28 مهر 1400
جهانگردی

همه چیز درباره کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای زیبا و تاریخی در همسایگی ایران است که سالیانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی با رزرو بلیط هواپیما ارمنستان برای دیدن این شهر سفر می‌کنند. یکی از مسائلی که می‌تواند در سفر به ارمنستان برای گردشگران دردسر ساز باشد، شلوغی بیش از حد ایروان پایتخت این کشور است. برای جا به جا شدن در این شلوغی، گردشگران معمولا استفاده از تاکسی را انتخاب می‌کنند؛ اما همان طور که می‌دانید، تاکسی تنها وسیله نقلیه برای جا به جایی در ایروان نیست و در صورت آشنایی بیشتر شما می‌توانید از وسایل نقیله سریع‌تر و کم هزینه‌تر استفاده کنید. برای کاهش هزینه حمل و نقل در ارمنستان و جا به جایی راحت‌تر با مترو و اتوبوس در سطح شهر، بهتر است این مقاله را بخوانید. در این مقاله ما انواع وسایل نقلیه و هزینه حمل و نقل در ارمنستان را به شما معرفی خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم تا سفر بهتر و راحت‌تری را در این کشور تجربه کنید.

حمل و نقل در ارمنستان با اتوبوس و مینی بوس

حمل و نقل در ارمنستان با اتوبوس و مینی بوس

استفاده از اتوبوس‌های با ظرفیت بالا و متوسط، یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای جا به جایی در ارمنستان است. با استفاده از این اتوبوس‌ها، شما می‌توانید با صرف هزینه کمی در شهر جا‌به‌جا شده و از قسمت‌های مختلف آن بازدید کنید. هزینه حمل و نقل در ارمنستان با استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس، تنها ۱۰۰ درام ارمنستان است. شاید یکی از ترس‌های شما در زمان جا به جایی در ارمنستان، عدم توانایی شما در صحبت کردن زبان روسی و عدم توانایی اکثریت مردم این کشور برای صحبت کردن به زبان انگلیسی باشد؛ اما با جابه‌جایی از طریق اتوبوس و مینی بوس لازم نیست نگرانی زیادی در این باره داشته باشید. اتوبوس‌های این کشور در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند و در صورت درخواست شما، هرگز در میانه مسیر نخواهند ایستاد. تعداد زیادی اتوبوس و مینی بوس در فرودگاه ارمنستان وجود دارند که شما می‌توانید برای جابه‌جایی تا مرکز شهر از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از این وسایل حمل و نقل، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا شما به مرکز شهر برسید.

تعداد اتوبوس‌هایی که از فرودگاه به سمت شهر می‌روند زیاد است و هر کدام از آن‌ها، شما را به یک مقصد خواهند برد. برای مثال اگر شما اتوبوس شماره ۲۸ را سوار شوید، می‌توانید در خیابان «مالاتیا سباستیا» پیاده شوید یا با اتوبوس شماره ۱۷ از منطقه ناوان به خیابان «نعلبندیان» خواهید رفت. همان طور که دیدید، استفاده از این وسایل نقلیه عمومی می‌تواند برای شما بسیار مقرون به‌صرفه باشد و هزینه حمل و نقل در ارمنستان را برای شما کاهش دهد.

حمل و نقل در ارمنستان با تاکسی

حمل و نقل در ارمنستان با تاکسی

استفاده از تاکسی یک راه سریع و راحت برای جابه‌جایی در ارمنستان است. کرایه تاکسی در ارمنستان، چه در ایروان چه در دیگر شهرهای این کشور، زیاد نیست. هزینه حمل و نقل در ارمنستان با کمک تاکسی به ازای هر کیلومتر محاسبه می‌شود و بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ درام متفاوت است. همچنین شما می‌توانید یک تاکسی را برای کل روز خود در ارمنستان اجاره کنید؛ اما توصیه می‌کنیم برای انجام این کار، از قبل درباره هزینه این جابه‌جایی با راننده تاکسی به توافق برسید.

حمل و نقل در ارمنستان با واگن برقی

حمل و نقل در ارمنستان با واگن برقی

چنان‌چه شما زمان زیادی را در اختیار دارید و می‌خواهید کمی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، می‌توانید از «ترولیباس» یا واگن برقی برای جابه‌جایی در ارمنستان استفاده کنید. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تعداد واگن‌های برقی موجود در ارمنستان برای جابه‌جایی به ۵ مسیر کاهش یافت؛ اما هنوز هم بسیاری از افراد به منظور کاهش هزینه حمل و نقل در ارمنستان از این واگن‌های برقی برای جابه‌جایی در این کشور استفاده می‌کنند. هزینه حمل و نقل در ارمنستان با استفاده از این واگن‌های برقی تنها ۵۰ درام  ارمنستان است.

حمل و نقل در ارمنستان با استفاده از متروی ایروان

حمل و نقل در ارمنستان با استفاده از متروی ایروان

زمانی که ترافیک در کشور ارمنستان سنگین باشد، مسلما استفاده از مترو یک روش سریع‌تر و راحت‌تر نسبت به تاکسی و اتوبوی برای جا‌به‌جایی در شهر است. توجه داشته باشید که امروزه اکثر مردم این کشور حمل‌ونقل با مترو را به سایر روش‌های جا‌به‌جایی در ایروان ترجیح می‌دهند و اکثر آن‌ها از این روش برای سرعت بیشتر جا‌به‌جایی و کاهش هزینه حمل و نقل در ارمنستان استفاده می‌کنند. خط متروی ایروان ۱۲ کیلومتر امتداد داشته و تنها دارای ۲ خط و ۱۰ ایستگاه است؛ اما این مسئله از محبوبیت این روش حمل و نقل در ارمنستان نمی‌کاهد. چرا که استفاده از مترو یک روش امن، راحت، پر سرعت و کم هزینه برای جابه‌جایی است. در سال ۲۰۱۱، کشور ارمنستان ۲ واگن متروی خود را به منظور راحتی بیشتر مسافران مدرن کرد. شما می‌توانید هزینه حمل و نقل درارمنستان با استفاده از مترو را با کمک کارت‌های پلاستیکی یا توکن‌ها پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با روش‌های مختلف حمل و نقل در ارمنستان و وسایل نقلیه مختلفی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در این کشور جا به جا شوید با شما صحبت کردیم. همچنین شما با هزینه حمل و نقل در ارمنستان با توجه به شیوه‌های مختلف جا به جایی در این کشور آشنا شدید. درست است که با سفر از طریق تورهای مسافرتی، وظیفه جا به جایی و حمل و نقل شما تا حدودی بر عهده این تورها خواهد بود و نیازی نیست از بابت آن نگران باشید یا می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای یک نفر را برای راهنمایی و جا به جایی در شهر استخدام کنید یا حتی یک راننده شخصی بگیرید؛ اما آشنایی با شیوه‌های جا به جایی معمول در این کشور می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه حمل و نقل در ارمنستان را کاهش دهید و برای استفاده از اکثر این لوازم شما نیازی به دانستن زبان روسی نخواهید داشت. امیدواریم این مقاله توانسته باشد توجه شما را یه خود جلب کند یا شما را برای جا به جایی راحت‌تر در کشور ارمنستان راهنمایی کند. چنان چه پیش از این تجربه استفاده از لوازم نقلیه عمومی در کشور ارمنستان را داشته‌اید، درباره این تجربه در قسمت نظرات با ما صحبت کنید.

نظرات کاربران