New York at night
27 اردیبهشت 1402
آمریکا

جاهای دیدنی نیویورک در شب برای عاشقان تاریکی!

مطمئناً شهر نیویورک پر جنب و جوش و پر از فعالیت‌های روزانه است که همه ما آن‌ها را در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی و آمریکایی دیده‌ایم. اما از آنجایی که به نیویورک لقب شهری که هرگز نمی‌خوابد را داده‌اند باید این انتظار را داشته باشید که حتی در شب هم می‌توانید از جاهای دیدنی آن نهایت لذت را ببرید. شاید جالب باشد که بدانید برخی از نقاط و مکان‌های شهر نیویورک در شب بسیار زیباتر از روز هستند و بخاطر همین جاهای دیدنی نیویورک در شب، برای افرادی که به زندگی شبانه علاقه دارند، تجربه ای بی نظیر است! پس همراه ما باشید..

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

میدان تایمز را بعد از تاریکی هوا ببینید

Times Square

اگر نیویورک مرکز جهان است، میدان تایمز قلب تپنده آن است و هیچ مکانی بهتر از این تقاطع مشهور جهانی برای احساس ریتم شهر وجود ندارد. میدان تایمز علاوه بر اینکه یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق منهتن برای خرید و تفریحات شبانه است، همچنین میزبان چندین رویداد و فعالیت رایگان در سراسر این منطقه است. اینجا جایی است که غرفه TKTS، نمایش‌های تخفیف‌خورده برادوی و همچنین نمایش نور خیره‌ کننده  Midnight Moment، یک بیلبورد فوق‌العاده طراحی شده سه دقیقه‌ای را خواهید دید. این میدان از زمان راه اندازی در سال 2012، به بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین نمایشگاه هنر دیجیتال در جهان تبدیل شده است. 

در منظره ساختمان امپایر استیت غرق شوید

بنای مشهور ساختمان امپایر استیت نیازی به معرفی ندارد. یکی از جاهای دیدنی نیویورک در شب دیدن همین ساختمان شگفت انگیز است. بازدید از این آسمان خراش 102 طبقه واقع در خیابان 34 بین خیابان‌های پنجم و ششم که زمانی بلندترین ساختمان جهان بود، برای هر بازدید کننده‌ای که برای اولین بار از شهر نیویورک بازدید می‌کند، ضروری است. در روز، مناظر رصدخانه طبقه 86 آن به سادگی خیره کننده است. اما در هنگام غروب آفتاب یا در شب که شهر مانند یک افسانه روشن می‌شود، جادو به طور کامل به سطح دیگری می‌رسد. حتی اگر به سمت سکوی تماشا نروید، قدم زدن در خیابان‌های پایین و دیدن نمایش نورهای این ساختمان  ارزش وقت گذاشتن را دارد. 

نمایش زنده برادوی را ببینید

Live Broadway show

وقتی صحبت از توصیف یک شب بیرون رفتن و تماشای جاهای دیدنی نیویورک در شب به میان می‌آید، هیچ راهی بهتر از تماشای یکی از نمایش‌های مشهور جهانی نیویورک و یکی از بهترین کارهای خانوادگی در نیویورک، یعنی‌ نمایش برادوی وجود ندارد. از آثار کلاسیک خانوادگی مانند شیر شاه و علاءالدین گرفته تا آثار جدیدتری مانند هری پاتر و کودک نفرین شده، یا همیلتون، وقتی صحبت از تئاتر زنده در نیویورک به میان می‌آید، چیزی برای همه وجود دارد. اگر از قبل به صورت آنلاین بلیت رزرو کنید یا شانس خود را با یک صندلی لحظه آخری نیز امتحان کنید، می‌توانید بلیت‌های تخفیف دار دریافت کنید، به این معنی که برای چشیدن طعم جادویی نمایش برادوی مجبور نیستید هزینه زیادی پرداخت کنید.

در مرکز راکفلر به اسکیت روی یخ بروید

وقتی فصل تعطیلات فرا می‌رسد، یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در شهر نیویورک در شب انجام می‌شود، اسکیت روی یخ است و کجا بهتر از زمین بازی در مرکز راکفلر که درست در قلب میدتاون منهتن قرار دارد؟ این پیست افسانه‌ای از سال 1936 یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تفریحی زمستانی نیویورک بوده است و همچنان هر ساله انبوهی از بازدید کنندگان را جذب می‌کند که برای تجربه فضای جشن آن، معماری چشم‌گیر و مکان عالی برای تماشای مردم می‌آیند. اگر به دنبال یک فعالیت اساسی در تعطیلات در شهر نیویورک هستید، فقط به اسکیت روی یخ در The Rink در مرکز راکفلر نگاه نکنید. گفته می‌شود، این تنها یکی از معدود مکان‌هایی است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. دهکده زمستانی در پارک برایانت و پیست وولمن در پارک مرکزی، هر کدام یک جلسه اسکیت عالی را ارائه می‌دهند.

از پل بروکلین در شب عبور کنید

Brooklyn Bridge at night

یکی دیگر از جاهای دیدنی نیویورک در شب که مسلماً با غروب خورشید دیدنی‌تر می‌شود، پل بروکلین است. این پل معلق نمادین که بر روی رودخانه شرقی کشیده شده و منهتن را به بروکلین متصل می‌کند، زمانی که می‌توانید وقت خود را صرف تحسین معماری پیچیده و مناظر خیره‌کننده شهر کنید، بهترین تجربه را با پای پیاده یا با دوچرخه دارید. وقتی به پارک پل بروکلین رسیدید، فضای سرسبزی که در اسکله در DUMBO (پایین زیر پل منهتن پل منهتن) قرار گرفته است، محل اقامت شما را فراهم خواهد کرد. با انواع فعالیت‌های موجود، از رستوران‌های کنار رودخانه گرفته تا کنسرت‌های رایگان معمولی و نمایش فیلم (مخصوصاً در تابستان)، یا به ‌طور ساده‌تر، تماشای منظره پل در کنار خط افق منهتن، به راحتی می‌توانید یک شب لذت ‌بخش را در اینجا سپری کنید.

به تور عکس در پارک مرکزی بپیوندید

سنترال پارک که مانند تکه‌ای از بهشت ​​سبز در قلب شهر منهتن قرار دارد، همیشه یک جاذبه توریستی در روز بوده است. اما با این حال یکی از جاهای دیدنی نیویورک در شب هم به شمار می‌رود. با باغ‌وحش، مکان‌های پیک‌نیک فراوان، زمین‌های ورزشی، آمفی‌تئاترهای کنسرت، دکه‌های هات داگ، موزه‌ها و حوض‌های زیبا، بازدیدکنندگان هرگز از پرسه زدن در مسیرها خسته نمی‌شوند. اگر به دنبال راهی جالب و منحصر به فرد برای گذراندن یک شب در نیویورک هستید، به یک تور عکس با راهنما در پارک مرکزی فکر کنید. وقتی شلوغی شهر خاموش شود، از آنچه می‌توانید کشف کنید شگفت زده خواهید شد. به علاوه، چه کسی دوست ندارد راهنمایی‌های عکاس‌های حرفه‌ای در مورد نحوه گرفتن عکس‌های بهتر را دریافت کند؟ به همین خاطر هم می‌توانید عکس‌های زیبای بگیرید و هم با نکات مربوط به عکاسی آشنا شوید. 

از منظره شهر نیویورک در بالای سکوی تماشا شگفت زده شوید

New York observation deck

علیرغم اینکه اغلب به نفع سکوی مشاهده امپایر استیت بیلدینگ اغلب سکوهای تماشای دیگر نادیده گرفته می‌شود، اما سکوی مرکز راکفلر مسلماً بهترین منظره را در کل شهر نیویورک ارائه می‌دهد. با پانورامای 360 درجه بدون مانع که از پارک مرکزی تا منهتن پایین و هر چیزی در بین آن‌ها، از جمله منظره بدون مانع از خود امپایر استیت، امتداد می‌یابد، جای تعجب نیست که این نقطه در حال تبدیل شدن به یکی از مشهورترین سکوهای تماشای نیویورک است. علاوه بر این، به لطف موقعیت مکانی آن در وسط شهر میدتاون (درست در قلب راکفلر پلازا)، می‌توانید بعد از ظهرها به گشت و گذار در این منطقه بپردازید. بهترین زمان برای تماشای شهر از این سکو درست قبل از غروب آفتاب است. به این خاطر که شهر نور طبیعی درخشان خود را دارد و شما منظره‌ای را خواهید دید که هرگز فراموش نمی‌شود.

یک کروز جاز اجاره کنید

با ادغام تمام زیبایی اجرای زنده جاز و مناظر خیره‌کننده افق نیویورک در  بندر، اجاره یک کروز جاز یکی از منحصر به ‌فردترین کارهایی است که می‌توان در شهر پس از غروب خورشید انجام داد. کروز معمولاً از اسکله چلسی حرکت می‌کند، حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. این کشتی‌های دریایی معمولاً از رودخانه هادسون و رودخانه شرقی حرکت می‌کنند و از کنار مجسمه آزادی عبور می‌کنند و سپس در طول مسیر شما از نزدیک با برخی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی نیویورک آشنا خواهید شد و در عین حال از صداهای روح‌انگیز نوازندگان جاز امروزی لذت می‌برید. 

یک بازی بیسبال را در استادیوم یانکی تماشا کنید

Baseball game at Yankee Stadium

استادیوم یانکی در سرتاسر جهان به عنوان یکی از نمادین‌ترین و معروف‌ترین استادیوم‌های ورزشی شناخته می‌شود و همچنین میزبان موفق‌ترین تیم MLB با ۲۷ قهرمانی در سری‌های جهانی است. بازدید از استادیوم یانکی برای تماشای یک بازی بیسبال برای طرفداران ورزش فوق العاده است. حتی اگر طرفدار پروپاقرص سرگرمی‌های مورد علاقه آمریکا نیستید، تجربه حضور در این استادیوم پرطرفدار و تماشای بازی بیسبال از نزدیک چیزی است که نمی‌توان آن را از دست داد به خصوص زمانی که جمعیت زیادی برای آمدن به این مکان لحظه شماری می‌کنند. برای اینکه بتوانید تجربه فوق‌العاده‌ای از تماشای بازی بیسبال به دست آورید، تور پشت صحنه استادیوم را رزرو کنید که نگاهی به مناطقی مانند اتاق‌های رختکن و جعبه مطبوعات که معمولاً فقط برای بازیکنان و کارکنان اختصاص داده می‌شود را ارائه می‌دهد.

در بهترین رستوران‌های پشت بام شهر بگردید

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی نیویورک در شب رستوران‌های پشت بام این شهر است. رستوران‌هایی که در پشت‌بام‌های شهر نیویورک وجود دارد به خصوص در زمان تعطیلات حال و هوای دیگری به شهر نیویورک می‌دهند. واقعیت این است که آن‌ها تمایل دارند در برخی از شلوغ‌ترین و رایج‌ترین محله‌های شهر واقع شوند. با این حال، مهم نیست که چه چیزی را به شما ارائه می‌دهند، بلکه رستوران روی پشت بام قطعاً یکی از موارد ضروری در هنگام غروب خورشید است. به خصوص در ماه‌های گرم‌تر که می‌توانید از صندلی در فضای باز استفاده کنید و از مناظر شهر لذت ببرید. برای شروع می‌توانید از رستوران روی پشت بام The Standard High Line در چلسی (مشرف به High Line) و خیابان پنجم 230 در Flatiron (بزرگ‌ترین باغ روباز در فضای باز نیویورک) تا پاسیو پر جنب و جوش و هنرمندانه Mr. Purple در Upper East Side، دیدن کنید. 

وارد تالار موسیقی نمادین رادیو سیتی شوید

Iconic Radio City Music Hall

رادیو سیتی که به اصطلاح Showplace of the Nation نامیده می‌شود،  از دهه 1930 فهرست ستاره‌دار بازیگران خود را گسترش داده است. از Rockettes تا گروه‌های مشهور راک اند رول و ستارگان پاپ مانند ری چارلز، بی بی کینگ، بت میدلر، استیوی واندر، این تالار خیره‌کننده است. در واقع می‌توان گفت که تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک یکی از جاهای دیدنی نیویورک در شب است که می‌توانید به آنجا بروید. قبل از اینکه به این مکان بروید می‌توانید صندلی برای تماشای گروه‌های مشهور راک اند رول و ستارگان پاپ رزرو کنید. نمایش Rockettes Christmas Spectacular یکی از بهترین نمایش‌هایی است که در این سالن اجرا می‌شود. این نمایش سالانه 90 دقیقه‌ای از سال 1933 با ضربات بالا، رقاص‌های دقیق و شادی تماشاگران را شگفت‌زده کرده است. با اجراهایی که از نوامبر تا اوایل ژانویه هر سال اجرا می‌شود، راهی مطمئن برای بالا بردن انرژی تماشاگران است.

نور آسمان‌ خراش‌ها را در غروب آفتاب تماشا کنید

حتماً می‌دانید که شهر نیویورک پر از آسمان ‌خراش‌های شگفت انگیز با طراحی خارق العاده است. به همین خاطر هنگامی که شب فرا می‌رسد می‌توانید نور آسمان خراش‌ها را تماشا کنید. می‌توانید به بالای یک بلندی بروید تا بهتر نمای ساختمان‌ها را ببینید. گر چه حتی اگر روی زمین هم باشید به خوبی می‌توانید آسمان‌ خراش‌های عظیم این شهر پر هیاهو را ببینید. اگر دوربین یا تلفن همراه خوبی در اختیار داشته باشید می‌توانید از این نورها در شب عکاسی کنید.

این تفریح کاملاً بدون هزینه بوده و می‌توانید مناظر فوق العاده نیویورک را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید کمی بیشتر خرج کنید، می‌توانید به داخل برخی از این آسمان خراش‌ها بروید. برخی از این ساختمان‌ها گزینه‌های شام را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند که می‌توانید هم شام میل کنید و هم از مناظر اطراف خود لذت ببرید. اگر از قبل تصمیم دارید تا به یکی از برج‌های معروف نیویورک بروید، پیشنهاد می‌شود که حتماً اگر بلیت آنجا به فروش می‌رسد جای خود را رزرو کنید.

با یک تور هلیکوپتری بر فراز آسمان پرواز کنید

Helicopter tour of New York

اگر واقعاً می‌خواهید شهر نیویورک را از منظری جدید ببینید، راهی بهتر از هلیکوپتر وجود ندارد. برای تماشای مناظر بی‌نظیر از مکان‌های دیدنی مشهور جهان مانند مجسمه آزادی، پل جورج واشنگتن، ساختمان امپایر استیت و پارک مرکزی، می‌توانید در بالای نیویورک با هلیکوپتر اوج بگیرید. طیف وسیعی از اپراتورهای تور برای انتخاب وجود دارد، بنابراین چه به دنبال یک سواری سریع 15 دقیقه‌ای باشید یا چیزی عمیق‌تر که تا یک ساعت طول بکشد، مطمئناً تور مناسبی را برای خود پیدا خواهید کرد. البته، در حالی که هیچ کمبودی در پروازهای روزانه وجود ندارد، زمانی که خورشید غروب می‌کند، شهر واقعا زنده می‌شود. به همین خاطر دیدن نیویورک در شب جلوه دیگری دارد.

سخن پایانی

شهر زیبایی مانند نیویورک نه تنها در روز، بلکه در شب‌ها هم می‌تواند جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای را به شما نشان دهد. به همین خاطر به هیچ عنوان نیازی نیست پس از تاریک شدن هوا به محل اقامت خود برگردید. به این خاطر که می‌توانید تا دیر وقت از جاهای دیدنی نیویورک در شب بازدید کنید. در این مقاله به معرفی بهترین جاهای دیدنی نیویورک در شب پرداختیم تا اگر اولین باری است که می‌خواهید به این شهر سفر کنید بتوانید برنامه ریزی درستی برای گشت و گذار خود داشته باشید.

نظرات کاربران