بهترین سواحل روسیه
10 شهریور 1403
روسیه

19 تا از بهترین سواحل روسیه که نمی‌شناسید!

اگر قصدتان از سفر، ساحل‌گردی، تماشای  آب‌های نیلگون، مناظر خیره‌کننده و تجربه تفریحات آبی است روسیه بهترین مقصد برای شما محسوب می‌شود. شاید روسیه با زمستان سرد در ذهن شما ثبت شده باشد اما این کشور سواحل زیادی هم دارد که هر سال مسافران را از سراسر دنیا به سمت این کشور می‌کشاند. سواحلی مانند ساحل رپینو، ساحل تخم اژدها و بسیاری از سواحل برجسته دیگر که در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارند. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک 19 تا از بهترین سواحل روسیه را بررسی می‌کنیم. آیا برای آشنایی با سواحل روسیه آماده‌اید؟

تور اروپا

رزرو بلیط هوایپما به راحتی !

ساحل خالاکتیرسکی

سواحل روسیه

اولین مورد از فهست بهترین سواحل روسیه ساحل خالاکتیرسکی (Khalaktyrsky) است. این ساحل از زیباترین سواحل روسیه محسوب می‌شود و به همین دلیل در ابتدای فهرست به آن اشاره کرده‌ایم. روسیه و سواحل جذابش همیشه بهترین بخش سفر افرادی است که عاشق ساحل‌گردی و کشف جاهای جدید در سراسر جهان هستند. بنابراین خالاکتیرسکی یکی از بهترین سواحل روسیه برای بازدید طی سفرتان خواهد بود.

ساحل خالاکتیرسکی زیبا در قسمت شرقی کامچاتکا واقع شده است که فاصله چندانی با شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی ندارد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ساحل خالاکتیرسکی، شن‌های آتشفشانی سیاه است که تنها در این ساحل پیدا می‌شود. این یک پدیده نادر است که در نتیجه فوران آتشفشانی مکرر در شبه جزیره کامچاتکا رخ داده است و حالا با هر موج بخشی از باقی‌مانده‌های آتش‌فشانی با شن ساحل ترکیب می‌شود و منظره‌ای خاص ایجاد می‌کند. 

معمولا این ساحل در آخر هفته‌ها شلوغ است زیرا مردم محلی و مسافران هر آخر هفته به ساحل خالاکتیرسکی می‌روند تا به صدای مرغان دریایی و امواج شگفت‌انگیز دریا گوش دهند و در کنار این ساحل زیبا قدم بزنند. 

یادتان باشد هنگامی که به این ساحل خیره‌کننده در روسیه نزدیک می‌شوید، قدرت آب را از روی امواج پرقدرت دریا حس خواهید کرد. اگر به همراه دوستان و خانواده به روسیه سفر می‌کنید برای رفتن به این ساحل نباید اصلا فکر کنید زیرا بهترین لحظات زندگی خود را در این ساحل خواهید گذراند. پس چمدان‌ها را ببندید و برای یک گردش شگفت‌انگیز در ساحل خالاکتیرسکی آماده شوید. 

تفرجگاه ساحلی

دومین ساحل از لیست 20 تا از بهترین سواحل روسیه که باید به دیدن آن‌ها بروید، تفرجگاه ساحلی است. این تفرجگاه ساحلی در یانتارنی، یکی از دیدنی‌ترین سواحل ماسه سفید در سراسر روسیه واقع شده است که قطعا تفریحگاهی شگفت‌انگیز برای عاشقان ساحل‌گردی در سراسر جهان محسوب می‌شود. پس هم از گردش در این ساحل زیبا لذت ببرید هم عکس‌های زیبا ثبت کنید.

در این مجموعه ساحلی انواع تفریحات آبی و پارک‌های طبیعی برای لذت بردن از سفرتان وجود دارد و به همین علت می‌تواند بهترین گزینه از فهرست سواحل روسیه برای تبدیل کردن سفر شما به یک تعطیلات به یادماندنی باشد. این ساحل ببه عنوان یکی از برجسته‌ترین سواحل روسیه، همیشه گردشگران را در سراسر جهان به این منطقه می‌کشاند و به علت دریای نیلگون بین مسافران و مردم روسیه بسیار شهرت دارد. همچنین می‌توانید از ماهیگیری نیز در این ساحل لذت ببرید زیرا ماهیگیری ممنوع نیست.

ساحل ریویرا؛ یکی از بهترین سواحل روسیه

ساحل ریویرا

سومین مورد از فهرست سواحل روسیه ساحل ریویرا (Riviera) است. این ساحل شگفت‌انگیز با مناظر باشکوه و خارق‌العاده سفری هیجان‌انگیز برای شما رقم خواهد زد. خط ساحلی ریویرا حدود 300 متر و عرض آن تا 50 متر ادامه دارد. این ساحل هر روز از ساعت 8 صبح بازگشایی می‌شود و برای تمامی سنین قابل استفاده است، پس اگر قصد دارید صبح زود به ساحل‌گردی بروید این گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد. همچنین نیروهای امدادی نیز هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب در ساحل حضور دارند تا امنیت و آرامش را برای مسافران و اهالی روسیه به ارمغان آورند. 

در این ساحل هیچ درختی پیدا نمی‌شود که به عنوان سایه‌بان از آن استفاده کنید بنابراین قبل از رفتن به ساحل یک چتر مخصوص با خودتان ببرید. حتی می‌توانید یک کلبه ییلاقی اجاره کنید و یک روز کامل کنار ساحل استراحت کنید. همچنین امکان اجاره زمین والیبال، وسایل تفریحات آبی و اسکوتر نیز در این ساحل وجود دارد. بعد از گردش در ساحل خودتان را به یکی از کافه‌های نزدیک ساحل برسانید و از بین خنک‌ترین نوشیدنی‌ها یکی را سفارش دهید. 

اگر عاشق غواصی هستید باز هم می‌توانید از این ساحل لذت ببرید زیرا امکان غواصی در ساحل ریویرا وجود ندارد. پس سعی کنید از زیبایی‌های ریویرا لذت ببرید و چند عکس یادگاری ثبت کنید. پس اگر به دنبال یک ساحل امن و مناسب برای تمام اعضای خانواده هستید ساحل ریویرا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، پس به این ساحل زیبا بروید و به بچه‌ها اجازه دهید تا با شن‌های ساحل مجسمه بسازند.

ساحل المپیک، یکی از بهترین سواحل روسیه

المپیک، ساحلی با منظره‌ای تماشایی از سنگ‌های درشت و کوچکی که در امتداد خط ساحلی 5 کیلومتری این ساحل قرار دارد. محل قرارگیری این ساحل در نزدیکی دشت ایمرتی در سوچی است. این ساحل باشکوه هم از رودخانه پسو در مرز آبخازیا تا پارک المپیک گسترش یافته است. این ساحل زیبا به علت مناظر طبیعی عالی و امکاناتش هر ساله تعداد زیادی از مسافران روسیه را به این منطقه می‌کشاند. بهترین فعالیتی که طی حضورتان در ساحل المپیک می‌توانید انجام دهید آفتاب گرفتن و تماشای دریا است. 

در امتداد خط ساحلی المپیک چند کافه و رستوران عالی برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارد که با غذاهای روسی و بین‌المللی متنوع به مسافران و اهالی روسیه خدمات ارائه می‌کنند. همچنین انواع تنقلات و میان‌وعده‌های محلی روسیه را هم در دکه‌های غذافروشی مستقر در ساحل المپیک پیدا خواهید کرد. از تفریحات لذت‌بخش در ساحل المپیک باید به دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل اشاره کرد. بنابراین می‌توانید از پیست دوچرخه‌سواری ساحل المپیک برای رکاب زدن استفاده کنید.

رزرو تور ارزان خارجی به راحتی !

لاسکووی

سواحل روسیه

روسیه سواحل زیادی دارد اما لاسکووی یکی از زیباترین آن‌ها است. این ساحل امکانات زیادی دارد و به همین دلیل به یکی از بهترین سواحل روسیه تبدیل شده است. ساحل لاسکووی در شبه جزیره کریمه روسیه واقع شده است و به عنوان یکی از خوش‌ آب‌وهواترین سواحل روسیه نیز شناخته می‌شود. شن طلایی، آب زلال و شفاف و مناظر خیره‌کننده همگی دلایلی هستند که باعث شده تا لاسکووی به یکی از دیدنی‌ترین سواحل روسیه تبدیل شود. 

در ساحل لاسکووی می‌توانید از ورزش‌های آبی مانند قایق سواری، موج سواری و شنا لذت ببرید. علاوه بر موارد ذکر شده، ساحل پارک لاسکووی دارای برخی از امکانات پیشرفته مانند اجاره چتر آفتاب‌گیر و صندلی ساحلی، رستوران و کافه است که اقامتی دلپذیر و راحت را برای گردشگران و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توانید در خط ساحلی لاسکووی قدم بزنید و از حیات وحش، آب‌وهوا و طبیعت این منطقه نهایت لذت را ببرید.

رپینو

رپینو یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین سواحل روسیه است که دارای آب‌وهوایی دلپذیر، دریایی خیره‌کننده و خط ساحلی باشکوه است. آفتاب گرفتن و شنا مهم‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در ساحل رپینو انجام دهید و لذت ببرید. کسانی که به ساحل رپینو رفته‌اند معتقدند این ساحل یکی از بهترین‌ها در روسیه است که اگر یکبار آن را ببینید قطعا عاشقش خواهید شد و از تصمیمتان پشیمان نخواهید شد. 

این ساحل برای بازی‌های ساحلی مثل والیبال ساحلی مناسب است و بسیاری از مسافران حتما در ساحل رپینو والیبال ساحلی بازی می‌کنند. بعد از بازی هم می‌توانید به کافه‌ها و یا رستوران‌های نزدیک ساحل بروید و یک قهوه یا یک میان وعده سالم سفارش بدهید. همچنین در منوی این رستوران‌ها غذاهای محلی روسیه و غذاهای بین‌المللی را هم پیدا خواهید کرد. بنابراین نگران وعده‌های غذایتان در ساحل رپینو نباشید.

همچنین در نزدیکی این ساحل یک جنگل کاج وجود دارد که منظره‌ای زیبا ایجاد کرده است. پس در این ساحل همراه با دوستان و خانواده عکس یادگاری ثبت کنید تا برای همیشه خاطره سفر با روسیه در آلبوم خاطراتتان ثبت شود.

پرامناد

پرامناد

پرامناد (Promenade) یکی دیگر از سواحل روسیه است که در این فهرست به آن اشاره می‌کنیم. در این مجموعه ساحلی می‌توانید به همراه خانواده و دوستان از تفریحات آبی و غیرآبی مثل والیبال ساحلی نهایت لذت را ببرید. این ساحل نیز هر ساله میزبان مسافران زیادی است بنابراین در اطراف آن رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که برای داشتن یک روز عالی مناسب است. 

با سه کلیک، با کمترین هزینه تور روسیه را رزرو کنید

دورسو؛ یکی از بهترین سواحل روسیه

هشتمین مورد از فهرست بهترین سواحل روسیه ساحل دورسو است که در منطقه آبراو روسیه قرار دارد. در این ساحل می‌توانید یک ماجراجویی جذاب را شروع کنید. بازی‌هایی مثل والیبال انجام دهید و با تفریحات آبی مثل جت اسکی و قایق سواری روزی عالی برای خودتان و همراهانتان بسازید. بنابراین در این ساحل می‌توانید از تعطیلاتتان لذت ببرید. 

در نهایت برای ساخت یک روز عالی می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک ساحل بروید و یک وعده سالم و خوشمزه سفارش دهید. همچنین می‌توانید تفریحات شگفت‌انگیزی مانند کمپینگ، قایق سواری و شنا را هم در ساحل دورسو امتحان کنید. اما یادتان باشد حتما چند عکس یادگاری بگیرید و اگر دوست داشتید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ساحل خلیج آستافیف

ساحل خلیج آستافیف یکی از خاص‌ترین مناظر را در این فهرست 20 تایی از بهترین سواحل روسیه دارد. اگر عاشق لذت بردن از طبیعت در آرامش هستید این ساحل برای شما مناسب است. ساحلی آرام با امکانات رفاهی عالی که سالانه مسافران زیادی را به روسیه می‌کشاند. این ساحل در منطقه محافظت‌شده دریایی ولادیووستوک واقع شده و برای پیک نیک، پیاده‌روی و آفتاب گرفتن مناسب است. 

آب این ساحل آنقدر شفاف و زیباست که می‌توانید کف دریا را تماشا کنید. می‌توانید در ساحل قدم بزنید و صدف جمع کنید و عکس یادگاری ثبت کنید تا در ژورنال شخصی‌تان ثبت شود. این ساحل به سواحل تایلند شبیه است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. وجود جنگل‌های سرسبز نزدیک این ساحل نیز می‌تواند دلیلی برای انتخاب آن باشد.

