پارک های ملی ویتنام

پارک های ملی ویتنام؛ گنجینه های مخفی سبز!

وقتی مردم به ویتنام فکر می‌کنند، اولین چیزی که به ذهن‌شان می‌آید معمولا سواحل فوق‌العاده‌ و پارک‌ های ملی جذاب در شهر شلوغ هانوی و خلیج هالونگ چشمگیر است. ‌با وجود جاذبه‌های شگفت‌انگیز زیاد این کشور، ویتنام هر سال بازدیدکنندگان بیشتری را به‌سمت سواحل خود جذب می‌کند. توریست‌هایی که قصد تجربه کردن را دارند، به‌طور خاصی به پارک ‌های ملی زیبا و بی‌عیب ویتنام علاقه نشان می‌دهند؛ چرا که منظره‌ها و مسیر‌های هیجان‌انگیز بسیاری دارد. با این مقدمه، خودتان را برای آشنایی با زیباترین جنگل ‌های ملی در ویتنام آماده کنید و برای اطلاعات کافی جهت داشتن تجربه‌ای خاص در پارک های ملی ویتنام، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

Phong Nha-Ke Bang National Park 

پارک های ملی ویتنام

پارک ملی  Phong Nha-Ke Bang یکی از مکان ‌های دیدنی ویتنام است که خاطرات باورنکردنی‌ای را برای هر گردشگری به ارمغان می‌آورد. این منطقه باستانی، بیش از 400 میلیون سال قدمت دارد و به‌ همین‌ دلیل توجه علاقه‌مندان به تاریخ را به ‌خود جلب می‌کند تا برای آشنایی با گذشته‌ آن، به این پارک سفر کنند. در اطراف پارک، یکی از بزرگترین غارهای جهان وجود دارد. هم‌چنین پارک فونگ نها-که بنگ بیش از 300 غار، تعدادی کوه، آب‌راه و جنگل‌های مختلف را در خود جای داده است. همین‌طور در این پارک به جنگل‌های متنوع، مراتع و جاذبه‌های بسیار زیادی از فضای سبز دسترسی دارید تا از روز خود نهایت لذت را ببرید.

آدرس: 

Quang Binh Province, Vietnam

پاسپورت دومینیکا

شماره تماس:

021 3677 232 84+

Pu Mat National Park 

پارک ملی pu mat، یکی از جاهای دیدنی ویتنام است که هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به‌سمت جاذبه‌های طبیعی خود جذب می‌کند. قله‌های کوهستانی که در بالای جنگل، زیر آسمان آبی قرار دارد؛ پس‌زمینه‌ای دوست‌داشتنی برای رودخانه‌ها و آبشارهای پایین‌تر است و زمینه ثبت بهترین عکس‌های شما را فراهم می‌کند. pu mat  خانه‌ فیل‌های هندی و بزرگترین جمعیت گیبون‌های سفید گونه‌ شمالی در جهان است. بیش از 2400 نوع مختلف گونه گیاهی نیز در این پارک وجود دارد. 

آدرس:  

Con Cuông District, Nghe An, Vietnam

شماره تماس:

374 3873 238 84+

cat ba National Park 

پارک های ملی ویتنام

پارک  cat baیکی دیگر از پارک‌ های ملی ویتنام  بوده که در فاصله نه‌چندان دور از خلیج هالونگ قرار دارد. جنگل ‌های بارانی پارک ویتنام دارای تعدادی مسیر فرعی است که پیاده‌روی در امتداد آن را لذت‌بخش می‌کند. مشهورترین ساکنان پارک ملی cat ba، میمون‌های لنگور طلایی در معرض خطر هستند که خود را در اطراف جنگل‌ها و دره‌های آن پنهان می‌کنند. با انقراض شدید پستانداران در سال‌های اخیر در این پارک ملی ویتنامی، مکان‌های بی‌عیب‌ونقص و محافظت شده‌ای در اینجا برای بقای آن‌ها تعبیه شده است.

آدرس:

Cát Hải, Hai Phong, Vietnam

شماره تماس:

981 3688 225 84+

yok Don National Park 

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های ملی ویتنام پارک yok Don است. مناظر yok Don، از جاذبه ‌های دیدنی ویتنام محسوب می‌شود که بازدید از آن تجربه‌ای لذت‌بخش و دوست‌داشتنی را به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین دارای آبشارهای شگفت‌انگیزی است که برای علاقه‌مندان به عکاسی زمینه‌ای زیبا را فراهم می‌کند. همین‌طور حیواناتی مانند پلنگ‌ها، خرس‌ها و بیش از 450 نوع پرنده مختلف نیز در این پارک وجود دارد که عکاسان می‌توانند بهترین صحنه‌های طبیعت بی‌نظیر ویتنام را به تصویر بکشند. این پارک، آلاچیق‌هایی دارد که می‌توانید به دور از افراد دیگر، به دور از شلوغی و ازدحام در آن کنار خانواده خود استراحت کنید. 

آدرس:

Krông Na, Buôn Đôn District, Dak Lak, Vietnam

شماره تماس:

399 335 966 84+

Cuc Phuong National Park

پارک های ملی ویتنام

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی ویتنام، پارک ملی  Cuc Phuongاست. برای افرادی که می‌خواهند پیاده‌روی کنند و از مسیر لذت ببرند، مناظر زیبا و مسیرهای پارک Cuc Phuong پیشنهادی عالی برای مسافران به‌ شمار می‌آید. این پارک با منظره‌های زیبایی که دارد شما را جذب خود کرده و برای افرادی که علاقه‌مند به جست‌وجو بین جنگل‌ های ویتنام هستند، این پارک انتخاب هیجان‌انگیزی است. زمین‌های برنج بسیاری در اطراف این پارک قرار دارد؛ درحالی‌که در میان آن‌ها کوه‌ها به چشم می‌آید. هم‌چنین دره‌های سرسبز همراه با گیاهان و جانوران در این پارک به‌طور چشم‌نوازی وجود دارد. علاوه‌بر این پارک، تعدادی مراکز نگهداری مهم در مرزهای اطراف آن وجود دارد که به‌منظور بقای پنگولین‌ها یا مورچه‌خوار پولک‌دار، پستان‌داران و لاک‌پشت‌ها فعالیت می‌کنند.

آدرس:

8J85+MFX, Nho Quan, Ninh Bình 432857, Vietnam

شماره تماس:

006 3848 229 84+

Cat Tien National Park 

یکی دیگر از جاهای دیدنی ویتنام پارک ملی cat tien به‌ شمار می‌آید که در فاصله نه‌چندان دوری از شهر هوشی ‌مین قرار دارد. این پارک ملی دوست‌داشتنی قطعا ارزش بازدید دارد؛ چرا که شما در این منطقه، در مسیر درختان جنگلی و خانه انواع مختلفی از پستان‌داران قدم ‌زده و از فضای اطراف‌تان لذت می‌برید. اگر سحرخیز باشید، تماشای طلوع خورشید در این طبیعت تجربه‌ای فراموش نشدنی است. هم‌چنین می‌توانید به شنیدن آواز پرندگان و صدای گیبون‌هایی که در میان درختان حرکت می‌کنند در ساعات اولیه صبح گوش دهید. هم‌چنین قایق‌سواری در امتداد برخی از آب‌راه‌های آن از تفریحات این پارک محسوب می‌شود. همین‌طور در مرکز نجات خرس گربه‌ای، حیوانات شگفت‌انگیزی وجود دارد از جمله خرس‌های سیاه آسیایی و خرس‌های آفتاب که باید آن‌ها را از نزدیک ببینید. 

آدرس: 

 Ấp 1, Tân Phú District, Dong Nai, Vietnam

شماره تماس:

228 3669 251 84+

Ba Be National Park 

پارک های ملی ویتنام

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های ویتنام پارک ملی Ba Be است که امکانات بسیاری دارد؛ از رودخانه‌ها و آبشارها گرفته تا غارها، کوه‌ها و موارد دیگر. طیف متنوعی از حیوانات، مطمئنا هر بازدیدکننده‌ای از این پارک را به‌سمت خود جذب می‌کند. در میان کوه‌ها، دریاچه‌های بزرگی وجود دارد که گردشگران با قایق می‌توانند در آب‌های آرام آن به گشت‌وگذار بپردازند که برای‌ آن‌ها خاطرات به‌یادماندنی ایجاد می‌کند. در اطراف دریاچه‌ها نیز جزایر کوچکی وجود دارد که بازدید از آن‌ها توجه مسافران را جلب می‌کند. هم‌چنین، بازدیدکنندگان پارک می‌توانند از طریق آب‌راه‌های آن یا در امتداد مسیرهایی که از جنگل‌های آن عبور می‌کند، به پیاده‌روی بپردازند. علاوه‌بر کوهنوردی که از فعالیت‌های این پارک به ‌شمار می‌آید، گردشگران به بازدید از روستاهای محلی اطراف می‌روند تا با سنت‌ها و فرهنگ‌های ویتنامی آشنا شوند.

آدرس:

Bố Lù, Ba Bể District, Bắc Kạn Province 23511, Vietnam

شماره تماس:

537 873 985 84+

Con Dao National Park

یکی دیگر از بوستان‌ های ملی ویتنام، پارک ملی Con Dao به ‌شمار می‌رود که دارای محیط‌ دریایی و جنگل است. علاوه‌بر جنگل‌های سرسبز، جنگل‌های بارانی گرمسیری، صخره‌های مرجانی چشم‌نواز و سواحل در این پارک دیده می‌شود. گردشگران چه در حال قدم زدن کنار آب‌های پارک باشند و چه در حال عبور از جنگل‌ها؛ دائما از مناظر زیبای طبیعی شگفت‌زده می‌شوند. هم‌چنین در سواحل این پارک، ممکن است نهنگ‌های آبی، گاوهای دریایی و لاک‌پشت به چشم دیده شود.

آدرس:

PH2W+3GM, Côn Đảo, Bà Rịa – Vũng Tàu, Vietnam

شماره تماس: 

669 3830 254 84+

Bidoup Nui Ba National Park

پارک های ملی ویتنام

یکی دیگر از بهترین جنگل ‌های ویتنام در پارک ملی   Bidoup Nui baقرار دارد. شما می‌توانید به پیاده‌روی در جنگل‌های پارک ملی Bidoup Nui ba پرداخته و از عبور میان درختان بلند آن لذت ببرید. هم‌چنین این پارک که دارای جنگل‌های لوله‌ای -جنگل‌هایی که تپه‌ها و کوه‌ها را دور خود می‌پیچد- بوده، منظره‌ای زیبا را ایجاد کرده است. هم‌چنین کوه Lang Biang یکی دیگر از جاذبه ‌های اصلی ویتنام است که مردم را به این پارک جذب می‌کند؛ زیرا تماشای غروب خورشید از قله آن تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی به‌جا خواهد گذاشت که نباید آن را از دست دهید.

آدرس:

Vietnam Xã Đạ Nhim, Lạc Dương District, Lam Dong, 

شماره تماس:

281 628 962 84+

Phu Quoc National Park

یکی دیگر از بوستان ‌های ملی ویتنام Phu Quoc  است. بیش از نیمی از پارک فو کوک به‌عنوان یک پارک ملی کنار گذاشته شده و خانه طیف متنوعی از حیوانات به شمار می‌رود. این پارک با آب‌های شفاف و  ماهی‌های متنوع گرمسیری، زندگی دریایی فو کوک را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. در Phu Quoc، چه با موتورسیکلت در پارک بگردید و چه با آرامش در مسیرهای مختلف قدم بزنید، محو تماشای زیبایی‌های آن خواهید شد. 

آدرس: 

 82JJ+M57, Tp. Phú Quốc, Kiên Giang, Vietnam

bach ma National Park  

پارک های ملی ویتنام

یکی دیگر از جاهای دیدنی ویتنام پارک ملی bach ma است. کوه‌های شیب‌دار Annamite که در یکی از مرطوب‌ترین نقاط کشور واقع شده‌اند، باعث باران‌های این منطقه می‌شوند و در نتیجه گیاهان سرسبز در پارک فراوان هستند. هم‌چنین کوه‌های پوشیده از جنگل، خانه طیف گسترده‌ای از پرندگان است. اگر در این پارک قدم بزنید یا در گوشه‌ای به تماشای این طبیعت بشینید، صدای گوش‌نواز پرندگان آرامش بیشتری به شما می‌بخشد.

آدرس: 

6V8V+GFW, Lộc Trì, Phú Lộc, Thừa Thiên Huế, Vietnam

شماره تماس:

258 3871 234 84+

Vu Quang National Park

پارک ملی   Vu Quang یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی ویتنام به‌شمار می‌رود. این پارک دارای گیاهان سرسبز و طیف متنوعی از جانوران است که شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. در این پارک کوه‌های Truong Son وجود داشته که این کوه‌ها و دره‌ها با جنگل‌های سرسبز پوشیده شده‌اند و خانه‌ طیف وسیعی از حیوانات مختلف مانند گوزن فریادکش، گاو مارخور و شاخ‌دوکی به شمار می‌رود.

آدرس:

7FPG+JRH, Vũ Quang, Hà Tĩnh, Vietnam

سخن پایانی سه کلیک درباره پارک ‌های ملی ویتنام 

در این مقاله، سفری به پارک های ملی ویتنام داشتیم. از جاذبه‌ها و تنوع گیاهان و حیوانات گرفته تا طلوع و غروب خورشید را تماشا کردیم و بهترین پارک‌های این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. حال چمدان خود را با خیال آسوده ببندید و برای تماشای این جاذبه‌ها آماده شوید. شما تصمیم دارید به کدامیک از پارک‌های بالا بروید؟

نظرات کاربران