جاهای مخفی در هلند

جاهای مخفی در هلند؛ نقشه گنج مخفی را داشته باشید!

اکثر مردم دنیا وقتی اسم هلند را می‌شنوند، به یاد شهر آمستردام، روتردام و نهایتا لیدن می‌افتند. این کشور با اینکه یکی از کشورهای کوچک اروپا است اما جاهای دیدنی زیادی برای دیدن دارد. اگر فکر می‌کنید بناهای تاریخی، موزه‌های دیدنی و طبیعت زیبا تنها در شهرهای بزرگ و معروف هلند خلاصه می‌شود بعد از خواندن این مقاله درباره جاهای مخفی در هلند احتمالا نظرتان عوض خواهد شد و در برنامه سفر خود به هلند برای این مکان‌های خارق‌العاده نیز زمان خواهید گذاشت. شهرهایی که بخش مهمی از تاریخ هلند بوده‌اند اما به آن‌ها کمتر از آمستردام توجه شده است. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا با جاهای مخفی هلند آشنا شویم. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

سرینگنبرگ در واسنار 

جاهای مخفی در هلند

منطقه سرینگنبرگ در بخش جنوبی هلند، در جنگلی به نام هورستن در شهر واسنار واقع شده‌است. در حقیقت سرینگنبرگ، مکانی زیبا و خارق‌العاده است که یکی از جاهای مخفی در هلند به حساب می‌آید و دیدن طبیعت بکر آن خالی از لطف نیست. اسم سرینگنبرگ به معنی کوه بنفشه است. ولی اگر با دقت به کشور هلند نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که هلند کوهستان ندارد و کشوری نسبتا هموار است. اگر در ماه می به منطقه سرینگنبرگ سر بزنید، ممکن است بنفشه‌های شکفته شده را ببینید. 

در سرینگنبرگ سرسبز مسیرهای زیادی برای پیاده‌روی وجود دارد که بعضی از آن‌ها طولانی‌تر و برخی دیگر، کوتاه‌تر هستند. قطعا قدم زدن در یکی از زیباترین جاهای مخفی در هلند برای شما خوشایند خواهد بود. البته یادتان نرود که سری هم به رصدخانه واقع در سرینگنبرگ بزنید. اگر با ماشین شخصی قرار است به سرینگنبرگ بروید، اصلا لازم نیست نگران ماشین خود باشید. 

کافی است بلیط پارکینگ به قیمت 3 یورو را تهیه کنید. از آن‌جایی که تپه بنفشه‌های سرینگنبرگ در جنگل هورستن قرار گرفته‌است، برای رسیدن به آن باید مقداری در این جنگل خارق‌العاده پیاده‌روی کنید و برای ورود به جنگل لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید چرا که ورود به جنگل هورستن رایگان است. در تمام روزهای هفته از ساعت 9 تا 20:30 می‌تواند به سرینگنبرگ سر بزنید.

رزرو هتل سفر خود را میتوان تنها با سه کلیک انجام دهید.

جزیره تکسل 

هلند قطعا یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای اروپا است ولی تعداد زیادی از مکان‌های مخفی در هلند وجود دارد که خیلی شناخته نشده‌اند. تکسل هم یکی از آن‌ها است. این جزیره کوچک با قلعه د شانز خود، شما را به دل تاریخ هلند می‌برد. در حقیقت این قلعه برای محافظت از هلند در برابر ارتش اسپانیا ساخته شد و دستور ساخت آن را شاه ویلیام سوم یا ویلیام نارنجی داد. 

اگر هدفتان از آمدن به هلند، تفریح کردن به بهترین وجه ممکن است، موج‌سواری در تکسل هلند را از دست ندهید. پیاده‌روی در پارک ملی تپه های شنی تکل هم می‌تواند تجربه خوبی باشد. البته اگر اهل رکاب زدن هستید، حتما دوچرخه‌سواری در این پارک زیبا را تجربه کنید.

اگر به جزیره تکسل آمده‌اید، دیدن فوک های دریایی در آکواریوم اکومار از دیگر کارهایی است که باید به لیست کارهای خود اضافه کنید. از آنجایی که مردم هلند دوست دارند تابستان خود را در جزیره تکسل بگذرانند، پس در ماه‌های جولای و آگوست، جزیره تکسل بسیار شلوغ خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در ماه می، ژوئن یا سپتامبر به این جزیره بیایید. بازدید از تکسل، یکی از جاهای مخفی در هلند، تنها 25 تا 37 یورو هزینه خواهد داشت که مربوط به هزینه کشتی و بلیطی است که برای عبور با ماشین است.

شهر آلبرگ؛ یک شهر ناشناخته

جاهای مخفی در هلند

شهر آلبرگ احتمالا مخفی‌ترین مکان در هلند است چون حتی بعضی از هلندی‌ها هم چیزی از این شهر نمی‌دانند. ظاهر زیبا و هارمونیک خانه‌های شهر البرگ در کنار رستوران‌ها و نانوایی‌های بامزه آن، این شهر را به یکی از قشنگ‌ترین مکان‌های مخفی در هلند تبدیل کرده‌ است. اگر از بالا به شهر آلبرگ نگاه کنیم، متوجه دیوارهایی خواهیم شد که دور تا دور شهر را احاطه کرده‌اند. اگر با وسیله نقلیه شخصی خودتان قرار است به شهر البرگ بروید، باید بدانید که پارکینگ این شهر کاملا مجانی است و لازم نیست پولی بابت پارک ماشین خود بپردازید. 

مزرعه ارکیده

مزرعه ارکیده در حقیقت شبیه یک جنگل کوچک است. این پارک جنگلی برای قدم زدن در روزهای بارانی مناسب است که دیگر چرخ زدن در خیابان‌های هلند غیرممکن می‌شود. دیدن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی که بعضی از آن‌ها تنها در پارک ملی مزرعه ارکیده دیده می‌شوند، قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. 

کافی است یک بلیط 16.50 یورویی را به صورت آنلاین تهیه کنید و پا به درون این دنیا سرسبز بگذارید. اگر دوست دارید به ماهی‌ها و اردک‌ها غذا بدهید و از وقت گذراندن با پرنده‌ها و بازی کردن با آن‌ها لذت می‌برید، نباید هلند را بدون رفتن به مزرعه ارکیده ترک کنید. قطعا این پارک جالب، یکی از بهترین جاهای مخفی در هلند برای ساعت‌ها سرگرم شدن است. 

پارک ملی دوینگلدرولد

اگر برای دیدن باغ زیبا پرینسنتوین واقع در شهر گورنینگن، به سمت شمال شرقی هلند می‌روید، حتما به درنته هم سری بزنید که خیلی هم دور نیست. چون در جنوب غربی درنته می‌توانید یکی از زیباترین مکان‌های مخفی در هلند را ببینید. 

پارک ملی دوینگلدرولد در یک منطقه جنگلی و گرمسیری واقع شده‌است که می‌توانید از مناظر مختلف آن به صورت رایگان لذت ببرید. مهم نیست در چه فصلی از سال به این پارک ملی می‌روید. طبیعت بکر پارک ملی دوینگلدرولد همیشه زیبا است و قطعا یکی از بهترین جاهای مخفی در هلند است که باید برای یک بار هم که شده ببینید. البته اگر می‌خواهید با شکوفه‌های رنگارنگ خلنگ‌زار دوینگلدرولد عکس بگیرید، بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که در ماه اوت و سپتامبر (از شهریور تا مهر) به پارک ملی دوینگلدرولد برسید. 

پارک ملی درنتز فریز وولد

جاهای مخفی در هلند

بعد از دیدن پارک ملی دوینگلدرولد اگر می‌خواهید یکی از بزرگترین منطقه طبیعی هلند را از دست ندهید، از استان درنته خارج نشوید. پارک ملی درنتز فریز وولد در کنار دیگر پارک‌های هلند، یکی از جاهای کمتر شناخته شده یا به عبارتی یکی‌ دیگر از مکان‌های مخفی در هلند است که هیچ گردشگری نباید لذت قدم زدن در آن را از دست بدهد. با پرداخت تنها 2 یورو به راحتی از برج دیدبانی زیبا بوسبرگتورن بالا بروید و روی سکوی شیشه‌ای آن عکس‌های یادگاری بگیرید. 

با رزرو هتل سه کلیک ، یک سفر راحت را تجربه کنید

شهر گرونینگن

معمولا وقتی به هلند می‌رسید، خودتان را در انبوه جاهای دیدنی و شهرهای جالب و تاریخی می‌بینید. هلند به عنوان کشوری کوچک، شهرهای بسیار زیادی برای دیدن دارد و در دل هر کدام از این شهرها، جاذبه‌های بی‌نظیری منتظر شما هستند. پس احتمال اینکه بعضی از شهرهای خوب هلند را ندیده به خانه برگردید زیاد است. یکی از این شهرهای هلند که اتفاقا یکی از جاهای مخفی در هلند هم به حساب می‌آید، شهر گرونینگن است. 

از آنجایی که گرونینگن فاصله زیادی با شهرهای شناخته شده هلند مانند آمستردام دارد، خیلی از مسافران فرصت بازدید از این شهر آرام و تاریخی را از دست می‌دهند. اما وقت گذاشتن برای خوردن حتی یک وعده غذا هلندی در یکی از رستوران‌های اقتصادی گرونینگن یا نوشیدن یک فنجان قهوه اعلا در کافه‌های درجه یک آن، ارزش دارد. پس در سفر خود به هلند، مکان‌های مخفی در هلند مانند گرونینگن را از دست ندهید. 

شهر بورتانژ

در نزدیکی شهر دنج گرونینگن، یکی‌ دیگر از مکان‌های مخفی در هلند به نام بورتانژ قرار گرفته که حتی برخی از مردم هلند از وجود چنین شهری خبر ندارند. این دهکده زیبا که از آسمان به شکل بلور دانه برف به نظر می‌رسد، نقش مهمی در تاریخ هلند و جنگ هشتاد ساله آن داشته‌است. 

بازدید از بناهای تاریخی شهر بورتانژ و دیدن آسیاب زیبای آن خالی از لطف نیست. اگر دلتان می‌خواهد با فرهنگ و تاریخ مردم هلند و گذشته این شهر بیشتر آشنا شوید، به موزه قلعه بورتانژ نیز بروید. اگر با ماشین خود به این شهر می‌روید، یادتان باشد که می‌توانید ماشین خود را به صورت رایگان در پارکینگ شهر پارک کنید. 

شهر واگنینگن

جاهای مخفی در هلند

شهر واگنینگن به عنوان یک شهر کوچک و تاریخی، یکی از جاهای مخفی در هلند به حساب می‌آید که در بخش مرکزی این کشور واقع شده‌ است. در حقیقت دانشگاه واگنینگن که در زمینه تحقیقات علوم زیستی جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا است، باعث معروفیت این شهر شده‌است. مرکز شهر واگنینگن جای مناسبی برای خرید کردن است. 

پس اگر می‌خواهید خریدتان از هلند را کامل‌تر از قبل کنید، به شهر واگنینگن سری بزنید. احتمالا بعد از ساعت‌ها خرید کردن، رفتن به رستوران‌های دنج این شهر می‌تواند انرژی از دست رفته‌تان را دوباره به شما بازگرداند. رفتن به سینما و دیدن نمایش در تئاتر در یکی از جاهای مخفی در هلند می‌تواند به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل شود. 

راه‌های رفتن به جاهای مخفی هلند

برای رسیدن به این کشور و بازدید از جاهای مخفی در هلند، می‌توانید از راه‌های مختلف استفاده کنید. البته اگر در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می‌کنید، استفاده از قطار یا ماشین شخصی خودتان بهترین گزینه هستند. هم از نظر اقتصادی به‌صرفه است و هم زمان زیادی طول نمی‌کشد تا به هلند برسید. علاوه‌بر این کشور دو باند هواپیمایی دارد. 

البته فرودگاه اسخیپول گزینه بهتری برای شما است چون نسبت به فرودگاه دیگر به شهر آمستردام نزدیکتر است و شما چند دقیقه بعد از فرود آمدن هواپیما، خود را در پایتخت و جاهای مخفی در هلند خواهید دید. 

دور زدن در هلند

دیدن جاهای مخفی در هلند راحت‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. نه مشکل وسیله تهیه کردن خواهید داشت و نه مشکل هزینه زیاد. قطارهای هلند به راحتی شما را از شهری به شهر دیگر خواهند برد بدون اینکه پول زیادی خرج کنید. اکثر مردم هلند برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی کارتی به اسم کارت OV دارند. 

البته اگر قرار است فقط یک هفته در هلند بمانید، لازم نیست که حتما یکی از این کارت‌ها را تهیه کنید. تهیه این کارت به مسافرانی توصیه می‌شود که بیش از یک ماه قرار است مهمان هلند باشند. برای گرفتن این کارت کافی است به یکی از شعبه‌های سوپرمارکت آلبرت هاین مرجعه کنید و کارت خود را به قیمت 7.50 یورو بخرید.

برای سفرتان میتوانید از رزرو تور سه کلیک استفاده کنید.

اگر دوست ندارید برای رفتن به جاهای مخفی در هلند از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، ماشینی اجاره کنید و به هر نقطه از هلند زیبا بروید. بسیاری از افرادی که  قصد سفر از بلژیک، آلمان یا فرانسه به هلند را دارند، ترجیح می‌دهند از ماشین استفاده کنند تا بتوانند جاهای بیشتری را ببینند و آزادی عمل بیشتری در این مورد داشته باشند. جاده‌ها و بزرگراه‌های سراسر هلند آن‌قدر خوب هستند که خیلی سریع شما را به مقصدتان می‌رسانند. 

بعضی از گردشگران هم ترجیح می‌دهند دوچرخه‌ای اجاره کنند و در خیابان‌های هلند آزادانه رکاب بزنند. در کشوری که تعداد دوچرخه بیشتر از شهروندان است، به هر طرف که نگاه کنید، خدمات کرایه دوچرخه می‌بینید. برای کرایه کردن دوچرخه حتی می‌توانید از کارت کارت OV  خود استفاده کنید و این یکی از مزیت‌های کارت OV است. 

پول رایج و زبان مردم هلند

جاهای مخفی در هلند

از آنجایی که بخش عظیمی از لذت سفر به پول خرج کردن برای غذاهای خوشمزه، خرید کردن در فروشگاه‌های زیبا و هزینه کردن برای رفتن به جاهای مخفی در هلند است، بد نیست که بیشتر راجب پول هلندی‌ها بدانیم. واحد پول رایج کشور هلند مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، یورو است. به همین دلیل یکی از راحت‌ترین ارزهای اروپا به حساب می‌آید و ارزشی همانند دلار آمریکا دارد. 

قطعا مشخص است که زبان شهروندان این کشور هلندی است اما اگر تسلطی روی این زبان ندارید، نگران نباشید. مردم کشور هلند زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود بلد هستند. پس اگر تا حدی انگلیسی بلد باشید، در هلند کارتان راه می‌افتد و به مشکلی برنمی‌خورید. 

آب‌و‌هوای هلند

اینکه قبل از هر سفری راجب آب‌و‌هوای مقصد خود تحقیق کنید، یکی از کارهای ضروری برای داشتن یک سفر بی‌عیب‌و‌نقص است. کشور هلند آب‌و‌هوایی غیرقابل پیش‌بینی دارد. یعنی در تابستان ممکن است روز آفتابی شما در کسری از ثانیه به هوایی بارانی تبدیل شود. در ماه فوریه (بهمن و اسفند) هلند روزهای آفتابی با دمای 20 درجه هم دارد. 

ممکن است در تابستان با باران شدید و طولانی با طوفان روبه‌رو شوید. البته برای هلندی‌ها این تغییرات آب‌و‌هوایی چیزی کاملا طبیعی است ولی برای مسافران که قرار است مکان‌های مخفی در هلند را ببینند، ممکن است آزاردهنده باشد. 

بهترین زمان برای دیدن جاهای مخفی در هلند

جاهای مخفی در هلند

در حقیقت نمی‌شود زمان دقیقی را به عنوان بهترین زمان مسافرت به هلند انتخاب کرد. به دلیل آب‌و‌هوای غیرقابل‌پیش‌بینی این کشور در واقع انتخاب ما بین بد و بدتر خواهد بود. با این حال تابستان به عنوان بهترین زمان برای دیدن جاهای مخفی در هلند به حساب می‌آید. قطعا رفتن به طبیعت زیبا هلند و دیدن بناهای تاریخی زیاد آن در روزهای آفتابی و گرم لذت دیگری دارد. 

لازم هم نیست نگران گرمازدگی شوید. راه‌های زیادی برای از بین بردن گرما وجود دارد. قایق‌سواری در کانال‌های معروف هلند می‌تواند گرمای شدید تابستان را خنثی کند. البته فصل بهار هم به‌خاطر شکوفا شدن گل‌ها فصل خوب و خاصی برای دیدن جاهای مخفی در هلند و شهرهایی با طبیعت زیبا هستند. 

کلام آخر

در سفر خود به هلند، در کنار رفتن به شهرهای شناخته‌شده، از جاهای مخفی در هلند غافل نشوید. در بعضی از این مکان‌های کمتر شناخته‌شده، جاذبه‌های منحصربه‌فردی انتظار شما را می‌کشند. برای داشتن بهترین سفر ممکن به هلند، حتما این مکان‌های خاص را هم در نظر داشته باشید.

نظرات کاربران