ساحل تخم اژدها

سواحل روسیه

ساحل تخم اژدها (Dragon Eggs Beach) یکی دیگر از سواحل روسیه است که در فهرست بهترین سواحل روسیه قرار دارد و باید طی سفرتان به روسیه آن را از نزدیک ببینید. علت نامگذاری این ساحل به وجود سنگ‌های نسبتا بزرگی برمی‌گردد که در ساحل قرار گرفته و از دور منظره‌ای را ایجاد می‌کند که گویا با تخم اژدها پوشیده شده است. اما این ساحل زیبا و جذاب می‌تواند انتخاب خوبی برای تجربه تفریحات آبی هم باشد، تفریحاتی مثل قایق سواری، جت اسکی و شنا. پس اگر در حال تهیه ملزومات سفر به روسیه هستید و هنوز جایی برای گردش و آفتاب گرفتن انتخاب نکرده‌اید ساحل تخم اژدها، یکی از بهترین سواحل روسیه را می‌توانید به لیست‌تان اضافه کنید. 

ساحل خلیج ناگاف

ساحل خلیج ناگاف هم در این فهرست 20 تایی به چشم می‌خورد. نام این ساحل از دریاسالار معروف روسی الکسی ایوانوویچ ناگاف گرفته شده است. ناگاف یکی از زیباترین سواحل یخی روسیه و جهان است که در فصل زمستان سطح آن با یخ کاملا پوشیده می‌شود. 

این ساحل زمستانی زیبا در مجاورت دریای اوخوتسک در استان ماگادان روسیه واقع شده است. پس اگر قصد اقامت در این استان را دارید و فصل انتخابی شما برای سفر زمستان است از تماشای این شاهکار طبیعی غافل نشوید. از امکانات این ساحل می‌توان به منطقه مخصوص پیک نیک و ماهیگیری اشاره کرد. 

ساحل طلایی

زمانی که در سن پترزبورگ هستید، ساحل طلایی ساحلی شگفت‌انگیز برای استراحت خواهد بود. این ساحل بسیار طولانی است و از هر طرف با آب‌های آبی فیروزه‌ای اقیانوس احاطه شده است. این ساحل زیبا در منطقه گاوانایا زلنوگورسک واقع شده است. 

ساحل طلایی یک ساحل شلوغ در قلب سن پترزبورگ است که آخر هفته‌ها میزبان مردم این شهر است. معمولا مسافران و مردم در ساحل آفتاب می‌گیرند، در رستوران‌های ساحلی غذا می‌خورند و از تعطیلاتشان لذت می‌برند. البته اگر ساحل طلایی سن پترزبورگ انتخاب شماست می‌توانید از شنا، بادکنک هوا دادن کنار بچه‌ها و قایق سواری هم لذت ببرید. 

ساحل ویتیازوو

ساحل ویتیازوو

ویتیازوو سیزدهمین مورد از معروف‌ترین سواحل روسیه است که در این مقاله بررسی می‌کنیم. اگر چه این ساحل تا مرکز شهر فاصله زیادی دارد اما هر سال به علت زیبایی چشمگیرش تعداد زیادی مسافر را راهی سفر روسیه می‌کند. ساحلی با شن سفید که می‌تواند امکانات زیادی در اختیارتان قرار دهد تا از تعطیلات استفاده کنید. شنا کنید، آفتاب بگیرید و در رستوران‌های ساحل یک وعده غذای کامل و یا یک میان‌وعده لذیذ روسی سفارش دهید. همچنین می‌توانید از قایق‌سواری و تفریحات آبی دیگر هم لذت ببرید. 

ساحل رزا

یک ساحل شگفت‌انگیز که در نزدیکی یک دریاچه کوچک واقع شده است و منظره‌ای دلپذیر ایجاد کرده است. منظره صخره‌ای این ساحل بسیار زیباست و برای ثبت عکس یادگاری از سفر به روسیه می‌تواند ایده خوبی باشد. در ساحل رزا علاوه بر وجود کافه‌ها و رستوران‌ها تعداد زیادی هتل مجلل نیز در نزدیکی ساحل وجود دارد که برای مسافران گزینه مناسبی است. در نهایت می‌توانید از تفریحاتی مانند زیپ لاین، شنا و آفتاب گرفتن در ساحل رزا لذت ببرید و یک تعطیلات عالی را پشت سر بگذارید.

ساحل کامنکا

ساحل کامنکا یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترن سواحل روسیه است زیرا به علت ظاهری طلایی و زیبای ساحل، مکانی عالی برای عکاسی محسوب می‌شود. این ساحل در منطقه ییسک روسیه واقع شده است. در این ساحل می‌توانید حسن آفتاب گرفتن دریای آرام، حرکت خرچنگ‌ها داخل شن ساحل و پرواز مرغان دریایی را تماشا کنید و از تعطیلاتان نهایت لذت را ببرید. از دیگر ویژگی‌های جذاب ساحل کامنکا باید به طبیعت زیبا و سرسبز نزدیک ساحل اشاره کرد که آن را به یکی از معروف‌ترین سواحل روسیه تبدیل کرده است. 

ساحل تارکوفکا؛ یکی از خاص‌ترین سواحل روسیه

سواحل روسیه

اگر قصد اقامت در سن پترزبورگ را دارید و می‌خواهید یک سفر عاشقانه داشته باشید رفتن به ساحل تارکوفکا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی از رمانتیک‌ترین سواحل روسیه ساحل تارکوفکا است. این ساحل با خط ساحلی کم‌نظیرش و صخره‌ها و طبیعت سرسبزش به یکی از شلوغ‌ترین سواحل روسیه تبدیل شده است. ساحل تارکوفکا در دسته سواحل نیمه گرمسیری قرار دارد و با داشتن منظره‌ای عالی از قلعه معروف کرونشتات به یکی از خاص‌ترین سواحل روسیه شناخته می‌شود. همچنین می‌توانید به قایق سواری، شنا و دیگر تفریحات آبی نیز بپردازید. 

ساحل پودبرزووا؛ یکی از بهترین سواحل روسیه

ساحلی با ماسه‌های سفید رنگ که به کوه‌های سرسبز احاطه شده و درختان نارگیل فضایی رویایی ایجاد کرده است. البته از آسمان آبی و دریایی فیروزه‌ای ساحل پودبرزووا هم نباید غافل شد. این منظره خارق‌العاده در مسکو واقع شده است. پس اگر مقصد سفرتان مسکوست این ساحل را در فهرست جاهای دیدنی‌تان قرار دهید. دریای ساحل پودبرزووا آرام است و با موج‌هایی نرم به استقبال کسانی می‌رود که می‌خواهند تنی به آب بزنند. 

ساحل پودبرزووا به امکانات رفاهی و تفریحات آبی و غیرآبی شهرت دارد. پس بعد از بازی و گردش در ساحل یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های اطراف ساحل را انتخاب کنید و از غذاهای محلی روسیه و یا غذاهای بین‌الملل لذت ببرید. اگر هم قصد دارید یک شب در ساحل پودبرزووا اقامت داشته باشید بهتر است سراغ اقامتگاه‌های ارزان قیمت نزدیک ساحل بروید. این اقامتگاه‌ها امکانات رفاهی خوبی را با قیمت مناسب ارائه می‌کنند پس گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. 

ساحل یارینسکی

ساحل یارینسکی

یکی دیگر از سواحل نیمه گرمسیری روسیه ساحل یارینسکی‌ست. ساحلی با دریای سبز و آبی رنگ که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به روسیه می‌کشاند. این ساحل در شهر سورودوینسک واقع شده و با داشتن ساحلی طلایی رنگ، تمیز و دریایی آرام و زیبا می‌تواند در لیست‌ روسیه‌گردی‌تان قرار بگیرد. اگر به دنبال کشف مکان‌های آرام و زیبا در روسیه هستید و برای سفر به روسیه برنامه‌ریزی می‌کنید این ساحل برای شماست. در ساحل سورودوینسک می‌توانید ساعتی را به استراحت در ساحل، شنا، قایق سواری، تماشای نهنگ‌ها و غواصی بپردازید. 

ساحل ویسوکی برگ؛ ساحل همیشه آفتابی روسیه

اما آخرین مورد از فهرست بهترین سواحل روسیه، ساحل ویسوکی برگ است. این ساحل از نظر امکانات رفاهی و امکانات بازی یکی از خاص‌ترین سواحل روسیه به شمار می‌رود. در ساحل ویسوکی برگ انواع وسایل بازی، سرسره‌های بادی، آلاچیق، محل ماهیگیری و محل پیاده‌روی وجود دارد. این ساحل در شهر آناپا روسیه واقع شده است و به همین دلیل به ساحل همیشه آفتابی روسیه شهرت دارد. 

سخن پایانی درباره بهترین سواحل روسیه

در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک سراغ بهترین سواحل روسیه رفتیم و با تعداد زیادی از آن‌ها آشنا شدیم. سواحلی که اگر آن‌ها را تجربه نکنید احتمالا پول سفرتان را دور ریخته‌اید؛ از ساحل رمانتیک تارکوفکا تا ساحل خاص و مجهز ویسوکی برگ. هر کام از این سواحل با توجه به محل اقامتتان می‌تواند گزینه مناسبی برای لذت بردن از تعطیلات در روسیه باشد. آیا شما تا به حال به روسیه سفر کرده‌اید؟ درباره سواحل روسیه اگر تجربه‌ای دارید با ما در میان بگذارید. 

رزرو هتل ارزان به راحتی !

نظرات کاربران