اتاق فرارهای ملبورن   

اتاق فرارهای ملبورن؛ معما، وحشت، ترس و فرار!

قبل از سفر به ملبورن برای حضور در اماکن تفریحی و تاریخی، باغ گیاهشناسی، مرکز هنری و پارک‌های ملی ملبورن از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید؛ اما باید بدانید که ملبورن تفریحاتی غیرمعمول و ترسناک مثل اتاق فرار هم دارد. اولین اتاق فرار ملبورن در سال 2014 افتتاح شد و ملبورن امروزه اتاق فرارهای زیادی، چه واقعی و چه مجازی، دارد. اگرچه این تفریح مورد پسند هر سلیقه‌ای نیست، اما می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را رقم بزند و ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد. 

رزرو تور اروپا

اگر دوست دارید خود را با بازی‌های ترسناک به چالش بکشید، اتاق فرارهای ملبورن می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله تعدادی از اتاق فرارهای ملبورن را به شما معرفی کنیم.

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

اتاق فرار کوریوم؛ حماسی‌ترین اتاق فرار در ملبورن

اتاق فرارهای ملبورن   

این مجموعه که از برجسته‌ترین اتاق فرارهای ملبورن است، چندین اتاق مهیج دارد که در هر کدام با بازی‌های جالبی مواجه می‌شوید. در یکی از آن‌ها باید همراه هم‌تیمی‌هایتان معماها را حل کنید. اتاقی دیگر با طراحی معابد باستانی، شما را به وجد می‌آورد. جایی دیگر نیز خود را در یک محیط آزمایشگاهی می‌بینید و با بازی‌های خاص که با دقت ویژه طراحی شده سرگرم می‌شوید.

اتاق فرار هفتاد دقیقه‌ای در ملبورن

شاید دل‌تان بخواهد که در یک اتاق فرار در ملبورن مهیج که دانشجویان روانشناسی طراحی‌اش کرده‌اند، به دام بیفتید و هوش خود را محک بزنید. اگر چنین است، این اتاق فرار هوشمندانه از سری اتاق فرارهای ملبورن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در آن‌جا شما باید با کمک هم‌گروهی‌هایتان انواعی از معماها از جمله معماهای تصویری و ریاضی را حل کنید و به سوالات مطرح شده به درستی پاسخ دهید. زود باشید، هفتاد دقیقه بیشتر فرصت ندارید. برای رزرو بلیط این اتاق فرار کافیست به سایت آن به آدرس escaperoom.com.au مراجعه کنید.

پاسپورت دومینیکا

آدرس: استرالیا، ملبورن، ملبورن جنوبی، خیابان یارا، خیابان لی نهم.

بار برلین؛ اتاق فراری متفاوت در ملبورن

اتاق فرارهای ملبورن   

در این اتاق فرار ملبورن به دوران جنگ سرد در آلمان می‌روید؛ زیرا بازی‌های این مجموعه طبق اتفاقات این دوره در برلین آلمان طراحی شده است. در ابتدای بازی برای ورود به محوطه اصلی ابتدا از یک ایست بازرسی عبور می‌کنید و بعد وارد برلین در دوره جنگ می‌شوید. آن‌جا چیزهای جالبی برای دیدن وجود دارد و این اتاق فرار در ملبورن طوری طراحی شده که شما را با محله‌های غنی و فقیر آن زمان آشنا می‌کند. دوست دارید در اتاق فرارهای ملبورن، آلمان را ببینید؟ این فرصت خارق‌العاده را در این مدل اتاق فرار ملبورنی از دست ندهید.

آدرس: ملبورن، خیابان لیتل‌بورک، محله چینی‌ها

قلعه کریال؛ چند اتاق فرار در ملبورن + یک موزه دیدنی

خوب است بدانید که قدمت قلعه کریال به سال 1974 میلادی برمی‌گردد. این قلعه طی سال‌ها دچار تغییرات بسیاری شده، اما دیگر نزدیک به ده سال است که بدون تغییر خیلی خاصی به میزبانی از بازدیدکنندگان می‌پردازد.

در بخشی از این قلعه شما شاهد نمایش نیزه‌زنی شوالیه‌ها خواهید بود که با هم می‌جنگند و قدرت‌شان را به رخ یکدیگر می‌کشند. بازی دیگری مخصوص مارپیچ اژدهاست. هم‌چنین در این قلعه می‌توانید سیاه‌چال شکنجه را بازی کنید، از کنار جادوگران ترسناک عبور کنید، و از سایر اتاق‌ها بازدید کنید! این قلعه علاوه بر اتاق‌های فرار و بازی‌های مهیج، یک موزه جالب هم دارد. این مکان جذاب حتی ارزشش را دارد که در داخلش یک اتاق برای خودتان رزرو کنید و برای مدت بیشتری آن‌جا بمانید و حتی شام بخورید؛ زیرا بخش‌های متنوع و جذابی دارد.

اتاق‌های اسرارآمیز؛ شکست ملکه برفی

اتاق فرارهای ملبورن   

یک بازی پر هیجان در ملبورن! این مجموعه فرار در واقع چهار تا اتاق دارد و ماموریت شما این است که در سه اتاق اول بگردید، نشانه‌ها را پیدا کنید و بردارید. تنها در این صورت است که می‌توانید وارد اتاق چهارم شوید و ملکه برفی شیطانی را شکست دهید. اگر با جک و لوبیای سحرآمیز، سفید برفی و هفت‌کوتوله، نمادهای نارنیای افسانه‌ای و خلاصه چیزهایی از این دست مواجه شدید تعجب نکنید. طراحان این اتاق فرار را به شکلی جادویی ساخته‌اند تا برای شما لحظاتی جالب و پر شور را رقم بزنند. 

اوج وحشت در بازی فرار عجله‌ای؛ از اتاق فرارهای ملبورن 

در این یکی از اتاق فرارهای ملبورن که بسیار مهیج است، در سالن‌های سلطنتی و یا دنیای ابرقهرمان‌ها بازی خواهید کرد. بعضی قسمت‌ها شبیه فضای درونی کاخ‌های شاهانه و برخی بخش‌های دیگر مثل محیط‌های ابرقهرمانی مورد علاقه بچه‌ها طراحی شده‌اند. 

از طریق راهرو قرمز فرار کنید و از اتاق‌های نفرین‌شده عبور کنید. اما این پایان کار نیست؛ پس از آن وارد راهرو دیگری می‌شوید که کمی تاریک‌تر است. آن‌جا باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا چند خزنده زیر پاهای‌تان حرکت می‌کنند و شما را وحشت‌زده می‌کنند. بعد از همه این‌ها تازه به اتاق‌های اصلی می‌رسید که با نقاشی‌ها، رد دست‌های خونی و صدای جیغ و جلوه‌های دیگری از وحشت، ترس را در شما به اوج می‌رساند. اتاق‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد؛ سرنخ‌های فرار را پیدا کنید. 

فرار از معدن؛ لذت رمزگشایی در یک اتاق فرار در ملبورن

اتاق فرارهای ملبورن   

اتاق فراری در یک کارخانه در جنوب ملبورن! جالب نیست؟ از یک راهرو تاریک عبور می‌کنید و به در ورودی اتاق فرار معدن می‌رسید. محیط  با نوری ملایم و یک یادداشت روی میز طراحی شده؛ این یادداشت تایپ شده حاوی یک پیام هشدار است. داستان از این قرار است که معدن به دلیل یک گرفتگی مسدود شده است و اشخاصی داخل معدن گرفتار شده‌اند.

شما به همراه تیم‌تان باید برای نجات آن‌ها و رفع عیب تلاش کنید و معماها را حل کنید. سرنخ‌هایی به شما داده می‌شود و سعی بر این است که در نهایت، نمایش در این اتاق فرار در ملبورن با پیروزی شما تمام شود. اگر از بازی‌هایی معمایی با چاشنی ترس لذت می‌برید، این اتاق فرار جالب در ملبورن را از دست ندهید.

اتاق فرار گمشده؛ تجربه وحشت در ملبورن استرالیا

این مجموعه اتاق فرار در ملبورن، در اصل سه اتاق دارد که بر اساس میزان فعالیت بدنی و ترسناک بودن سطح‌بندی می‌شوند. آسان‌ترین آن‌ها اتاق survivor است. داستان این سری از اتاق فرارهای ملبورن از این قرار است: در سال 2024 یک ویروس کشنده زامبی به سرعت در جهان گسترش می‌یابد و قربانیان زیادی می‌گیرد. تنها یک دکتر واکسنی برای آن کشف می‌کند. اما خبر بد این است که این پزشک کشته می‌شود و تنها راه درمانی، یعنی آن واکسن، در سالن‌های پر از زامبی باقی می‌ماند. اما شما و دوستان‌تان شجاعانه تصمیم گرفته‌اید به آن‌جا بروید و درمان را پیدا کنید. آماده‌اید؟

نکته مهم در این بازی سرعت عمل و شجاعت است. اگر در طول بازی قرار شد چند بار از دوستان‌تان جدا شوید، نترسید و سعی کنید حتی زمانی که تنها هستید هم مراحل بازی را با شجاعت طی کنید.

اوکیو؛ یک اتاق فرار در ملبورن در یک باغ

اتاق فرارهای ملبورن   

اتاق فراری در هیئت یک باغ زیبای ژاپنی که یک درخت گیلاس و یک آبشار واقعی دارد! اما آن‌جا همه چیز به همان آرامی که به نظر می‌رسد نیست. روی دیوار، یک پیکر پوشیده به عنوان شاهزاده قرار دارد که سوالاتی را از شما می‌پرسد و منتظر پاسخ شماست. به طور کلی روند بازی به این صورت است که به هر بازیکن یک ماسک ولپین که دارای هدفون است داده می‌شود. در طول بازی صداهایی که از داخل هدفون ماسک‌ها در گوش افراد زمزمه می‌شود، آن‌ها را به سمت حل کردن معماهای خاص باغ هدایت می‌کند و اطلاعاتی مفید را به بازیکن‌ها می‌دهد. به صداها دقت کنید اما به شاهزاده اجازه ندهید که آن‌ها را بشنود. او گوش‌های تیزی دارد! معماها را حل کنید بدون این‌که شاهزاده بفهمد که چه می‌کنید!  

اتاق فراری در ذهن رابرت؛ جانباز جنگ جهانی دوم

مکانی با سه اتاق فرار در ملبورن! جریان بازی از این قرار است که بازیکنان در ذهن رابرت، جانبازی از جنگ جهانی دوم که در کماست، گیر افتاده‌اند. هدف از بازی این است که رابرت به هوش بیاید و دوباره با اطرافیانش ارتباط برقرار کند.

زمانی که از اتاقک‌هایی با دیوارهای سفید عبور می‌کنید، از کنار آلبوم خاطرات، کت نظامی و کلاه، دستورالعمل‌ها و جملات به راحتی نگذرید. این اتاق به ظاهر ساده اسرار زیادی را در خود پنهان کرده که هر کدام می‌تواند رمز پیروزی شما در این بازی باشد. یادتان باشد که فقط هفتاد دقیقه وقت دارید تا سرنوشت رابرت را رقم بزنید. او یا از کما خارج می‌شود یا، اگر شما موفق به حل کردن معماها نشوید، می‌میرد. 

استراتژی یا مرگ یا فرار در اتاق فرارهای ملبورن

اتاق فرارهای ملبورن   

پازل‌ها را به سرعت حل کنید و پا به فرار بگذارید! سناریو در این اتاق فرار به این صورت است که شما و همسرتان به عنوان کارمند وارد خانه‌ای جن‌زده می‌شوید اما به زودی متوجه می‌شوید که در این خانه شیطانی هیچ چیز مرتب به نظر نمی‌رسد! جذابیت این اتاق فرار ملبورن در این است که به دلیل وجود تکنیک‌های تصویری و صداها، شما واقعا در جریان روایت قرار می‌گیرید. به خود یادآوری کنید که این فقط یک بازی است! معماها را حل کنید و فرار کنید. 

اتاق فرار ملبورن در دل تاریکی

در یک اتاق تاریک که صدای موسیقی ویالون می‌آید و کتابی پر از گرد و خاک، قفسی پر از پر و یک صندوق قفل‌شده وجود دارد چه می‌کنید؟ خوب نگاه کنید. نامه‌ای چروکیده از طرف عموی‌تان که به شما سرنخ‌هایی برای حل کردن معماها می‌دهد آن اطراف هست. در میان تابلوها، کتاب‌ها و اشیا بگردید و سرنخ‌هایی را که شما را از این یکی از اتاق فرارهای ملبورن نجات می‌دهد، بیابید.

اتاق فراری عجیب

اتاق فرارهای ملبورن   

پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن این اتاق فرار که در یک سوله حمام‌مانند که پر از دوش و توالت‌هایی که البته خراب هستند است، سه نفر دیگر را هم همراه خود ببرید. امیدواریم خودتان و یا یکی از همراهان‌تان هوش ریاضی خوبی داشته باشید؛ زیرا بعضی از معماها در این اتاق از اتاق فرارهای ملبورن از نوع مسائل ریاضی هستند. سرنخ‌هایی را که از بدو ورود خود به آن محیط مشاهده می‌کنید، ندیده نگیرید؛ زیرا ممکن است بعدا به آن‌ها نیاز پیدا کنید. 

اتاق فرار در ملبورن از نوع آنلاین

در فضای مجازی هم می‌توانید به اتاق فرارهای ملبورن بروید. در زمان شیوع کرونا که به دلیل شرایط قرنطینه، سالن‌های فرار واقعی تعطیل بودند، توسعه‌دهندگان استرالیایی این نوع برنامه‌های هیجان‌انگیز بی‌کار ننشستند و از این نوع فضاهای وحشت برای علاقه‌مندان در فضای مجازی نیز ترتیب دادند.

ماجرای یکی از این اتاق فرار های آنلاین از این قرار است: نمایشی دیدنی را در خانه اپرای سیدنی تماشا کرده‌اید. به همراه بقیه مخاطبان در حال خروج از سالن هستید که ناگهان، دری شیشه‌ای و نیمه‌باز را می‌بینید. ظاهرا ورود عموم به این اتاق ممنوع است. اما شما از روی کنجکاوی وارد می‌شوید و ناگهان در پشت سرتان بسته می‌شود! گرفتار شدید. یک تلفن قدیمی شروع به زنگ زدن می‌کند. برای شروع یک ماجرای مهیج و حل کردن معماها برای نجات خود، آماده‌اید؟

سخن پایانی

تفریحاتی جذابی در ملبورن وجود دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند، یکی از آن‌ها اتاق فرارهای ملبورن است که اگرچه شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند تجربه‌اش کنند، ولی با توجه به سلیقه‌های گوناگون، برای عده‌ای دیگر این تفریح غیرمعمول می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد.

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید در سفرتان به اتاق فرارهای ملبورن هم سری بزنید؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران