دلایل سفر به سریلانکا؛ در جستجوی بهشت هستید؟

دلایل سفر به سریلانکا فراوان است. بدیهی‌ترین و آشکارترین دلیلی که برای سفر به این جزیره زیبا وجود دارد، میراث فرهنگی و تاریخ غنی آن، طبیعت بکر و سواحل مهیج، صنایع‌دستی، غذاهای لذیذ و حیات‌وحش فوق‌العاده‌اش است. در کنار این‌ها، دلایل دیگری هم وجود دارد که ما در این مقاله به ۱۲ مورد از بهترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم. از کاوش در شهر باستانی آنورادهاپورا گرفته تا پیاده‌روی در مزارع چای سریلانکا، لذتی فراموش‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید و به‌دنبال دلایل سفر به سریلانکا می‌گردید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

قلعه صخره‌ای؛ یکی از بهترین دلایل سفر به سریلانکا

دلایل سفر به سریلانکا

قلعه سیگریا یک کاخ صخره‌ای باستانی است که در مرکز سریلانکا قرار دارد. این بنا بر روی صخره طبیعی به ارتفاع ۲۰۰ متر قرار گرفته و اطراف آن را فضای سبز و باغ‌های آبی احاطه کرده‌است. کاخی که در بالای صخره تعبیه شده‌ شامل یک اتاق تاج و تخت، یک استخر حمام و چندین نقاشی دیواری است. معروف‌ترین نقاشی دیواری در این کاخ، دوشیزگان سیگریا نام دارد. مجموعه‌ای از ۲۱ نقاشی که گمان می‌رود بخشی از یک نقاشی بزرگ‌تر باشد، در این قلعه وجود دارد و هر بیننده‌ای را ساعت‌ها میخکوب و مجذوب خود می‌کند. شاید این نقاشی‌های زیبا یکی از دلایل سفر به کشور زیبای سریلانکا باشد. قلعه سیگریا ابتدا به‌عنوان یک دژ نظامی بوده ولی بعدها به صومعه بودایی و پاسگاه پادشاهی کندی تبدیل شده‌است. امروزه نیز به‌عنوان کاخ و قلعه مورداستفاده قرار گرفته و آثار هنری و تاریخی فراوانی را در خود جای داده‌است. این قلعه به‌دلیل‌ اهمیت تاریخی و باستانی، در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است و محبوبیت فراوانی بین گردشگران دارد.

غذاهای محلی؛ یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا 

غذاهای این جزیره با عطر و طعم متمایز می‌تواند یکی از بهترین دلایل سفر به جزیره سریلانکا باشد. گردشگران زیادی به‌دلیل چشیدن غذاهای لذیذ و تند سریلانکایی به این کشور سفر می‌کنند. مرغ کاری، کوتو، لامپریس و کیریبات از بهترین غذاهای سریلانکا محسوب می‌شوند که با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است. یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در سریلانکا، کوکیس است. این میان‌وعده‌های کوچک و خوش‌مزه مناسب سفر است و طعمی دلنشین دارد. دیدن فروشندگانی که روتی سبزیجات، شیرینی‌های لایه‌ای با سبزیجات تند می‌فروشند، بسیار لذت‌بخش است. در این کشور می‌توانید انواع دسرها و شیرینی‌هایی که با شیرنارگیل درست می‌شوند، خریداری کنید و با یک دمنوش یا چای سیلان میل کنید. برای سفر به سریلانکا برنامه‌ریزی کنید و در یک تورغذای خوش‌مزه قدم بگذارید. مطمئنا تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر برایتان خواهد بود.

پارک‌های ملی

دلایل سفر به سریلانکا

پارک‌های ملی و حیات‌وحش این کشور، یکی از دلایل سفر به سریلانکا است. سریلانکا را به شهر فیل‌ها و نهنگ‌ها می‌شناسند. تنوع حیات‌وحش این جزیره بسیار بالا است و حیوانات کمیابی را می‌توانید در این پارک‌های ملی مشاهده کنید. سریلانکا دارای ۲۶ پارک ملی است که در مجموع ۵۷۳۴ کیلومترمربع مساحت دارد. حدودا ۸درصد مساحت کشور را پارک‌های ملی تشکیل داده‌است. پارک ملی ویلپاتو بزرگ‌ترین پارک در کشور است و مساحتی در حدود ۱۳۱۷ کیلومترمربع دارد. می‌توانید یک جیپ کرایه کرده و از تماشای پلنگ‌ها، خرس‌های تنبل و گاومیش‌های آبی که در این پارک زندگی می‌کنند، لذت ببرید. این پارک ملی به‌دلیل ساختمان‌های قدیمی و معابد باستانی که در اطراف جنگل‌های انبوه آن پراکنده‌اند، معروف شده‌است. پارک ملی اوداوالاوه که در جنوب سریلانکا واقع شده، حیواناتی مانند فیل‌ها، گوزن‌ها، گاومیش‌های آبی و انواع پرندگان را در خود جای داده‌است. تماشای پرندگان به‌ویژه در سافاری‌های اوداوالاوه محبوب است و بازدیدکنندگان امیدوارند که از پرندگان جنگلی سریلانکا دیدن کنند. این پارک ملی نسبت به جاذبه‌های گردشگری سریلانکا خلوت‌تر و بهترین مکان برای غوطه‌ور شدن در طبیعت است.

پاسپورت دومینیکا

مثلث فرهنگی 

مثلث فرهنگی، یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است و می‌تواند یکی از بهترین دلایل سفر به سریلانکا باشد. مثلث فرهنگی شامل سه مکان تاریخی مهم است. کندی، پولونارووا و آنورادهاپورا سه مکانی است که در این مثلث فرهنگی جای گرفته‌. این مکان‌ها به‌دلیل‌ آثار باستانی هزاران ساله مشهور شده و از ارزش جهانی بالایی برخوردار است. آنورادهاپورا یکی از اولین پایتخت‌های سریلانکا بوده که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد بازمی‌گردد. این شهر باستانی، یک مکان مهم بودایی به‌شمار می‌آید که اهالی سریلانکا معتقدند در نزدیکی درخت مقدس بودا ساخته شده‌است. پولونارووا یکی دیگر از پایتخت‌های باستانی سریلانکا که قدمتی دیرینه دارد، دارای مجموعه‌ای از کاخ‌های سلطنتی است که با سنگ‌های قیمتی مزین شده‌است. این شهر در استان شمال مرکزی جزیره واقع شده و به‌ مدت ۳ قرن، پایتخت امپراتوری بوده‌است. سومین مکان مهم در مثلث فرهنگی، کندی، آخرین پایتخت پادشاهان سریلانکا است. این شهر در تپه‌های مرکزی جزیره واقع شده و میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی در طول سال است. تعداد زیادی معابد تاریخی و بناهای مذهبی را می‌توان در شهر زیبای کندی مشاهده کرد.

سواحل گرمسیری  

دلایل سفر به سریلانکا

سریلانکا با بیش از ۱۳۴۰ کیلومتر خط ساحلی می‌تواند یکی از دلایل سفر به سریلانکا باشد. سواحلی که هر کدام زیبایی‌های مختص به خودشان را دارد و تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده‌ای در آن‌جا ارائه می‌شود. ساحل اوناواتونا به‌دلیل آب‌های شفاف، ماسه‌های طلایی پوشیده از درختان نخل و صخره‌های مرجانی معروف است. غواصی در این ساحل آزاد است و می‌توانید با قایق به سمت جنگل‌های بومی بروید و از دیدن مناظر سرسبز لذت ببرید. اگر به موج‌سواری علاقه‌مندید، از ساحل میریسا دیدن کنید. امواج بزرگی که در این ساحل وجود دارد گاهی به ۶ فوت هم می‌رسد و مناسب موج‌سواری است. در این ساحل می‌توانید به تماشای نهنگ‌های آبی بنشینید و لاک‌پشت‌هایی که برای تخم‌گذاری به سمت ساحل می‌آیند را تماشا کنید. یکی دیگر از سواحل گرمسیری، ساحل هیکاددوا، بهشت موج‌سواران است. این ساحل، رستوران‌ها و کلبه‌های اقامتی و کافه‌های رو به دریا دارد. فقط کافی است به تماشای نوار ماسه‌ای بنشینید. مطمئنا این همه زیبایی را یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا معرفی می‌کنید. 

منطقه تپه‌ای؛ از مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا 

منطقه تپه‌ای سریلانکا در بخش مرکزی جزیره قرار دارد و از تپه‌های متحرک و قله‌های کوهستانی خوش‌منظره تشکیل شده‌است. در این منطقه می‌توانید از گرمای خط ساحلی فرار کنید و از چشم‌انداز مزارع چای در دامنه تپه که در مه و غبار پوشانده شده‌است، لذت ببرید. نواراالیا دارای صدها هکتار مزارع چای  و چندین کارخانه تولید چای است که می‌توانید در آن با روش‌های کاشت و برداشت چای آشنا شوید. یکی از بهترین راه‌ها برای کاوش در این منطقه، قطاری زیبا است که الا و نواراالیا را به هم متصل می‌کند. قبل از توقف در ایستگاه تپه الا، می‌توانید آبشارهای زیادی را در طول مسیر ببینید. این شهر عجیب‌وغریب در قلب سریلانکا، مناظر جذابی برای تماشا دارد. برای دیدن آبشار محسورکننده راوانا می‌توانید یک توک توک تهیه کنید. سفر به تپه‌های کشور چای، ارزش دیدن را دارد و می‌تواند یکی از بهترین دلایل سفر به کشور سریلانکا باشد.

مسیرهای پیاده‌روی سریلانکا 

دلایل سفر به سریلانکا

 بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی در تپه‌های کشور قرار دارد و می‌تواند یکی از دلایل سفر به جزیره زیبای سریلانکا باشند. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در سریلانکا قله Adam’s  است که به سری پادا شهرت دارد. این کوه برای اهالی سریلانکا مقدس است؛ زیرا معتقدند ردپای بودا در آن‌جا قرار دارد. ردپا نماد مهمی برای زیارت است و بسیاری از بازدیدکنندگان برای دیدن آن و ادای احترام به بالای قله صعود می‌کنند. گردشگران از همه مذاهب به این قله می‌آیند و ساعت‌ها در این مسیر پیاده‌روی می‌کنند و تقریبا ۲۰۰ پله را برای رسیدن به قله طی می‌کنند. در بالای قله می‌توانید از غرفه‌های غذا و چای تازه‌دم مزارع مجاور، استفاده کنید. Word end یکی دیگر از مسیرهایی است که بسیار محبوب و معروف شده‌است. به این مسیر، پایان جهان هم می‌گویند و در پارک ملی دشت هورتون واقع شده‌است. فلات دشت هورتون به پایانی ناگهانی می‌رسد و به ارتفاع ۸۸۰ متر فرو می‌رود. کوه‌نوردان از کنار آبشارها و تپه‌های خیره‌کننده‌ می‌گذرند و غرق لذت و تماشا از مناظر باورنکردنی این دره می‌شوند. بهترین زمان بازدید از این دره، صبح زود قبل از اینکه ابرها به داخل دره فرو بروند، است.

مهمان‌نوازی سریلانکا  

چه به کلمبو پایتخت سریلانکا بروید یا در سواحل آن استراحت کنید، همیشه بهترین استراحتگاه‌های مجلل و شگفت‌انگیزی برای شما پیدا می‌شود. بهترین زمان از سال برای سفر به سریلانکا از دسامبر تا آوریل است. در این ماه‌ها شاهد باران‌های موسمی کمتری خواهید بود و از آب‌وهوای مطبوع استوایی لذت خواهید برد. اگر به این جزیره بروید و در هتل‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی استراحت کنید، متوجه خواهید شد که می‌توانند مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا باشند.  مشهورترین استراحتگاه سریلانکا، مجتمع تفریحی ملی بنتوتا است که در امتداد یک رودخانه زیبا قرار دارد. این استراحتگاه‌، مجلل‌ترین و پربازدیدترین اقامتگاه گردشگران خارجی است.

جمع‌بندی 

برای سفر به سریلانکا هزار و یک دلیل وجود دارد که ما در این مقاله به بهترین دلایل سفر به سریلانکا اشاره کردیم؛ از قلعه باستانی سیگریا گرفته تا اقامتگاه‌هایی که بهترین خدمات را برای گردشگران ارائه می‌دهد. با وجود این همه جذابیت و زیبایی، متوجه می‌شویم که این کشور جزیره‌ای از بهترین مکان‌ها برای تفریح و بازدید است. اگر شما هم تجربه‌ای در سفر به سریلانکا دارید، خوش‌حال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران