وسائل حمل و نقل عمومی در سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو آمریکا چگونه است؟

زندگی در سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو مانند هر شهر دیگری در دنیا فراز و فرودهای خاص خود را دارد. این شهر چهارمین شهر بزرگ آمریکا است که از نظر سرمایه انسانی با داشتن جمعیتی حدود 7 میلیون نفر در رتبه پنجم تراکم جمیعتی این خطه قرار دارد.

اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل به شهر سانفرانسیسکو را دارید شاید، برایتان جالب باشد که در رابطه با شرایط زندگی در این شهر بیشتر بدانید. اگر هم بلیط هواپیما سانفرانسیسکو را تهیه کرده‌اید و با چمدان‌های بسته دنبال اطلاعات بیشتر درباره این شهر هستید، خواندن این مطلب برایتان مفید است. در اینجا اطلاعات مفیدی در رابطه با شرایط اقلیمی، اقتصاد، حمل و نقل، دانشگاه‌ها و حتی جاهای دیدنی سانفرانسیسکو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سانفرانسیسکو کجاست؟

زندگی در سانفرانسیسکو

 شهر سانفرانسیسکو در قاره آمریکا، در نوک شمالی شبه جزیزه سانفرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا قرار دارد. نحوه قرارگیری این شهر به گونه‌ای است که اقیانوس آرام را از خلیج  سانفرانسیسکو جدا می‌کند.

این شهر حق مالکیت چندین جزیره را در 27 مایلی ساحل اقیانس آرام دارد که بخشی از محدوده شهری آن به حساب می‌آیند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر سانفرانسیسکو مرکز محدوده بزرگتر کلانشهر منطقه خلیج سانفرانسیکو به حساب می‌آید. این کلانشهر علاوه بر خود سانفرانسیسکو، مالکیت سان خوزه، اوکلند و برکلی را نیز  در اختیار دارد.

گرانقیمت‌ترین محله سانفرانسیسکو، «پالو آلتو» نام دارد که فضایی دلنشین جهت زندگی مرفهان جامعه آمریکا را فراهم کرده است.

تاریخچه شهر سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو

با بررسی تاریخچه شهر سانفرانسیسکو متوجه می‌شویم که اسپانیایی‌ها نخستین افرادی بودند که از سال 1776 در سانفرانسیسکو ساکن شدند. هرچند که ساکنان نخستین سانفرانسیسکو اسپانیای‌ها نبودند، بلکه قبایل سرخپوستی بودند که 3 هزار سال قبل ازمیلاد مسیح در این منطقه سالکن شدند. این قبیله «اوهلون» نام داشت. اما از سده 16 میلادی با حرکت کشتی‌های اسپانیایی به این سمت، کم‌کم سرخپوستان به حاشیه رانده شدند. در سده نوزده میلادی با بالا گرفتن تب یافتن طلا در کالیفرنیا، شهر سانفرانسیسکو نیز پیشرفت کرد.

این شهر درسال 1906 دچار زمین لرزه بسیار مهیبی شد که به یکباره کل شهر رو به ویرانی رفت. شهر به سرعت بازسازیش و به حالت اولیه خود برگشت.در نهایت همانطور که گفته شد، شکوفایی اصلی شهر به دوره کشف طلا در آن و سده 19 میلادی برمی‌گردد.

آب و هوای شهر سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو

سانفرانسیسکو همانند سایر شهرهای ایالت کالیفرنیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. به دلیل جریان‌های هوایی این منظقه تابستان‌های خنک و زمستان‌های مرطوب و معتدل دارد. به طورکلی آب و هوا و اقلیم سانفرانسیسکو شگفت انگیز است و نوسان دمایی بین تابستان و زمستان چندان زیاد نیست. زمستان‌ها خنک و اغلب بدون برف و تابستانها معتدل و اغلب کم باران است. به نظر می رسد که زندگی در سانفرانسیسکو می تواند زیبا و رویایی باشد!

شرایط اقتصادی زندگی در سانفرانسیسکو

شرایط اقتصادی سانفرانسیسکو

اقتصاد اصلی سانفرانسیسکو بر پایه گردشگری آن می‌چرخد. سالانه تعدا زیادی توریست (حدود 26 میلیون نفر) از سراسر دنیا برای دیدن زندان معروف «جزیره آلکاتراز» و «پل گلدن گیت» وارد سانفرانسیسکو می‌شوند. در ضمن شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ و معروفی ازجمله بانک «ولز فارگو» در این شهر را دارند. بعد از ورود به سانفرانسیسکو متوجه بزرگی فرودگاه آن نیز می‌شوید که یکی ازبزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی سانفرانسیسکو است. در ضمن نرخ بیکاری در این شهر چیزی حدود 2 درصد است. پزشکان، جراحان، دندانپرشکان، مدیران مالی و مارکتینگ بیشترین درآمد را در شهر سانفرانسیسکو دارند.

در ضمن با دارا بودن نرخ GDP بالا، این شهر یکی از ثروتمندترین و گرانترین شهرهای آمریکا به حساب می‌آید.

دوست دارید درباره فرودگاه سانفرانسیسکو بخوانید؟ (لینک مقاله)

جاهای دیدنی سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو

جاهای دیدنی سانفرانسیسکو آنقدر زیاد هستند که همین موضوع این نقطه از آمریکا به یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان تبدیل کرده است.از معروفترین جاهای دیدنی این شهر می‌توان به پل گلدن‌گیت، میدان چینی‌ها، فونیکولار، هرم ترنزامریکا و آلکاتراز اشاره کرد.

  • پل گلدن گیت تنها جاذبه دینی شهر سانفرانسیکو نیست، بلکه بعد ازمجسمه آزادی به عنوان سمبل آمریکا هم شناخته می‌شود.
  • البته این شهر را میتوان، شهر پلهای معروف جهان هم نامگذاری کرد. برای مثال پل بی بریج، پل ارتباطی میان اوکلند و سانفرانسیسکو دیگر جاذبه مهم این شهر است.
  • سانفرانسیسکو را با تپه‌های بلند که ارتفاع برخی از آنها گاهی تا 30 متر هم می‌رسد، می‌شناسند. 3 تپه معروف این شهر که از جاذبه های دیدنی و طبیعی آن نیز به شمار می‌روند شامل ناب هیل، راشن هی، و بلندی‌ها پاسیفیک هستند.
  • اسکله ماهیگیری که در ضلع شرقی سانفرانسیسکو قرار دارد و لنگرگاه کشتی‌های مسافربری و تجاری است، از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آید.

همچنان مشتاق خواندن راهنمای زندگی در سانفرانسیسکو هستید؟

  • اگر هم اهل شنا و آفتاب گرفتن باشید اوشن بیچ  و بیکراز پلاژهای زیبای این شهر به حساب می‌آیند. نکته مهم اینکه تنها در روزهای بسیار گرم سال امکان شنا در سواحل این شهر را دارید، چراکه به طور کلی آب اقیانوس آرام در این ناحیه بسیار سرد است.
  • محله چینی‌تبارهای سانفرانسیسکو هم در نوع خودش بسیار دیدنی است و این منطقه بزرگترین محله چینی‌ها خارج از خود کشورشان است. در این منطقه انواع رستوران‌های چینی و فروشگاه‌های سنتی چینی‌ها وجود دارد.
  • اگر هم اهل غذا و رستوران‌های ایتالیایی هستید، به محله «نورت بیچ» که منطقه‌ای ایتالیایی نشین در سانفرانسیسکو بروید. ساکنان این منطقه بسیار پرجمعیت، اکثراً کارگران مهاجر آمریکای جنوبی هستند.
  • فرهنگ هیپی‌های آمریکا نیز همچنان در محله «هیت-آشبری» سانفرانسیسکو زنده است. با ورود به این منطقه همچنان حال و هوای دهه 60 هیپی‌های آمریکا را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.
  • اگر هم اهل موزه‌گردی باشید، کاخ هنرهای زیبا و موزه هنرهای معاصر و موزه زندان جزیره آلکاتراز سانفرانسیسکو انتخابهای خوبی برای آشنایی بیشتر با حال و هوای فرهنگی این منطقه هستند.
  • با بهترین رستوران های سانفرانسیسکو آشنا شوید؛ (لینک مقاله)

دانشگاه های سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو

البته اگر زندگی در سانفرانسیسکو را برای تحصیل انتخاب کرده باشید؛ این بخش به شما کمک زیادی می کند! یکی از معتبرترین دانشکده‌های پزشکی دنیا، یعنی دانشگاه پزشکی کالیفرنیا در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد. به با نگاهی به رتبه‌بندی این دانشگاه متوجه رنک بالای آن می‌شویم. به طوری که در سال 2011 این دانشگاه در رتبه دوم جهان در رشته‌های داروسازی و پزشکی قرار گرفت. سایر دانشگاه‌های معتبر سانفرانسیسکو به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو
  • دانشگاه سان فرانسیسکو
  • دانشگاه گولدن گیت
  • دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوق هیستینگز

وسائل حمل و نقل عمومی در سانفرانسیسکو

زندگی در سانفرانسیسکو

حمل و نقل یکی از مهم ترین بخش های زندگی در سانفرانسیسکو است. متروی این شهر، محبوب‌ترین وسیله حل و نقل عمومی در به حساب می‌آید. این مترو در سال 1973 تاسیس شد و دارای 6 خط و 45 ایستگاه است. البته تاکسی و اتوبوس نیز برای حمل و نقل شهری طرفداران خاص خودشان را دارند.

تاکسی‌های این شهر مجهز به سیستم کابلی هستند و در یک شبکه مشخص حرکت می‌کنند. در ضمن ترامواها نیز محبوبیت بالایی در سانفرانسیسکو دارند که انواع قدیمی آن نیز برای توریست‌ها جذابتر هستند.

در نهایت در این شهر مسیرهای دوچرخه سواری نیز وجود دارد که در خطوط مشخص با آسودگی خاطر می‌توانید، دوچرخه سواری کنید.

فرصت های شغلی؛ مهم ترین بخش زندگی در سانفرانسیسکو

احتمالاً جای تعجب نیست که بدانید پیشرفت فناوری یکی از بزرگترین دلایل مهاجرت مردم به سانفرانسیسکو است. این شهر یکی از پررونق‌ترین اقتصادهای کشور را دارد، بنابراین اگر در صنعت تکنولوژی کار می‌کنید، انتخاب های خوبی را خواهید داشت. در واقع، در سال 2019، مشاغل فناوری و کامپیوتری، 20.5 درصد از کل مشاغل شهر را تشکیل می دادند. اگر به کار کردن در فیسبوک، نتفلیکس، گوگل، یاهو، اپل یا تسلا علاقه دارید، این شهر برای شماست.

معایب زندگی در سانفرانسیسکو

  • زندگی در سانفرانسیسکو که اغلب یکی از گران ترین شهرهای آمریکا محسوب می شود، ارزان نخواهد بود. قیمت اجاره‌بها عامل مهمی در هزینه بالای زندگی است، اما من فقط در مورد اجاره صحبت نمی‌کنم. چیزهای روزمره مانند کوتاه کردن مو، جاذبه ها، رستوران ها و غیره، در سانفرانسیسکو بسیار گران تر از سایر شهرهای ایالات متحده هستند.
  • به نظر می‌رسد آتش‌سوزی‌های جنگلی و متعاقباً کیفیت هوای ناسالم، در طول ماه‌های تابستان در این شهر اجتناب‌ناپذیر است و به سرعت به بخشی عادی از زندگی روزمره در سانفرانسیسکو تبدیل می‌شود.
  • ترافیک زیاد و مالیات بالا را نیز فراموش نکنید!

در پایان

سانفرانسیسکو هم مانند اکثر شهرهای آمریکا، شهری 24 ساعته، زنده و بدون خواب است. در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانید به دل شهر بروید و از دیدنی‌ها، رستوران‌ها، بارها، فروشگاه و خیابان‌های پرانرژی آن لذت ببرید. زندگی در این شهر به طور کلی پرهزینه است، اما با وجود نرخ بیکاری پایین آن شما بدون شغل نخواهید ماند و با کسب درآمد مناسب می‌توانید، زندگی شادی را در اینجا تجربه کنید. قدم زدن در سواحل منحصربه‌فرد و پل گلدن‌گیت را هم در بازدیدتان از سانفرانسیسکو فراموش نکنید. در پایان از شما می‌خواهیم چنانه تجربه‌ای در زمینه سفر و یا زندگی در سانفرانسیسکو دارید، آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران