کارهای ممنوعه در بالی

انجام این کارهای ممنوعه در بالی می‌تواند دردسرساز باشد!

جزیره زیبای بالی از مجمع‌الجزایر اندونزی به عنوان قطب گردشگری این کشور شناخته می‌شود. چیزی که این جزیره را از باقی جزایر این کشور متمایز می‌کند طبیعت فوق‌العاده زیبا و آب‌وهوای خاص و دلنشین آن است. گردشگران بسیاری سالانه برای گذراندن تعطیلات خودشان را به بالی می‌‌رسانند. بالی تنها استان اندونزی است که بیشتر جمعیت آن را هندوها تشکیل می‌دهند. این جزیرۀ کوچک در سال 2017 به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان شناخته شد. بالی از نظر اقتصادی نیز اهمیت بسیاری برای اندونزی دارد و 80 درصد اقتصاد کشور را به خودش اختصاص می‌دهد. بالی نه تنها از نظر فرهنگی متفاوت است بلکه آداب و رسوم خاص و منحصربه‌فرد بسیاری دارد و ممکن است برای بعضی گردشگران عجیب به نظر برسد. همین تفاوت فرهنگی باعث شده کارهای ممنوعه در بالی باعث تعجب بسیاری از مسافران شود. جالب است بدانید انجام این کارها در بالی بهای گزافی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بعضی کارهای ممنوعه در بالی را با هم بشماریم.

رزرو تور اروپا

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

ورود با کفش به معابد، از کارهای ممنوعه در بالی

از آنجایی که بالی بیشترین جمعیت هندو را در اندونزی دارد معابد زیادی را در آن خواهید دید. معابد ماهیتی مقدس برای هندوها دارند و به همین دلیل قوانین خاصی برای ورود به آنها نیز وضع شده است. یکی از کارهای ممنوعه در بالی ورود با کفش به این معابد است. در بازدید از معابد بالی به یاد داشته باشید که کفش‌های خود را بیرون از معبد دربیاورید و سپس وارد شوید. مردم محلی نسبت به این موضوع حساس هستند و اگر کفش به پای شما ببینند احتمالا از شما می‌خواهند کفش‌های خود را دربیاورید و بعد وارد شوید؛ حتی ممکن است از شما بخواهند معبد را ترک کنید. هندوها معتقدند با درآوردن کفش‌ها می‌توانند با انرژی معنوی معبد ارتباط برقرار کنند و با این کار به خدایانی که در معبد زندگی می‌کنند احترام می‌گذارند. یکی دیگر از کارهای غیرمجاز در بالی ورود با زخم باز به معابد است. در صورتی که زخم باز بر روی بدن خود دارید باید از ورود به معابد خودداری کنید. این کار از ممنوعیت های بالی حساب می‌شود و ممکن است توجه محلی‌های محافظه‌کار را به خود جلب کند.

آب لوله‌کشی را ننوشید

یکی از نبایدهای سفر به بالی نوشیدن آب لوله‌کشی است. در صورتی که احساس تشنگی کردید بهتر است آب معدنی خریداری کنید. رستوران‌ها معمولا آب لوله‌کشی را برای نوشیدن سرو می‌کنند و خرید یک بطری آب معدنی پیشنهاد می‌شود. از آنجا که اندونزی هنوز یک کشور در حال توسعه به حساب می‌‌آید و سیستم تصفیه قابل قبولی ندارد ممکن است آبی که از شیرها سرازیر می‌شود میکروب و باکتری‌هایی داشته باشد که باعث ناراحتی معده شما شود. حتی اگر هیچ باکتری و میکروبی در آب وجود نداشته باشد قطعا مواد معدنی هم ندارد بنابراین خرید یک بطری آب آشامیدنی شرکتی انتخاب ایمن‌تری است. در بعضی موارد متخصصان این احتمال را داده‌اند که در صورت مصرف آب لوله‌کشی در بالی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان و آسیب‌های مغزی نیز وجود دارد. ولی به خاطر داشته باشید که بسیاری از مناطق بالی هنوز بکر و دست نخورده هستند و نباید اثری از زباله‌های پلاستیکی در آنها به جا بماند. بطری‌های آب معدنی را نگهدارید و در ایستگاه‌های مخصوص که مخزن شرکت‌های آب معدنی وجود دارد دوباره آنها را پر کرده و استفاده کنید. این ایستگاه‌های شارژ مجدد در بسیاری از کافه‌ها و هتل‌ها وجود دارند. پس در سفر به این جزیره به یاد داشته باشید که نوشیدن آب لوله‌کشی یکی از کارهای ممنوعه در بالی است.

پوشیدن لباس نامناسب از ممنوعیت های بالی

یکی از کارهای ممنوعه در بالی که نباید انجام دهید پوشیدن لباس‌های نامناسب در معابد است. این قانون هم برای زنان قابل اجرا است و هم برای مردان. باید به خاطر داشته باشید که در ورود به عبادتگاه‌های مقدس مانند معابد یا مساجد باید حتما لباس مناسب به تن داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم بانوان از لباس‌های بلند که پاهای آنها را می‌پوشاند استفاده کنند. پوشیدن شلوارک در معابد از کارهای ممنوعه در جزیره بالی به شمار می‌رود و بهتر است آقایان این نکته را در نظر داشته باشند. در صورتی که از مساجد دیدن می‌کنید باید بدانید که بانوان باید موهای خود را نیز بپوشانند. شاید در تصاویری که از بالی می‌بینید تصور کنید با هر لباسی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری جزیره بازدید کرد اما در واقعیت اینطور نیست. مردم بالی در زمینه پوشش در معابد کمی سختگیر هستند و پوشیدن لباس باز و بدن‌ نما در معابد از نبایدهای سفر به بالی است. در صورتی که هنگام بازدید از معابد این نکته را فراموش کردید می‌توانید از غرفه‌های مخصوص که در ورودی این اماکن قرار دارند لباس اجاره کنید. 

پاسپورت دومینیکا

استفاده از دست چپ از کارهای ممنوعه در بالی است

یکی از عجیب‌ترین کارهای ممنوعه در جزیره بالی استفاده از دست چپ هنگام گرفتن یا سپردن اجسام است. قطعا شما هم تعجب کردید که استفاده از دست چپ یکی از کارهای غیرمجاز در بالی است. مردم بالی دست چپ را قسمتی نجس از بدن می‌دانند. به همین دلیل مردم بیشتر از دست راست برای انجام کارهایی مثل هدیه دادن یا هدیه گرفتن، اشاره کردن و غذا خوردن استفاده می‌کنند. بهتر است در سفر به بالی از دست چپ خود برای انجام کارهایی که ذکر شد استفاده نکنید وگرنه باید نگاه‌های عجیب و غریب مردم محلی را به جان بخرید.

ممنوعیت های بالی درمورد مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر و در اختیار داشتن آن یکی از کارهای ممنوعه در بالی به شمار می‌رود. در واقع نه فقط در بالی بلکه در تمام اندونزی در مورد مواد مخدر قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد. آنها در برخورد با کارهای غیرمجاز در بالی هیچگونه مهربانی نشان نخواهند داد. پس به یاد داشته باشید خرید و فروش مواد مخدر از ممنوعیت های بالی است و اقدام به این کار جریمه سنگین و حتی زندان در پی خواهد داشت. در مواردی دیده شده که پلیس بدون خبر به مکان‌های شلوغ می‌رود و افراد مشکوک را مورد آزمایش قرار می‌دهد. بهتر است بدانید استفاده از بعضی داروها نیز جزو کارها ممنوعه در بالی به حساب می‌آید. برای مثال داروهای مخصوص بیش فعالی و مسکن‌هایی مثل کدئین خلاف قانون هستند. اگر مجبور به مصرف چنین داروهایی هستید حتما قبل از سفر از پزشک خود نامه بگیرید و در فرودگاه به ماموران نشان دهید آنها نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند.

بی‌احترامی به مراسم مذهبی از ممنوعیت های بالی

بی‌ادبی نسبت به آداب و رسوم مذهبی از کارهای ممنوعه در جزیره بالی است. نیپی یک جشن مربوط به آئین هندو است که در تقویم بالی در روز ایساکاوارسا برگزار می‌شود. این روز را به «روز سکوت» می‌شناسند و از تعطیلات عمومی اندونزی است. هندوهای جزیره بالی در این روز روزه می‌گیرند و مراسم مذهبی دیگری نیز انجام می‌دهند. از آنجا که هندوها نسبت به آئین و مراسم مذهبی حساسیت خاصی دارند حتما در سفر خود به بالی این سنت‌ها و آداب و رسوم را محترم بشمارید و سعی کنید تا حدی آنها را رعایت کنید.

بوق زدن ممنوع!

از دیگر کارهای ممنوعه در بالی بوق زدن است. اگر در بالی ماشین، دوچرخه و یا اسکوتر اجاره کردید سعی کنید از بوق آن استفاده نکنید. خیلی کم پیش می‌آید در خیابان‌ها صدای بوق وسایل نقلیه را بشنوید، چرا که مردم بالی این کار را مزاحمت می‌دانند و انجام بدون دلیل این کار از ممنوعیت های بالی است. اگر هنگام رانندگی به منظوری به جز جلب توجه دیگر وسایل نقلیه بوق بزنید مردم محلی با نگاه‌های خیره و اخم واکنش نشان می‌دهند. یک تک بوق کوتاه آن هم در صورت نیاز کفایت می‌کند.

اشاره با پا از ممنوعیت های بالی

یکی از عجیب‌ترین نبایدهای سفر به بالی اشاره کردن با پا است. هرگز با انگشتان پای خود به جایی اشاره نکنید یا با پای خود کسی را لمس نکنید. در صورتی که تصادفا چنین کاری انجام دادید سریع عذرخواهی کنید چرا که این یکی از کارهای ممنوعه در بالی است و بسیار بی‌ادبانه تلقی می‌شود. بدتر از همه این است که با پا به زیارتگاه‌ها یا معابد اشاره کنید که در این صورت یک توهین به مقدسات  تلقی می‌شود و ممکن است هندوهای متعصب با شما برخورد کنند.

عدم احترام به مراسم مذهبی، از کارهای ممنوعه در بالی

در صورتی که در سفر خود به بالی در خیابان‌ها به یک مراسم مذهبی، به ویژه تشییع جنازه، برخوردید حتما ادب را رعایت کنید و به آنها احترام بگذارید. عدم احترام به مراسم مذهبی از کارهای ممنوعه در بالی به حساب می‌آید. مراسم تشییع جنازه در آئین هندو پلبون یا پیترایادنیا نامیده می‌شود. اگر یک مراسم تشییع جنازه دیدید تا حد امکان سروصدا نکنید و تا زمانی که جمعیت از شما دور شود سکوت کنید؛ در غیر این صورت مردم محلی با شما برخورد خواهند کرد.

رانندگی بدون گواهینامه از کارهای ممنوعه در بالی است

اسکوتر سواری در جاده‌های جنگلی و سرسبز با آب‌وهوای فوق‌العاده می‌تواند یکی از بهترین تجربیات سفر به بالی باشد؛ البته به شرط اینکه جواز رانندگی با اسکوتر داشته باشید. منظور از جواز رانندگی گواهینامه بین‌المللی است. رانندگی بدون گواهینامه یکی از کارهای ممنوعه در بالی به حساب می‌آید و می‌تواند جریمه سنگینی به همراه داشته باشد. علاوه بر داشتن گواهینامه بین‌المللی باید بیمه‌نامه مخصوص تصادفات جاده‌ای به همراه داشته باشید و حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید. 

کلام پایانی

بالی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اندونزی هر ساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا میزبانی می‌کند. جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز این جزیره می‌تواند روزها شما را سرگرم کند. بالی در کنار طبیعت فوق‌العاده زیبا جاذبه‌های تاریخی و معابد دیدنی بسیاری دارد که بازدید از آنها می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. این استان کوچک اندونزی بیشترین تعداد هندو را دارد و فرهنگ مردم آن در مقایسه با بعضی دیگر از نقاط اندونزی متفاوت است. اگر می‌خواهید آسوده‌خاطر به بالی سفر کنید و زیر ذره‌بین مردم محلی نباشید باید از کارهای ممنوعه در بالی آگاه باشید تا تصادفا یکی از آنها را تکرار نکنید. در مقاله‌‌ای که مطالعه کردید سعی کردیم بعضی از این قوانین را برای شما شرح دهیم.

نظرات کاربران