حدود 230 کیلومتر از شهر هوشی مین فاصله دارد و دسترسی به آن از طریق جاده به‌راحتی ممکن است.

Vinh Nghiem Pagoda

جاهای دیدنی هوشی مین

بتکده وین نگیم با حدود 6 هزار متر مربع وسعت یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هوشی مین است که هر گردشگری باید از آن بازدید کند. بتکده‌ای برج‌مانند با چندین طبقه و سقف‌های لایه‌وار و چندلایه و سازه‌ای چندوجهی با نمای آجر که به این سازه با این نوع معماری پاگودا می‌گویند. بتکده وین نگیم با این معماری بسیار باشکوه با 7 طبقه و 40 متر ارتفاع  از پاگوداهای اصلی ویتنام است که سازه‌ای بتنی دارد و ‌از مهندسی ویتنامی به یادگار مانده است. این پاگودا با پیگیری‌های دو وزیر ویتنامی در ویتنام جنوبی ساخته شده. Vinh Nghiem Pagoda  مرکز بودایی در ویتنام محسوب می‌شود که به‌منظور گسترش آیین بودا در این منطقه بنا شده است. دیدن این جاذبه دیدنی هوشی مین را از دست ندهید زیرا معماری این پاگودا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

آدرس:

 339 Nam Kỳ Khởi Nghĩa, Phường 14, Quận 3, Hồ Chí Minh, Vietnam

Jade Emperor Pagoda

یکی دیگر از جاهای دیدنی هوشی مین بتکده امپراتور جید است که به نام «خدای بزرگ تائوئیست»،«امپراتور جید» یا «پادشاه بهشت» ​​نامگذاری شده. این بتکده در سال 1909 ساخته شده است. سازه این بتکده؛ سازه‌ای باشکوه و برج‌مانند و چندطبقه با سقف لایه‌لایه است. مجسمه‌هایی در معبد وجود دارند که به فرهنگ بودایی و تائوئیست تعلق دارند. این مجسمه‌ها شبیه مومیایی‌ها هستند که با زیورآلات محلی و متفاوت مزین شده‌اند. داخل معبد چند کنده‌کاری چوبی نفیس و دو مجسمه بزرگ از جنگجویان و قهرمانان بودایی به چشم می‌خورد. با وارد شدن به فضای معبد، حوض کوچکی را در فضای بیرونی آن خواهید دید که مجسمه‌ای از لاک‌پشت‌های کوچکی روی آن تعبیه شده که روی پوسته‌های آن‌ها نوشته‌هایی حک شده است. این معبد حال‌وهوای شگفت‌انگیزی دارد و از همان ابتدا برای ویتنامی‌ها مقدس و محترم بوده است. پیشنهاد می‌شود بازدید از این معبد را اصلا از دست ندهید.

آدرس:

 73 Đường Mai Thị Lựu VN, 73 Đường Mai Thị Lựu, Quận 1, Vietnam

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی هوشی مین

در این مقاله ده تا از برترین جا‌های دیدنی هوشی مین را به شما معرفی کردیم؛ از بناهای تاریخی تا جزایر زیبا و معابد شگفت‌انگیزی که هر بیننده‌ای را هیجان‌زده می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ویتنام به شهر هوشی مین رفته و دیدن این جاذبه‌ها را در اولویت قرار دهید تا سفرتان خاطره‌انگیزتر شود. باتوجه‌به اینکه در این مقاله همراه ما بودید به نظر شما کدام جاذبه هوشی مین دیدنی‌تر است؟

نظرات کاربران