مرکز خرید خلیج فارس شیراز

همه چیز درباره مرکز خرید خلیج فارس شیراز + جزئیات کامل

مرکز خرید خلیج فارس شیراز جاذبه توریستی جدیدی در شهر شیراز است که توجه گردشگران را به خود معطوف می‌کند. اگر قصد دارید به شیراز سفر کنید، به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید. پس از اینکه رخصتی در حافظیه توقف کردید و بر دیوان حافظ تفالی زدید، می‌توانید از مرکز خرید خلیج فارس هم دیدن کنید. این مجتمع، دومین مرکز خرید بزرگ ایران، هفتمین مرکز خرید و سرگرمی بزرگ خاورمیانه و دوازدهمین مجتمع تجاری و تفریحی جهان محسوب می‌شود و ساخته شده است تا شیراز فقط به حافظیه و آرامگاه سعدی مشهور نباشد! در این نوشتار قصد داریم این مرکز را به طور کامل به شما عزیزان معرفی کنیم. 

مرکز خرید خلیج فارس شیراز دقیقا کجاست؟ 

مرکز خرید خلیج فارس شیراز کجاست؟

مجموعه خلیج فارس در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز، درست در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا ساخته شده‌است. 

اگر شما هم مثل من معتقد هستید که مراکز خرید هم یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در هر شهر محسوب می‌شوند، می‌توان گفت مرکز خرید خلیج فارس شیراز یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود که به جذابیت شهر شیراز هم افزوده است.

معرفی کامل مرکز خرید خلیج فارس شیراز 

این مرکز در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ برای شیرازی‌ها و دیگر گردشگران ساخته شد. هدف ساخت این مجتمع ایجاد یک مکان عالی برای تفریح، تجارت، فرهنگ و ورزش بود. مرکز خرید خلیج فارس شیراز دارای ۷ بلوک است که ۲۵۰۰ فروشگاه، سینما، هایپرمارکت، هتل پنج ستاره و باشگاه بدنسازی را در خود جای داده‌اند. 

معماران در ساخت این مرکز، تاریخ را هم فراموش نکرده‌اند. معماری مجتمع خلیج فارس شیراز نمودی از دوران هخامنشیان است که یادآور تاریخ این شهر قدیمی و تخت جمشید است. حتی می‌توانیم به جرئت بگویم تمام المان‌های به کار رفته در این مرکز خرید، از مبلمان گرفته تا لامپ‌ها از اثار قدیمی و تاریخی هخامنشی الهام گرفته شده‌است. در ورودی این مجتمع تجاری ستون‌های بزرگی دقیقا شبیه به ستون‌های تخت جمشید قرار گرفته است که نشان می‌دهد معماران این مجموعه ارادت بسیار زیادی به تاریخ شهر شیراز و ایران داشته‌اند.

البته گمان نکنید که فقط فضای داخلی این مجتمع جذاب ساخته شده‌است. نمای بیرونی مرکز خرید خلیج فارس شیراز هم بسیبار زیبا و چشم نواز است. حوض‌ها و آبنماهای زیادی به ویژه آبنمای آب و آتش بیرون مجتمع وجود دارد که چشم بینندگان و گردشگران را روی خود خیره می‌کنند.

دلتان می‌خواهد به تور شیراز بروید؟

جز به جز مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز 

درباره مجتمع خلیج فارس

مرکز خرید خلیج فارس شیراز ۲۵۰۰ فروشگاه دارد که هر فروشگاه بازارهای متنوعی دارد. بازارهای فرش ایرانی در این مجتمع هنر ایرانیان را به رخ جهان می‌کشند که بازار اول و دوم ابریشم آن معروف‌ترین بازارهای فرش این مجموعه هستند. 

فروشگاه جام جم ۱ هم یکی از بازارهای مهم این مجتمع است که خود به دو قسمت تقسیم شده‌است. جام جم ۱ که در قلب مجتمع تجاری قرار دارد بانک‌ها، صرافی‌ها، کافه‌ها و غیره را در خود جای داده‌است. 

بازار جام جم ۲ نیز شامل حسینیه بزرگی به نام حسینیه شهدا است که ده روز اول محرم از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کند. 

از آنجا که شیراز به بندرهای گمرکی جنوب ایران مانند قشم و گناوه نزدیک است، محصولاتی که در فروشگاه‌های به فروش می‌رسند، قیمت مناسبی دارند. 

این مجتمع بزرگ‌ترین هایپراستار شهر شیراز و بازار جهان نما را در خود جای داده‌است. این هایپر استار درست در فلکه اول دروازه اصلی مجتمع قرار دارد که در فروردین ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. در این شعبه هم مانند تمام شعبه‌های هایپراستار تنوع محصولات بسیار زیاد است. 

برند‌های معروف را بخرید!

در این مجموعه فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که پوشاک بچه‌گانه، زنانه، مردانه، اکسسوری، شال و روسری، کیف و کفش و لوازم ورزشی می‌فروشند. برندهای معروف لوازم ورزشی مثل آدیداس، پوما، نایک و غیره در این مجموعه فروخته می‌شود. 

فروشگاه‌های لوازم آرایشی مجموعه نیز، لوازم و وسایل آرایشی را برای بانوان گرامی عرضه می‌کنند که بانوان عزیز می‌توانند هر آنچه که نیاز داشته باشند از هر برندی خریداری کنند. این مجتمع مادران باردار و کودکان خردسال را هم فراموش نکرده است و مادران می‌توانند تمام لوازم مربوط به سیسمونی نوزاد و کودک خود را با قیمت مناسب از فروشگاه‌های این مجموعه تهیه کنند. 

امکانات تفریحی کامل!

تفریح در مرکز خرید خلیج فارس شیراز

در این مجتمع یک شهربازی سرپوشیده به نام ایران لند قرار دارد که در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شده‌است. این شهربازی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات کامپیوتری و شبیه سازی استفاده می‌کند و یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده در ایران محسوب می‌شود. 

در شهربازی ایران‌لند ۱۳۳ بازی مختلف و متفاوت به چشم می‌خورد که برای تمام سنین مناسب است و شما عزیزان می‌توانید با خانواده خود ساعات هیجان‌انگیزی را در آن تجربه کنید. یک سینمای ۴ بعدی، بازی‌های کانتر مانند مثل جیروپ، ترن هوایی، آتش‌نشان، اتاق گریم، اتاق تولد و بازی‌های مشهور ایران و جهان را می‌توانید در این شهربازی پیدا کنید و  از آن‌ها لذت ببرید. اگر هنوز هم کودک درون فعالی دارید، بازدید از این مجموعه برایتان خالی از لطف نخواهد بود. 

در بلوک هفتم مرکز خرید خلیج فارس شیراز، امکانات تفریحی و ورزشی زیادی تعبیه شده‌است. یک سالن بولینگ با ۱۴ مسیر استاندارد و ۲ مسیر برای برگذاری مسابقات در این بلوک وجود دارد. همچنین یک سالن بیلیارد با ۱۶ میز برای علاقمندان به بازی اسنوکر آماده بازدید شما عزیزان است. 

تور شکم گردی در دومین مال بزرگ در ایران

اگر پس از یک روز گشت و گذار و خرید در مرکز خرید خلیج فارس شیراز خسته و گرسنه شدید، لازم نیست به بیرون مجموعه بروید. در این مجتمع تجاری ۱۸ رستوران با منوی غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی، ۱۳ فست فود و ۲۴ کافی شاپ با منوی کامل نوشیدنی‌های گرم و سرد وجود دارد. 

اگر شما به کشف مزه‌ها و غذاهای جدید علاقه دارید، این مجتمع مکان بسیار خوبی برای شماست. 

رستوران‌ها و کافه‌های خوبی در کنار بازار الماس ۱ قرار دارد که مکان خوبی برای استراحت شما محسوب می‌شود. 

فست فود فودلند در بلوک ۷ این مجموعه با سالنی زیبا به مساحت ۳ هزار متر مربع با ظرفیتی بیش از ۲ هزار نفر انتظار شما را می‌کشد. 

شما می‌توانید طعم‌ها و غذاهای مختلف را در رستوران‌های این مرکز پیدا کنید و حتی از مهمانانتان در آنجا پذیرایی کنید. 

سینمای شهر آفتاب!

سینمای مرکز خرید خلیج فارس 

این مجتمع دارای یک پردیس سینمایی به نام مجتمع فرهنگی سینمایی شهر آفتاب است که با ۶ سالن سینما اعم از سالن ویژه نمایش، سالن‌های وی آی پی و سالن‌های گفتگو یکی از بهترین و به روزترین مجتمع‌های فرهنگی ایران محسوب می‌شود. 

این پردیس سینمایی توسط گروه معماری اشعری طراحی شده‌است و نامزد نهایی جایزه بین‌المللی معماری خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ شد.

دسترسی‌ها به مرکز خرید خلیج ‌فارس شیراز

این مجتمع در محور شمالی شیراز به سپیدان، در بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای شهر جدید صدرا قرار دارد. شما می‌توانید با اتوبوس‌های خطوط ۱۴۸، ۱۵۰، ۱۵۱ و ۶۰ به آنجا بروید. این مجتمع همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب آماده پذیرش گردشگران است. 

پارکینگ این مجموعه هم برای ۵۵۰۰ خودرو، جای پارک دارد و اگر می‌خواهید با ماشین شخصی به آنجا بروید اصلا نباید نگران جای پارک باشید. در این پارکینگ که بزرگترین پارکینگ جهان شناخته شده است، جا برای همه هست.

تجربه شما

آیا تا به حال از این ساختمان تجاری در شیراز خرید کرده اید؟ آیا می‌دانید این مرکز خرید، دومین مجتمع تجاری ایران پس از ایران مال است؟ نظر شما در مورد ارزش و کیفیت مرکز خرید خلیج فارس شیراز چیست؟ تجربیات و خاطرات خود را می‌توانید با ما و دیگر خوانندگان در پایین همین نوشتار به اشتراک بگذارید.

رزرو بلیط هواپیما شیراز با سه کلیک!

نظرات کاربران