استانبول در شهریور ماه 2023

استانبول در شهریور ماه؛ کارهایی که باید انجام بدهید!

استانبول در شهریور ماه شروع فصل پاییز است. گرما و حال و هوای تابستان رو به پایان خواهد بود و سفر به این شهر دوست‌داشتنی بهترین تجربه را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. همه ما می‌دانیم که استانبول شهری تاریخی با امکانات تفریحی و گردشگری فراوان است که به همه این امکان را می‌دهد تا از سفر خود نهایت لذت را ببرند. حتی قدم زدن در میان محله‌های بکر و دیدنی آن خاطره‌انگیز است چه برسد به گشت‎وگذار در میان جاذبه‌های دیدنی این شهر رویایی. حالا اگر قرار است شهریور را برای رفتن به استانبول انتخاب کنید، بیایید تا یک راهنمای کلی در این ماه را به شما معرفی کنیم. برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و از لحظه لحظه آن استفاده کنید.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوا در شهریور ماه

آب و هوا در شهریور ماه

آب و هوا در شهریور کمی غیرقابل پیش‌بینی است. این احتمال وجود دارد که یک هفته آفتابی باشد و یک هفته بعد رعد و برق و بارانی!

اوایل شهریور معمولا گرم‌تر است و رفته رفته از دما کاسته خواهد شد. به لحاظ دمایی نیز حداکثر دما 24 درجه سانتیگراد و میانگین حداقل دما 17 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین روزها کوتاه‌تر از مرداد است و خورشید در حدود ساعت 19:25 غروب می‌کند.

به دلیل شور و شوق والدین و آمادگی برای مدرسه، شهر کمتر با مردم محلی شلوغ است. به شما توصیه می‌کنیم برای بعدازظهرهای گرم شلوارک، لباس، تی شرت، برای شب‌های خنک‌تر شلوار بلند و در صورت بارندگی کت سبک و چتر قابل حمل همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

جاذبه های برتر استانبول در شهریور ماه

کارهایی که می‌توانید در استانبول در شهریور ماه انجام دهید، بی‌پایان است و مسلما نمی‌توان به همه‌ی جاذبه‌های آن اشاره کرد. ما فقط در زیر جذاب‌ترین آن‌ها را گرد هم آورده‌ایم.

یک روز تاریخی در سلطان احمد

یک روز تاریخی در سلطان احمد

برای کسانی که عاشق واقعی تاریخ هستند و می‌خواهند مکان‌های تاریخی شهر را ببینند، بازدید و دیدن محله سلطان احمد را به شما توصیه می‌کنیم. این‌طور بگوییم که برای همه کسانی که به استانبول در شهریور ماه سفر می‌کنند، منطقه سلطان احمد، اولین مکان دیدنی خواهد بود. در اینجا می‌توانید از مناظر، صداها و عطرهای شهر لذت ببرید.

دلیل آن هم این است که سلطان احمد میزبان همه مکان‌های تاریخی و توریستی استانبول است که بیشترین بازدید را داردن، مانند میدان سلطان احمد (هپودروم)، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار، موزه‎‌های باستان شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی همگی در اینجا واقع شده‌اند و همه را می‌توان با پیاده‌روی کاوش کرد.

شهر را با اتوبوس توریستی دو طبقه بگردید

تور اتوبوس هاپ آن هاپ آف استانبول راهی ارزان برای کشف و گشت و گذار در مناطق محبوب استانبول است که به احتمال زیاد نمی‌توانید در یک روز پیاده‌روی کنید و آن‌ها ببینید. اتوبوس گشت‌و‌گذار هر 30/60 دقیقه یکبار حرکت می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا محبوب‌ترین مناظر زیبا را در محله‌های جالب و متفاوت شهر از نزدیک تماشا کنید و چه عالی است که فقط چند ساعت همه چیز را خواهید دید!

از جشنواره قهوه استانبول لذت ببرید

فستیوال قهوه استانبول در شهریور ماه حدود 4 روز به عنوان یک کارناوال است که قهوه را از سراسر جهان به دست قهوه‌دوستان می‌رساند. این جشنواره در محل پارک KüçükÇiftlik واقع در Macka، نزدیک به تقسیم برگزار می‌شود. می‌توانید یک روز فوق‌العاده داشته باشید و قهوه را از غرفه‌های متعدد با طعم‌های متفاوت بچشید و همچنین در کارگاه‌های قهوه، سمینارها، رویدادهای زمین بازی و مسابقات شرکت کنید.

مناظر محبوب شهر را با دوچرخه کاوش کنید

مناظر محبوب شهر را با دوچرخه کاوش کنید

بودن در فضای باز و گشت و گذار در نقاط محبوب توریستی با دوچرخه قطعا یک بهترین کارهایی است که می‌توانید در استانبول در شهریور ماه با آن آب و هوای عالی انجام دهید. از مناطق تاریخی شروع کنید، خط ساحل را در پیش بگیرید؛ در پیچ و خم فروشندگانی که فرش، ادویه و چراغ های ترکی را در بازار بزرگ می‌فروشند، بگردید. حتی می‌توانید از گردش با دوچرخه در میان مناطق مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه شگفت‌زده شوید.

یک سفر دریایی در بسفر داشته باشید

این یک سرگرمی محبوب، منحصر‌به‌فرد و خارق‌العاده در طول اقامت شما در استانبول است. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای کشف و لذت بردن از زیباترین مناظر و صداهای شهر بر فراز دریا است. کروز معمولی بسفر در هر ساعت از اسکله امینونو حرکت می‌کند و بسته به بودجه خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

تماشای شهر و تمام نقاط دیدنی بوشفروس مانند کاخ دولما باغچه، مسجد اورتاکوی، قلعه روملی، برج دختر و پل بسفر از روی قایق از بهترین خاطرات سفرتان خواهد شد. پس این لطف را در حق خودتان انجام دهید!

یک روز فوق العاده در جزایر پرنس

زمانی جزیره تفریحی شاهزادگان بیزانسی بود و امروزه با مناظر خیره‌کننده چوب کاج، جزایر پرنس یکی از بهترین مناطق طبیعی و دیدنی‌های استانبول است. این جزایر شما را به عمق طبیعت می‌برند، آرامش و سکوتی وصف نشدنی!

نمی‌دانیم اطلاع دارید یا نه، اما ورود و تردد وسایل نقلیه و خودرو در این جزیره ممنوع است و به جای آن می‌توانید با کالسکه و اسب به دیدن اطراف بروید. در یک کافه کنار دریا استراحت کنید و در یک رستوران ماهی محلی ناهار بخورید یا می‌توانید یک شب اقامت عاشقانه در یکی از هتل‌های زیبای جزیره داشته باشید.

در هر صورت این جزایر بکر و دست نخورده یکی از بهترین جاذبه‌ها و تعطیلات آخر هفته در استانبول هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است.

از یک سفر دریایی به همراه شام و سرگرمی در بسفر لذت ببرید

از یک سفر دریایی به همراه شام و سرگرمی در بسفر لذت ببرید

این یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های شبانه استانبول در شهریور ماه است. اما بیشتر برای گردشگرانی که می‌خواهند جاذبه‌های منحصر به فرد این شهر را به شکلی دیگر تجربه کنند. سفرهای دریایی معمولی به همراه شام، از اسکله کاباتاس هر روز حدود ساعت 20:00 بعد از ظهر شروع می‌شود و حدود 3 ساعت طول می‌کشد.

درحالی‌که در امتداد بسفر گشت و گذار می‌کنید و از غذای خود لذت می‌برید با رقص سنتی، نمایش شرقی، مراسم حنا، رقص رومی، رقص محلی، یک دی جی زنده و غیره سرگرم خواهید شد. می‌توانید مکان‌های تاریخی شهر، از جمله کاخ‌های عثمانی و پل‌های خیره‌کننده که در شب روشن شده‌اند را ببینید.

به دیدن برج گالاتا و مناظر خیره‌کننده اطراف آن بروید

برج گالاتا یک برج قدیمی استانبول است که علاوه‌بر زیبایی خاصی که دارد، مناظر زیبایی از شهر را نیز به نمایش می‌گذارد. احتمالا عکس‌های اینستاگرام را دیده باشید که با پس زمینه‌ی این برج گرفته می‌شود، خیلی از گردشگران برای عکس یادگاری و بازدید از آن به این منطقه می‌روند. حتی یک رستوران مجلل در بالای این برج قرار دارد که خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را با مناظر پانورامای عالی استانبول، شاخ طلایی و بسفر به شما ارائه می‌دهد.

از تپه پیر لوتی دیدن کنید و از مناظر چشمگیر شاخ طلایی با قهوه ترک لذت ببرید

در سفر خود به استانبول در شهریور ماه حتما به دین تپه پیر لوتی بروید. تپه پیر لوتی یک منطقه تفریحی و توریستی عالی در ایوپ و یکی از محبوب‌ترین مناظر و مکان‌ها برای بازدید هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران در منطقه شاخ طلایی استانبول است. چراکه مناظر عالی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این تپه حدود 55 متر از سطح دریا فاصله دارد. نوشیدن چای یا قهوه ترک خود در کافه پیر لوتی و لذت بردن از مناظر زیبای شاخ طلایی یک فعالیت عالی در تپه پیر لوتی به بهترین خاطره سفرتان تبدیل خواهد شد.

فروش تابستانی را در مرکز خرید فروم استانبول ببینید و از آکواریوم Sea Life داخل آن دیدن کنید

مرکز خرید فروم استانبول

فروم استانبول بزرگ‌ترین مرکز خرید و اقامتی در اروپا است. 495000 متر مربع، 286 برند داخلی و بین‌المللی. سینما ماکسیموم، دنیای سرگرمی Funlab، بولینگ آتلانتیس، مرکز سرگرمی Tiox، شبیه‌سازی هلیکوپتر Flyride و قلعه شنی جدا از زمین‌های بازی در مقیاس بزرگ و آکواریوم معروف Sea Life Istanbul که بزرگ‌ترین خانواده کوسه در اروپا را در خود جای داده است و مرکز کشف لگولند، همگی در این مرکز خرید جمع شده‌اند تا شما یک روز کامل را به تفریح، خرید و خوشگذرانی بپردازید.

آکواریوم Sea Life استانبول پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است. مطمئنا هر کسی از تماشای موجودات دریایی دوست‌داشتنی، بزرگ‌ترین مجموعه کوسه‌ها در اروپا، آکواریوم دیجیتال، بیمارستان لاک‌پشت‌ها که در آن شاهد بهبودی لاک‌پشت‌های زخمی هستند، مناطق موضوعی، سفرهای مدرسه، جشن‌های تولد و موارد دیگر لذت خواهد برد.

در آخر باید بگوییم که…

سفر به استانبول در شهریور ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن زیبایی‌های این شهر است. شهر کمی خلوت به نظر می‌رسد ولی نه به اندازه پاییز. از طرفی آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد و به راحتی می‌توانید تا هر چقدر که بخواهید و بتوانید پیاده‌روی کنید.

نظرات کاربران