بزرگترین مراکز خرید ایران

بزرگترین مراکز خرید ایران برای یک گشت و گذار و خرید حسابی!

اغلب افراد اگر پول در جیبشان باشد، به اولین جایی که سر می‌زنند، مراکز خرید است. از آنجایی هم که دغدغه‌ و مشغله‌های زندگی زیاد شده‌است، آدم‌ها حوصله گشت‌وگزارهای طولانی‌مدت در خیابان‌های متعدد را ندارند؛ ترجیح می‌دهند به یک مکان جامع بروند و هر آنچه نیاز دارند را از همانجا خریداری کنند. به همین دلیل امروزه مراکز خرید از اهمیت و محبوبیت قابل‌توجهی میان مردم برخوردار شده‌است. در این مقاله بزرگترین مراکز خرید ایران را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با سایت سه‌کلیک همراه باشید.

برای رزرو بلیط هواپیما ارزان قیمت با سه کلیک همراه باشین!

بزرگترین مراکز خرید ایران چه ویژگی‌های مشترکی دارند؟

بزرگترین مراکز خرید ایران

وقتی صحبت از بزرگترین مراکز خرید ایران به میان می‌آید، در گوشه ذهن همه این سوال ایجاد می‌شود که چه واحدها و فروشگاه‌هایی در این مراکز خرید وجود دارد؟ چه امکاناتی را شامل می‌شود و قیمت اجناس در آنجا چقدر است؟ در پاسخ به تمام این سوال‌ها باید بگوییم که فروشگاه‌های متعددی در این مراکز خرید وجود دارد که تنها به پوشاک محدود نمی‌شود؛ فروشگاه‌هایی همچون لوازم خانگی، هایپرمارکت، کیف و کفش، طلافروشی، بدلیجات، لوازم دکوری، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و فروشگاه‌های متعدد دیگری در اغلب آن‌ها به چشم می‌خورد. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک مراکز خرید بزرگ این است که همه آن‌ها دارای امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران، کافه، فودکورت، شهربازی و واحدهای سرگرمی دیگر نیز هستند. پارکینگ یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که در بین تمام مراکز خرید بزرگ مشترک است. البته  نکته مشترک دیگری هم وجود دارد که شاید خیلی خوشایند به نظر نرسید و آن هم قیمت نسبتا بالای اجناس آنجا است. به دلیل وجود برندهای خارجی و ایرانی معتبر، بسیاری از فروشگاه‌های آن از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند. 

بزرگترین مراکز خرید ایران کدام‌اند؟

حالا که به اهمیت مراکز خرید و ویژگی‌های مشترکشان اشاره کردیم، نوبت به این می‌رسد که بزرگترین مراکز خرید ایران را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید ایران‌مال، تهران

مرکز خرید ایران‌مال، تهران

مجتمع تجاری ایران‌مال، نه‌تنها بزرگترین مرکز خرید ایران، بلکه بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه نیز است. در این مرکز خرید که 700 واحد تجاری دارد، همه چیز از پوشاک، خوراکی، لوازم برقی و آشپزخانه، لوازم بهداشتی و… با بهترین برندها پیدا می‌شود. درواقع جزو آن دسته مراکز خریدی است که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را می‌فروشد!

امکانات مرکز خرید ایران‌مال تنها به فروشگاه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه بخش‌هایی برای سرگرمی، تفریح، ورزش و امکانات رفاهی دارد؛ قسمت‌هایی مانند سینما، مجموعه ورزشی، هتل، شهربازی، مرکز نمایشگاهی، رستوران، کافه و فودکورت. 

جالب است بدانید جاذبه‌های گردشگری جذابی نیز در این فضای وسیع وجود دارد که بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است؛ جاذبه‌هایی مانند مسجد، کتابخانه جندی شاپور، بازار سنتی، تالار آینه، پیست یخ، شربت‌خانه و…

درواقع ایران مال از آن دست مراکز خریدی است که با یک تیر چند نشان می‌زند و برای هرکسی با هر سنی، فروشگاه، امکانات و تفریحات ویژه‌ای دارد. البته باید بگوییم که اجناس موجود در این مرکز خرید، گران است و این موضوع باتوجه به دلایلی همچون محل قرارگیری، برندهای معروف، افزایش هزینه‌های تولید و عوارض و مالیات، دور از پیش‌بینی نیست.

سام‌سنتر؛ یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران در تهران

مرکز خرید سام‌سنتر واقع در الهیه تهران همانطور که از نامش پیدا است، مکانی مدرن و لوکس است و یکی از بزرگترین و البته گران‌ترین مراکز خرید ایران به شمار می‌آید. این مرکز خرید، 9 طبقه دارد و برخلاف اینکه تصور می‌شود فروشگاه‌های زیادی در آنجا وجود داشته‌باشد، تنها 26 واحد فروشگاهی شامل کیف و کفش، پوشاک، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و… را در خود جای داده‌است. فروشگاه‌های سام‌سنتر در طبقه همکف و اول واقع شده‌اند. شاید بپرسید که چه چیزهایی در طبقات دیگر این مجتمع تجاری وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که در طبقه هشتم و نهم، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی‌ قرار دارد و طبقات سوم تا هفتم به پارکینگ اختصاص دارد.

اگر بخواهیم از برندهای موجود در این مرکز خرید بگوییم، می‌توانیم به برندهای مشهور و لوکسی همچون برند فراتلی روزتی، شوپارد، تروساردی، تگ هویر و…اشاره کنیم. اگر مشکلی بابت بودجه ندارید، این مرکز خرید گزینه لوکسی است. می‌توانید در آنجا قدم بزنید و هروقت از گشت‌وگزار خسته شدید، به بام سام سنتر بروید و با خوردن یک خوراکی خوشمزه از تماشای مناظر تهران لذت ببرید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد

بزرگترین مراکز خرید ایران

هرکسی که به مشهد رفته‌باشد، احتمالا اسم مرکز خرید الماس شرق را شنیده‌است. الماس شرق در محدوده تجاری – گردشگری سپاد، در انتهای خیابان خیام شمالی قرار دارد. در این مرکز خرید 6طبقه، فروشگاه‌های زیادی همچون پوشاک، صنایع دستی، سوغات، تجهیزات موبایل و رایانه، لوازم خانگی، کیف و کفش، عطرفروشی، بدلیجات و…وجود دارد. الماس شرق که یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران است، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مانند عکاسخانه سنتی، شهربازی، آکواریوم، سینما 5 بعدی، کافی‌شاپ و رستوران را در خود جای داده‌است. اگر کالاهای این مرکز خرید را از نظر قیمت بخواهیم بسنجیم، باید بگوییم به جز فروشگاه‌های برند، بقیه اجناس از قیمت مناسبی برخوردارند. فاصله الماس شرق مشهد از حرم مطهر، 11 کیلومتر است که با ماشین در صورت نبود ترافیک، حدود 20 دقیقه راه است.

مرکز خرید لاله پارک؛ از بزرگترین مراکز خرید ایران در تبریز

این مجتمع تجاری که یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران است، در تبریز، میدان شهید فهمیده واقع شده و در بین مردم تبریز بسیار محبوب است. مرکز خرید لاله‌ پارک، 6 طبقه دارد که فروشگاه‌ها، 3 طبقه از آن را به خود اختصاص داده‌اند؛ فروشگاه‌هایی همچون پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و…

در این مرکز خرید، هم می‌توانید اجناس برند و البته با قیمت بالاتر پیدا کنید و هم از تخفیفات فصلی بهره ببرید. همچنین یک هایپرمارکت نیز در آنجا وجوددارد که شامل بخش‌های مختلف قصابی، شیرینی‌فروشی، سوپرمیوه، نان‌فروشی، لبنیات، حبوبات و محصولات دیگر است.

از امکانات رفاهی و تفریحی این مرکز خرید می‌توانیم به هتل کایا اشاره کنیم که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر تبریز است و تاکنون میزبان هنرمندان زیادی بوده. در این هتل، جشن‌ها، رویدادها و حتی کنسرت‌های زیادی نیز برگزار می‌شود. به غیر از هتل، امکانات دیگری مانند سینما، فودکورت و شهربازی نیز در مرکز خرید وجود دارد. 

مرکز خرید لاله پارک از امکانات پارکینگ نیز برخوردار است که البته هتل کایا برای خود پارکینگی جداگانه دارد.

مرکز خرید سیتی‌سنتر اصفهان

مرکز خرید سیتی‌سنتر اصفهان

اصفهان شهری با تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعی است که یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران را در قلب خود داشته‌باشد. این مرکز خرید 7 طبقه که در جاده اصفهان قرار دارد، علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی هم به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. شهربازی کهکشان عجایب که مساحتی بالغ بر 8700 مترمربع دارد، یکی از آن‌ها است. در این شهربازی مدرن و سرپوشیده، 120 دستگاه و اتاق‌های بازی و غرفه‌های گریم و نقاشی وجود دارد. علاوه بر شهربازی، سینما، سالن همایش، موزه، کافه، رستوران، فودکورت، هتل، مرکز درمانی، پارکینگ، دفاتر هواپیمایی، شعب بانک، نمازخانه و حتی دانشگاه علمی کاربردی از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند.

واحدهای فروشگاهی سیتی‌سنتر اصفهان، کالاهای متنوعی همچون کیف و کفش، پوشاک، طلا و جواهر، مصنوعات چرمی، تجهیزات آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، عینک، ساعت و…را ارائه می‌دهد. اگر بخواهیم این کالاها را از نظر تنوع قیمت مقایسه کنیم، باید بگوییم همه نوع محدوده قیمتی در سیتی‌سنتر وجود دارد. محصولات برند طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردارند، اما با کمی گشت‌وگزار در یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران در اصفهان می‌توانید اجناسی با قیمت مقرون‌به‌صرفه نیز پیدا کنید.

مرکز خرید خلیج فارس شیراز

تا اسم شیراز به میان می‌آید، همه به یاد تخت جمشید و تاریخ هخامنشی می‌افتند. جالب است بدانید مرکز خرید خلیج فارس شیراز که دومین مرکز خرید بزرگ ایران است، معماری خود را از سازه‌های هخامنشی الهام گرفته‌است. به‌طوری که در ورودی مجتمع، ستون‌هایی را می‌بینید که بسیار شبیه به ستون‌های تخت جمشید است. انگار که این مرکز خرید در تاریخ هخامنشی غوطه‌ور شده‌است؛ چراکه حتی چیدمان، مبلمان و چراغ‌های آنجا شما را یاد آثار باستانی آن زمان می‌اندازد. 

مرکز خریدی به این بزرگی، قطعا دارای امکانات فراوانی است. فکرش را بکنید که 2500 واحدتجاری در آنجا وجود دارد که هرکدام کالاهای متنوعی ارائه می‌دهد. یکی از باکیفیت‌ترین نوع پوشاک را چه از برندهای خارجی و چه داخلی می‌توانید در خلیج فارس پیدا کنید. علاوه بر پوشاک، فروشگاه‌های دیگری مانند کیف و کفش، لوازم ورزشی و شال و روسری نیز در آنجا وجود دارد. امکانات تفریحی‌اش هم که بسیار محبوب است. شهربازی سرپوشیده ایران‌لند با دستگاه‌های بازی متنوع و مهیج، فضایی هیجان‌انگیز را برای تمامی گروه‌های سنی در آنجا به وجود می‌آورد. سالن‌های بزرگ بولینگ و بیلیارد هم ویژه کودکان و هم مخصوص بزرگسالان نیز در آنجا وجود دارد. اگر اهل شکم‌گردی باشید، مرکز خرید خلیج فارس که یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران است، گزینه‌های خوشمزه‌ای برایتان دارد؛ از منوی فست‌فود بگیرید تا فودکورت و خوشمزه‌جات‌های کافه. سینمای شهر آفتاب و پارکینگ از دیگر امکانات این مرکز خرید جذاب و دیدنی است.

مرکز خرید پالادیوم تهران؛ از بزرگترین مراکز خرید ایران

بزرگترین مراکز خرید ایران

چه ساکن تهران باشید چه نه، احتمالا اسم پالادیوم تهران به گوشتان خورده‌است؛ مرکز خریدی واقع در زعفرانیه تهران که 150 واحد تجاری، 120 فروشگاه و 25 مکان برای شکم‌گردی دارد. معماری این مجتمع در نو خود جذاب است؛ ترکیبی از اشکال هندسی مختلف که در کنار هم جلوه‌ای زیبا دارد.

فروشگاه‌های آنحا، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، کیف و کفش، شال و روسری، مانتو، جواهرات و لوازم دکوراسیون را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. از آنجایی که اکثر این اجناس، برند هستند، باید بگوییم که قیمت بالایی دارند.

این مرکز خرید برای شکم‌گردی از هایپرمارکت تا کافه و رستوران‌های متنوع، گزینه‌های متعددی دارد. از دیگر امکانات پالادیوم که در فهرست بزرگترین مراکز خرید ایران قرار دارد، می‌توانیم به باشگاه ورزشی، خانه کودک، کتابخانه، فروشگاه‌های پرینت سه‌بعدی، گالری موسیقی، اسباب‌بازی‌فروشی، داروخانه، آژانس هواپیمایی، کارواش، خشکشویی و کافه نان اشاره کنیم.

مرکز خرید ارگ‌ تهران

مرکز خرید ارگ تهران که در منطقه پرهیاهو و زیبای تجریش قرار دارد، دارای 10 طبقه است که 5 طبقه از آن به پارکینگ و 5 طبقه دیگر به فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری اختصاص دارد. اگر بخواهیم از طبقه همکف اول شروع کنیم، فروشگاه‌های لباس‌فروشی، بدلیجات و اکسسوری از برندهای معتبر و گوناگون را در آنجا می‌بینیم. جالب است بدانید یک فروشگاه بزرگ به نام ال‌سی‌وایکیکی در همان طبقه همکف وجود دارد که برای سنین مختلف، پوشاک متنوع و شیکی می‌فروشد. در طبقه همکف دوم، فروشگاه‌های چرم ایرانی وجود دارد. طبقه اول شامل فروشگاه‌های لوازم آرایشی و همچنین کافه و رستوران با چشم‌اندازی زیبا است. البته بخشی از فروشگاه‌های پوشاک و کفش نیز در این طبقه قرار دارد. طبقه دوم دارای فروشگاه‌های ساعت و طلا با قیمتی بالا است. طبقه سوم نیز امکانات تفریحی مانند سینما، شهربازی و فودکورت را برای افراد فراهم می‌کند. شکم‌گردی در مرکز خرید ارگ تهران علاوه بر کافه و رستوران‌های داخل مجتمع به بام آنجا نیز گسترش پیدا کرده‌است. شما می‌توانید به رستوران بام سبز بروید و همزمان با خوردن غذا از منظره شهر لذت ببرید.

مرکز خرید سارینا1 

مرکز خرید سارینا1 

یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران، مرکز خرید لوکس سارینای کیش است. این مرکز خرید 10 طبقه در یکی از بهترین قسمت‌های جزیره و روبه‌روی هتلی پنج ستاره قرار دارد. از 10 طبقه مجتمع، تنها 2 طبقه به واحدهای تجاری و فروشگاهی اختصاص دارد؛ بقیه طبقات شامل پارکینگ و واحدهای ادارای هستند. 

فروشگاه‌های مرکز خرید سارینا1، اجناسی همچون پوشاک، وسایل دکور، صنایع دستی، لوازم ورزشی، لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، عطر و ادکلن و لوازم خانگی را به افراد ارائه می‌دهد. درواقع از آنجایی که تنوع محصولات در این مرکز خرید بالا است، می‌توان در سفر به کیش با هر سلیقه‌ای از آنحا چیزی پیدا کرد. البته ناگفته نماند، از آنجایی که اجناس برند زیادی در مرکز خرید وجود دارد، باید بگوییم قیمت‌ها کمی بالا است.

 این مرکز خرید امکانات دیگری همچون سینما چندبعدی، سالن بولینگ، سالن ماساژ، شهربازی کودکان، سالن بیلیارد، رستوران مدرن و سنتی، فودکورت و کافی‌شاپ نیز دارد.

مرکز خرید کوروش‌مال تهران

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی یکی دیگر از بزرگترین مراکز خرید ایران در تهران است. مرکز خرید کوروش‌مال با 18 طبقه، یکی از مجتمع‌های تجاری مدرن در پایتخت است که در بزرگراه شهید ستاری قرار گرفته. 9 طبقه از کوروش‌مال زیر زمین قرار دارد که 7 طبقه از آن به پارکینگ اختصاص داده شده‌است. طبقات دیگر شامل واحدهای فروشگاهی، سینما، شهربازی ژوپیتر، رستوران کافه و فودکورت است. پردیس سینمایی کوروش که یکی از مشهورترین سینماهای کشور با امکاناتی مدرن و تجهیزاتی مرغوب است نیز در کوروش‌مال قرار دارد. در کنار پردیس سینمایی کورورش، سینماهای متعدد دیگر هم در آنجا وجود دارد. فروشگاه‌های کوروش مال شامل پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و فروشگاه لباس ورزشی است. همچنین بورس موبایل و طلا و هایپرمارکت نیز در آنجا یافت می‌شود. تعداد کافه و رستوران‌های این مجتمع بالا است و منوهای رنگارنگی دراختیار افراد می‌گذارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بزرگترین مراکز خرید ایران و امکاناتی که دارند را برای شما شرح دهیم. آیا تجربه‌ای از خرید یا گشت‌وگزار در این مراکز خرید داشته‌اید؟ مشتاقیم تجربیات خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران