جاهای دیدنی کاپری

جزیره‌ای رویایی در ایتالیا؛ 16 جاهای دیدنی کاپری

آیا قصد سفر به جزیره کاپری را دارید؟ در این مقاله 16 مورد از جاهای دیدنی جزیره کاپری را به شما معرفی کرده‌ایم تا سفری عالی به این جزیره زیبا داشته باشید. کاپری جزیره‌ای با مناظر باشکوه و دیدنی است؛ در واقع کاپری از قدیم مردم را شیفته خود کرده، حتی امپراتور Tiberius نیز آن قدر مسحور این جزیره شده بود که از بازگشت به روم امتناع می‌کرد. برای اینکه شما نیز شیفته این جزیره شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ در ادامه این مقاله ما متناسب با هر نوع سلیقه‌ای مکان‌های مختلف جزیره کاپری را برای شما فهرست کرده‌ایم.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

چرا به کاپری سفر کنیم؟

این جزیره یکی از زیبا‌ترین مکان‌های دیدنی ایتالیا است. در ادامه برای شما از جاهای دیدنی کاپری گفته‌ایم تا با خیال راحت برای سفر خود به این جزیره برنامه‌ریزی کنید. 

غار آبی کاپری

جاهای دیدنی کاپری

بیایید با یکی از مشهور‌ترین منظره‌های کاپری شروع کنیم، عکس این مکان در تمام کارت‌پستال‌ها قرار دارد. این غار به دلیل آب‌های شفاف خود شهرت جهانی پیدا کرده است. غار‌های آبی زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، اما Grotta Azzurra محبوب‌ترین آن‌ها است. این غار رنگ آبی روشن منحصر‌به‌فرد خود را مدیون گودال بزرگ آب روی صخره بوده و طبق افسانه‌ها این غار آبی به‌عنوان استخر خصوصی امپراتور Tiberius مورداستفاده قرار می‌گرفته است. 

باغ‌های Augusto

باغ Augusto از نظر اندازه وسیع نیست، اما قطعاً یکی از بهترین جاهای دیدنی در کاپری است. این باغ کوچک در فاصله کمی از مرکز شهر کاپری قرار دارد. هنگامی که از پله‌های کوچک Augusto بالا می‌روید، شاهد مجسمه‌ها دوست‌داشتنی، گیاهان مدیترانه‌ای متنوع و درختان بلند خواهید بود. بهترین زمانی که می‌توانید به این باغ دوست‌داشتنی بروید در بهار و اوایل تابستان است، زمانی که درختان و گیاهان مختلف شکوفه می‌زند. باغ Augusto مکانی مناسب برای استراحت، تماشای قایق‌های تفریحی که بر روی دریا می‌چرخند و البته مکانی مناسب برای عکاسی نیز خواهد بود.

جاده Krupp

جاده Krupp

جاده باریک Krupp در کنار باغ کوچک Augusto قرار دارد. این جاده پیچ‌درپیچ یکی از زیبا‌ترین جاهای دیدنی کاپری است. نام این جاده کوچک و زیبا از یک صنعتگر آلمانی به نام  Friedrich Krupp گرفته شده، این صنعتگر آلمانی برای راحتی گردشگران این مسیر را از هتل به سمت کشتی‌های تفریحاتی ساخت. توجه داشته باشید که این جاده سال‌ها است که به دلیل خطر سقوط سنگ‌های اطراف بسته شده است؛ اما قبل از رفتن به کاپری به‌صورت آنلاین وضعیت آن را بررسی کرده، تا بتوانید از آن دیدن کنید.

 صخره‌های Faraglioni؛ یکی از جاهای دیدنی کاپری

این سه صخره بزرگ که در کنار جزیره قرار دارند، مشهور‌ترین نماد کاپری هستند و مناظر باشکوه و خیره‌کننده را ایجاد می‌کنند. این صخره زیبا در اثر برخورد موج‌های آب شکل‌گرفته؛ چرا که آب همه سنگ‌ها را فرسایش می‌دهد به جزء قوی‌ترین صخره‌‌ها. این اتفاق سبب باقی‌ماندن سه صخره بزرگ به نام‌های Stella (نزدیک‌ترین به جزیره)، Mezzo (صخره وسطی) و Scopolo(آخرین و دورترین صخره) شد. برای دیدن این سه صخره باشکوه بهتر است از مسیر Tracara بروید. همچنین در این مسیر می‌توانید از تماشا ویلا‌ها و باغ‌ها لذت ببرید. مسیر دیگر پیشنهادی ما Belvedere Tragara است که بسیار به صخره‌های Faraglioni نزدیک است. در این مسیر می‌توانید در رستوران‌های فصلی بنشینید و منظره خیره‌کننده لذت ببرید.

سفر با قایق در اطراف جزیره

جاهای دیدنی کاپری

اگر جاذبه‌های طبیعی مانند Faraglioni برای شما فوق‌العاده به نظر می‌رسد، بازدید از جزیره‌های اطراف نیز برای شما دلچسب خواهد بود. شرکت‌کردن در تور‌های قایق به شما این امکان را می‌دهد تا مناظر باورنکردنی همچون غار‌های سبز، سفید و صخره‌های Faraglioni را مشاهده کنید. گشت‌زدن در اطراف جزیره کاپری راهی متفاوت برای دیدن این جزیره با‌شکوه و لذت‌بردن از یک روز آرام است. 

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

Monte Solaro؛ جاهای دیدنی کاپری

اگر دنبال یک منظره منحصر‌به‌فرد در کاپری هستید، حتماً به بلند‌ترین نقطه جزیره یعنی کوه Monte Solaro  بروید. زمانی که به جزیره کاپری برسید کوه Monte Solaro را بر فراز ساحل Marina Grande مشاهده می‌کنید. برای بالارفتن از این کوه نیاز به تجهیزات کوه‌نوردی ندارید؛ چرا که می‌توانید از مسیر پیاده‌روی یا تله‌کابین استفاده کنید. زمانی که به بالای کوه Monte Solaro برسید می‌توانید از مناظر خارق‌العاده صخره‌های Faraglioni و Sorrento لذت ببرید. همچنین این کوه بلند به خاطره رویش گیاهان مختلف شناخته شده؛ اما لازمه دیدن این گیاهان قدم‌زدن در مسیر پیاده‌روی این کوه است.

طاق‌های طبیعی

طاق‌های طبیعی

ممکن است در اطراف این جزیره بی‌نظیر صخره‌های سنگی بزرگی توجه شما را به خود جلب کند، این صخره‌ها نتیجه هزاران سال فرسایش طبیعی و بدون دخالت انسان‌ها است. این طاق‌ها 20 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارند که می‌توان آنها را به راحتی تماشا کرد.

کاخ Jovis

یکی از دلایل سفر به جزیره کاپری بازدید از ویرانه Jovis است؛ چرا که مکان بسیار فوق‌العاده‌ای برای نگاه‌کردن به اطراف جزیره کاپری خواهد بود. در این منطقه می‌توانید مناظر خیره‌کننده و همچنین چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از بندر کاپری را مشاهده کنید. این کاخ شیک متعلق به امپراتور Tiberius است که طبق گفته‌ها این خانه برای تفریحات و تعطیلات او ساخته شده بود. زمانی که از اطراف این ویرانه باستانی دیدن کنید، متوجه می‌شوید که چرا امپراتور Tiberius این مکان را به‌عنوان خانه خود انتخاب کرده است. 

خیابان Camerelle  

همان قدر که گشت‌وگذار در اطراف جزیره کاپری دلچسب است، دلایل دیگری نیز برای سفر به کاپری در درون این جزیره قرار دارد. Camerelle یک خیابان آرام در جزیره کاپری است که لوکس‌ترین مغازه‌های ایتالیا در آن وجود دارد. در این خیابان برند‌هایی همچون Louis Vuitton ،Valentino ،Versace ،Dolce & Gabbana وBulgari  اشاره کرد.

میدان Piazza Umberto I؛ یکی از جاهای دیدنی کاپری

جاهای دیدنی کاپری

Piazza Umberto I میدان معروفی در جزیره کاپری است که دورتادور آن را رستوران و کافه‌های روباز قرار گرفته‌اند. میدان Piazza Umberto I مقصدی مناسب برای گذراندن وقت خواهد بود؛ به‌خصوص اگر از دیدن مناظر ساحلی خسته شده باشید. در چندقدمی این میدان برج ساعتی قرار دارد که قدمت آن به قرن هفدهم برمی‌گردد. این برج ساعت جذاب نمادی از فرهنگ و تاریخ این جزیره به شمار می‌رود.

Marina Piccola

قطعاً یکی از جا‌های دیدنی کاپری ساحل Marina Piccola است. این ساحل کوچک به دلیل دارابودن سنگ‌های شیب‌دار، اجازه ورود باد را نمی‌دهد، به همین علت ساحلی مناسب برای شنا خواهد بود. ساحل Marina Piccola فاصله زیادی با باغ Augusto ندارد به همین خاطر می‌توانید به‌راحتی از مسیر Krupp به این ساحل برسید. از راه‌های دیگر رسیدن به این ساحل می‌توان به اتوبوس اشاره کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که با وسایل نقلیه زمان بیشتری را باید طی کنید تا به ساحل برسید.

کاخ San Michele

کاخ San Michele

کاخ San Michele یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جزیره کاپری به شمار می‌رود. این خانه متعلق به Axel Munthe یک پزشک سوئدی است. Axel Munthe  به‌خاطر علاقه شدیدی که به کاپری داشت در هفده‌سالگی تصمیم گرفت تا خانه خود را در این جزیره بسازد. بعد از سال‌ها به‌خاطر علاقه شدید مردم کاپری به Axel Munthe خانه او به موزه تبدیل شد. در این کاخ می‌توانید از انواع گل و گیاهان مدیترانه‌ای دیدن کنید. کاخ San Michele در Anacapri قرار دارد که می‌توانید با اتوبوس به آنجا بروید. 

Grotta di Matermania

یکی از زیبا‌ترین جا‌های دیدنی کاپری غار Grotta di Matermania است که حتماً باید از آن بازدید کنید. این غار به طور طبیعی شکل‌گرفته و از میان شکاف‌های درون آن چشمه‌های کوچکی جاری شده است. این غار شیب‌دار، مکانی مناسب برای گرفتن عکس یادگاری و ساختن لحظه‌های خاطره‌انگیز خواهد بود. درگذشته دور غار Grotta di Matermania زیارتگاهی برای رومیان باستان بوده که هنوز آثار کمی از آن باقی‌مانده است و شما می‌توانید از آنها دیدن کنید.

Punta Carena

جاهای دیدنی کاپری

 اولین چیزی که بعد از ورود به این ساحل مشاهده می‌کنید، فانوس قرمزرنگ Faro Di Punta Carena است که در سال 1866 افتتاح شده است. دلیل محبوبیت این ساحل وجود فانوس دریایی آن بوده و بیشتر گردشگران برای گرفتن عکس با این فانوس از این ساحل دیدن می‌کنند. ساحل Punta Carena برخلاف دیگر ساحل‌های کاپری به جای شن، دارای صخره‌های بلند است. آب ساحل  Punta Carena بسیار عمیق و فریبنده است، پس مراقب خودتان باشید. در این منطقه می‌توانید بهترین غروب خورشید را در کنار دوستان خود تماشا کنید. 

Certosa di San Giacomo؛ جاهای دیدنی کاپری

صومعه‌های Certosa di San Giacomo  یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در کاپری به شمار می‌رود. همچنین یک مکان دوست‌داشتنی برای بازدید و استراحت است. در قدیم این سه صومعه محل زندگی راهبه‌ها بوده که اکنون به‌عنوان موزه و مکانی برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده می‌شود. حیاط این سه ساختمان فضایی دوست‌داشتنی و مناسب برای استراحت شما فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که این صومعه در روز‌های دوشنبه تعطیل است.

پله‌های Phoenician

پله‌های Phoenician

قطعاً یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کاپری پله‌های Phoenician است که منظره فوق‌العاده‌ای از این جزیره به شما نمایش می‌دهد. این پله‌ها کوتاه‌ترین مسیر از کاپری به Anacapri است؛ اما فراموش نکنید که باید 921 پله را طی کنید. این پله‌ها آثار باقی‌مانده از دوره یونان باستان بوده که تا سال 1874 تنها راه رسیدن به منطقه Anacapri بوده است. Bill Bryson در کتاب خود به نام “Neither Here Nor There“ به این پله‌ها اشاره کرد است. این نویسنده درباره منظره جادویی غروب آفتاب را هنگام رسیدن به پله‌های Phoenician را توصیف می‌کند. خوب است بدانید که این مکان دیدنی به‌خاطر ریزش سنگ بسته شده است، البته هنوز هم می‌توانید از قسمت‌های دیگر این پله‌ها دیدن کنید.

چقدر زمان در کاپری نیاز دارید؟

یک روز برای بازدید از جاهای دیدنی کاپری کافی است. بیشتر گردشگران فقط برای یک روز به کاپری می‌آیند و معمولاً تا عصر این جزیره را ترک می‌کنند. بااین‌حال اگر دوست دارید زمان بیشتری را صرف گشت‌وگذار کنید احتمالاً باید برای 2 تا 4 روز در جزیره کاپری برنامه‌ریزی کنید. اقامت در این جزیره به شما این امکان را می‌دهد که در آرامش و در محبوب‌ترین منظره‌های کاپری قدم بزنید و در گرم‌ترین ساعات روز در هتل یا ساحل استراحت کنید.

بهترین زمان برای بازدید از کاپری چه زمانی است؟

بیشتر گردشگران بین ماه‌های می تا اکتبر به کاپری سفر می‌کنند. در ماه‌های جولای و آگوست این جزیره شلوغ می‌شود و قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اواخر بهار (می تا اواسط ژوئن) یا اوایل پاییز (سپتامبر تا اواسط اکتبر) به کاپری سفر کنید چرا که هوا خیلی گرم نیست، گردشگران کمتری سفر می‌کنند و هزینه‌ها نیز کمتر خواهد بود.

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی کاپری

کاپری یکی از جزیره‌های موردعلاقه گردشگران است. این جزیره تاریخ باستانی و فرهنگ خود را به‌خوبی حفظ کرده و مکان‌های دیدنی منحصربه‌فردی دارد. در این مقاله 16 مورد از جا‌های دیدنی جزیره کاپری را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود به کاپری داشته باشید. اگر شما به کاپری سفر کنید، از کدام جاذبه گردشگری آن بازدید خواهید کرد؟

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران