استخر لاهیجان
23 اردیبهشت 1403
لاهیجان

استخر لاهیجان؛ رویایی که در بیداری می بینید!

اگر دوست دارید برای تعطیلات به شهری بروید که در جاذبه‌های طبیعی آن، علاوه‌بر هواخوری و پیاده‌روی در محوطه‌ای تمیز، عکس بگیرید، تفریح کنید و بعد در کم‌ترین زمان ممکن بقیه آثار دیدنی شهر را هم ببینید، پیشنهاد می‌کنیم لاهیجان تماشایی را به عنوان مقصد بعدی گردش‌گری‌تان انتخاب کنید و استخر لاهیجان را در اولویت بازدیدهای‌تان بگذارید؛ این استخر زیبا با محیطی زیبا و سنگفرش‌شده، آب‌وهوایی متعادل و نزدیک بودن به اماکن دیدنی دیگر شهر اوقات خوشی را برای‌تان رقم می‌زند. تا انتهای این مقاله همراه سه کلیک باشید تا با استخر لاهیجان به‌خوبی آشنا شوید. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی و مختصات استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

در دامنه‌های شیطان کوه، واقع در شرق شهرستان لاهیجان، استخر لاهیجان قرار دارد که 17 هکتار است و عمقی معادل با 4 متر دارد. امروزه حاشیه این استخر با طول دو کیلومتر، سنگفرش شده است و برای پیاده‌روی و ورزش، محیطی مناسب را پدید آورده است. گردشگران بسیاری روزانه در اطراف این جاذبه توریستی جذاب، در حال تفریح و گشت‌وگذار هستند. استخر لاهیجان از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی نزدیک شیطان کوه است که هنگام بازدید از این ناحیه کوهستانی، نباید آن را از قلم بیندازید. 

آدرس و نحوه دسترسی

اگر از سمت لنگرود به لاهیجان می‌روید، پس از گذشتن از میدان شیخ زاهد و بلوار امام رضا، به میدان گلستان که استخر لاهیجان هم‌جوار آن است، می‌رسید. 

اگر از مسیر کمربندی لاهیجان به استخر می‌روید، ابتدا باید خود را به مرکز شهر برسانید و بعد از آن‌جا، از میدان انتظام بگذرید و میدان چای را هم رد کنید تا به خیابان امام خمینی برسید و از آن خیابان به‌آسانی به طرف استخر حرکت کنید. 

بهترین زمان بازدید از استخر لاهیجان

می‌توانید هر زمان که بخواهید برای بازدید از این جاذبه دوست‌داشتنی اقدام کنید؛ زیرا دیدن آن در هر زمانی لطف خاص خودش را دارد. اما اگر دوست دارید راحت‌تر اطراف دریاچه گشت‌وگذار کنید و به دور از بارندگی‌های شدید با خیال راحت به تفریح بپردازید و از آب‌وهوای مطبوع این ناحیه لذت ببرید، فصل بهار و اوایل پاییز پیشنهاد ما به شماست. 

تاریخچه استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

شیطان کوه تا زمان صفویان، شاه‌نشین نامیده می‌شد اما پس از سلطنت شاه عباس، به شیطان کوه تغییر نام پیدا کرد. در عصر صفویه آب ناشی از آب شدن برف‌ها و بارندگی‌ها، به پایین سرازیر می‌شد و همین امر موجب تشکیل یک آبگیر طبیعی در دامنه شیطان کوه شد؛ به دستور شاه عباس، برای استفاده بهینه از آب این برکه طبیعی، در محل آن یک استخر ساختند تا این آب را به‌نحواحسن جمع‌آوری و برای آبیاری مزارع برنج استفاده کنند. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

امکانات تفریحی استخر شهر لاهیجان

دوربین‌به‌دست برای هواخوری و پیاده‌روی به استخر لاهیجان بروید و هم‌چنان‌که از آب‌وهوای معتدل آن لذت می‌برید، ورزش کنید و از زیبایی‌های طبیعی اطراف نیز عکس بگیرید. از آن‌جا که این ناحیه، قسمت پایینی شیطان کوه است، آن‌جا یک لحظه هم بی‌کار نخواهید ماند؛ می‌توانید پس از بازدید و گشت‌وگذار در محوطه استخر، راهی شیطان‌کوه‌نوردی شوید و بام سبز این کوه تماشایی را هم از نزدیک ببینید و از امکانات تفریحی این منطقه نظیر شهربازی شیطان کوه، تله‌کابین احرار، کافه‌گردی و غذا خوردن در رستوران‌های اطراف، لذت ببرید.  

جاذبه‌های دیدنی اطراف استخر لاهیجان

از جمله جاذبه‌های دیدنی توریستی اطراف استخر شهر لاهیجان، علاوه‌بر دیدنی‌های شیطان کوه که پیشتر گفته شد، می‌توان به آرامگاه کاشف‌السلطنه، پدر چای ایران، اشاره کرد. باغ کشاورزی لاهیجان و بقعه شیخ زاهد گیلانی نیز از دیگر دیدنی‌های اطراف استخر شهر لاهیجان است. 

جزیره استخر لاهیجان

در قسمت جنوبی استخر شهر لاهیجان، پلی سیمانی قرار دارد که راهی برای دسترسی به جزیره مربعی و منحصربه‌فردی واقع در وسط استخر است که به میان‌پشته معروف بوده است. از دیدن این جزیره میانی جذاب، چشم‌پوشی نکنید؛ از طریق پل خود را به این جزیره برسانید و عکاسی را شروع کنید. گفتنی است که این جزیره محلی مناسب برای برگزاری جشنواره‌هایی مثل جشنواره ماهی‌گیری است و رستوران‌هایی نیز داخل آن وجود دارد که فرصت مناسبی برای شکموهای عزیز محسوب می‌شود. 

رستوران های نزدیک به استخر شهر لاهیجان

رستوران های اطراف استخر لاهیجان

رستوران‌های خوبی اطراف استخر شهر لاهیجان وجود دارد که امکان صرف وعده‌های غذایی خوشمزه‌ای را پس از یک پیاده‌روی و ورزش، برای گردشگران فراهم کرده است. رستوران میورا و  کافه دونات شکلات از جمله فرصت‌های خوب شکم‌گردی در استخر شهر لاهیجان است.

آدرس رستوران میورا: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان شیشه‌گران، ساختمان سل تی‌تی. 

آدرس کافه دونات شکلات: استان گیلان، شهر لاهیجان، ابتدای بلوار شهید مطهری، نبش کوچه یکم. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد استخر لاهیجان

در این مقاله راجع‌به استخر لاهیجان و مختصات آن توضیحاتی ارائه دادیم و امیدواریم مفید بوده باشد. این جاذبه طبیعی با موقعیت جغرافیایی خوب در نزدیکی شیطان کوه، به شما لحظاتی رویایی را تقدیم می‌کند. به لاهیجان بروید و با بازدید از استخر آن، پیاده‌روی در محیط تمیز و جزیره‌گردی، تجربه‌ای نو کسب کنید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید استخر لاهیجان را از نزدیک ببینید؟ 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران