St. Mark’s Place

معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک برای عکاسی و شکم گردی!

خیابان‌های نیویورک، از تاکسی‌ها گرفته تا تماشای آخرین روندهای مد در یک پیاده روی شهری، جایی هستند که زندگی با سرعت تمام اتفاق می‌افتد. در حالی که نیویورک ممکن است شبیه شبکه‌ای پر هرج و مرج از ترافیک و بوق ماشین‌ها باشد، جاده‌های این شگفت‌انگیز کلان‌ شهری دارای تاریخ و اهمیت فرهنگی غنی است که در مسیرهای سنگفرش آن گنجانده شده است. در واقع شهر نیویورک چیزی فراتر از شلوغی، ماشین‌های زیاد و هرج و مرج است. به این خاطر که در جای جای این شهر می‌توانید چیزهایی را پیدا کنید که تا به حال در زندگی خود ندیده‌اید. نیویورک بخش بزرگی از زیبایی خود را مدیون خیابان‌های معروفی است که به سرعت مسافران و گردشگران را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید سرزندگی و سبک زندگی روزمره نیویورکی‌ها را بیشتر تجربه کنید، فقط کافی است از محل اقامت خود بیرون بزنید و به معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک بروید.

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

Canal Street – The Bargain Hunter One

Canal Street

این خیابان در میان پر جنب و جوش محله چینی‌ها و هم مرز با ایتالیای کوچک، انتخابی عالی برای مسافرانی است که به دنبال تجربه اقشار مختلف زندگی در نیویورک هستند. این خیابان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک است که در منهتن پایین واقع شده‌اید. پس از رفتن به این خیابان می‌بینید که در محاصره یک تابلو فرش از فروشندگان سوغاتی‌های ارزان قیمت قرار گرفته‌اید تا سفرتان را به این سبک به یاد ماندنی کنید.

 Park Avenue – The Iconic One

خیابان پارک که مملو از آسمان‌خراش‌های پر زرق و برق و با عظمت و ایستگاه مرکزی بزرگ است، نمونه‌ای عالی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک است. خیابان پارک که در ابتدا قبل از تغییر نام آن در اواخر دهه 1800، خیابان چهارم نام داشت، یک مکان عالی برای پیاده ‌روی است که اگر مشتاق دیدن سبک‌های معماری خیره‌ کننده هستید، می‌توانید پیاده‌ روی کنید. از بلوک‌های آپارتمانی آرت دکو گرفته تا ساختمان‌های رنسانس، این خیابان برای مواجهه با دوره‌های تاریخی مختلف نیویورک ساخته شده است.

Washington Street – The Insta-Worthy One

خیابان واشنگتن که به‌ خاطر مکان فوق‌العاده‌ای که پل منهتن را قاب می‌کند، معروف است، برای بازدید کنندگانی که می‌خواهند عکس‌های زیبا و به یاد ماندنی ثبت کنند عالی است. علاوه بر ثبت لحظه‌های به یاد ماندنی، طیف گسترده‌ای از غذاخوری‌ها از رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ گرفته تا غذاخوری‌های محلی را خواهید دید تا در میان غذاهای چندوجهی نیویورک غذا بخورید.

Doyers Street – The Arty One

Doyers Street

در حالی که این خیابان ممکن است گذشته‌ای خشونت آمیز داشته باشد که به دلیل تاریخچه ناخوشایند و مرتبط با گروه‌های تبهکار، مشهور به «زاویه خونین» معروف است، اما امروز، این خیابان یک شگفتی برای گشت و گذار و خوشگذرانی است. کف این خیابان با رنگ‌های روشن پوشیده شده است که یک نقاشی خیره‌ کننده را تشکیل می‌دهد که با بخش‌های سه‌بعدی پوشیده شده است. این خیابان همچنین در محله عجیب و غریب چینی ‌تاون واقع شده است، بنابراین مطمئن شوید که در این فضای شگفت ‌انگیز چند قومیتی، میان وعده‌ها را میل کرده و از آن لذت ببرید. بهره مندی از یک تور پیاده روی محله چینی‌ها در این محله راهی عالی برای سوزاندن کالری غذاهای خورده شده پس از یک بعدازظهر عالی است.

Broadway – The Musical One

سفر به نیویورک بدون نمایش موزیکال برادوی جذابیتی ندارد. از نمایشنامه‌های نمایشی تا کمدی‌های فرعی، اگر قلباً اهل تئاتر هستید، این خیابان مکانی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. برای تمام عاشقان تئاتر این خیابان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک برای بازدید خواهد بود. این خیابان از طریق محله نیویورک منهتن با انتخاب مناسبی از تئاترها در طول مسیر حرکت می‌کند. نمایش برادوی یکی از بهترین و تحسین شده‌ترین نمایش‌های نیویورک است.

7Fifth Avenue – Shopaholic One

اگر تا به حال به این فکر کردید که می‌خواهید کمد لباستان پر از برندهای مطرح از طراحان برتر جهان باشد این خیابان کاملاً برای شما ساخته شده است. خیابان پنجم مطمئناً در صدر فهرست خیابان‌های خرید نهایی در جهان قرار دارد. در این خیابان فروشگاهی پر ستاره، طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های شاخص طراحان را پیدا خواهید کرد تا از بهترین نمایشگاه‌های برندهای درجه یک در بهترین حالت خود دیدن کنید. از گوچی تا پرادا و برندهای مشهور جهان را می‌توانید در این خیابان پیدا کرده و کیسه‌های خرید زیادی را با خود حمل کنید. اگر در عید پاک خود را در نیویورک می‌بینید، خیابان پنجم مکان سنتی است که رژه عید پاک در آن برگزار می‌شود.

Orchard Street – The Historical One

Orchard Street

اگر به دنبال خیابانی هستید که شاهد تاریخ پیچیده نیویورک باشد، خیابان اورچارد یکی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک در این زمینه است. این خیابان پر جنب و جوش جایی است که یهودیان مهاجر این شهر در اواسط دهه 1800 پایه و اساس آن را برای صنعت پوشاک پایه گذاری کردند. امروز، می‌توانید مقدار زیادی از لباس‌های قدیمی و مد روز را برای امتحان پیدا کنید. حتماً برای بازدید خود در روز یکشنبه برنامه ریزی کنید تا شگفتی‌های پر از مقرون به صرفه بازاری که در این خیابان یافت می‌شود را تجربه کنید.

Stone Street – The Quaint One

در حالی که استون استریت یک خیابان کوچک در میان دیگر معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک است، این خیابان تقریباً افسانه‌ای، مطمئناً زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد. استون استریت یکی از خیابان‌های باقی مانده در نیویورک است که از سنگفرش تشکیل شده است. این خیابان به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر با غذاخوری‌های قدیمی در مسیر پر از سنگ شناخته می‌شود؛ بنابراین بدون شک از انتخاب خود لذت خواهید برد.

Wall Street – The Business Tycoon One

وال استریت که به عنوان خانه سهامداران و صاحب نظران مالی شناخته می‌شود، مکان مناسبی برای قدم زدن در بخش تجاری نیویورک است. نام این خیابان از دیوار چوبی ساخته شده در سال 1653 الهام گرفته شده است که برای محافظت از خود بریتانیایی‌ها و بومیان آمریکایی ساخته شده است. امروزه، این منطقه مالی مملو از جاذبه‌های معمولی نیویورک است، از جمله چند ساختمان نمادین که معمولاً در فیلم‌های این شهر دیده می‌شوند. از مجسمه برنزی گاو گرفته تا زنگ بورس نیویورک که نماد باز شدن معاملات است را می‌توانید در این خیابان ببینید. این خیابان اکثر اوقات شلوغ است. برای کاوش در مکان‌های شاخص مالی، تاریخ و داستان‌هایی که این فضا به آن‌ها شهرت دارد، می‌توانید در تور داخلی وال استریت شرکت کنید.

Bowery – The Adgy One

Bowery

به عنوان قدیمی‌ترین خیابان ساخته شده در نیویورک، Bowery در نیویورک در طول سال‌ها شاهد تغییر و تحول بوده است. از زمین‌هایی که در امتداد Bowery به بردگان سابق داده شده‌اند تا رستوران‌های متنوع، این خیابان دارای تاریخ غنی زیادی است. شما می‌توانید در امتداد این خیابان قدم بزنید و در عین حال شادابی جامعه منهتن پایین را تجربه کنید. چه از موزه جدید بازدید کنید و چه خود را در حال اجرای موسیقی زنده در سالن رقص Bowery ببینید، این خیابان مطمئناً نقطه برجسته سفر شما خواهد بود که همچنان از زمان‌های قدیم تا به امروز به عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک شناخته می‌شود.

Bleecker Street – The Vibey One

اگر می‌خواهید عظمت و شکوه نیویورک را بهتر ببینید، نباید خیابان بلیکر را نادیده بگیرید. در این خیابان می‌توانید عطرها، صداها و مناظر نیویورک را استشمام کنید. این خیابان را می‌توان از طریق روستای گرینویچ یافت. اگر به دنبال یک مکان معروف غذاخوری هستید، در این خیابان نانوایی اصلی ماگنولیا وجود دارد. پیشنهاد می‌شود که اگر از آنجا گذر کردید حتماً کیک‌های آن‌ها را امتحان کنید.

Crosby Street – The Trendy One

از آنجایی که خیابان کراسبی بخشی از پناهگاه سوهو در نیویورک است، این جاده منهتن پایین برای افرادی که به دنبال خیابانی شیک و در عین حال ساده برای کاوش هستند، عالی است. در میان بوتیک‌های طراحان کوچک، مجموعه‌ای عالی از رستوران‌های زیبا وجود دارد که اگر به‌ دنبال یک گشت و گذار سرگرم کننده در یکی از زیباترین نقاط نیویورک هستید، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از آنجایی که خیابان کراسبی به چند خیابان معروف دیگر نزدیک است، اگر از خیابان برادوی بیایید، فرصتی خواهید داشت که هر دو خیابان را در یک روز کاوش کنید.

Madison Avenue – The Cosmopolitan One

Madison Avenue

یکی دیگر از معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک که مخصوص عاشقان خرید است، خیابان مدیسون نام دارد. این خیابان یک مکان فوق العاده برای پیاده روی و گذراندن بعد از ظهر در شهر نیویورک است. این خیابان از پارک میدان مدیسون شروع می‌شود و به پل خیابان مدیسون بر روی رودخانه هارلم ختم می‌شود. با رفتن به این خیابان شما کارهای متنوعی برای انجام در این خیابان طولانی خواهید داشت. اگر به دنبال افزودن حس فرهنگ به مسیرهای پیاده روی خود در خیابان هستید، آرامش را در مجموعه جذاب موزه فریک در خیابان مدیسون خواهید یافت. از هنر مدرنیستی گرفته تا آثار دوره رنسانس، این فضای هنری ظاهراً به عنوان یک کاتالیزور برای مسافران هنرمندی که به دنبال الهام هستند، طراحی شده است.

St. Mark’s Place – The Hip One

این خیابان پر از کافه‌های عجیب و غریب و سالن‌های خالکوبی فراوان است. در واقع پس از رفتن به این خیابان نیویورک متوجه می‌شوید که اکثر مغازه‌های آن‌ها را کافه‌ها و سالن‌های خالکوبی تشکیل می‌دهند. این خیابان همچنین به دلیل ارتباط نزدیک با چهره‌های هنری تاریخی که در بخش‌های نیویورک یافت می‌شود، شناخته شده است. چه روی جلد آلبوم لد زپلین یا محل فیلمبرداری یک موزیک ویدیوی بیلی جوئل، مناظر این خیابان نشان خود را در دنیای موسیقی گذاشته است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین خیابان‌های نیویورک پرداختیم. نیویورک دارای منابع به ظاهر نامحدودی از مکان‌های تاریخی و فعالیت‌های سرگرم کننده برای تجربه است. شما به سادگی با قدم زدن در خیابان‌های آن دنیای کاملاً جدیدی را کشف خواهید کرد. نیویورک یا شهری که هرگز نمی‌خوابد، چه قدم زدن در بوتیک‌های مجلل باشد و چه با هنرهای خیابانی خیره ‌کننده، شما را وادار می‌کند تا در طوفان قدم بزنید تا شکاف‌های فریبنده‌اش را تجربه کنید. بنابراین اگر به دنبال به دست آوردن تجربه‌های جدید و هیجان انگیزی هستید قطعاً شهر نیویورک با آن خیابان‌های دل‌فریب و وسوسه کننده‌اش می‌تواند از شما به خوبی میزبانی کند.

نظرات کاربران